Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

3.Ktoś kto ma 125 m domek pisał o zużyciu średnio miesięcznie prądu za 400zł na potrzeby ogrzewania.Oszczędzając i trochę od czasu do czasu używając kominka.Od 2006 roku do dziś prąd zdrożał ile? A Piotr nadal płaci 250zł za miesiąc :lol: Jeśli zamiast 400 zapłaci dziś 700 to już wyjdzie za sezon 5tys.Nie jest to jakiś kosmos cenowy ,wszak to prąd ,bezobsługowość ,nie trzeba ciągnąc gazu ,kupować pieca.Ale super tanio i za darmo to też nie jest bo po prostu nie może być.Nie da się całkiem oszukać praw fizyki i takie pieprzenie ,że tym na prąd ogrzeje dom za 250zł mnie najbardziej denerwuje.

Przeciętny dom 120-130m w/g mnie, samo ogrzewanie na dziś to koszt 5tys za sezon

 

tomku z jedej strony rozumiem Twoją dociekliwość, jednak nie dokońca odpowiada mi styl twoich wypowiedzi. Mam "kilka" uwag do L, miedzy innymi to że od lutego nie odpowiedzieli na moją reklamację, mimo kilku telefonów i formalnego ponaglenia, nadal cisza - podobno szef na ważnym urlopie rodzinnym.

 

... ale do żeczy...

 

jeżeli chodzi o koszty ogrzewania, to:

1. już zadałem to nie wygodne pytanie Piotrowi, i odpowiedział na nie bardzo pokrętnie, niestety...

2. nie da się porównywać kosztów ogrzewania choćby dwóch różnych domów, zbudowanych w różnych miejscach, w różnych technologiach, bazując tylko na m2

3. mam propozycję dla L, niech w standardzie montują wszystkim swoim klientom licznik energi, powiem więcej w ramach rpomocji nich zafundują takowy wszystkim swoim klientom ! koszt jednofazowego (bo wystarczy) cyfrowego ok 100zł, pikuś w porównaniu do kosztów L, nawet jak druga stówkę mieliby zapłacić elektrykowi za podłączenie. Zaplombować napisać datę instalacji i gotowe ! Ja tak mam zrobione (sam sobie zamontowałem) i jak ktoś chce mi zarzucać kłamstwo to zapraszam ;)

 

mój docelowy pomysł na oszczędności to nie kominek, tylko wiatrak ! jeżeli przyjmę aktualną cenę energii to rocznie na ogrzewanie wydaję ok 1400zł, nawet gdyby wiatrak miał mi tylko zapewnić ogrzewanie to realnie może mi się on zwrócić za ok 5-7 lat dla mnie super, bo zyski będą na pewno większe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A (wybacz nie pamiętam) Ty już grzejesz L? Ile płacisz ,jaki dom.

A w ogóle to reklamacja i do tego bez odpowiedzi, eee tam na pewno sobie to wymyśliłeś, a w ogóle to nie wiem czy mnie nie obraziłeś....muszę Cię zwyzywać od Trolli i przestać z Tobą rozmawiać , może nawet cię do jakiegoś urzędu podam.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L na prąd?

No dobra a jak z codziennością

-długo czekasz żeby tym zagrzać jak zrobi się szybko zimno?

-daje rade w minus 25 czy musisz kominkiem dogrzewac?

-zrobilbys po raz drugi L czy tradycjne?

-3000kwh za sezon caly to ile cie to wynioslo na pieniadze.Samo ogrzewanie

-sciana praefa czy tradycyjna?

-30cm styro masz na scianie?

Cos mi literki pozamienialo.Wiem ze na niektore z moich pytan znalazlbym odp na poprzednich stronach ,ale juz mi leb peka od przegladania wszystkiego,wiec jesli nie sprawi ci klopotu odpowiedz.Dzieki bardzo z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakusz jesteś?

 

ja bardzo lubię i zadowolona jestem z ogrzewania podłogowego (ale "dostałam w

spadku" - kupiłam dom na rynku wtórnym).

a że mam małe dziecko i w zimę musiało być odpowiednio ciepło to w zimę rachunki

miesięczne za prąd wynosiły nas około 1000,00 zł.

