Busters 10.01.2017 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Zeby jeszcze bardziej namieszac Odnosnie montazu z tasmami slowa ktore kiedys napisal jareko i ktore jakis czas temu potwierdzil jak wkleilem jego cytat. Wg mnie ma to sens i ja stosuje sie do jego slow. Moim zdaniem wszędzie tam, gdzie materiałem uszczelniającym połączenie okno-mur jest wełna lub jakikolwiek inny tracący właściwości izolacyjne w wyniku zawilgocenia montaż warstwowy lub choćby montaż z zastosowaniem bariery dla wilgoci od wewnątrz jest wskazany by nie powiedzieć niezbędnie konieczny Zupełnie inaczej należałoby rozpatrywać sytuacje specyficzne czyli gdy: - jest wentylacja mechaniczna która zimą z założenia uniemożliwia niekontrolowany wzrost wilgoci we wnętrzu - mamy tynki gipsowe które regulują wilgotność na styku okno - mur - oczywiście też mają wpływ na regulację wilgotności w całym domu, to jedna z podstawowych zalet gipsu o czym często się zapomina - ociepleniem jest styropian lub inny materiał który pod wpływem wilgoci nie traci swego oporu cieplnego w mojej ocenie można zrezygnować z folii czyli z montażu warstwowego, gdyż nigdy nie nastąpi erozja materiału izolacyjnego w stopniu zagrażającym zdrowiu i ponoszonym kosztom przez Inwestorów. Zamazanie obciętej piany silikonem dodatkowo zabezpieczy ją przez penetracją wilgoci ale zwróćmy uwagę na to,że w wspomnianych wyżej warunkach nie będzie ona niebezpieczna dla piany. Uprzedzam - to mój PRYWATNY pogląd na tą kwestię. W wielu rozmowach z ludźmi z branży, pogląd nie taki odosobniony ale nie każdy może go wypowiadać oficjalnie tak jak ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 11.01.2017 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 a jakie są przeciwwskazania by zamiast poszerzenia/gazobetonu dać xpsa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 11.01.2017 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 No można mieć mętlik, nie jesteś sam jeśli Cie to pocieszy Oglądałem wczoraj fajny film: Jeszcze przede mną daleka droga do tego etapu ale chyba rozważę dwie opcje: a) wspólna zbiórka chętnych do kupna hurtowej ilości materiału oryginalnego np illbruck b) montaż okien na kantówkach + ciepłe parapety własnej produkcji. Ostatecznie zrobię tak jak Seba zrobił - kawał xps'a podparty kątownikami stalowymi i lekkie wysunięcie okna do warstwy ocieplenia (nie mówię, że 'ostatecznie' bo najgorzej ale najłatwiej właśnie i najtaniej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 11.01.2017 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 a dlaczego nie można otworu zrobić większego o 5cm w każdą stronę i całą wnękę wykleić xpsem i do tego wstawić okno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mysław 11.01.2017 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 (edytowane) a) wspólna zbiórka chętnych do kupna hurtowej ilości materiału oryginalnego np illbruck Illbruck sprzedaje materiał w paczkach po ileś tam metrów, nie kupisz co do metra, tylko co do dziesiątek metra.... (są pakiety) i nie będzie dużo taniej niż u nas :/ ale pomysł ciekawy... tylko pamiętaj o ichnim systemowym kleju i gruncie (puszka gruntu koło 100 zł, starczy na 2-3 okna, klej jest tańszy) b) montaż okien na kantówkach + ciepłe parapety własnej produkcji. Ostatecznie zrobię tak jak Seba zrobił - kawał xps'a podparty kątownikami stalowymi i lekkie wysunięcie okna do warstwy ocieplenia (nie mówię, że 'ostatecznie' bo najgorzej ale najłatwiej właśnie i najtaniej). pomysł ciekawy z kantówkami - ale to drewno, więc chłonie wodę... ja wiem, że skąd tam woda... że w idealnych warunkach ta kantówka będzie sucha... ale .. materiały budowlane są po to by były nie tylko na idealne