Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

LG Therma V nowy - stary gracz na rynku pomp ciepła. Modele od 3kW do 16kW mocy


NC_PC

Recommended Posts

Przeglądy może dokonać każda osoba posiadająca autoryzację LG (spis dostępny na stronie LG). Koszt naprawy gwarancyjnej jest przenoszony na serwisanta, serwisant płaci też LG za przeglądy (podobno stałą z góry określoną kwotę). Firmy które nie montowały urządzenia nie chcą brać na siebie gwarancji - bo to on przejmuje 3 letnie zobowiązanie serwisowe urządzenia (strup na głowie, a małą kasa z przeglądów).

 

Z tego co obdzwoniłem kilku z mojego regionu to otrzymałem jedną ofertę na 600 brutto, jeden miał jeszcze dosłać ale odpuścił, każdy polecał się na naprawę poza gwarancją :)

 

Ja świadomie zrezygnowałem z przeglądów - po 3 latach będę miał prawie 2 tyś PLN na potencjalne naprawy

 

dosłownie serwisy zabijają sens kupowania PC niestety ;/

może jak będzie tego masę to będzie taniej zobaczymy jak się zaczną psuć może ceny serisów też spadną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

dosłownie serwisy zabijają sens kupowania PC niestety ;/

może jak będzie tego masę to będzie taniej zobaczymy jak się zaczną psuć może ceny serisów też spadną

Zmartwię cie.

Czy naprawy samochodów tanieją?

Dlaczego, coraz częściej ludzie kupują auta nowe i płacą za te przeglądy by mieć te 3 - 5- 7 lat gwarancji?

Z pompami będzie tak samo.

 

Więc nawet bez gwarancji mamy pełny "serwis" przez 2 lata

I w ramach rękojmi rozumiem że ktoś przyjedzie, zdiagnozuje awarię, następnie przyjedzie ponownie i wymieni uszkodzony element?

 

Awarie najczęściej zdarzają się w najmniej oczekiwanym monecie

Ciekaw jestem ile wtedy będzie wart przegląd serwisowy gdy urządzenie padnie, a na zewnątrz -20 st.C.

Ja cały czas zakładam, że jak ktoś płaci 1000 PLN rocznie za przeglądy, to ma w razie awarii do 48 godzin specjalistę na podwórku i do tygodnia/dwóch naprawioną pompę.

 

Samochodów też nie ubezpieczacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas zakładam, że jak ktoś płaci 1000 PLN rocznie za przeglądy, to ma w razie awarii do 48 godzin specjalistę na podwórku i do tygodnia/dwóch naprawioną pompę.

Ja zakładam, że jak gwarant wpisuje w gwarancję wymogi, ale nie własne obowiązki, to może być to 4, 8, 48, a nawet 168 godzin. Nie bez powodu płaci się, np u Della dodatkowo za NBD.

 

Samochodów też nie ubezpieczacie?

Ubezpieczam. I gdybym miał płacić 1000PLN/rok za gwarancję PC, to poważnie bym poszukał ubezpieczenia domu, które pokrywa awarię sprzętów domowych - w tym PC. Niewykluczone, że w okolicach 1000PLN/rok wyrobił bym się ze wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmartwię cie.

Czy naprawy samochodów tanieją?

Dlaczego, coraz częściej ludzie kupują auta nowe i płacą za te przeglądy by mieć te 3 - 5- 7 lat gwarancji?

Z pompami będzie tak samo.

 

 

Samochodów też nie ubezpieczacie?

 

porównujesz samochód do PC ? nieźle :D

tak więc za nowy samochód płacę taniej za przegląd niż za PC a samochód kosztował mnie 60tys. a PC ile kosztuje 18 tys. ?

 

pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakładam, że jak gwarant wpisuje w gwarancję wymogi, ale nie własne obowiązki, to może być to 4, 8, 48, a nawet 168 godzin. Nie bez powodu płaci się, np u Della dodatkowo za NBD.