 

no więc, ponieważ nie jestem milionerką (niestety hehe) to teraz mam kominek,

może nie jest ciepło i przyjemnie na bosaka, ale drewno na całą zimę do kominka

kosztowało mniej więcej tyle, co 1 miesiąc ogrzewania domu prądem...

 

Oczędność L w stosunku do zwykłej podłogówki (czy podłogówki na prąd,czy jakiejkolwiek innej) polega na tak dużej akumulacji ,którą posiada czy na czymś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

L na prąd?

No dobra a jak z codziennością

-długo czekasz żeby tym zagrzać jak zrobi się szybko zimno?

-daje rade w minus 25 czy musisz kominkiem dogrzewac?

-zrobilbys po raz drugi L czy tradycjne?

-3000kwh za sezon caly to ile cie to wynioslo na pieniadze.Samo ogrzewanie

-sciana praefa czy tradycyjna?

-30cm styro masz na scianie?

Cos mi literki pozamienialo.Wiem ze na niektore z moich pytan znalazlbym odp na poprzednich stronach ,ale juz mi leb peka od przegladania wszystkiego,wiec jesli nie sprawi ci klopotu odpowiedz.Dzieki bardzo z gory

 

dokładnie wszystkie informacje o które pytasz były już przezemnie zamieszczone kilka stron temu!

1. L na prąd.

2.nie czekam, bo u mnie nie robi się zimno w domu ;)

3.myślę że spokojnie, ale u nas tyle nie było, było -20 i dawał rade, choć nie wysiłkowałem L bo i tak przyjemniej od czasu do czasu odpalić kominek. ale myślę że spokojnie dałby rade, mój L był nastawiony na grzanie w najgorsze mrozy jakieś 6 godzin na dobę, bez kominka temp. pewnie spadłaby do 18-19, ale zapas mocy miałem duży, bo L mógłby chodzić dużo więcej, ale to była pierwsza zima i sobie różne sytuacje testowałem...

4.oczywiście że L, być może gdyby była taka możliwość kupiłbym sam projekt i centralkę, a resztę wykonałbym sam, lub zrobił L na kable grzejne.

5.cena prądu chyba jest Ci znana? to policz! to już szczyt lenistwa z twojej strony. Dolicz do tego 2m3 (nie przestrzenne) mieszanki brzozowo-dębowej spalonej w tym czasie w kominku

6. ani taka, ani taka, choć bliżej jej do praefy, bo to 15cm betonu + 30 styro

7. tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakusz, wybacz nie skumałem do końca dlatego zapytalem-napisałeś poniżej 3000kwh/100m na całą zimę.3000kwh to jakieś 650zł powiedzmy w drugiej taryfie.Na całą zimę? to ja jutro zakładam Legalett!

-6 godzin powiadasz czyli gdyby coś - taniej taryfy jest 8 godz i dwie w południe.Gdyby zamiast 6 grzać w nocy 7 i w dzień 1.5 powiedzmy czyli 7.5 w sumie to nawet w mróz dałoby radę może bez kominka.Tyle ,że to 25% więcej grzania czyli 25% wyższy rachunek za prąd.Do tego 100m powiadasz ja robię powiedzmy 125 a to kolejne 25% więcej czyli w sumie już 50% więcej.TO ile ja zapłacę???????

-da się go tak precyzyjnie ustawić godzinowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę, chociaż moim zdaniem wartą zastanowienia podam powietrzne kolektory słoneczne :

http://www.allegro.pl/item734245504_kolektory_sloneczne_powietrzne_24_rur_

nowosc.html

KOLEKTORY POWIETRZNE MOŻNA ZASTOSOWAĆ W RÓŻNYCH PROSTYCH INSTALACJACH:

* ogrzewanie powietrzne pomieszczeń również z wykorzystaniem istniejących instalacji

- odzysku ciepłego powietrza (rekuperacji)

- ogrzewania dystrybucją gorącego powietrza kominkowego

- ogrzewania powietrznym systemem nawiewnym

- ogrzewania w technologii LEGALLET

Ponieważ kolektory słoneczne są próżniowe, to mogą działać nawet w czasie mrozu dostarczając prawie darmowe ciepło, np. do kanałów powietrznych Legallet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytane w innym wątku....

