Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No z pompą z odwiertami to on będzie grzał jakieś pewnie 60-70% taniej niż ty prądem(oczywiście zakłdając te same warunki).Nawet szczerze mowiąc nie myślałem ,że koszt Legalett będzie zbliżony do pogłogówki z pompą ciepła z odwiertami.Ja myślałem o pompie ciepła powietrze/woda której koszt będzie dużo niższy.Pewnie z 15-20tys.Wtedy zamiast 50 zaplaci 30tys co spowoduje ,że będzie to tańsze od Legalett i tańsze w użytkowaniu bo COP pompy powietrze/woda od 1 to będzie wyższy na pewno.Może to nie będzie 3.5 czy 4.0 jak piszą ,ale wystarczy 2 czy 2.5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie znam sie kompletnie na tym ale wiem ze wode taniej ogrzeje pelletem niz pradem.

Natomiast dzieki temu ze plyta bedzie wolno sie wyziebiac nie bede miec problemu z moimi czestymi wyjazdami. No chyba, ze plyta sie tylko wolno ogrzewa a wyziebia znacznie szybciej. W kazdym badz razie mam nadzieje ze bedzie tak, ze podczas nie uruchamiania pieca przez 2-3 dni, woda w rurach nie zamarznie przy ujemnej temp. zewnetrznej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim zaś peletem.Ty będziesz grzał peletem?Taniej jak prądem tylko chodzi o bezobsługowość.Jak widać za legalett miałbyś taniej płytę z wodną podłogówką i z pompą powietrze/woda.Grzałbyś taniej jak peletem i w pełni bezobsługowo.A jeśli jak piszesz ,pompa ciepła z odwiertami płytą i wodną podłogówką kosztowałaby tyle co Legalett to już w ogóle nie ma o czym rozmawiać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ohara, a o jakich temperaturach myślisz? -25; -30st?

Bo chyba dopiero przy tej niższej woda w systemie grzewczym mogłaby zacząć zamarzać po kilku dniach.

Dla porównania w nieogrzewanym garażu wolno stojącym przy temperaturze zewnętrznej -5oC woda nie zamarza.

 

To nie jest dobry pomysł nie ogrzewać przez 3 dni przy ujemnych temperaturach, bo przy systemie grzewczym opartym na akumulacji, a takim jest właśnie Legalett będziesz potrzebować sporo czasu żeby przywrócić temperaturę komfortową.

Jak sama zauważyłaś ogrzewanie płyty idzie wolno.

Dom wyziębiać się będzie znacznie szybciej niż nagrzewać, choć uzależnione to jest od kilku czynników choćby takich jak zyski słoneczne, różnica temperatur czy siła wiatru.

Proponuję raczej zastanowić się nad czasowym obniżaniem temperatury na czas wyjazdu, a nie nad całkowitym odcięciem ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim zaś peletem.Ty będziesz grzał peletem?Taniej jak prądem tylko chodzi o bezobsługowość.Jak widać za legalett miałbyś taniej płytę z wodną podłogówką i z pompą powietrze/woda.Grzałbyś taniej jak peletem i w pełni bezobsługowo.A jeśli jak piszesz ,pompa ciepła z odwiertami płytą i wodną podłogówką kosztowałaby tyle co Legalett to już w ogóle nie ma o czym rozmawiać.

 

Nad pompa ciepla juz sie zastanawialam, duzo czytalam i pytalam fachowca gdy bylam przy okazji w Niemczech. Dowiedzialam sie, ze nie jest to warte ceny jaka teraz kosztuje i za 20 lat bedzie duzo tansze (chyba to samo mozna powiedziec o L). Co do bezopslugowosci - zasobniki sa pojemne, piec czysci sie sam, a popiol wyrzuca sie raz na miesiac - nie przesadzajmy ze to jest uciazliwe a troche ruchu przeciez nie zaszkodzi. Gdyby istnial zloty srodek...

Nie chce miec wodnej podlogowki ani elektrycznej wiec pozostaje mi powietrzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ohara, a o jakich temperaturach myślisz? -25; -30st?

Bo chyba dopiero przy tej niższej woda w systemie grzewczym mogłaby zacząć zamarzać po kilku dniach.

Dla porównania w nieogrzewanym garażu wolno stojącym przy temperaturze zewnętrznej -5oC woda nie zamarza.

