Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Aha :D

 

Znaczy się piecyk i pompka muszą pracować podczas nieobecności właścicieli przez cały czas żeby woda nie zamarzła w podłodze, natomiast legalett nie musi pracować bo w podłodze nie ma wody a powietrze szybko nie rozsadzi kanału?

 

Miałem już tu nie pisać, ale...

Wyłączysz Legalett zimą na tydzień? Żeby woda w podłodze zamarzła, tyle mniej więcej czasu potrzeba przy średnio zaizolowanym domu. Można dodać do tej wody trochę glikolu czy spirytusu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Aha :D

 

Znaczy się piecyk i pompka muszą pracować podczas nieobecności właścicieli przez cały czas żeby woda nie zamarzła w podłodze, natomiast legalett nie musi pracować bo w podłodze nie ma wody a powietrze szybko nie rozsadzi kanału?

 

Jak lubisz wracać do domu, w którym temperatura oscyluje w okolicach 0, albo i poniżej, to sobie wyłącz (nie zapomnij spuscić wody z instalacji sanitarnej :).

Podłogówkę zabezpieczysz glikolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I rozumiem, że na tym kończą sie opcje bezobsługowego źródła ciepła ? :) Bo wygląda na to, jakby tylko Legalett i gaz to zapewniały.

A masz jeszcze:

-piecyk elektryczny

-pompa ciepła (gruntowa, lub powietrzna)

-piec na pellet (przy 10*C autonomia na około 10-14 dni, w zależności od wielkości zbiornika)

 

Ja nie wymieniałem źródeł ciepła oczywiście tylko założenia. Brak wody i dość wygodne mało-obsługowe źródło. Oczywiście zdaje sobie sprawę, że można podłączyć pompę lub piece. Podczas wyboru sposobu ogrzewania piece akumulacyjne też były brane pod uwagę.

 

Wszystko to jest kwestia indywidualna. Nie chcieliśmy z żoną ogrzewania wodnego, gazu, pieca. Do wodnego można podłączyć pompę czy piec na pellet.

My chcieliśmy bezobsługowe ogrzewanie najlepiej podłogowe (żeby nie zamawiać, przywozić, ładować, przewalać w kotłowni różnych materiałów). Pozostaje nam prąd lub gaz. Jako, że gaz odpadł pozostał prąd. Co mamy na prąd: maty, kable, piece akumulacyjne, promienniki, pompa powietrze-powietrze, piece elektryczne do wodnego, ogrzewanie ścienne, sufitowe. Różne widziałem, czytałem. Przed samą budową stanęło na piecach akumulacyjnych. Szukając czegoś o ogrzewaniu powietrzem w związku z tymi piecami trafiłem na legalett. Przekonałem żonę i tak zostało. System, który NIE JEST DOSKONAŁY, ma swoje wady itd., jednakże spełnia moje potrzeby i to jest najważniejsze myślę. Bezobsługowy, bez wody w podłodze i bez gazu jako źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qbelek - miałbym kasę na start, albo wtyki w bankach to pewnie bym się tym zajął ;-) Budowałbym dla normalnych ludzi, nie krezusów. I myślę, że nie najgorzej. Ach, jakim skromny... Hehe...

 

Fakt, zaczynam odjeżdżać od tematu - mea culpa

 

A tak poza tym zbliżasz się do diabelskiej liczby postów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dla zainteresowanych tematem, podaję moje zimowe zużycie energii elektrycznej:

12.11.2011-12.12.2011 - 1t 170kWh, 2t 1190kWh - koszt 558zł

12.12.2011-13.01.2012 - 1t 239kWh, 2t 1108kWh - koszt 596zł (w tym miesiącu były u nas 2 imprezy urodzinowe, wigilia i sylwester)

13.01.2012-12.02.2012 - 1t 162kWh, 2t 1225kWh - koszt 588zł

W lecie zużywaliśmy ok. 250zł/mc (w tym boiler elektryczny 300l), w zimie pewnie idzie więcej, ze wzgledu na oświetlenie, no i od października mamy POŚ z działającą non-stop pompką powietrza i załączaną cyklicznie przepompownią, czyli po odjęciu, na ogrzewanie wychodzi jakieś 350zł/mc.

Dom z poddaszem (we wcześniejszych postach podawałem jego parametry). Drugi sezon (pierwszy po zamieszkaniu). Temperatury w pomieszczeniach rzędu 20-21st. Przy dużych mrozach palimy rano i wieczorem w kominku, do tej pory zużyliśmy prawie 1m3 olchy.

Uzyskany wynik uważam za dobry, tym bardziej, że mam jeszcze kilka mostków do poprawki (np. źle obsadzone wszystkie parapety zew, nieszczelny aluminiowy próg drzwi wej., dziury w ociepleniu poddasza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazik,

wpisz parametry domu i informacje o ilości osób, łatwiej będzie porównać.