 

 

perm napisał:

 

Trochę się chyba nie rozumiemy. Zakładam warunki takie same dla ogrzewania elektrycznego jak i wodnego z jakimś akumulatorem. Niezbędna energia to założone 96 KWh dziennie (tak mniej więcej) by temperatura nie spadała. Czy płyta 20 cm wystarczy czy nie, to kwestia odpowiedniej izolacji czyli szybkości spadku temperatury a nie tylko grubości płyty ale nie o to tutaj chodzi. Jakby nie było to potrzebujemy 96 kWh. Założony czas pozyskania takiej energii to 6 godzin,może być i 10 ale taki sam dla obu systemów. Grzejnik konwekcyjny jaki by nie był w temp 40 st jest mało wydajny. Bufor musi zmagazynować 95 KWh więc będzie to "zbiorniczek" o poj. ok 1500 litrów. Pozostaje cała reszta instalacji. Ma to sens?

 

No tak, szybko piszę i nie myślę. Gdzies te 96 KWh trzeba zmagazynować. Nie da się pominąć grubości płyty. Przy lepszym ociepleniu nie trzeba będzie 96 KWh więc i bufor dla ogrzewania wodnego będzie mniejszy. No ale to tylko jeden z problemów.

 

No jeszcze jedna rzecz, Jak Henok liczysz tę pojemność cieplną płyty? Przy 160 m2 i 20 cm to jest ok 32 m3. czyli dwadzieścia razy więcej niż ten bufor wodny. Ty piszesz że to tylko 30 % potrzebnej objętości. Beton podgrzany max do 30 st zgromadzi 60 razy mniej energi niż woda o tej samej objętości i temp. 70 st? Dla mnie to ważne bo od tego zalezy grubość izolacji na ścianach.

 

Henok odpowiedział:

 

Ciepło właściwe betonu zależy od jego składu, zagęszczenia, wilgotności itp., jednak można przyjąć je w wysokości 0,54kWh/(m3*K). Jeżeli posadzka ma działać jako grzejnik, to przy określonej temperaturze, np. 26 st. C będzie oddawała określoną ilość ciepła. Podniesienie jej temperatury o np. 2K spowoduje, że tego ciepła będzie oddawała znacznie więcej. Można podnieść jej temperaturę nawet o 10K, tylko w takim pomieszczeniu nikt by nie wytrzymał. Dlatego założyłem "bezpieczną" wartość 2K.

32m3 x 0,54 x 2 = 34,6kWh

Woda gromadzi znacznie więcej energii, bo jej ciepło właściwe to 1,163kWh/(m3*K) - jedno z najwyższych w przyrodzie, i można ją podgrzać do dużo wyższych temperatur. Przy dT=55K w tej samej objętości wody zgromadzimy prawie 60 razy więcej ciepła niż w betonie przy dT=2K.

 

Macie Panowie wiedzę i potraficie liczyć , powiedzcie mnie ,bo jak widać jest to policzalne czy jest możliwe aby przy grubościach płyty Legalett ,ścianach praefa i 15sm styro (czyli generalnie to co proponują firmy robiące system L plus Praefa) grzać 6godzin w nocy tylko??????????????????????

Dom 130metrów,parterowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie Panowie wiedzę i potraficie liczyć , powiedzcie mnie ,bo jak widać jest to policzalne czy jest możliwe aby przy grubościach płyty Legalett ,ścianach praefa i 15sm styro (czyli generalnie to co proponują firmy robiące system L plus Praefa) grzać 6godzin w nocy tylko??????????????????????

Dom 130metrów,parterowy.

Grubość płyty Legallet decyduje o ilości zgromadzonego ciepła. M.in. dlatego L. stosuje różne technologie w różnych strefach klimatycznych Polski. Oczywiście im większa grubość płyty, tym więcej ciepła można w niej zgromadzić bez pogorszenia komfortu cieplnego.

Natomiast to, na jak długo starczy zgromadzona w płycie energia zależy od strat ciepła budynku. No może nie do końca, bo należałoby jeszcze uwzględnić zyski (ludzie, urządzenia AGD i RTV, słońce).

