pagu 17.12.2016 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Witam szukam inwestorów którzy budowali w tym systemie mam kilka pytań . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Morke 17.12.2016 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2016 Budowałem, wybudowałem, jeszcze nie mieszkam ale pytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 18.12.2016 12:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 Dzięki napisz coś o kosztach , jakości ceramiki , ogólnie wrażenia , no dylemat mam ogromny Ytong plus klej , ceramika owczary zaprawa , ceramika Porotherm Dryfix . Jak to wszystko przeliczymy cenowo wychodzi podobnie no bo tam gdzie przepłacimy za Porotherm Dryfix zaoszczędzimy na cemencie i piachu i tak samo z Ytongiem , niby przepłacamy za materiał ale oszczędzamy na cemencie , więc człowiek głupieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Morke 18.12.2016 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 Co do kosztów to masz rację - wielkiej różnicy nie ma. Wybrałem Dryfix z kilku powodów:1) Brak wody na działce - pianka sprawę rozwiązuje.2) Lubię jak na budowie i na około jest czysto, Piasek luzem zobaczyłem dopiero przy wylewkach.3) Wydawało mi się że jest to "najcieplejsza" wersja ceramiki poryzowanej. Słynne mostki spowodowane klasyczną zaprawą popychały mnie w kierunku pianki.Pierwsze dwa spełniły moje oczekiwania trzeci to troszkę traci na znaczeniu przy grubszej warstwie ocieplenia. Nie było to tajemnicą bo producent podaje wszystko na swojej stronie tylko na etapie wyboru patrzyłem na parametry samej ściany. Teraz jestem przed ociepleniem i popatrzyłem niżej i okazuje się że przy odpowiedniej grubości ocieplenia sposób łączenia nie ma większego znaczenia. Popatrz na U dla Dryfix 30 +20 cm styropianu wynosi 0,14 a dla Porotherm 30 P+W wynosi ....... również 0,14:sick:Jak by nie patrzeć jest to logiczne. Przy słabszym ociepleniu różnice są. Co do jakości to sprawa wygląda następująco:Zewnętrzne ściany mam z Porotherm 30 Dryfix - i tu jeśli chodzi o wysokość to bez zarzutu. ale pionowe ściany zewnętrzna i wewnętrzna troszkę skoszone - brak kąta prostego między podstawą a nimi - skutek niewielkie zęby - foto mogę wstawić jutro. Troszkę dziwne ale nie dyskwalifikuje materiału. Ściana jest pionowa tylko z ząbkami.Ściany nośne wewnętrzne z Porotherm 25 Dryfix i tutaj geometria idealna. Wszystkie pustaki ładnie wypalone - nie blade nie siwe- żywa ceglasta czerwień. Palety dobrze zabezpieczone a "stłuczka" praktycznie nie występowała. Na całą budowę kilka pękniętych do wykorzystania na docinkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Morke 18.12.2016 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 Jeśli chodzi o zużycie pianki dostarczanej z pustakami to jak ekipa ma wprawę i dobre pistolety to może wystarczyć - ja musiałem dokupić poniżej dziesięciu sztuk. Ale ekipa pierwszy raz budowała w tej technologii. Na początku troszkę się bali ale dali radę. Jak kończyli budowę to stwierdzili że teraz tylko tak chcą murować. Pierwsza warstwa ( na co ich uczulałem) zajęła półtorej dniówki ale zrobili ok i problemów nie było. Do cięcia kupiłem używanego "aligatora" Nie mogłem patrzyć na cięcie tarczą: kurz i efekt cięcia były nie do zaakceptowania. Aligator z wersją brzeszczotów do Porothermu się sprawdził. Kupiłem używany + nowe brzeszczoty i sprzedam całkowity koszt zamknie się w cenie brzeszczotów (300 PLN). Czy dzisiaj wybrał bym Dryfix - tak ze względu mniej problemów ( brak wody) oraz porządek, ale ze świadomością że po właściwym ociepleniu termicznie wiele nie zyskam. Jeśli chodzi o koszty to z Ytongiem nie porównywałem, a różnica między porothermem na zaprawie a piance w skali całej budowy moim zdaniem jest pomijalna. Jeśli jeszcze mogę coś dodać to pisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 19.12.2016 13:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 w jakiej cenie kupowałeś ceramikę , piankę dokładają gratis ? ile wyniósł Cię m2 ściany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Morke 19.12.2016 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Muszę obliczyć (mam wszystkie kwoty tylko dodać i podzielić przez ilość metrów) Jutro napiszę, dzisiaj padam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 20.12.2016 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Ja