warunki, ale też na ekstrema... za to płaci się duże pieniądze... trzeba o tym pamiętać i raz na jakiś czas twoje najlepsze wykonanie też wytrąci wodę, która gdzieś odpłynie/w coś wsiąknie i oby to było raz dwa razy w roku Co do XPS'a podpartego kątownikami - to już lepsze i skuteczniejsze i są takie rozwiązania gotowe do kupna, nie trzeba samemu kombinować, pamiętaj, że ten XPS musi być z tej wyższej klasy - o CS koło 100-120kPa Co do pytania kolegi wyżej, czy można otwory okleić XPS i w to wmontować okno - oczywiście i są takie wykonania, nawet tu na forum są takie opisy, i udokumentowane wykonania. tylko pamiętaj, że dalej masz dylatację i trzeba ją czymś wypełnić, najlepiej pianką izolacyjną a nie klejem... czy pianką z puszki montażową... (bo montażowa najczęściej ma 30% funkcji ciepłej i 70% funkcji montażowej - czyli kleju i niezbyt równo się rozprowadza/pieni). Więc słuszny jest pomysł, ponieważ okno będzie wysunięte, izolowane dookoła (czyli chłodna rama okna będzie izolowana od muru wewnętrznego, mniejsze przemarzanie, wychłodzenie, przesunięty punkt rosy itd... ), brak będzie mostków, materiał jest odporny na wodę (dobrej marki XPS po długotrwałym zanurzeniu 100% w wodzie, nasiąka do 0,2% ) Tylko trzeba i tak opianować, zamocować na blachach, okleić taśmami, itd. Co do gipsu zamiast taśm,,, to jakaś herezja... od strony porowatej (w zamkniętych punktach między ramą a gipsem, a ścianą i/lub pianką) gdzie będzie mokro i brak wentylacji, po kilku tygodniach pojawi się pleśń... przy długotrwałych warunkach, pojawi się i grzyb... jak wejdzie w ścianę... kaplica, a jak będą lekkie przewiewy.. to w okresach zimnych, tam będzie stała woda.. i wyciekała parapetem, lub pod parapetem w mur i cegły.. lub w izolację (np wełnę..) i.. znów kaplica. Ale - przecież każdy wie jak i co i ma lepszy pomysł od innych. Nie to, żebym był przeciwny, trzeba ćwiczyć, eksperymentować, próbować, wymyślać nowe, tylko trzeba to też umieć ocenić, zanim się wykona, a przynajmniej poczytać, skonsultować. Sam dużo rzeczy wymyślam do swojego domu, więc rozumiem i kibicuję - tylko na prawdę, czasami trzeba znać pewne podstawy termodynamiki, zmiany stanu skupienia, rozumieć czym jest punkt rosy, i umieć przewidzieć skutki, a przynajmniej zbudować mapę problemów i zadać sobie pytanie - czy moje rozwiązanie podoła temu problemowi/ryzyku... To dobre ćwiczenie... I mam nadzieję, ze autor dzienninka, wie, że nie piszę o tematach pobocznych, tylko dotyczących jego tematu i jego wyborów - tak aby pomóc. Pozdrawiam Edytowane 11 Stycznia 2017 przez Mysław Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 11.01.2017 21:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 To się włączę do tematu ... Nie bedę robił montażu okna w ociepleniu , bo po prostu mnie nie stać. Na razie wstępnie wybrałem 2 firmy i zapewne jedną z nich wybiorę i z niej wezmę okna. Okna albo Petecki albo Witraż. Ten sam profil , takie samo U szyb , takiej samej klasy okucia.Profil Veka 82mm Jedna firma montuje na taśmie rozprężnej multifunkcyjnej 3 w 1 , a druga montuje na piance + folie. Taniej wychodzi oferta z bliższego miasta ... Firma ta zaproponowała pewien kompromis który stosują ...Czyli zamiast dawać wielkie poszerzenie 19cm proponują podmurowac jeden bloczek z gazobetonu ( z 10cm wysokości) a na to dać ciepły profil z twardego styroduru.Dzięki temu miałbym zewnętrze parapety i jednak okno stało by na ciepłym podłożu.Wtedy cały dom miałby ciepłe parapety .. Dodatkowy plus to oszczędnośc około 1600zł .. Nie mogę znaleźc jakie U mają takie poszerzenia wzmacniane stalą i czy U jest porównywalne z U bloczka z gazobetonu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 11.01.2017 