 

 

Ubezpieczam. I gdybym miał płacić 1000PLN/rok za gwarancję PC, to poważnie bym poszukał ubezpieczenia domu, które pokrywa awarię sprzętów domowych - w tym PC. Niewykluczone, że w okolicach 1000PLN/rok wyrobił bym się ze wszystkim.

 

pewnie ubezpieczalnia załatwi sobie sprawę w ten sposób, że urządzenie musi być serwisowane, ale jest to jakiś kierunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z

Awarie najczęściej zdarzają się w najmniej oczekiwanym monecie

Ciekaw jestem ile wtedy będzie wart przegląd serwisowy gdy urządzenie padnie, a na zewnątrz -20 st.C.

Ja cały czas zakładam, że jak ktoś płaci 1000 PLN rocznie za przeglądy, to ma w razie awarii do 48 godzin specjalistę na podwórku i do tygodnia/dwóch naprawioną pompę.

 

Samochodów też nie ubezpieczacie?

 

Przegląd nie daje jakiegoś lepszego traktowania i szybszej reakcji na serwis ...

Najwięcej zależy tutaj od instalatora , bo to on w imieniu producenta serwisuje naszą pompę.

On wykonuje diagnostykę , kontaktuje się z producentem , ten też diagnozuje i wysyła wytypowany element/moduł do wymiany i instalator wymienia u klienta i odsyła starą część.

 

Za umowy z czasem reakcji i naprawy 24godzin to się płaci dodatkowo i to nie mało ...

Tam gdzie pracuje mamy podpisane umowy z Dell , HP na naprawy w ciągu 24 godzin. W razie awarii sprzętu zgłaszam uszkodzenie do serwisu z wstepną diagnozą , tam ponownie jest to diagnozowane i następnego dnia przyjeżdza serwisant i dany element wymienia albo przysyłają część i dany element wysyłamy.

Normalny klient musi czekać i ma warunki na czas naprawy takie jak w karcie gwarancyjnej , czyli zapewne do 14dni (roboczych ???)

 

Kazdy producent ma obowiązek zapewnić 2 lata rękojmi. Gwarancja nie jest obowiązkowa , rękojmia tak.

Bardzo często warunki rekojmi są bardziej korzystne niż gwarancja , bo warunki rekojmi sa ustalone przez prawo a nie przez producenta ...

Plusem gwarancji jest to że może być dłuższa od rękojmi ...

 

Nie mówię nie przeglądowi aby warunki i zakres przeglądu powinien być podany i oficjalny , no i powien mieć sens.

U mnie jak pisałem w książce serwisowej pompa tam naprawdę nie wymaga zbytnio żadnego przeglądu.

 

To co trzeba "wykonać" może pokazać instalator podczas przeglądu (dobijanie i kontrola ciśnienia , czyszczenie filterka).

Ja rozumie że są osoby które sobie z tym nie poradzą i wtedy instalaotr może za nich to wykonać , ale są osoby które to same mogę wykonać i dla nich ten przegląd to płacenie za samą pieczątkę ..

 

Nie jestem przeciwnikiem przeglądów jak są one konieczne i faktycznie podczas przeglądu coś się wymienia (tak jak w przypadku samochodu) ale jak faktycznie nie ma co wymieniać , konserwować to za co płacić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta tabela była od CNC jak jeszcze handlował pompami LG. Taką samą tabelę i porównanie miał na Allegro.

Jak patrzyłem na katalogi od LG to dane (COPy) się zgadzały jak i głośność z tym co zamieścił w porównaniu CNC w tabeli.

 

Tabela ta dotyczyła jednak pompy LG Therma V 9KW II generacji , obecnie mamy już III-generację ...

 

Obie pompy mają tzw "cichy tryb pracy" i sądzę że ta głośnośc zapewne jest podana w tym trybie a przy normalnej pracy zapewne jest głośniej ..