tez budowałem z Dryfixa, koszt coś pod 6 PLN, pianka w cenie. Mają przelicznik, wychodzi około 1,5 sztuk pianki na paletę czy jakoś tak. Zostało mi 2 pianki, ekipa miała wprawę. Bardzo dobre wrażenie, nic się ceramika nie kruszy spokojnie można ciąć. Elektrycy zachwyceni, bo na zwykła zaprawę ciężko kuć, goście od tynków też zachwyceni.Kable też spokojnie można schować w Dryfixie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 20.12.2016 11:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Dzięki wygląda to czyściutko , nie rozchodziły Ci się górne warstwy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adam626 20.12.2016 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Proponowałbym wybrać cegłę pełną typu suporex, ytong. W ceramice typu porotherm dryfix/profi nie ma zasklepienia szczelin między pustakami i w efekcie powietrze moze w nich przepływać od podłogi do sufiu. Moze wiać z gniazdek etc. Ogólnie ja bym więcej nie budował z ceramiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaro0106 20.12.2016 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Gazobeton ma jeszcze jeden plus , tynki można zastąpić od razu gładzą bo ściana jest równa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 20.12.2016 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Gazobeton ma jeszcze jeden plus , tynki można zastąpić od razu gładzą bo ściana jest równa. Każdy materiał klejony na cienką zaprawę będzie gładki , niezależnie czy to gazobetom , silikat czy ceramika ... Obecnie chyba nikt nie buduje na zaprawę tradycyjną , no chyba że jacyć starej daty murarze którzy zawsze tak murowali .. Edytowane 20 Grudnia 2016 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 21.12.2016 09:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 BK też biorę pod uwagę i to dość mocno a może sylikat ? Jesli ceramika nie jest idealnie równa , szlifowana to inaczej niż na tradycyjną zaprawę się nie da :no Mam tu swoje wyliczenia może komuś się przydadzą W mim przypadku ok 200m2 muru . Ytong 200m2 * 8,33 st / m2 = 1666 szt * 6,44 = 10 730 plus klej Termoton Owczary 200m2 * 12,5 szt / m2 = 2500 szt * 2,85 = 7 125 plus zaprawa Porotherm dryfix 200m2 * 10,7 szt / m2 = 2140 szt * 7,5 zł = 16 050 pianka w cenia widać gołym okiem że koszt Porotherm jest zdecydowanie najdroższy , może ktoś ma aktualne ceny BK Termalica czy Prefabet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 21.12.2016 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 (edytowane) To może silikat 18cm ? Np. jakiś N18 drążony , cena sądzę że około 2,5-2,6zł brutto . 18sztuk na m2 jak kleimy na cienką zaprawę. Czyli 200 x 18 x 2,5 = 9000 zł brutto. Zaprawa cienkowarstwowa 25kg około 12zł bruto , zużycie okolo 4kg na m2.Czyli za klej zapłacisz mniej niż 400zł Plusy dzięki cieńszemu murowi Termoton na zwykłą zaprawę (jak dla mnie obecnie budowanie na normlaną zaprawę to bezsens . bardzo duże koszty materiału , bałagan , nierówne ściany ,. duże mostki , mnóstwo wilgoci w murach i itd) ... U mnie osobiście silikat N18 wyszedł sporo taniej za m2 niż gazobeton Solbet 600 a na plus uzyskałem cieńsze ściany (trochę odzyskam miejsca wewnątrz domu) , ściany o dużo lepszej wytrzmałosci na ściakanie , dużo lepszej akumulacji ciepła , dużo lepiej tłumiące hałas , mniej wchłaniajace wodę , całkowice mrozoodporne i co najważniejsze najzdrowsze ... Edytowane 21 Grudnia 2016 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 21.12.2016 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 pagu POROTHERM DRYFIX200m2 = 200 * 10,7 zużycie * 5,5 PLN = 11 700 pln - zero dodatkowych kosztówThermoton Owczary - nie znalazłem tańszego niż 3,15. Co do Dryfixa to w sezonie płaciłem pod 6 PN więc teraz jest tanio.Ekipa zbuduje dom za tę samą kwotę przy różnych materiałach? Pytałeś? To jest ważne i logika podpowiada, że Mniej kasy wezmą za Dryfixa. Niektórzy np. nie chcą budoważ z Silki itp. Popytaj budowlańców.Pamiętaj, że jeszcze wchodzą dodatkowe koszty transportu (u Mnie 4 razy HDS woził pustaki) + kaucja za palety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 21.12.2016 14:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Silikat wychodzi trochę drożej ale nie w tym problem , zero zrobione i raczej duże obciążenia ław z racji wagi silikatów nie były brane pod uwagę więc temat zamknięty . POROTHERM DRYFIX nigdzie nie znalazłem takiej ceny jak piszesz , ale czekam jeszcze na jedną wycenę więc może Ekipa jest ok dokładna i ogarnięta jednak najtaniej budują z tego z czego najczęściej czyli owczary i stara dobra betoniara , wszystko co nowe wydaje się droższe BK przekonywali mnie że trzeba wziąć drożej ... i gdzie tu logika Fajnie wychodzi jeszcze BK Termobet jest większy więc na m2 wychodzi 7sz więc na 200m2 *7=1400 * 6,09=8470 zł , w porównaniu z Ytong róznica 2260 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