Straty budynku są dwojakiego rodzaju :

- przenikanie ciepła przez przegrody : ściany, strop, posadzka, okna, drzwi,

- straty ciepła na podgrzanie powietrza wentylacyjnego.

Jak to wygląda w konkretnym domu możesz sobie zobaczyć np. tutaj :

http://www.bdb.com.pl/zdjecia/salon/20080705113446273735.pdf

Cała sztuka polega na takim dobraniu parametrów poszczególnych przegród i systemu wentylacji, aby uzyskać przy najniższych nakładach inwestycyjnych uzyskać niskie straty.

Z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że przy ociepleniu ścian i stropu izolacją ok. 30-35cm, przy izolacji płyty fundamentowej ok. 20-25cm, przy ciepłych oknach U=0,6-0,7W/(m2K), ciepłych drzwiach U=1,2-1,6W/(m2K) wyposażonych w rolety zewnętrzne lub okiennice, i przy wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła na poziomie 80-90% Powinno się udać uzyskać taki efekt o jakim piszesz.

Oczywiście ważne są detale. Np. okna i drzwi zewnętrzne umieszczone w warstwie izolacji, dokładne połączenie izolacji fundamentu, ścian i stropu, szczelność wszystkich zewnętrznych elementów budynku.

Pisząc krótko - podstawa to dobry projekt :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Henok za odp.Rozumiem.Czyli to co oferują firmy budujące w/g systemu Praefa ściany i 12( lub chyba teraz 15cm) docieplenia i do tego Legalet standardowe drzwi i okna (dobre ale bez fajerwerków) nie wystarczy by system ten pracował tylko w taniej taryfie?
Jeżeli nie chcesz traktować kominka jako elementu ogrzewania, to zdecydowanie nie.

Możesz zresztą porównać domy wybudowane w technologi Legallet przez lakusza i np. http://www.forumbudowlane.pl/viewtopic.php?p=93284#93284

Fundament, czy strop grzewczy firmy L. to tylko jeden z elementów pozwalających na zbudowanie domu energooszczędnego. Jeżeli nie zadbasz o pozostałe elementy, to ... będziesz płakał i płacił :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to co oferują firmy budujące w/g systemu Praefa ściany i 12( lub chyba teraz 15cm) docieplenia i do tego Legalet standardowe drzwi i okna (dobre ale bez fajerwerków) nie wystarczy by system ten pracował tylko w taniej taryfie?

 

Zdecydowanie wystarczy - z uzupełnieniem do pewnych temperatur.

Przy większych mrozach po kilku dniach trzeba skorzystać także z taryfy dziennej. Analogicznie jak przy ogrzewaniu innym systemem, nośnikiem energii więcej spalmy gazu, węgla, drzewa w kominku...

Pozdrawiam serdecznie, dobrego weekendu

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3000kwh to jakieś 650zł powiedzmy w drugiej taryfie.

 

da się go tak precyzyjnie ustawić godzinowo?

 

prąd w drugiej taryfie chyba nie jest o 60% tańszy od normalnego... ja liczę cene kWh uwzględniając wszystkie koszty stałe również.

 

da się, wystarczy odpowiednio zaprogramować termostat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje HenoK.Aż człowiekowi przyjemniej na duszy, jak przeczyta odpowiedz fachowca a nie jakieś marketingowe bzdety do kwadratu.Nie na darmo tytuł Najlepszego Doradcy.Jeszcze raz dzięki.

Tak Piotr, wystarczy,zależy od temperatury, ja wiem.Jak będzie 0 stopni lub plus 1 to pewnie wystarczy.Tobie oczywiście wystarcza, co już czytałem nie raz ,nawet w minus 25 i płacisz 250zł za prąd za ogrzewanie odkąd masz Legalett niezależnie od zmian cen prądu w tym okresie.Tylko niestety przeczy to prawom fizyki i matematyki.

 

HenoK a da się w prosty sposób bez zabierania ci czasu policzyć zapotrzebowanie i mniej więcej określić ile system będzie musiał pracować np w minus 20stopni? - dom parterowy130m , ściana Praefy 15cm plus 20cm styropianu ,w stropie 30cm wełny.Okna dobre ale bez szaleństw, drzwi też , jak to drzwi jakieś normalne.

Taki zwykły dom.Jeśli gaz to bez reku lub jeśli prąd to z reku.

