Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

choć nie ukrywam, że byłoby jeszcze lepiej jakbyś kamerki przyczepij jeszcze w kilku miejscach no i przede wszystkim bliżej :) Ale rozumiem, że akcja była tajna, i ekipa filmująca nie mogła się zbytnio eksponować ;)

 

Kamerka jest zawieszona w oknie starego domu, a poniewaz nie jest dostosowana do pracy na zewnatrz to nie moglem jej blizej powiesic, chociaz z drugiej strony to wtedy nie widac byloby calej perspektywy.

Akcja nie byla tajna, wszyscy wiedzieli o tym jeszcze przed rozpoczeciem prac.

 

Odnosnie schodkow, to zapytaj bezposrednio pawgara. U niego cos takiego bylo zrobione.

O ile pamietam to ekipa zagescila grunt poza plyta do tego same stopnia co pod plyta, oszalowala deskami, polozyla resztki siatki dolem i gora i zalali razem z plyta. Oczywiscie zacieranie bylo juz tylko za pomoca pacy ale to wystarczy na takie cos.

 

Ja nie zrobilem tego u siebie, bo planuje podejscie z kostki lagodnie niwelujace roznice wysokosci terenu i posadzki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Drążąc temat rodzaju styropianu pod płytą znalazłem taką informację ze strony http://termodom.pl/buduj/fundamenty/plyta_fundamentowa

 

"Jako warstwę termoizolacyjna płyty należy zastosować polistyren ekstrudowany. Z dwóch bardzo ważnych powodów jest to produkt właściwy do tej aplikacji. W porównaniu do polistyrenu ekspandowanego (popularnego styropianu) przenosi zdecydowanie większe obciążenia przy mniejszym odkształceniu, i co ważne, polistyren ekstrudowany ma praktycznie zerową nasiąkliwość wodą, czego nie można powiedzieć o styropianie. Jest to o tyle ważne, że zalegająca wilgoć obniża parametry termoizolacyjności, a nie istnieje praktyczna możliwość osuszenia zwilgotniałego styropianu. Chyba, że jest to płyta fundamentowa grzewcza."

 

Czekam nadal na ostateczną odpowiedź doradcy technicznego jednego z producentów styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążąc temat rodzaju styropianu pod płytą znalazłem taką informację ze strony http://termodom.pl/buduj/fundamenty/plyta_fundamentowa

 

"Jako warstwę termoizolacyjna płyty należy zastosować polistyren ekstrudowany. Z dwóch bardzo ważnych powodów jest to produkt właściwy do tej aplikacji. W porównaniu do polistyrenu ekspandowanego (popularnego styropianu) przenosi zdecydowanie większe obciążenia przy mniejszym odkształceniu, i co ważne, polistyren ekstrudowany ma praktycznie zerową nasiąkliwość wodą, czego nie można powiedzieć o styropianie. Jest to o tyle ważne, że zalegająca wilgoć obniża parametry termoizolacyjności, a nie istnieje praktyczna możliwość osuszenia zwilgotniałego styropianu. Chyba, że jest to płyta fundamentowa grzewcza."

 

Czekam nadal na ostateczną odpowiedź doradcy technicznego jednego z producentów styropianu.

To samo ja usłyszałem. Trochę mnie to zdziwiło bo podawana w specyfikacjach nasiąkliwość EPS jest bardzo niska, jednak w długich okresach czasu może być wystarczająco wysoka by miało to wpływ na izolacyjność styropianu. Nawet w podgrzewanej płycie, bo o tym też rozmawiałem nie bardzo gdzie ta wilgoć ma sobie odparować. Jedyna droga to przez beton płyty a jak jest tam jeszcze jakas folia to wogóle nie ma gdzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wyższa temperatura płyty niewiele zmienia. Styropian bardzo wolno chłonie wodę ale równie wolno ją oddaje. Wg tego bo mi powiedziano jest to cecha styro która nie pozwala używać go pod płytą, stąd koniecznośc robienia odwodnienia w konstrukcjach go wykorzystujących (np nasypy drogowe). Pod domem jednak nawet odwodnienie wg producentów styropianu nie gwarantuje że styropian kiedyś nie zamoknie. Stąd też (oprócz słabej wytrzymałości na nacisk) zalecenia by go tam nie stosować. Trochę to zlekcewazyłem bo ważniejsza wydała mi się odporność na nacisk. ale z trzech producentów styro z którymi rozmawiałem wszyscy o tym wspomnieli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie schodkow, to zapytaj bezposrednio pawgara. U niego cos takiego bylo zrobione.