 

To nie jest dobry pomysł nie ogrzewać przez 3 dni przy ujemnych temperaturach, bo przy systemie grzewczym opartym na akumulacji, a takim jest właśnie Legalett będziesz potrzebować sporo czasu żeby przywrócić temperaturę komfortową.

Jak sama zauważyłaś ogrzewanie płyty idzie wolno.

Dom wyziębiać się będzie znacznie szybciej niż nagrzewać, choć uzależnione to jest od kilku czynników choćby takich jak zyski słoneczne, różnica temperatur czy siła wiatru.

Proponuję raczej zastanowić się nad czasowym obniżaniem temperatury na czas wyjazdu, a nie nad całkowitym odcięciem ogrzewania.

 

No swietnie, tylko, ze ja przyzwyczajona jestem, wyjezdzajac, wylaczac wszystko co elektryczne. Zatem czy pompa czy piec - nie bedzie w moim domu dzialalo podczas mojej nieobecnosci ;)

Bardzo sie w takim razie ciesze, ze nie grozi mi zamarzniecie instalacji :) A po przyjezdzie dogrzeje sie kominkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąłem inne forum budowlane i widzę,że dwóch Panów ,którzy pojawili się tu po PiotrzeO również na tym innym forum zalogowało się wyłącznie po to by w długich postach opisywać zalety Legalett.Było zupełne inne nicki dać,było by wiarygodniej :) Ach ta miłość do Legalett.......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Pana wpis ma wspólnego z doświadczeniami użytkowników Legalett? Co ma wspólnego z wyborem odpowiedniego ogrzewania dla Pana domu? Zarzuca Pan wszystkim reklamowanie systemu i to, że są zatrudnieni w tej firmie, Pan ciągle robi coś przeciwnego więc oczywistym wnioskiem może być, że pracuje Pan dla lobby węglowo-gazowego.

Zapraszałem Pana do siebie żeby pokazać rachunki za prąd i jak to wszystko wygląda. Nie jest Pan zainteresowany, co oznacza, że nie jest Pan zainteresowany prawdą, więc proszę na innych wątkach się udzielać. Przez kilka lat nie potrafił Pan zdecydować jak ogrzewać dom, a jedyne co Pan robi to krytykuje technologie i osoby, które ją wykorzystały w swoich domach. Czy, krytykuje Pan też wszystkie inne technologie na wątkach o ogrzewaniu gazem, węglem, olejem, prądem, pelletem i co tam jeszcze? Proszę sobie postawić dom pasywny i będzie Pan miał z głowy system ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaglądałem tu 5 dni a tu tyle wpisów.

 

Do Sympatyka

Nie posiadam protokółu odbioru. W umowie miał być kanał do kabli zasilających agregaty a ich nie było, elektryk kuł w betonie uszkadzając rurę grzewczą. Mnie chodzi o rury do wody ciepłej i zimnej.Nie ma jak się wkuć. Do Pref-Budu wysłałam kolejne pismo i zobaczę jaki będzie skutek. Miło że mam poparcie. Dodaje sił.

Pozdrawiam

 

Myślę, że jak nie posiadasz protokołu odbioru to dobrze. Gorzej gdyby był już podpisany bez zastrzeżeń. Czekamy na reakcję Pref-Budu. Napisz co ci odpowiedzieli.

 

Nie wiem też, czy dobrze się stało, że elektryk zaczął poprawiać coś po Pref-Budzie. Nie wiem jak w takich wypadkach wyglądają sprawy gwarancyjne. Czy Pref-bud stwierdzi, że nastąpiła ingerencja w płytę i nie będą chcieli rozpatrzyć gwarancji.

 

Z tego co piszesz a ja zrozumiałem ominęłaś Legalett i bezpośrednio budowę zleciłaś firmie trzeciej Pref-Budowi.

Jeżeli tak nie jest i Pref-Bud był podwykonawcą Legaletu to pisz bezpośrednio do Legaletu. Napisz, że spi...li sprawę i nie wywiązali się z umowy, wykręcają się od okazania protokołu odbioru a fundament przypomina fale Dunaju a nie nie płytę. Pref-Bud utraci autoryzację albo poprawią swoją pracę.

Kurcze ciężka sprawa. Ludziska sprawdzajcie, sprawdzajcie, sprawdzajcie.

 

Jeżeli decydujecie się sami robić Legalett to proszę sprawdzajcie, sprawdzajcie, sprawdzajcie.

