T12345T 04.01.2017 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Pytasz czy czytałem kartę gwarancyjną? Nie pytam, bo nie bywasz na szkoleniach, w których uczestniczę. Na forum publicznym nie zadaję pewnych pytań i o pewnych zagadnieniach nie piszę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7260012 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 04.01.2017 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 @T12345T Odpowiedziałem już na Pana pytanie. A co Pańskie orzecznictwo powiedziałoby na taki przypadek (...) Czy to jest forma "ustosunkowania się"? (...) Odpowiedź może być w formie maila, rozmowy telefonicznej... czegokolwiek. Czyli w Pana przypadku działania sprzedawcy podpadają pod "czegokolwiek". Jednak działania serwisu nie są potwierdzone na piśmie, co wtedy? Nie ma akceptuję i nie ma odrzucam? Wydawało mi się, że to przed chwilą przerabialiśmy: Problem pojawia się, gdy przyjdzie do udowodnienia czegoś później. Dlatego najlepiej zachować formę pisemną z potwierdzeniem - tak jest ze wszystkim. Nigdzie nie jest napisane, że naprawa ma mieć miejsce w ciągu 14 dni. Cytuję z pamięci: "Ma być w możliwie krótkim czasie, nie powodującym nadmiernych uciążliwości dla kupującego." Zgodzi się Pan ze mną? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7260149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 04.01.2017 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Cytuję z pamięci: "Ma być w możliwie krótkim czasie, nie powodującym nadmiernych uciążliwości dla kupującego." No to z pamięcią całkiem ok. Dokładnie brzmi to tak: "Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego". art. 561 § 2 K.c. Jestem przeciwnikiem posługiwania się pojęciem "odpowiedź" rozumianej jako pisemne ustosunkowanie się do żądania kupującego. Ze względów dowodowych jest to oczywiście pożądane, jednak w świetle obowiązujących norm wcale nie konieczne i jak widać mylące w przypadku gdy żądanie złożono na piśmie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7260220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 04.01.2017 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Jestem przeciwnikiem posługiwania się pojęciem "odpowiedź" rozumianej jako pisemne ustosunkowanie się do żądania kupującego Zgodzę się pod warunkiem, że niezależnie od formy będzie miała ona jednoznaczny charakter. W przywołanym przez Pana przykładzie serwis stwierdzając, że do usunięcia wady potrzebuje pomocy producenta de facto potwierdził jej istnienie. Natomiast w moim przypadku serwisant wykonał doraźne poprawki, spisał co widział i zakończył wizytę stwierdzeniem: "Wyślemy do fabryki i zobaczymy co oni powiedzą." To nie jest odpowiedź. Jeśli fabryka powie za miesiąc, że nie widzi problemu, to mam obawy że sprzedawca zacznie nagle całość traktować jako zgłoszenie w ramach gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7260401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 04.01.2017 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 serwis stwierdzając, że do usunięcia wady potrzebuje pomocy producenta de facto potwierdził jej istnienie. Istnienie wady to jedno, drugie to moment powstania wady albo przyczyna z której powstała. Wada i przesłanki odpowiedzialności muszą zaistnieć wspólnie. Domniemanie istnienia wady w dniu wydania można przecież próbować obalić. Natomiast w moim przypadku serwisant wykonał doraźne poprawki, spisał co widział i zakończył wizytę stwierdzeniem: "Wyślemy do fabryki i zobaczymy co oni powiedzą." To nie jest odpowiedź. Ale podobnie jak w moim przykładzie byłoby to przyznanie istnienia wady. Teraz pozostaje jedynie ustalenie, czy istniała w momencie wydania rzeczy albo powstała z przyczyn tkwiących w rzeczy w dniu wydania. Jeśli fabryka powie za miesiąc, że nie widzi problemu, to mam obawy że sprzedawca zacznie nagle całość traktować jako zgłoszenie w ramach gwarancji. Sprzedawca, to może... palcem w bucie pokiwać. To Pan wybiera tryb, w którym chce usunąć wadę! Co więcej, przerzucając samowolnie rękojmię w gwarancję sprzedawca niczego nie zyskuje, bo do czasu odpowiedzi gwaranta bieg terminów z rękojmi ulega zawieszeniu o czym warto pamiętać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7260427 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 04.01.2017 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Wróćmy na ziemię bo nam zaraz przeniosą wątek na forum prawnicze. To Pan wybiera tryb, w którym chce usunąć wadę! O właśnie! Czy w Pana opinii (biorąc pod uwagę dotychczasowy przebieg sprawy) wysłanie pisma: - oświadczającego, że brak odpowiedzi traktuję jako uznanie moich roszczeń, - wyznaczającego termin wykonania naprawy (powiedzmy 21 dni), jest właściwym krokiem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7260448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Odysss 30.01.2017 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 Mialem dzis wizyte montazysty, tez dolozyl podkladki, w tej chwili jezyczki zaskakuja. Ale jest "wada" tego, bo skrzydlo ma opor przy zamykaniu, jezyczek wysuniety, to najpierw trafia w ten plastik. Tak to ma byc, okno z oporem ma sie zamykac? I niestety dopiero teraz zauwyzlem ze w oknie lukowym na zawiasie gornym wieje, czy jeszcze regulacja winna ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7283376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 31.01.2017 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Kazde skrzydło z tymi slizgami będzie miało lekki opór. Przynajmniej wtedy gdy nie ma przedmuchów Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7284051 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 31.01.2017 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Raczej nie doczekasz się konkretnej odpowiedzi.Nikt nie oceni bez oglądania okien, czy opór jest właściwy i czy za przewiew odpowiada regulacja, czy krzywe okno. Ja czekam na pozytywne zamknięcie mojej sprawy.Temat w całości został przejęty przez fabrykę. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7284052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 02.02.2017 20:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Dzisiaj udało się zamknąć temat mojej reklamacji. Na budowie pojawili się wspólnie ekipa, która zamontowała okna oraz serwis producenta.- poprawiono mocowanie progów,- wymieniono na nowe skrzydła w obu reklamowanych oknach (przełożono pakiety szybowe),- w podwójnym oknie zmieniono okucia na mocniejsze,- całość wyregulowano. Jest prosto i szczelnie.Mogę szczerze powiedzieć, że w moim rejonie serwisant producenta swoją pracą robi dobrą reklamę pracodawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/225124-vetrex-problem-z-krzywymi-oknami/page/3/#findComment-7287195 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.