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Wybierz opcje z gazobetonem plus styrodur. Mam tak okna balkonowe i jest nactermowizji extra. Poza tym wybrałem taśmy od środka i zewnątrz plus pianka i wynik szczelności mam w stopce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 12.01.2017 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Wybierz opcje z gazobetonem plus styrodur. Mam tak okna balkonowe i jest nactermowizji extra. Poza tym wybrałem taśmy od środka i zewnątrz plus pianka i wynik szczelności mam w stopce. nie masz stopki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 12.01.2017 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 nie masz stopki To juz trzeci raz jak znika ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 12.01.2017 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Wracając do okien ... Otrzymałem oferty ale szczerze mówiąc raczej okna wybiorę pomiędzy dwoma producentami firma Witraż lub Petecki , okna na profilu Veka Softline 82 , z szybami U=0,5. Mam wyłonionych 2 oferentów którzy najlepsze na mnie wywarli wrażenie i widać mają dużą wiedzę jeśli chodzi o montaż. Pomysłów było wiele , chciałem ograniczyć koszty i podmurować trochę wnęki tarasowe gazobetonem , ale w moim przypadku musiałbym każdy bloczek przycinać do 18cm szerokości co przy 12mb nie było by zbyt przyjemne a dodatkowo murarz za podmurowanie zapewne by trochę wziął bo trochę było by z tym roboty a szansa na idealny montaż (idealny poziom) dośc małe , a tylko w takim przypadku możliwy byłby montaż na ciepłym parapecie. Tyle że parapety też za darmo nie są i z tego co mi powiedziano że później taki zewnętrzny parapet może być sporym problemem przy tarasie ... Zaproponowano mi że wtedy lepiej mimo wszystko dać poszerzenie , bo wtedy są większe możliwości "manewrowania" ... Trochę bym zaoszczędził , ale po dokładnym wyliczeniu nie był to jakis wielki zysk a sporo było by przy tym roboty i kombinowania ... Więc dałem sobie spokój ... 2 firmy i dwa sposoby "ciepłego montażu" ... Jedna na taśmę rozprężną multifunkcyjną 3in1 niemieckiej marki Hanno , druga robiąca na piance + taśmach z obu stron ... Muszę jeszcze sobie spokojnie przemyśleć .... Temat okien uważam więc za zamknięty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 12.01.2017 21:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Dziś mróz ustąpił ale rano przywitało mnie sporo śniegu .... Okazało się że dziś brygada wykonawcy ruszyła do roboty i zaczęli dalej murować ściany ... Mają sporo tych bloczków do wymurowania ... Efekty ich pracy nie są tak efektowne jak drugiego dnia pracy , ale wykonawca mnie już szybciej ostrzegał że jak przyjdą rusztowania to szybkość pracy spadnie a dodatkowo murują też wewnatrz ściany więc nie widać z zewnatrz dużych zmian ... Ale wystarczy popatrzeć i porównać i widac że sporo dziś zrobili ... Trochę narzekają że nie wszystkie bloczki są idealnie równe a to spory minus , bo przy cienkich spoinach muszą kombinować i czasami mur zbyt pięknie nie wygląda , dodatkowo murują na kleju szarym więc wszelkie klejenia i łatania widać , ale i tak później będzie to przykryte tynkiem więc i tak nie bedzie tego widać ... Najważniejsze aby były piony a same mury szły równo. Silikat mam z firmy Szlachta , przyjechał bezpośrednio z fabryki. Wykonawca myślał że palety są niezwrotne bo tak kiepskie jakosci i sie zdziwił że jednak zwrotne ... Część silkkatów widać że lekko popękanych , poszczerbionych i ekipa je łata i kombinuje tak aby było jak najmniej odpadów. Myślę że dużą winę mają palety które są za słabne do silikatów i podczas załadunku i rozładunku się deformują i pękają .. Zapewne dużo palet nie będzie nadawało