 

To poniżej to cytat z forum z linku:

Moge podzielić się doświadczeniami o ogrzewaniu elektrycznym + kominek z rozprowadzeniem.

Mieszkam już ponad 5 lat w domu z ogrzewaniem podłogowym typu Legalett na parterze i elektryczne grzejniki na poddaszu użytkowym. Do tego kominek z rozprowadzeniem ciepła do 4 pomieszczeń. Jako jedyne medium grzewcze jest prąd. Wentylacja jest niestety grawitacyjna i nie sprawdza się kompletnie!

Mogę powiedzieć, że prąd jako jedyne źródło ogrzewania jest bardzo nieefektywny i drogi (w ciągu 5 lat koszt energii wzrósł z ok. 5000 zł rocznie do ponad 8.000 rocznie). W tym jest ok. 1800 zł na przygotowanie posiłków i grzanie wody. A nie mam w domu wysokich temperatur - ok. 20 st C na dole i ok. 16 st. C na górze. W ostre mrozy muszę dogrzewać się kominkiem, który owszem szybko nagrzewa dom ale też i szybko stygnie po wypaleniu się wkładu.

Obecnie planuję montaż kotła co oraz instalację kaloryferów po to aby mieć wreszcie ciepło w domu zimą a i obniżyć koszty ogrzewania.

Wg mnie ogrzewanie podłogowe to fajna rzecz ale tylko w wybranych pomieszczeniach (łazienka, salon) ale nie w całym domu. Poza tym wentylacja w domach dobrze ocieplonych o szczelnych oknach musi być dobrze zaprojektowana i chyba tylko mechaniczna (rekuperacja na etapie budowy może się dobrze sprawdzić).

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem więc sorry za niezrozumienie pewnych spraw lub niejasne pytania,teraz skumałem (chyba że nie skumałem :oops: ),że Lakusz ma dom 3litrowy.

 

HenoK, a może inaczej ,prościej by było policzyć ,czy ja budując dom o parametrach wspomnianych powyżej zrobię go przynajmniej 7litrowym bo to by oznaczało 9100Kwh/130m powierzchni na rok,dajmy na to koszt prądu 0.30 wyszłoby 2700 za ogrzewanie za rok.Czy to też zle postawione pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś cytujesz to cytuj w całości i staraj się proszę zrozumieć co inni na ten temat piszą, a nie manipuluj Waćpan informacją. :(

 

Henmay napisał (podkreślenia moje):

Cały czas pozostaje sprawa wadliwej wentylacji (wykonawca namówił mnie żeby nie budować na piętrze kominów, tylko zamontować rury PCW i tzw. dachówki wywiewne - a ja, głupi, zgodziłem się na to), która zimą ma "ciąg wsteczny" mimo wstawienia rozszczelniaczy do okien. Kominy wentylacyjne są tylko w części parterowej!

 

A wcześniej w cytowanym fragmencie jest:

...w domu z ogrzewaniem podłogowym typu Legalett na parterze i elektryczne grzejniki na poddaszu użytkowym.

Wentylacja jest niestety grawitacyjna i nie sprawdza się kompletnie! (...)

Poza tym wentylacja w domach dobrze ocieplonych o szczelnych oknach musi być dobrze zaprojektowana i chyba tylko mechaniczna (rekuperacja na etapie budowy może się dobrze sprawdzić).

 

Jak do tego dodasz słuszny i chwalony przez Ciebie tekst Henryka:

Fundament, czy strop grzewczy firmy L. to tylko jeden z elementów pozwalających na zbudowanie domu energooszczędnego. Jeżeli nie zadbasz o pozostałe elementy, to ... będziesz płakał i płacił .

to wszystko jasne:

- dom piętrowy o powierzchni 120 + 90 m2 (u mnie tylko parter ok. 95 m2),

- na pietrze grzejniki elektryczne (u mnie ich nie ma),

- fatalnie wykonana wentylacja (u mnie poprawnie),

więc nie ma się co dziwić, że tyle płaci za ogrzewanie.