O ile pamietam to ekipa zagescila grunt poza plyta do tego same stopnia co pod plyta, oszalowala deskami, polozyla resztki siatki dolem i gora i zalali razem z plyta. Oczywiscie zacieranie bylo juz tylko za pomoca pacy ale to wystarczy na takie cos.

Pdurys, dzięki za pomysł. Przegadam to jutro z ekipą i kierbudem.

 

Tak na marginesie to dziś zacząłem budowę swojego domu :) Niesamowite jak dzień potrafi szybko upłynąć...

 

Już na starcie niemiłe rozczarowanie: badania gruntu były niezbyt dokładne. Miałem ściągnąć 50cm ziemi i dodatkowo po ok 50cm w dwóch narożnikach, a sciągnąłem odpowiednio 100 i po ok 180cm. Gliny były prawie 2razy więcej :( Czyli trzeba będzie nawieźć ponad 2 razy ziemii.

Ktoś, gdzieś, kiedyś napisał, że to co sobie wyliczysz na budowę domu pomnóż przez 2 to czeka Cię mniej rozczarowań po drodze. Jak na razie w moim przypadku sprawdza się to w 100%.

 

I tu pytanie: jeżeli pod płytą miałem nasypać ok 60cm pospółki (chciałem być 10cm na obecnym poziomem terenu), a obecnie żeby to osiągnąć muszę nasypać min 110cm to czy mogę pod pospółką dać np 50cm piasku zasypowego. Geolog, który robił mi badania poradził że można tak zrobić, byle by nie zagęścić za mocno tego piachu (max 20%), bo wiadomo że zawiera glinę. Co o tym sądzicie?

Pospółkę (inaczej piach kopalniany) mam po 500zł za ciężarówę, a piach zasypowy podobno po 250, więc jest o co powalczyć...

 

Ostatno marudziłem, że nie mogę znaleźć nigdzie styroduru. Dziś się udało. 70m3 ma przyjechać najpóźniej w poniedziałek. Nie bardzo mi się chce w to wierzyć, ale Pan w hurtowni zarzekał się że da radę, przy okazji pukając się w głowę, że na co mi to, że nigdy mi się to nie zwróci... no cóż, przyznam że targają mną obawy, jednak jak się powiedziało A, trzeba powiedzieć Be ;)

 

Kurcze, może zamiast zaśmiecać wątek założę dziennik budowy... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daję 30 cm styroduru a płyta ma 194mkw.

Zanim napiszecie, że zbankrutuję lub że zwariowałem to podam dla porównania:

znajomy skończył właśnie stan zero metodą tradycyjną 150mkw za 50tyś (materiały + robocizna).

Na wiosnę dorzuci na to twardego syroduru ok 20cm za ok 11tyś.(bez robocizny bo nie wiem ile to kosztuje) + wylewki za ok 10tyś (70zł m2 materiał i robocizna) co w sumie daje już 76tyś.

Moja płyta kosztuje mnie:

- robocizna 13tyś

- styro 28tyś (boli, wiem)

- beton 13tyś

- stal 14.4tyś

- folia 1tyś

- wymiana gruntu + pospółka - ok 16tyś

co daje w sumie: 85tyś

Przypominam, że ja mam 194m2 a kolega ok 150m2.

