T12345T 04.01.2017 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Pytasz czy czytałem kartę gwarancyjną? Nie pytam, bo nie bywasz na szkoleniach, w których uczestniczę. Na forum publicznym nie zadaję pewnych pytań i o pewnych zagadnieniach nie piszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 04.01.2017 17:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 @T12345T Odpowiedziałem już na Pana pytanie. A co Pańskie orzecznictwo powiedziałoby na taki przypadek (...) Czy to jest forma "ustosunkowania się"? (...) Odpowiedź może być w formie maila, rozmowy telefonicznej... czegokolwiek. Czyli w Pana przypadku działania sprzedawcy podpadają pod "czegokolwiek". Jednak działania serwisu nie są potwierdzone na piśmie, co wtedy? Nie ma akceptuję i nie ma odrzucam? Wydawało mi się, że to przed chwilą przerabialiśmy: Problem pojawia się, gdy przyjdzie do udowodnienia czegoś później. Dlatego najlepiej zachować formę pisemną z potwierdzeniem - tak jest ze wszystkim. Nigdzie nie jest napisane, że naprawa ma mieć miejsce w ciągu 14 dni. Cytuję z pamięci: "Ma być w możliwie krótkim czasie, nie powodującym nadmiernych uciążliwości dla kupującego." Zgodzi się Pan ze mną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 04.01.2017 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Cytuję z pamięci: "Ma być w możliwie krótkim czasie, nie powodującym nadmiernych uciążliwości dla kupującego." No to z pamięcią całkiem ok. Dokładnie brzmi to tak: "Sprzedawca jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla kupującego". art. 561 § 2 K.c. Jestem przeciwnikiem posługiwania się pojęciem "odpowiedź" rozumianej jako pisemne ustosunkowanie się do żądania kupującego. Ze względów dowodowych jest to oczywiście pożądane, jednak w świetle obowiązujących norm wcale nie konieczne i jak widać mylące w przypadku gdy żądanie złożono na piśmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 04.01.2017 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Jestem przeciwnikiem posługiwania się pojęciem "odpowiedź" rozumianej jako pisemne ustosunkowanie się do żądania kupującego Zgodzę się pod warunkiem, że niezależnie od formy będzie miała ona jednoznaczny charakter. W przywołanym przez Pana przykładzie serwis stwierdzając, że do usunięcia wady potrzebuje pomocy producenta de facto potwierdził jej istnienie. Natomiast w moim przypadku serwisant wykonał doraźne poprawki, spisał co widział i zakończył wizytę stwierdzeniem: "Wyślemy do fabryki i zobaczymy co oni powiedzą." To nie jest odpowiedź. Jeśli fabryka powie za miesiąc, że nie widzi problemu, to mam obawy że sprzedawca zacznie nagle całość traktować jako zgłoszenie w ramach gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 04.01.2017 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 serwis stwierdzając, że do usunięcia wady potrzebuje pomocy producenta de facto potwierdził jej istnienie. Istnienie wady to jedno, drugie to moment powstania wady albo przyczyna z której powstała. Wada i przesłanki odpowiedzialności muszą zaistnieć wspólnie. Domniemanie istnienia wady w dniu wydania można przecież próbować obalić. Natomiast w moim przypadku serwisant wykonał doraźne poprawki, spisał co widział i zakończył wizytę stwierdzeniem: "Wyślemy do fabryki i zobaczymy co oni powiedzą." To nie jest odpowiedź. Ale podobnie jak w moim przykładzie byłoby to przyznanie istnienia wady. Teraz pozostaje jedynie ustalenie, czy istniała w momencie wydania rzeczy albo powstała z przyczyn tkwiących w rzeczy w dniu wydania. Jeśli fabryka powie za miesiąc, że nie widzi problemu, to mam obawy że sprzedawca zacznie nagle całość traktować jako zgłoszenie w ramach gwarancji. Sprzedawca, to może... palcem w bucie pokiwać. To Pan wybiera tryb, w którym chce usunąć wadę! Co więcej, przerzucając samowolnie rękojmię w gwarancję sprzedawca niczego nie zyskuje, bo do czasu odpowiedzi gwaranta bieg terminów z rękojmi ulega zawieszeniu o czym warto pamiętać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 04.01.2017 22:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Wróćmy na ziemię bo nam zaraz przeniosą wątek na forum prawnicze. To Pan wybiera tryb, w którym chce usunąć wadę! O właśnie! Czy w Pana opinii (biorąc pod uwagę dotychczasowy przebieg sprawy) wysłanie pisma: - oświadczającego, że brak odpowiedzi traktuję jako uznanie moich roszczeń, - wyznaczającego termin wykonania naprawy (powiedzmy 21 dni), jest właściwym krokiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Odysss 30.01.2017 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 Mialem dzis wizyte montazysty, tez dolozyl podkladki, w tej chwili jezyczki zaskakuja. Ale jest "wada" tego, bo skrzydlo ma opor przy zamykaniu, jezyczek wysuniety, to najpierw trafia w ten plastik. Tak to ma byc, okno z oporem ma sie zamykac? I niestety dopiero teraz zauwyzlem ze w oknie lukowym na zawiasie gornym wieje, czy jeszcze regulacja winna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 31.01.2017 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Kazde skrzydło z tymi slizgami będzie miało lekki opór. Przynajmniej wtedy gdy nie ma przedmuchów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 31.01.2017 07:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Raczej nie doczekasz się konkretnej odpowiedzi.Nikt nie oceni bez oglądania okien, czy opór jest właściwy i czy za przewiew odpowiada regulacja, czy krzywe okno. Ja czekam na pozytywne zamknięcie mojej sprawy.Temat w całości został przejęty przez fabrykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rex_Kos 02.02.2017 20:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Dzisiaj udało się zamknąć temat mojej reklamacji. Na budowie pojawili się wspólnie ekipa, która zamontowała okna oraz serwis producenta.- poprawiono mocowanie progów,- wymieniono na nowe skrzydła w obu reklamowanych oknach (przełożono pakiety szybowe),- w podwójnym oknie zmieniono okucia na mocniejsze,- całość wyregulowano. Jest prosto i szczelnie.Mogę szczerze powiedzieć, że w moim rejonie serwisant producenta swoją pracą robi dobrą reklamę pracodawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.