Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

olej do samochodu, który najlepszy?


jupiterek96

Recommended Posts

A wy jak widać nie potraficie czytać instrukcji do aut , tam wszystko pisze

Nie tak prędko z tym czytaniem. Producent dla Renault Laguna LII zalecał taki i taki olej i wymianę co 30 tys km dla silnika dci i ten właściciel który postępował zgodnie z zaleceniami remontował silnik po krótkim czasie użytkowania. Tak więc ostrożnie z tymi zaleceniami producenta ... jego celem jest kasiora zostawiona w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Nie tak prędko z tym czytaniem. Producent dla Renault Laguna LII zalecał taki i taki olej i wymianę co 30 tys km dla silnika dci i ten właściciel który postępował zgodnie z zaleceniami remontował silnik po krótkim czasie użytkowania. Tak więc ostrożnie z tymi zaleceniami producenta ... jego celem jest kasiora zostawiona w serwisie.

 

Dlatego olej w przypadku silników Diesla wymieniać należy co 12- 15tyś. kilometrów.

Przynajmniej ja tak robię:). W mojej piątce to komputer wskazuje kiedy należy wymienić olej, żadnych zaleceń serwisowych w tej kwestii nie ma. Czekać można do zasr..j śmierci- silnka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat...Ja dopasowuję wymianę (łudzę się że olej też) do pojazdu. Mam ich 5. Niedawno sprzedałem Nissana Cing Caba (6), na którym zrobiłem ca 300.000. Poprzedni właściciel 200.000, ale chyba cofnął licznik....;) W tym pojeździe nie trzeba było zmieniać oleju wcale. Dolewałem i tak więcej, niż wynikałoby ze zmian....Mam też 300 konną V-6. W niej zmieniam olej raz w roku. Sprintery zgodnie z instrukcją (chyba 23.000), w starym trza dolać po drodze....No i jakieś popierdółki typu Berlingo, VW Caddy, co 15.000 ....Tak więc bez reguły....Nie powinno się zmieniać zwykłego oleju na syntetyczny po dłuższej eksploatacji silnika...W druga stronę owszem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze nie jest to jaki olej ale sezonowa wymiana. Oleje powinno się wymieniać na wiosnę i na jesień. Do wszystkich samochodów leje olej lotos i w żadnym samochodzie nie miałem problemu z silnikiem. Nie wiem jak teraz w serwisach ale kiedyś nagminną praktyką były kradzieże oleju z beczki przez pracowników a zabrany olej był uzupełniany starym olejem lub innymi płynami ropopochodnymi. Jak się kupuje samochód z kręconym licznikiem z 500-600tys na 170 to żaden olej nie pomoże. Tak samo wymiana mineralnego na syntetyczny w siniku o nieznanym przebiegu może tylko przyspieszyć uszkodzenie silnika. Rzadszy olej w starej jednostce spowoduje ze olej będzie się przedostawać do cylindra gdzie będzie się spalał a nagar będzie osadzał się na pierścieniach co spowoduje ich zapiekanie, i z czasem dochodzi do uszkodzenia cylindra.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze nie jest to jaki olej ale sezonowa wymiana. Oleje powinno się wymieniać na wiosnę i na jesień.

Najważniejszy jest olej i sposób jego użytkowania. Dzisiejsze oleje mają tyle dodatków przeciw degradacji, że każde smarowidło wytrzyma spokojnie rok, o ile wcześniej nie trzeba go będzie zmienić ze względu na duży przebieg. Ogólnie zaleciłbym zmianę oleju co 10-15 tys. km. Dużo zależy od tego, czy latem mocno dociskamy silnik na autostradach, czy zimą jeździmy na krótkich odcinkach, itd. Zignorowałbym "ekologiczne" informacje producentów samochodów, którzy zalecają zmianę co 30 czy nawet więcej tys. km.

 

Rzadszy olej w starej jednostce spowoduje ze olej będzie się przedostawać do cylindra gdzie będzie się spalał a nagar będzie osadzał się na pierścieniach co spowoduje ich zapiekanie, i z czasem dochodzi do uszkodzenia cylindra.