 

Moja pompa LG Therma V 9KW II -generacji ma jesli dobrze pamiętam 1,55kg czynnika , więc nie łapie się pod f-gazy i nigdzie i nikomu nie trzeba nic zgłaszać.

 

Teraz CNC "promuje" inne pompy na których ma zapewne lepszy zarobek i profity , więc już dla niego LG jest beeee ...

 

Jak ja kupowałem (nie u CNC) to wycenę na LG miałem prawie 2000zł niższą niż gdybym wybrał Panasonica a po dokładnych sprawdzeniau danych i osiągów stwierdziłem że nie widzę sensu dopłacać 2000zł do Panasonica.

 

Hej, nie mam większego zarobku....

Mam większy spokój, uwierz mi jak ja nie mogę wszystkiego ogarnąć w aktualnym sterowniku LG to co mają ci biedni ludzie zrobić.

Mam w d. to że na LG mógłbym zarobić np. 500zł więcej jak za 5 at będą dzwonić ludzie i gitarę zawracać jak coś się zmieniało w sterowniku LG którego intuicyjnie nie będzie można ustawić.

Dla mnie najważniejszy jest spokój, nie chodzi o kasę jak ludzi będą dzwonić przez następne parę lat z głupimi problemami ze sterownikiem to o kasie nie będę już pamiętał a tylko na badziew się wkurzał....

A uwierz mi w życiu najważniejszy jest spokój..... bo wtedy można zajmować się bieżącymi sprawami a nie stare klopsy wciąż odgrzewać

Do tego jeszcze dochodzi głośność.....

pękające wymienniki w 12, 14 i 16kW

oraz

dogrzewanie wody grzałką

 

sorry wolę Panasonic, Daikin, Mitsubishi, czasem Samsung

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierając pompę mój instalator stwierdził że do podłogówki lepszy Samsung a do mieszanych z grzejnikami lepszy Panasonic, na pewno nie patrzył na zarobek bo i tego i tego jest dystrybutorem, a Panasonic jest droższy i więcej by zarobił.

Co jest w Panasonic czy Daikin że Samsung jest na samym końcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierając pompę mój instalator stwierdził że do podłogówki lepszy Samsung a do mieszanych z grzejnikami lepszy Panasonic, na pewno nie patrzył na zarobek bo i tego i tego jest dystrybutorem, a Panasonic jest droższy i więcej by zarobił.

Co jest w Panasonic czy Daikin że Samsung jest na samym końcu

 

Jak to nie wiesz co?? $$$$$$$

W zeszłym roku LG było lepsze niż panasonic na aukcjach internetowych. Jak się cofniesz jeszcze dalej to meeting był lepszy od wszystkich pomp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widać przejście na plastik (bebechy) w III-generacji LG raczej nie było dobrym pomysłem.

Ciekawy jestem jak będzie w przypadku Panasonica bo on także jest całkowicie plastikowy ...

 

Czyli widać miałem rację że elementy z miedzi , stali , metalu będą zawsze trwalsze i długowieczniejsze niż plastik ...

Tak się kończą "oszczędności" producentów że później przez te oszczędności stratny jest ... kupujący ...

 

No chyba że za chwilę zapewne pokaże się LG IV generacji z jeszcze piękniejszym wyświetlaczem , lepszymi upustami i bonusami dla instalatorów i zapewne znów będzie na "topie" ;-)

 

Czyli nie kupować Panasonica , LG III-generacji a przed zakupem obejrzeć wnętrze pompy i kupić taką która ma najmniej plastiku wewnątrz a na markę najmniej patrzeć. Jak najlepsze "bebechy" będzie miał Samsung to kupić Samunga, jak Daikin to Daikina ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli widać przejście na plastik (bebechy) w III-generacji LG raczej nie było dobrym pomysłem.

Ciekawy jestem jak będzie w przypadku Panasonica bo on także jest całkowicie plastikowy ...