A co sprawdzać?

 

Opiszę to też niejako dla innych a przy tym i ja też nie ustrzegłem się problemów z jedną rurą. Wykonawca płyty spytał mnie z której strony rurki kanalizacyjnej wyprowadzić rurkę wodną. Ja stwierdziłem, że obojętnie i w tej chwili jedną z rurek miałem po za ścianką działową i trzeba było robić wygibasy, żeby to zmieścić w ścianie.

 

Myślę, że każdy inwestor przy budowie płyty musi sprawdzić i uwzględnić BEZWZGLĘDNIE I BEZ OGLĄDANIA SIĘ NA KIERBUDA kilka spraw.

 

W kolejności występowania.

-Gdzie jest zero budowlane czyli, jak wysoko będzie położona płyta względem gruntu. Niby oczywista sprawa, ale u mnie jeden róg wyszedł o kilkadziesiąt cm wyżej niż pozostałe.

gdybym to przewidział przed budową może obniżył bym cały teren w tym płytę o 20 cm. Dla koparki to jest pikuś a tak mam wysoki parter i jeden schodek na wejściu więcej niż potrzeba.

-Przewidzieć gdzie są przepusty wychodzące z fundamentu: na wodę, prąd, kanalizację, doprowadzenie powietrza do kominka, doprowadzenie i WAŻNE odprowadzenie powietrza z rekuperatora (ja nie przewidziałem a by się teraz przydał), Doprowadzenie GWC i odprowadzenie od GWC jeżeli nie chcesz rury na elewacji domu, przepust na kran na wodę do ogrodu.

 

Po co o tym piszę. Ja o w/w instalacjach myślałem w oderwaniu od całej działki. Tzn. Najpierw parzyłem na projekt domu i nie zastanawiałem się gdzie każde przyłącze wychodzi na zewnątrz. Architekt adaptujący co prawda narysował mi na mapce wszystkie przyłącza ale w rzeczywistości okazało się, że instalacja prądu z kanalizacją będzie się krzyżować. Nie zastanawiałem się też gdzie będą wychodziły rury od doprowadzenia powietrza przed domem. Zastanówcie się gdzie chcecie te instalacje podłączać, jak ma wyglądać zakończenie rury (grzybek) od wentylacji czy rekuperacji, gdzie będzie wystawać kran do podlewania ogrody i czy nie będzie to w bezpośrednio przed oknem lub w miejscu przyszłego chodnika, jakie będą przebiegi instalacji od fundamentu do skrzynki rozdzielczej czy od fundamentu do ujęcia wodnego. Ułóżcie sobie trasy przebiegu ze sznurka, linki czy wyznaczcie patykami z zobaczcie czy jest to dla was akceptowalne czy też nie trzeba będzie wyciąć niepotrzebnie jakiegoś drzewa.

 

W obrębie fundamentu pomierzcie dokładnie w którym miejscu wyjdzie wam centrala grzewcza. Ile cm od jednej ściany i ile cm od drugiej ściany. Weźcie plany do ręki i sprawdźcie czy centrala nie wyszła wam za blisko/ za daleko do ścian wewnętrznych przyszłych pomieszczeń. Jest to WAŻNE.

 

Od centrali grzewczej zasilanej elektryczne wykonawca wystawił mi rurki miedziane i przewody elektryczne pod ewentualną przyszłą zmianę z legaletu elektrycznego na np: gazowy (wodny). Wygląda to tak, że z boku centrali grzewczej wystają kikuty na 20 cm od płyty rurek miedizanych w otulinie i przewody elektryczne.

Zastanówcie się i przewidźcie w którym miejscu ta wiącha ma wychodzić, aby nie okazało się, że kikuty wystają na środku przedpokoju!

 

Zastanówcie się gdzie chcecie mieć doprowadzenie zimnej wody w domu. Niby to szczegół ale budowa składa się z takich szczegółów. U mnie rurka wodna doprowadzona jest do domu rurką biegnąca na głębokości ok 180cm, jest doprowadzona bezpośrednio pod fundament i pionowo wchodzi do domu. Problemem jest dla mnie miejsce zaraz pod płytą (pod styropianem). Przepust jest zrobiony ok 50 cm od brzegu płyty. Czyli woda wchodząc pionowo pod fundament ma tylko 50 cm izolacji ziemi (w poziomie) a więc może zamarznąć zimą biorąc pod uwagę, że punkt przemarzania ziemi to ok 130cm. Ta więc cała moja rura do głębokości 130cm a nawet 180 cm jest pod fundamentem dodatkowo izolowana styropianem.