się do zwrotu .... Dziś wykonawca dzwonił że przydałyby mu się na jutro juz deski szalunkowe (podał mi jakie mają mieć wymiary , jaką szerokośc i grubość (około 2,5m3). Bo w poniedziałek chcą już przygotować pod szalunki ... Po pracy szybko do hurtowni po zimoklej , bo ten dodatek to podstawa przy obecnej pogodzie aby wszystko dobrze się wiązało .. Później szybko po żonę i dzieciaki i do tartaku .. Trzeba było zapłacić za wieźbę dachową która już na mnie czekała od tygodnia i dodatkowo domówić deski szalunkowe. Okazało sie że wieźba już jest zapakowana na ciężarówkę łączne z deskami szalunkowymi , bo wczesniej wykonawca już zamówił i jutro o 8.00 ma być na budowie i wykonawca odbierze dostawę. Więc podjechałem tylko już zapłacić i dokupić wkręty i gwoździe ... W późniejszym terminie musze domówić jeszcze łaty i kontrłaty , bo niestety więźba i drewno szalunkowo zajęły całą ciężarówkę ... Edytowane 12 Stycznia 2017 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maaszak 13.01.2017 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Mam w planach budowę i choć na projekty z serii Ekonomiczny trafiłem już parę miesięcy temu, to z miejsca odrzuciłem, bo nie podoba mi się dach bezokapowy. Ale mam do dyspozycji wąską działkę (zazdraszczam Twojej) i dom o szerokości 8 m z groszami to max co mogę tam wcisnąć. A gotowe projekty na taki dom, które jakoś wyglądają (np. nie mają skopanych proporcji) można policzyć na palcach jednej ręki (tym bardziej parterowych). Teraz jak ponownie trafiłem na ten projekt to bezokapowiec jakoś bardziej wydaje się do zaakceptowania Sam natomiast zastanawiam się jak by w budynku o takim charakterze wyglądały widoczne elementy konstrukcji dachu. Zawsze mi się podobały takie detale. Może też by to uprościło konstrukcję wiązarów (większa powtarzalność elementów) co miałoby przełożenie na cenę. Czy rozważałeś ocieplenie dachu nakrokwiowo za pomocą płyt warstwowych PIR czy z włókna drzewnego, co załatwiłoby za jednym zamachem deskowanie (o ile dobrze rozumiem tą technologię)? Pewnie wyszłoby drożej, ale myślę by ograniczyć wykorzystanie wełny, bo układanie tego rodzaju ocieplenia w dachu wydaje się być kłopotliwe i mocno podatna na błędy wykonawcze. No i w ogóle nie jestem przekonany do membran. Ekonomiczny chyba nie ma innej dokumentacji realizacji, zatem fajnie, że powstał ten dziennik. Będę śledzić postępy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 14.01.2017 12:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Większośc dachu nie będzie ocieplona. Tak naprawdę tylko pewna częśc (salon i kuchnnia) będzie miała ocieplenie w dachu. Deskowania nie chiałem bo to spory koszt i nie widzę potrzeby ani sensu tego robić , tym bardziej że jak deskowanie to później papa .. Ocieplenie stropu sądze że bedzie mieszane wełna + regranulat styropianu. Regranulat tani i wszędzie dobrze się wciśnie Płyty PIR są drogie i nie widzę żadnego sensu ich montażu u mnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 14.01.2017 12:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 I dziś kolejna porcja zdjęc ... Wczoraj budowlańcy dalej murowali mury (zapewne silikat to nie jest marzenie murarza jeśli chodzi szybkość i komfort pracy) i zaczeli już robić nadporża. Zostały do zrobienia im jeszcze ścianki działowe. Od poniedziałku mają zacząć przygotowywać szalunki i zbrojenia do szalunków i słupów. Jednak następny tydzień mają przyjść w nocy duże przymrozki i nie ma szansy abym zgodził się na wylewanie betonu i poczekać trzeba bedzie aż temperatury będą wyższe (co najwyzej małe przymrozki). Co do wykonawcy to nie mogę narzekać. Jestem z niego zadowolony , ale to nie oznacza że nie kontroluje jego pracy ... Przyjechało