 

Czyli widać miałem rację że elementy z miedzi , stali , metalu będą zawsze trwalsze i długowieczniejsze niż plastik ...

Tak się kończą "oszczędności" producentów że później przez te oszczędności stratny jest ... kupujący ...

 

No chyba że za chwilę zapewne pokaże się LG IV generacji z jeszcze piękniejszym wyświetlaczem , lepszymi upustami i bonusami dla instalatorów i zapewne znów będzie na "topie" ;-)

 

Czyli nie kupować Panasonica , LG III-generacji a przed zakupem obejrzeć wnętrze pompy i kupić taką która ma najmniej plastiku wewnątrz a na markę najmniej patrzeć. Jak najlepsze "bebechy" będzie miał Samsung to kupić Samunga, jak Daikin to Daikina ...

 

Nie rozkręcaj się bo pęknięty wymiennik nie ma nic wspólnego z plastikiem. Wymiennik jest stalowy, i nawet gdyby był z tytanu to jak pojawi się w nim lód to itak pęknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozkręcaj się bo pęknięty wymiennik nie ma nic wspólnego z plastikiem. Wymiennik jest stalowy, i nawet gdyby był z tytanu to jak pojawi się w nim lód to itak pęknie.

 

JEstem mocno zaniepokojony tą wypowiedzią:( szczególnie w obliczu zeszłotygodniowego montażu pompy LG:bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEstem mocno zaniepokojony tą wypowiedzią:( szczególnie w obliczu zeszłotygodniowego montażu pompy LG:bash:

 

Etam ...

 

CNC od czasu jak się "pogniewał" na LG robi czarny marketing LG ...

 

Jak sam powiedział "poległ" przy sterowniku w III generacji LG bo źle przetłumaczony i mało intuicyjny , ale widać jakoś inni co kupili tych problemów nie mają. Teraz ciągle to nowe "newsy" mimo że przecież tych pomp jak mówi nie sprzedaje i nie montuje , więc skąd te "newsy" ???

Czyżby "zasłyszane" opinie ??

 

Ja rozumie jakby montował dziesiątki / setki takich pomp to miałby jakieś doświadczenie i itd ..

 

Poza tym każdy element pompy jest wymienialny i naprawialny i każdy elementy jest dostępny u LG. Taki element się po prostu wymienia a że nie wymieni to użytkownik a trzeba fachowca to nic szczególnego

 

Nie chce mi się wierzyć że LG by wyprodukowało taki bubel , tym bardziej że na rynku klim mają olbrzymie doświadczenie ...

 

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o PIENIĄDZE ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etam ...

 

CNC od czasu jak się "pogniewał" na LG robi czarny marketing LG ...

 

Jak sam powiedział "poległ" przy sterowniku w III generacji LG bo źle przetłumaczony i mało intuicyjny , ale widać jakoś inni co kupili tych problemów nie mają. Teraz ciągle to nowe "newsy" mimo że przecież tych pomp jak mówi nie sprzedaje i nie montuje , więc skąd te "newsy" ???

Czyżby "zasłyszane" opinie ??

 

Ja rozumie jakby montował dziesiątki / setki takich pomp to miałby jakieś doświadczenie i itd ..

 

Poza tym każdy element pompy jest wymienialny i naprawialny i każdy elementy jest dostępny u LG. Taki element się po prostu wymienia a że nie wymieni to użytkownik a trzeba fachowca to nic szczególnego

 

Nie chce mi się wierzyć że LG by wyprodukowało taki bubel , tym bardziej że na rynku klim mają olbrzymie doświadczenie ...

 

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o PIENIĄDZE ...

 

Witam, dokładnie jak chodzi Therma III bo oprócz tych zamontowanych to działa jeszcze w moim domu:

http://pvmonitor.pl/user_pc.php?r=2&idinst=10108

 

a odnośnie wymienników pękających to tak to potem wygląda:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...