Robiłem przy tym małe kombinacje alpejskie, dlatego zastanówcie się na etapie podłączania wody czy nie zrobić przepustu min. 130cm od krawędzi płyty lub dobrze zaizolować rurę w ziemi do głębokości min. 130cm zanim ekipa zacznie budować fundament.

 

Co do kanalizacji to zastanówcie się nad każdym punktem w domu. Zastanówcie się gdzie będą jakie punkty:

Musicie wiedzieć co do centymetra każdy punkt, a najlepiej mieć już wybraną wannę, umywalkę, WC i inne jeszcze przed budową fundamentu.

My np: chcemy wannę twins gdzie odprowadzenie wody jest... na środku wanny aby korek nie wchodził w ... przy kąpieli. Gdybyśmy dopiero teraz taką chcieli było by po zawodach lub niepotrzebne przeróbki.

To samo WC. Najlepiej wybrać dany model bo każdy kibelek ma w innym miejscu podejście kanalizacji.

Do tego całe mnóstwo innych przyłączy:

Zmywarka, zlew, umywalki, brodzik, wanna, bidet, WC, pisuar, skropliny od rekuperatora, skropliny od pieca gazowego przy kominie, ODPOWIETRZENIE KANALIZACJI, skropliny od pompy ciepła CWU, kratka w kotłowni koniecznie na osobnym obwodzie aby wysychający (rzadko używany) syfon nie powodował smrodu w całym domy, kratka w garażu, czy inne.

 

Do każdego punktu pamiętajcie, że dochodzi nie tylko kanalizacja ale i ciepła i zimna woda. Zastanówcie się też w którym dokładnie miejscu. tzn. Z lewej czy z prawej strony rury kanalizacyjnej ma ona wychodzić. TO JEST WAŻNE. Ja w jednym miejscu tego nie sprawdziłem tak jak pisałem rurka mi o mało w przedpokoju nie wyszła. A wystarczy sprawdzić zmierzyć i dopilnować.

 

-Kolejna sprawa to to o czym pisał pdurys - zaplanować miejsce na odpływ liniowy brodzika.

 

Przepusty pod odkurzacz centralny.

 

Sprawa do zastanowienia to kominkowy wymiennik ciepła i miejsca jego wyprowadzenia,

oraz cyrkulacja CWU do kuchni i do łazienki.

 

I najważniejsze. Zdjęcia, zdjęcia zdjęcia. Róbcie zdjęcia. Zwłaszcza gdy instalacje pod płytą nie idą pod kątami prostymi.

Ja miałem sytuację, gdzie wykonawca ścian pyta mnie gdzie kotwimy do fundamentu ścianki działowe. On to może zrobić w każdym punkcie.

Jako że miałem kilka setek :) zdjeć fundamentu dokładnie zaznaczyłem w których miejscach mają wiercić pod ściany diziałowe omijając kanały powietrzne, metalowe rury spiro od KWC i przewody elektryczne od central.

Co do zdjęć to zrobiłem zdjęcia każdego metra kwadratowego płyty z przyłożoną miarką tak aby łapać wymiary. Niemniej jako że zbrojenie jest wykonane z oczkami o wymiarach 15x15cm wymiarowanie względem innych wystających punktów jest dużo prostsze.

 

witam, zdecydowalam sie na Legalett. Bede miec dom z polbala. Zastanawiam sie jak drewniane domy sa "zakotwiczane" w fundament? Czy sa wykonywane jakies metalowe wypusty?

 

Jak ma drewniaka. Nie jest to c dom z półbala ale bliżej mojemu drewniakowi do domu z bali niż murowanemu.

 

Dokładnie takie pytanie zadąłem L. Spytałem czy moga wykonać metalowe wypusty. Odpowiedzieli mi że się tego nie robi bo później jest problem z wyrównywaniem betonu wokoło takich wypustów. Więc najpierw wylewają, zacierają i czekamy aż wyschnie a następnie w płycie wierci się pod kołki (kotwy). L. przy tym zaleca aby kołki były mocowane chemicznie a nie mechanicznie (ja mam mechanicznie - kołki rozporowe). Co do miejsca kotwienia to co około 1 metr są porobione wypusty czyli miejsca na kotwienia. Te wypusty są na obwodzie całego fundamentu. Poszukaj wcześniej, już zamieszczałem ich zdjęcie albo daj znać to wyślę na prv.