Chyba że coś pominąłem. Dodam, że podobnie jak w Legallecie odpadają mi wylewki, bo ogrzewanie zatopię w płycie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast bo bardzo głębokiej analizie uważam ,że płyta plus na niej wodna podłogówka i do tego pompa ciepła powietrze woda wyjdzie tyle lub mniej (na pewno nie więcej)niż ten cały Legalett i jest to bardziej naturalne rozwiązanie,równie bezobsługowe i na pewno tańsze w eksploatacji (można dołożyć bufor i pędzić pompę w II taryfie).I gazu również nie potrzeba ciągnąć.I jaki by ten COP pompy powietrznej nie wyszedł to na pewno drożej jak prądem w Legalett nie będzie ,może być tylko taniej ,a koszty inwestycyjne te same lub niższe.I bez żadnych przeszkód i marketingowych bzdetów podpiąć do takiego układu można dosłownie wszystko.Legalett zaczyna tracić dla mnie zupełnie sens.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ,żesz jak, przecież miało być idealnie równo.Jedna z zalet , to ma być brak wylewek.

I na koniec zima już dawno minęła ,zaraz następna a za poprzednią jakoś nikt się rachunkami nie chwalił.

Wypraszam sobie takie stwierdzenia ;-) Na temat Legalettu staram się pisać konkretnie i nie wdawać się w denerwujące i czcze dyskusje z etatowymi obrońcami systemu. O wylewkach, które były konieczne w sypialniach pod deski napisałam (kafle kładli niestety "fachowcy", którzy bardzo narzekali na nierówności płyty, ale nie sa dla mnie dosc wiarygodni). Deski podłogowe kładliśmy sami, wiec wiem co mowie. Niewykluczone tez, ze standard wykonania poprawil sie przez ostatnie kilka lat.

 

Koszty ogrzewania podałam za zeszły sezon. Teraz wystarcza grzanie kominkiem z szybą panoramiczna i wymiennikiem 1,5 kW, ale nasz dom ma częściowo charakter pasywny - duże okna od pd-zach, ktore mocno nas dogrzewaja w sloneczne jesienne dni. Termostaty wyłaczamy na lato, bo tak!

W tym sezonie dodatkowo ocieplilismy wieniec budynku, zastanawiamy sie czy nie przykryc sufitu i jego ocieplenia warstwa folii (rada L., z ktora ostro polemizowal nasz arch). Jesli taki system sprawdzi sie w czesci domu, to sie nim pochwale z wiosna.

 

Watek Legalettowy ma te wade, ze trudno cos napisac bez narazenia sie na atak jawny lub zakamuflowany. Takze zagladam tutaj rzadko, jak mam cos do powiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno też doszukać się rzetelnych informacji. Miał ktoś zamieścić odpowiedź legalett dotyczącą styro pod domem i cisza. ktoś inny miał podać odpowiedź producentów styropianu na podobne pytanie i tez jakoś nic. Do chwalebnych wyjątków należy tu MCB. Napisał jak było, co mu sie podoba a co nie, bez naiwnego marketingu, głupiego wymądrzania się i oskarżania innych o stronniczość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dziwo - zgadzam się z Tomkiem. Wszysto zależy jak policzyć. Zależy co włożymy do systemu. Ja akurat przeglądam sobie piece gazowe kondensacyjne. I cena za dobry piec może być i 5500 i 20 000. A funkcjonalność mniej więcej ta sama. Za okna połaciowe mozna zapłacić 500zł i mozna ponad 2000. Przy budowie domu można podjąć mnóstwo decyzji zwiększających/zmniejszających wydatki nie odczuwając wielkiej różnicy w funkcjonalności czy jakości.

Tak samo wiele można oszczędzić na robociźnie. Jeśli znamy sie na czymś, lub mamy znajomego wujka Ryśka - sporo kasy moze zostać w kieszeni.

Czyli myślę - że zamiast L dałoby się zrobić płytę fundamentową z ogrzewaniem wodnym i PC powietrze-powietrze ( ceny lecą na pysk - a parametry lekko lepsze), lub wodną.

