Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

olej do samochodu, który najlepszy?


jupiterek96

Recommended Posts

Witam. Chcę wymienić olej w aucie na jakiś lepszy i tu mam pytanie. Jakie polecacie? Ostatnio czytałem o olejach Petronas. Ponoć są bardzo dobre jakościowo i popularne za granicą. Widziałem, że i u nas można już je kupić http://www.oleje-petronas.pl/. Nie są drogie, ale nie chcę kupować w ciemno.. Czy ktoś używał ten olej? Jak zachowuje się silnik? Ewentualnie podajcie jakieś inne sprawdzone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • 2 weeks później...

Najlepszy olej? Byle jaki, byle regularnie wymieniany.

 

2004 Passat 2.0 benzyna + LPG, przebieg 320 tys, z tego połowa na LPG. Silnik "pije" olej jak Iwan wódkę ale to sprawa uszczelek [chyba] bo zawory miał wymienione i nadal bierze. Podobno taka "uroda" modelu 20V, starszy 8V był wg. opowieści ludowych lepszy pod względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy istnieje takie coś jak najlepszy olej, bo ile producentów tyle opinii i ilu użytkowników tyle opinii. Tak jak wyżej, najlepszy będzie taki jak zaleca producent, im dłużej da się lać pełny syntetyk tym lepiej, nie ociągać się z regularną wymianą, skrócić można interwał o 10- 15 %, dać dobry filtr oleju. Producenci praktycznie wszyscy trzymają się parametrów, jednak coraz częściej można trafić na podróbkę (przefiltrowany "używany") praktycznie nie dająca szans na odkrycie że to podróbka. Ja się raz naciąłem i można rzec że im lepiej postrzegany producent tym częściej jest on podrabiany. Butla wyglądała jak oryginał i nie da się jej porównać np z butlą z poprzedniej wymiany bo producenci co trochę zmieniają kształt, naklejki, hologramy tak żeby nie dało się tego podrobić. Niestety zarówno podrabiający jak kupujący też nie jest w stanie tego rozróżnić i wielu kupuje nieświadomie. Mnie zdziwiły numery serii na opakowaniu były w innych miejscach i seria wg producenta była wypuszczona na kraje arabskie gdzie są inne normy, poza tym takiego numeru serii nie było na listach producenta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Niema najlepszego oleju , są tylko najlepiej dobrane . Podstawa to stosować się do zaleceń producenta danego samochodu. Wypada też pamiętać że przebieg auta ma również spore znaczenia , przecież nie dasz 0W40 do starego gruchota...

 

Dasz pod warunkiem, że tym "gruchotem" jeździsz od nowości. Ja do swojej wiernej Albei leję cały czas olej o tych samych parametrach, czyli 10w/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 3 weeks później...
Niema najlepszego oleju , są tylko najlepiej dobrane . Podstawa to stosować się do zaleceń producenta danego samochodu. Wypada też pamiętać że przebieg auta ma również spore znaczenia , przecież nie dasz 0W40 do starego gruchota...
To nie ma znaczenia, liczą się parametry oleju, rzadko spotykaną marką olei, jest penrite chyba jedne z lepszych i do zadań specjalnych- nigdzie nie widziałem oleju 0W50 - jak tylko tam.

Darku - mylisz się, właśnie nie powinno się dojeżdżać silnika olejem typu 10W40 tzw 70-80% minerałem reszta ciut bazy syntetycznej ..

Nie jedno auto już dostało olej 0W40 mobila akurat, od starego Opla 1.7D po nowsze HDI itp..nie ważne jaki przebieg.

Bo właśnie olej typu 15W40 szkodzi silnikowi... jakie jest jego HTHS ? nie wiadomo.. czy czasem w 150 st nie robi się z niego "woda"

To jest jeden z ważniejszych parametrów oleju - właśnie opór przeciwko płynięciu w 150st. Nie stosował bym oleju z mniejszym HTHS niż 3,5 mPa*s.