Dodatkowo jedynie L zaleca aby miejsca styku podwaliny drewnianej z fundamentem poza tradycyjną izolacją z papy uszczelnić dodatkowo pianką. Też o tym wcześniej pisałem.

 

Sposob kotwienia scian do fundamentu musi Ci okreslic projektant fumdamentu w porozumieniu z wykonawca scian. Oni musza to miedzy soba ustalic. Z tego co pamietam u pawgara, ktory ma dom drewniany prefabrykowany, to na obrzezach plyty fundamentowej zostaly specjalnie zrobione "jakby wystepy" do ktorych pozniej byl przykrecany najnizszy element konstrukcji sciany.

Pamietam, rowniez, ze jego wykonawca zwracal szczegolna uwage na dokladne uszczelnienie styku fundamentu i sciany, aby pozniej nie "podwiewalo"

Z gory taki fundament (zakladajac, ze jest prostokatem) wyglada jak herbatnik, czyli ma regularnie co 20 - 30 cm wystep o szerokosci 20 cm.

 

To właśnie to o czym pisałem wcześniej.

 

Czytajac o doswiadczeniach chiro, jesli masz juz projekt domu, to koniecznie przeslij wszystkie szczegoly instalacji wewnetrznej do Legalettu aby dobrze policzyli ilosci przejsc przez fundament z sieciami. Dobrze tez, jesli nie masz doswiadczenia z budowaniem, aby twoj projektant dokladnie ustalil te szczegoly przed podpisaniem umow z wykonawcami. Wtedy unikniesz nieporozumien w stylu chiro.

 

Zamieść też tu na forum projekty przyłączy. Podpowiemy coś wspólnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... dlugi post ...

Z tego widac wyraznie, ze rynek budowlany w Polsce jest jeszcze w powijakach.

Ja tez oczekiwalem od projektantow dokladnego w kazdnym najdrobniejszym detalu rysunku co i jak z czym ma sie wiazac.

Rzeczywistosc jest taka jaka jest.

Wiele spraw Inwestor musi sam wymyslic a najlepiej jak bedzie to mial dokladnie przemyslane i nie wprowadzal pozniej zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojej pawgar ! Dzieki za swietne wskazowki! a wszyscy moi znajomi (niebudujacy), smieja sie ze mnie gdy mowie, ze sie zastanawiam nad rurami, odleglosciami w kotlowni, odplywem wanny, i powtarzaja, ze o tym wszystkim juz dobrze pomyslal projektant oraz zrobi dobrze wykonawca a ja nie powinnam sobie tym glowy zawracac tylko wsadzic rece do kieszeni... Widze jednak, ze mam racje, ze jednak sobie "zawracam"...

W weekend zeskanuje rzuty instalacji i tu umieszcze. Chetnie poslucham wskazowek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

dziś pojawił sie artykulik lekutko sponsorowany dot. konstrukcji prefabrykowanych - tu z drewna. W treści jest też info, że domek został posadowiony na fundamencie płytowym z izolacją 25 cm XPS. To tak w temacie dyskusji styro-why/why not. http://ladnydom.pl/budowa/1,106565,8667948,Drewniany_dom_w_piec_miesiecy.html?as=1&startsz=x&fb_xd_fragment#?=&cb=f28c143a8037f5c&relation=parent.parent&transport=fragment&type=resize&height=19&width=120

Czy ktoś z Szanownych forumowiczów pytał Legalett o wykonanie fundamentu na XPS, względnie EPS 200? Poza ceną ciekawą może się okazać też sprawa, czy z tych materiałów zostaną wykonane także elementy brzegowe, bo z materiałem na pozostałą część płyty żadnego problemu nie ma.

 

pozdrawiam

t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Szanownych forumowiczów pytał Legalett o wykonanie fundamentu na XPS, względnie EPS 200? Poza ceną ciekawą może się okazać też sprawa, czy z tych materiałów zostaną wykonane także elementy brzegowe, bo z materiałem na pozostałą część płyty żadnego problemu nie ma.

 

Tak pytale sie chocby ja.

Czynnik ceny oraz brak widocznych przeciwskazan (wtedy) poskutkowal, ze moja plyta zostala zrobiona tak jak zakladal projekt czyli EPS100.