katka 21.12.2016 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Moze wiać z gniazdek etc. Co za głupota. Ja mam ściany jednowarstwowe z Dryfixa, mieszakam i jestem bardzo zadowolona. Nic mi nie wieje z gniazdek, bo nie ma takiej możliwości. Droższa cena materiału wyjściowego rekompensuje się późniejszymi oszczędnościami. Szybszy czas stawiania ścian - tańsza robocizna. Ściany idealnie równe i proste – oszczędności na tynkach. Czysto, sucho, minimalne odpady – nie traci się pieniędzy na wodę, sprzątanie, wywóz gruzu. Szybciej wchodzi się z dalszymi etapami, ściany suche nie muszą schnąć a czas to pieniądz. Przy braku ocieplenia jak u mnie – oszczędności na ociepleniu, pracach, czasie itp. Tylko jedna ważna uwaga! Firma budowlana, która zna się na tej technologii a nie uczy się dopiero. Jeden błąd na początku i mamy nici z całego dobra tej technologii. Nie ciąć na narożnikach używać specjalnych pustaków połówek i innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JarekKRK45 21.12.2016 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Tylko jest ten jeden mały problem , skąd brać fachowców , którzy wiedzą jak to robić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pagu 22.12.2016 06:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Trafna uwaga większość to fachowcy od ceramiki i betoniarki , każda nowość to dla nich ciemna magia i robienie dobrej miny A domek będzie taki z małymi przeróbkami . http://www.projektyzwizja.pl/projekty-domow/rodzinny-3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 22.12.2016 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2016 Silikat wychodzi trochę drożej ale nie w tym problem , zero zrobione i raczej duże obciążenia ław z racji wagi silikatów nie były brane pod uwagę więc temat zamknięty . POROTHERM DRYFIX nigdzie nie znalazłem takiej ceny jak piszesz , ale czekam jeszcze na jedną wycenę więc może Ekipa jest ok dokładna i ogarnięta jednak najtaniej budują z tego z czego najczęściej czyli owczary i stara dobra betoniara , wszystko co nowe wydaje się droższe BK przekonywali mnie że trzeba wziąć drożej ... i gdzie tu logika Fajnie wychodzi jeszcze BK Termobet jest większy więc na m2 wychodzi 7sz więc na 200m2 *7=1400 * 6,09=8470 zł , w porównaniu z Ytong róznica 2260 Ławy są zawsze wyliczone i wytrzymują sporo obciążenia więc ciężkie materiały nie są dla nich problemem. Plusem silikatu jest to że można zastosować cieńszy mur. Ale jak nie chcesz to ok. Ja osobiście nie zdecydował bym sie na murowanie na zwyklą zaprawę. Mnóstwo mostków , idzie sporo materiału na zaprawę (w tonach) a co za tym idzie sporo wiecej kasy. DO tego pełno syfu na budowie , trzeba w wiekszosci dawać grubszy tynk i wiecej kleju do styropianiu. Jak dla mnie żadnym zalet i nawet tańszy materiał tego nie rekompensuje ... Jets też porotherm na klej , nie tylko w piance .. Wychodzi chyba trochę taniej ... Mnie ceramika nie przekonuje. Za dużo w nich "komór powietrznych" i możliwości "przedmuchów wiatru". Ale jakbym miał do wyboru gazobeton czy ceramika to wybrałbym ceramikę , ze względu na bardzo dobrą akumulację ciepla oraz dobrą izolację akustyczną i wysoką wytrzymałość na ściskanie. Ma niedużo gorsze właściwości od silikatu ... U mnie wykonawca nie wspominał że jakbym wybrał inny materiał to zapłaciłbym mniej , być może dla tego że płacę mu za wybudowanie domu do stanu SSO + dach ? Poza tym stwierdziłem że buduję dla siebie i na lata i chcę aby wybrany przeze mnie materiał miał najwięcej zalet i to zalet dla mnie a nie dla wykonawcy. Fenomenu gazobetonu nie widzę. No chyba że chodzi o cene zakupu i szybkość budowy (czyli mniej pracy dla wykonawcy). To że jest cieplejszy to plus , ale ten plus można zminimalizowac dając trochę grubsze ocieplenie a reszta to same wady .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.