 

Nasz domek jest parterowy, 84 mkw. Izolacje: pod płytą 30 cm styropianu, ściany 20 cm styropianu, strop 20+15 cm wełny, okna i drzwi wejściowe o współczynniku U ok. 1,1 montaż warstwowy. Do poprawy izolacja stropu w rogach budynku, a także drzwi wejściowe i schody strychowe. Duży mostek w postaci komina do kominka ;)

 

Wszystko na prąd, elektryczne przepływowe ogrzewacze wody, agregaty elektryczne w Legalecie 2x4 kWh, płyta indukcyjna, piekarnik, wentylacja mechaniczna z reku, duża plazma, oświetlenie w większości led lub energooszczędne, POŚ z pompką. 4 dorosłe osoby, w tym dwie prawie cały czas przebywające w domu, pozostałe 2 też większą część doby.

 

Zużycie (I taryfa + druga taryfa = razem kWh):

październik 2011 290,2 + 479 = 769,2

listopad 2011 270,7 + 768,1 = 1038,8

grudzień 2011 345,1 + 965,9 = 1311

styczeń 2012 248,3 + 989,9 = 1238,2

 

Palimy w kominku ok. 2-3 razy w tygodniu raczej wieczorem dla klimatu. Spaliliśmy może 0,5 mp sezonowanego buku. Kupiłem 1 mp i nie wiem, czy go cały zużyję w sezonie grzewczym.

Edytowane przez Dareckyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom ok. 140m2 użytkowej (murator C161, trochę zmieniony i powiększony o 0,5m w obie strony), dach dwuspadowy, mały wykusz (żona się uparła:) ), bez balkonów, czyli "stodoła" z poddaszem użytkowym. Izoalcja płyty 20cm styro, ściany z silikatów + 20cm szarego styro, okna 3 szybowe, poddasze 35cm wełny toprock. Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem Brink HR400. Legalett elektryczny 2x4kW, bez wymiennika kominkowego. Poddasze 4 grzejniki duo-heat, w sumie ok. 7kW. Kominek bez rozprowadzenia Jotul I350, jakieś 7kW. Garaż na oddzielnej płycie, przytulony do północnej ściany domu, nieogrzewany, ocieplony 15cm zwykłego styro, ściana między domem i garażem ocieplona 20cm szarego styro. Drzwi stalowe ppoż Hormana miedzy domem i garażem, drzwi wejściowe drewniane CAL. Dom stoi w szczerym polu, brak drzew od zachodu, czyli mam spore wychładzanie wiatrem. Wykusz z dużymi oknami skierowany na południe. Boiler Atlantic 300l z grzałką 3kW (na razie bez cyrkulacji bo górna łazienka czeka na wykończenie). POŚ Sotralentz bio-duo + przepompownia ścieków - jakieś 0,5kW. Oświeltenie wew. to w większości świetlówki + kilka halogenów.

Obecnie mieszkają 4 osoby (piąta w drodze :-) ).

Uff.. chyba wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, u mnie jeszcze też indukcja i piekarnik. Pralka i zmywarka prawie codziennie, ale staramy się je włączać tylko w drugiej taryfie.

Też mam trochę rzeczy do poprawki. Najgorsze są źle ocieplone parapety i 180cm mostka pod drzwiami tarasowymi, no i dziury w ociepleniu dachu (wełnę w suficie już częściowo poprawiłem od strony strychu, ale na skosach nie ma jak). Chcę zrobić termowizję ale na razie brakuje mi na to kasy.

Uwzględniając metraż, wychodzi nam podobne zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się też w końcu znacznie zredukować hałas agregatów.

Oto moja recepta:

- zmniejszyłem obroty wiatraka do 2100obr/min (użyłem tachometru bezkontaktowego),

- wymieniłem uszczelki na obwodzie pod metalową pokrywą (uszczelka samoprzylepna okienna typ "D", gruba),

- po włożeniu pokrywy uszczelniłem jej brzegi silikonem,

- na to położyłem 2cm maty wygłuszającej (kupiłem matę HDS gr. 1cm, 2m2 - bo tyle najmniej można było kupić - z przesyłką wyszło ok. 90zł),

- na to położyłem "firmową" płytę betonową i uszczelniłem ją silikonem (po wcześniejszym włożeniu sznurka),

- na to płyta z wykończeniem podłogi (tu trzeba trochę pokombinować, żeby zgubić te 2cm dodatkowej izolacji).

Minusem tego rozwiązania jest lekkie uginanie się podłogi w tym miejscu (mata się ugina). Mi akurat to nie przeszkadza, bo mam agegat pod lodówką w kuchni i w szafie w wiatrołapie.

Zresztą, na to rozwiazanie naprowadziła mnie hamerykańska wersja instrukcji do agregatu, w której podano grubość izolacji 3cm, a u mnie dali tylko 1cm w metalowej klapie i dwie płyty betonowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...