Jeżeli stary silnik był prawidłowo eksploatowany i jest w dobrym stanie, nie będzie problemu z przejściem np. z 10W40 na mniej lepki 5W30. W pierwszym cyklu po wymianie w silniku może ubywać trochę więcej nowego oleju, bo ten nowy olej zwykle zużywa się czyszcząc stare osady, ale po następnej wymianie będzie ok.

Edytowane przez BigDee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto powinno jeździć na pełnym syntetyku od początku do końca. Konieczność zmiany oleju na półsyntetyk czy minerał jest oznaką zużycia silnika. Mój silnik jest pełnoletni i nikt nie wie ile ma przejechane ... licznikowo 180 tys, a w rzeczywistości może to być 280 tyś, nadal jeżdżę na pełnym syntetyku i nie zamierzam tego zmienić. Mało tego nie wiem co było lane przed tym jak go kupiłem, po prostu po kupnie zmieniłem olej na taki jak powinien być i nic się nie dzieje od ponad 7 lat i setek rozruchów, auto nie oszczędzane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto powinno jeździć na pełnym syntetyku od początku do końca. Konieczność zmiany oleju na półsyntetyk czy minerał jest oznaką zużycia silnika. Mój silnik jest pełnoletni i nikt nie wie ile ma przejechane ... licznikowo 180 tys, a w rzeczywistości może to być 280 tyś, nadal jeżdżę na pełnym syntetyku i nie zamierzam tego zmienić. Mało tego nie wiem co było lane przed tym jak go kupiłem, po prostu po kupnie zmieniłem olej na taki jak powinien być i nic się nie dzieje od ponad 7 lat i setek rozruchów, auto nie oszczędzane.

 

Ile miałeś nowych samochodów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się zmieniać zwykłego oleju na syntetyczny po dłuższej eksploatacji silnika...W druga stronę owszem...

 

A jest olej niezwykły? W moim accordzie przy przebiegu 250k i montażu gazu zrobiłem płukankę i zmianę oleju na syntetyk z 10w40 na 5w40 motul. Zrobiłem ponad 50k kilometrów i jeździ bez problemów, jak na hondę i używanie vteca pobór oleju w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto powinno jeździć na pełnym syntetyku od początku do końca.

Gwoli ścisłości: Dzisiaj w ofertach nie ma już w zasadzie pełnych syntetyków. Oleje 5W30, 5W40 czy nawet 0W30 to oleje "syntetyczne" albo "w technologii syntetycznej" . Takie oleje ogólnie rzecz biorąc są nieznacznie gorsze od pełnych syntetycznych. Ze względu na to, że mają tzw. hydrokrakowaną bazę olejową, nie można do ich opisu na etykietach używać określenia "w pełni syntetyczny". Rozróżniając oleje 15W40, 10W40 czy 5Wxx najlepiej mówić o różnej lepkości, a nie różnej zawartości dodatków syntetycznych.

 

Zrobiłem ponad 50k kilometrów i jeździ bez problemów, jak na hondę i używanie vteca pobór oleju w normie.

Fajnie, że silnik dobrze zareagował. Jednak bezpieczniej w takich przypadkach po prostu przejść na 5W40. Silnik będzie czyścił się wolniej po mineralnych osadach z 10W40 (nawet dwa cykle), ale za to większe bezpieczeństwo niż w przypadku płukanek, który bywają na tyle "agresywne", że mogą doprowadzić do zniszczenia starych uszczelek w motorze.

Edytowane przez Tomaszs131
Łączenie postów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months później...
  • 1 year później...
  • 1 month później...
ja od kilku sezonów stosuje Shell Helix Ultra 5W-40 jest to olej pełni syntetyczny olej silnikowy wyprodukowany w technologii Shell PurePlus zaawansowana formuła Shell do wysokoobciążonych silników a ja akurat poruszam się po zatłoczonej Warszawce.

 

a ta technologia PurePlus na czym polega?? Jaki wpływa ma na silnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 3 weeks później...
  • 3 months później...
Ja leję byle jaki, jakiś tam W-40 co mi gość w hurtowni poleci, obojętnie jaka firma poco przepłacać, bo i tak z jednej beczki lane :) innej lepszej marki na rynek nie przepuści potentat a na etykiecie byle co można napisać i tak niema to jak sprawdzić. Jakiś rusek opracował technologię obróbki metali prądem, tak, że żaden olej nie potrzebny, dostał premię a patent utajnili. Ot i cała filozofia :sick:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...