L. jest marką, patentem i za to też się płaci - niestety.

Co prawda mój post jest nie na temat ( jak 90% tutaj), bo o doświadczeniach użytkowników L. ani słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem przecież, że jak dostanę odpowiedź to się postaram nią podzielić.

Musisz mi wierzyć, że milczę ponieważ jeszcze jej nie otrzymałem a nie dlatego, że jest nie po mojej myśli.

Ok Paweł, nie myślałem że jest inaczej. Legalett nabrał wody w usta. Niestety oznacza to brak informacji własnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z obietnicą załączam pierwszy wykres ogrzewania płyty.

 

http://mcb.webpark.pl/wykres_1.jpg

 

Wcześniej płyta była grzana 2 dni po 8 godzin.

Grzanie: 3 agregaty po 4.8kW każdy.

Czerwone poziome kreski na wykresie oznaczają włączone agregaty. Tutaj 3x4 godziny. Od 02:00 do 06:00.

Temperatura mierzona na powierzchni płyty w gabinecie pod oknem.

Od 20101004 wyłączyłem grzanie i badam spadek temperatury płyty.

 

 

Kolejny wykres został uzupełniony o temperaturę za oknem. Za 2 ostatnie dni, bez ogrzewania.

 

http://mcb.webpark.pl/wykres_2.jpg

 

* Temp. płyty jest dziwnie stabilna. Sprawdzę, czy wyniki nie są zaokrąglane do 0,5st.

** Już wiem. Używałem 9-bitów. Przestawiam na 12. Nowe dane wkrótce.

Edytowane przez MCB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ pomiarowy:

 

http://mod-planet.com/index.php?module=subjects&func=printpage&pageid=293&scope=page

 

Przedziały ogrzewania - ręcznie (w arkuszu wpisałem 18st. żeby kreska była na odpowiedniej wysokości.

 

Termometr zewn. umieszczony pod parapetem wschodniego okna. Dlatego temp. ok. 10:00 najwyższa.

 

Wykres bezpośrednio z programu:

 

http://mcb.webpark.pl/wykres_3.jpg

Edytowane przez MCB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulacyjność jak się patrzy! Powinienes chyba jeszcze podać temperaturę wewnątrz. Wprawdzie jej zmiany są w dużym stopniu zależne od izolacji ścian, stropów itp ale pokazałyby czy faktycznie w przypadku ogrzewania akumulacyjnego są problemem skoki temperatury związane z dodatkowymi uzyskami ciepła np od okien. Dla niektórych jest argument przeciw akumulacyjności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie lepiej gdy do końca uszczelnię wszystkie otwory na poddaszu i drzwi do garażu.

Na temp. wpływ ma nasłonecznienie. Na poddaszu brak rolet. Na parterze odsłaniam ok. 12:00.

Pokój, w którym mierzę temp. płyty zaciemniony roletami.

Nadmiar ciepła od okien będę regulował roletami. Sterowanie automatyczne w zależności od pory dnia (strona domu) i nasłonecznienia oraz wiatru.

Ponieważ temp. płyty nigdy nie powinna przekroczyć 25st. to raczej nie będzie problemów z przegrzaniem podczas słonecznych zimowych dni.

Jeżeli słońce podniesie temp. powyżej temp. płyty to ta przestanie oddawać ciepło a zacznie je przyjmować. Tak mi się wydaje. Swego czasu ktoś na forum dał link do dokumentu opisującego samoregulację takich układów. Warunek konieczny: niewielka różnica temp. płyty i zadanej w pomieszczeniu czyli niskotemperaturowe ogrzewanie podłogowe.

 

* temp. w gabinecie 17st. Termometr naklejony na ramę okna. Spirytusowy.

 

** Od dzisiaj zaczynam grzać po 2 godziny na dobę * 14,8kW. 02:00-04:00.

Edytowane przez MCB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...