Tu olej pokazuje jak trwały jest film olejowy - najważniejszy parametr. Jakiś mit się zrodził, że auto jak ma 100 kkm i więcej - musi dostać na wykończenie minerała. Kolejna sprawa - mityczne trzymanie oleju do np 30 kkm .. więcej jak 15 -17 kkm to kres użytku danego oleju.

Do 2T tylko motul - 4 kosy spalinowe plus piła na nim chodzą ... wybrany po wielu testach... głównie ma się jak najlepiej dopalić...

https://www.motul.com/pl/pl/products/800-2t-factory-line-off-road--2 ten :) szlamów, nagarów na tłumiku niet.

Na kosę można trytkę założyć i tylko dolewać paliwa, nie stygnie ;) ..tyle co założenie żyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja do swojego samochodu wybieram olej z Valvoline , według mnie jeden z lepszych oleji . Z resztą najlepiej ybrać coś z miarę wyższej półki i nie oszczędzać na oleju do silnika .
Valvoline jest świetny. Mam w rodzinie samochód, który zrobił na nim 350 tyś. Silnik i turbo są w bardzo dobrym stanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma znaczenia, liczą się parametry oleju, rzadko spotykaną marką olei, jest penrite chyba jedne z lepszych i do zadań specjalnych- nigdzie nie widziałem oleju 0W50 - jak tylko tam.

Darku - mylisz się, właśnie nie powinno się dojeżdżać silnika olejem typu 10W40 tzw 70-80% minerałem reszta ciut bazy syntetycznej ..

Nie jedno auto już dostało olej 0W40 mobila akurat, od starego Opla 1.7D po nowsze HDI itp..nie ważne jaki przebieg.

Bo właśnie olej typu 15W40 szkodzi silnikowi... jakie jest jego HTHS ? nie wiadomo.. czy czasem w 150 st nie robi się z niego "woda"

To jest jeden z ważniejszych parametrów oleju - właśnie opór przeciwko płynięciu w 150st. Nie stosował bym oleju z mniejszym HTHS niż 3,5 mPa*s.

Tu olej pokazuje jak trwały jest film olejowy - najważniejszy parametr. Jakiś mit się zrodził, że auto jak ma 100 kkm i więcej - musi dostać na wykończenie minerała. Kolejna sprawa - mityczne trzymanie oleju do np 30 kkm .. więcej jak 15 -17 kkm to kres użytku danego oleju.

Do 2T tylko motul - 4 kosy spalinowe plus piła na nim chodzą ... wybrany po wielu testach... głównie ma się jak najlepiej dopalić...

https://www.motul.com/pl/pl/products/800-2t-factory-line-off-road--2 ten :) szlamów, nagarów na tłumiku niet.

Na kosę można trytkę założyć i tylko dolewać paliwa, nie stygnie ;) ..tyle co założenie żyłki.

 

W necie wyczytałeś te rewelacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej wlewać ten, który był wlany od samego początku? Jakoś mi się to wydaje za najbezpieczniejsze rozwiazanie, ale może ja się nie znam po prostu na tym.

 

Moim zdaniem to najzdrowsze podejście. W moim Fiacie fabrycznie był olej Selenia 10W/40, od kilku już lat leję olej o tych samych parametrach lecz Castrol Magnatec, z ceną Selenii producent przesadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_1*
A wy jak widać nie potraficie czytać instrukcji do aut , tam wszystko pisze , np do pompowtrysków lejesz z norma taką a taką do aut z filtrem cząstek stałych norma taka a taka i koniec , marka oleju kompletnie nie ma znaczenia , wiecie ile jest producentów oleju ? a ile jest takich które tylko dolewają swoje dodatki do cudzych olejów jak na przykład castrol notabene niezbyt dobry olej ale ten sam co leje ford i opel do swoich aut fabrycznych tylko dwa razy tańszy , czytać instrukcję i kupować olej wg parametrów a nie firmy bo to nie ma sensu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...