 

Wedlug Legalett nie ma zadnych przeciwskazan aby zastosowac EPS200 czy tez XPS - klienta ma zawsze racje. Skoro chce zastosowac lepsze materialy i za nie zaplacic to jego wola.

Elementy brzegowe - jedunum klopotem, jesli to tak mozna nazwac to sposob ich laczenia na bokach. Nie wiem czy XPS standardowo tez jest dostepny z wrebami ale na pianke mozna wszystko polaczyc nawet recznie wycinajac wreby nozem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"czynnik ceny", ano właśnie jaki?

różnica ceny eps 100 i xps jest łatwo dostępna, jest to tylko jeden z elementów płyty, tak więc różnica nie powinna być zatrważająca. Czy mogę prosić o jakieś bliższe dane porównawcze?

 

 

[Wysłałem też to pytanie do Pana Panie Pawle na priv, ale że w wysłanych już tego nie widzę to nie wiem czy PRIV funkconuje tak jak należy. Może to mój służbowy IE 6.0 nie daje rady]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"czynnik ceny", ano właśnie jaki?

różnica ceny eps 100 i xps jest łatwo dostępna, jest to tylko jeden z elementów płyty, tak więc różnica nie powinna być zatrważająca. Czy mogę prosić o jakieś bliższe dane porównawcze?

 

 

[Wysłałem też to pytanie do Pana Panie Pawle na priv, ale że w wysłanych już tego nie widzę to nie wiem czy PRIV funkconuje tak jak należy. Może to mój służbowy IE 6.0 nie daje rady]

 

Przy takiej grubości (25 cm) różnica to minimum 50 zł na 1/m2. Dom 150m2 ok 8 tyś drożej. I dużo i nie dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zniknął PiotrO ,są w jego miejsce jakby inni i tak się kręci.Może znajdzie się ktoś lub coś co mnie przekona więc zostawiam sobie małą uchyloną furtkę i nie mówię definitywnie nie.

 

Przeglądnąłem inne forum budowlane i widzę,że dwóch Panów ,którzy pojawili się tu po PiotrzeO również na tym innym forum zalogowało się wyłącznie po to by w długich postach opisywać zalety Legalett.Było zupełne inne nicki dać,było by wiarygodniej :) Ach ta miłość do Legalett.......

 

Tomaszu niewierny, jestem i czytam czasem Twoje banialuki o rzekomym zainteresowaniu Legalett.

Taż chłopie każdy myślący widzi, żeś Ty pracownik konkurencyji i marketingowiec jakich mało i do tego troll z dwuletnim doświadczeniem na tym forum. :D

Pozdrawiam wszystkich serdecznie,

a zainteresowanych niezmiennie zapraszam w okolice Rzeszowa, by przekonać się jak wygodnie i ciepło mieszka się w domu z Legalett.

PS Po kontakcie na priw więcej szczegółów, artykuły o etapach budowy, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kto powiedział że Legalett zrobi to tak samo i to zarówno w jedną lub w drugą stronę?

choć stawiam, że póki co to raczej w te drugą, bo teorii że eps100 jest cacy jakoś bronić trzeba

 

Mozesz to jakos bardziej po polsku napisac bo nie rozumiem, choc czytalem to kilka razy?

 

Czy chodzi ci o to, ze Legalett zrobi "niecke" styropianowo zarowno z XPS jak i EPS? Jesli tak, to oczywiscie. Przeciez ukladanie jednego i drugiego styropianu jest identyczne.

Cena jest mniej wiecej taka jak napisal perm. Za te dodatkowe okolo 8000 bedziesz mial jeszcze wiekszy "wypas"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze O , a może spiszemy zakład w internecie.Ten z nas który okaże się w jakikolwiek sposób powiązany z branżą budowlaną przegra i wpłaci powiedzmy 100tys zł na cel dobroczynny.Wchodzisz?Pomyśl zanim coś napiszesz,skoro Legalett można podpiąć pod prąd,gaz,węgiel to jakie lobby miałbym reprezentować.

Ja już chłopie kiedyś pisałem nie mam i nie miałem w żaden sposób pośredni ani bezpośredni nic wspólnego z budownictwem czy branża ogrzewnictwa w najszerszym tego słowa rozumieniu,Ty natomiast byłeś współpracownikiem Legalett.Przecież już kiedyś było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...