Szkoda, że nie zacytowałeś komentarzy Henryka, które odnoszą się do porównania obu opisywanych tam domów tłumacząc przypuszczalne przyczyny i wyniki ogrzewania domów m.in. stwierdzeniem: Jak widać dom niewiele większy, rachunki podobne (pomimo wentylacji z odzyskiem ciepła), a wnioski zupełnie inne.

 

Dlatego trzymajmy się Twojego Tomaszu zdania: Nie jestem fachowcem więc sorry za niezrozumienie pewnych spraw stąd wybaczamy Ci pisanie jak to piszesz "bzdetów do kwadratu". :(

PS Jeszcze raz bardzo proszę byś przestał mnie i innych obrażać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fachowcem więc sorry za niezrozumienie pewnych spraw lub niejasne pytania,teraz skumałem (chyba że nie skumałem :oops: ),że Lakusz ma dom 3litrowy.

 

HenoK, a może inaczej ,prościej by było policzyć ,czy ja budując dom o parametrach wspomnianych powyżej zrobię go przynajmniej 7litrowym bo to by oznaczało 9100Kwh/130m powierzchni na rok,dajmy na to koszt prądu 0.30 wyszłoby 2700 za ogrzewanie za rok.Czy to też zle postawione pytanie

 

co prawda pytanie nie do mnie ale odpowiem (i pewnie znowu narażę się niektórym, ale uważam że jak ktos pyta to się odpowiada - jedna uwaga, tomku już widzę że nieco zszedłeś z tonu i bardzo dobrze!

 

7 litrowy to jest spokojnie do osiągnięcia i nie jest żadnym wielkim osiągnięciem ;) dając tylko odrobinę ponad normę będziesz miał 7 litrów. Ja polecam przy prądzie celować w okolice 5 litrów.

 

Mój teoretycznie według OCZ jest 4 litrowy, choć doświadczenie tego nie potwierdza, zobaczymy jak będzie tej zimy, aż sam jestem bardzo ciekaw.

 

Tak mam 3 litrowy, taki fajny wyszedł, w zasadzie do pasywnego brakuje mi pewnie rezygnacji z komina, i działki w innym kształcie, tak żeby dom był dłuższą ścianą na południe. Choć nie jestem tego pewien, a nie mam czasu tego liczyć na razie, choć bardzo jestem ciekaw czego mi brakuje do pasywnego...

 

A może inne pytanie jak sprawdzić procentowy udział strat ciepła przez poszczególne przegrody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie planuję montaż kotła co oraz instalację kaloryferów po to aby mieć wreszcie ciepło w domu zimą a i obniżyć koszty ogrzewania.

lub

Wg mnie ogrzewanie podłogowe to fajna rzecz ale tylko w wybranych pomieszczeniach (łazienka, salon) ale nie w całym domu.

lub

W ostre mrozy muszę dogrzewać się kominkiem

lub

Mogę powiedzieć, że prąd jako jedyne źródło ogrzewania jest bardzo nieefektywny i drogi

 

Gość musi być mocno zdesperowany skoro decyduje się na wywalenie takiej kasy na Legalett a potem przeróbkę na kaloryfery :o Chyba sporo taniej byłoby znależść odpowiedniego człowieką i poprawienie tego co jest zepsute lub zle zrobione,Myślisz ,że o tym nie wie??

Mnie wygląda na to ,że gość ma dosyć Legalettu i prądu i to na tyle dość ,że decyduje się na tak drastyczne rozwiązanie.Napewno wie ,że może kogoś właściwego znależść i np poprawić wentylację a mimo to chce się pozbyć Legalett na prąd za wszelką cenę i bez względu na koszty.

I wreszcie na koniec gość ma dość dobrze docieplony dom

W/g mnie w minus 20 L zapierdziela w dziennej taryfie tylko huczy (mam na myśii dom z praefy plus 20 styro ściany i 30wełna w stropie bez reku)

W każdym razie jest jeszcze opcja L na gaz,ja mam możliwość doprowadzenia gazu ,ale muszę go ciągnąć z 50metrów może nawet trochę więcej.Ale CWU na gazie powinno być tańsze,to też chyba trzeba wziąść pod uwagę.Noi gotowanie na gazie

 

Powiedzcie czy 20cm styro na ścianie z praefy ,30cm w stropie i Legalett wystarczy na dom 7litrowy?Bez reku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...