drewno i deski szalunkowe . Murarze wbudowali 2 rury fi160 (pomarańczowe) w kotłowni które mają być dla rekuperatora (wlot i wylot powietrza) A tutaj mamy przedpokój i 2 pokoje dla naszych córek ... Na końcu korytarza będzie nasza sypialnia z duużą garderobą dla żony i dla mnie małym miejscem do pracy A tutaj nasza sypialnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 15.01.2017 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Zmień rury na fi 200. Zechcesz kiedy porządnie przedmuchac to różnica w oporach spora. Sprawdziłem doświadczalnie. Mam nawiew z GWC 200 u wywiew na 160. Musiałem uruchomić dodatkowo 2x100 aby się równoważyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 15.01.2017 09:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Zmień rury na fi 200. Zechcesz kiedy porządnie przedmuchac to różnica w oporach spora. Sprawdziłem doświadczalnie. Mam nawiew z GWC 200 u wywiew na 160. Musiałem uruchomić dodatkowo 2x100 aby się równoważyło. Obecnie mam rekuperator Sentinel Kinetic i ma on nawiew/wywiew z fi125. Ma on max wydajnośc 290m3/h. W nowym domu planuję raczej rekuperaotr dać o max przepływie 300 m3/h . Obecnie i tak rekuperaotr działa na 30-50% max czyli około 100-150m3 przepływie i sądzę że te rury fi160 i tak będą mocno za duże , ale wolę mieć lekki zapas ... Jeśli w obecnym rekuperaotrze producent stwierdził że fi125 spokojnie daje radę ogarnąć wydajnośc 290m3/h to sądzę że dopływ fi160 będzie ze sporym zapasem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 15.01.2017 17:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 To, że centrala went. ma wydajność maksymalną 290m3/h wcale nie oznacza, że będzie miała tyle w praktyce. Wszystko zależy od oporów instalacji, a także samych filtrów. Jeśli przekroje kanałów są małe, a filtry zabrudzone to wydajność maksymalna takiej centrali może być o 50% mniejsza. Warto przewymiarować centralę i kanały żeby osiągnąć większą sprawność wymiennika i mniejszy hałas. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 15.01.2017 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 To, że centrala went. ma wydajność maksymalną 290m3/h wcale nie oznacza, że będzie miała tyle w praktyce. Wszystko zależy od oporów instalacji, a także samych filtrów. Jeśli przekroje kanałów są małe, a filtry zabrudzone to wydajność maksymalna takiej centrali może być o 50% mniejsza. Warto przewymiarować centralę i kanały żeby osiągnąć większą sprawność wymiennika i mniejszy hałas. Pozdrawiam Bartek Ale moja obecna centrala jest przewymiarowana ... U mnie w przypadku mojej 4 osobowej rodziny starcza wydajność około 100-150m3/h (MAX) a centrala potrafi osiągnać max 290m3/h ... Na sprawnośc nie narzekam bo centralę mam na wymieniku RecAir RS160 ... Centrala ma wyjścia/wejścia na fi125 ... W nowym domu nie mam zamiaru kupować mocniejszej centrali , bo nie ma żadnego sensu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 16.01.2017 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Mi też w zimie wystarcza taka wydajność, ale w lecie mam możliwość dużo większego przewietrzenia bez hałasu. Jeśli tyle Ci wystarcza to OK. Ja pisałem tylko o wytycznych którymi warto się kierować przy projektowaniu. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 16.01.2017 12:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Weź podsuwane ze czerpnia/wyrzutnia ma cześć swojego przekroju przysłonięte przez taki czy inny filtr siatkowy itp itd. Zmienisz kiedyś zdanie to jak masz rury o większym przekroju i pełna swobodę. Ja tez myślałem ze 160 starczy. Myliłem się i teraz kombinuje. Chciałbym moc się cofnąć do twojego etapu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.