Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

LG Therma V nowy - stary gracz na rynku pomp ciepła. Modele od 3kW do 16kW mocy


CNC_POMPY_CIEPLA

Recommended Posts

I co w tym złego? Niech promuje Daikiny. Przynajmniej dobra, markowa PC. Skoro ma w biurze najnowszego Dakina to mile widziane na forum wady i zalety tej PC. Gorzej jakby promował jakiś szmelc i wciskał ludziom.

Dobry pomysł z tym aby CNC przedstawił wady i zalety nowego daikina. Można byłoby to skonfrontować z tym co na blogu opisuje clarnet. W zasadzie to wystarczyłoby napisać o wadach, bo o zaletach można dużo przeczytać ww. blogu. :rolleyes:

Ale... pewnie się tego nie doczekamy.... albo może i doczekamy tyle że wtedy CNC może mieć już inną strategię marketingową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Między innymi dzięki opiniom CNC na tym forum zakupiłem LG, jednak skonczyly sie stare modele i pozostało mi zamówić nowy. Jaki bedzie tego skutek ? Nie wiem - mam tylko nadzieje ze spełni moje podstawowe oczekiwania. Nie należę do osob ktore ciagle cos zmieniają w ustawieniach, bawią sie i wymagaja nie wiadomo co. Raz ustawic, uruchomic i nic nie zmieniać. Nie mam żadnego bufora itd. Szkoda tylko ze CNC nie dotrzymał słowa i nie wrzucił manuala na stronę ale juz nie sprzedaje to i mu sie nie opłaca. Edytowane przez manwithnoname
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
Jak montował mi pompę instalator to pytałem się ile kosztuje przegląd i jak czesto.Powiedział mi że jeśli dobrze pamiętam 300zł i raz w roku.Zastanawiam się jednak czy przegląd musi robić ta sama osoba czy instalowała czy też nie ?Firma która mi montowała klimę powiedziała że u nich przegląd klimy to 150zł (z czyszczeniem) , zastanawiam się więc czemu aż 300zł za przegląd pompy , gdzie tak naprawdę jest duuuużo mniej czyszczenia i sprawdzania ...Bo szczerze mówiąc co taki serwisant przy przeglądzie robi że jest to wart kwoty sporo wyższej niż przy przeglądzie klimy ?Sądzę że takie rzeczy które zwykły użytkownik sam może wykonać ...Bo jeśli "płaci" się głównie za "pieczatkę" a sam "przegląd" to jedna wielka ściema to może warto poszukać jakiegoś innego instalatora który przystawi pieczątkę za niższą cenę , bo wiele rzeczy "konserwacyjnych" można samemu zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę więc że szukaj mniej pazernego na kasę instalatora , bo 500zł za "przegląd" to przegięcie...\Dla mnie nawet 300zł to lekkie przegięcie , bo naprawdę nie rozumie czemu za przegląd klimatyzatora SPLIT , przy którym jest dużo więcej pracy cena jest sporo niższa niż przy pompie ciepła ?Pracy przy przeglądzie pompy jest dużo mniej i tak naprawdę te prace może wykonać tez sam inwestor ..Jak dla mnie problem jest taki że producent przerzucił serwisowanie na instalatora i jako "bonus" dodał mu te "przeglądy" aby mógł sobie dodatkowo dorobić ...Co jest robione podczas przeglądu ? Przecież nic instalator nie będzie zmieniał , bo raczej ludzie maja ustawioną pompę tak jak powinno i "kombinowanie" mogło by zaszkodzić . Co najwyżej oczyści filtr , sprawdzi ciśnienie w instalacji , oczyści jednostkę zewnątrzną i zapewne tyle ...To samo może każdy wykonać...Zastanawiam się wogóle czy jest sens robić przeglądy ...I tak zapewne jak już to tylko 2 przeglądy zrobię aby utrzymać gwarancję a potem nie widzę żadnego sensu płacić za taki "przegląd" ...OK. Tracę gwarancję , ale dalej mam 2 lata rękojmi ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto zaprosić serwisanta by dokonał oględzin, pomierzył prądy i sprawdził szczelność urządzenia - niech to nawet kosztuje 500 PLN.

 

300 PLN za godzinę pracy specjalisty z dojazdem to jest raczej mało.

Serwisant z doświadczeniem, który zna się na robocie zarabia dzisiaj minimum 6 tyś netto.

 

Nie warto płacić 300 PLN osobie, która tylko przyjedzie pokręci się wokół urządzenia i nie potrafi zinterpretować parametrów pracy.

W takim przypadku lepiej urządzenie serwisować samemu, uprzednio w sposób dokładny czytając DTR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 300zł to instalator który montował i sprzedał mi pompę , więc chyba "odpowiedni"Co sprawdzi ???Szczelność ? Przy braku szczelności uszedł by dawno czynnik i pompa by nie działała. Pompa ciepła to całkowicie szczelne urządzenie i jak nie nastapii jakaś "awaria" mechaniczna to dalej tak pozostanie. Więc te "sprawdzanie" to chyba taka sztuka dla sztuki aby się "wykazać" przez klientem który płaci. Pomierzył prądy ? A on to co elektryk ? Co chce mierzyć ? Myślisz że każdy instalator który montuje zarówno klimy , pompy i itd zna każdy idealnie produkt i każdy model ?Myślisz że serwisant będzie mocno ingerował w ustawienia i parametry i "narażał" się na reklamację ? Bo jak coś schrzani to później będzie musiał ponownie podjechać (za darmo) i poprawić , więc zapewne będzie pytanie czy działa pompa poprawnie i jak usłyszy że ok to się na tym skończy i nic nie będzie oglądał instalator. Poza tym przecież ten sam instalator już montował i ustawiał pompę , więc co sam źle ustawił i zamontował i sam po sobie będzie poprawiał ?Myślę że REALNY zakres jego pracy jest mocno ograniczony. Oczywiście może wykonać jakieś zupełnie nie potrzebne a nawet szkodliwe rzeczy aby pokazać ile to jest pracy i ile trzeba czasu ale chyba nie o oto chodzi ..Sądzę że wyczyścić może filterek w pompie i jednostkę zewnętrzną . Sprawdzić ciśnienie w pompie i tyle.No chyba że ktoś ma całkowicie źle ustawioną pompę to wtedy coś poprawić , ale raczej kazdy instalator przy odpaleniu pompy ją ustawia , więc raczej później ponownie nie zagląda już tam ;)Myśle że po prostu klient który ma pompę jest traktowany przez serwisantów jako frajer który zapłaci każdą cenę ...Przy przeglądzie klimy już tak różowo nie jest bo klimy już taniej i konkurencja spora , więc zbyt duzo nie mogą żądać bo klient pójdzie do konkurencji. Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem warto zaprosić serwisanta by dokonał oględzin, pomierzył prądy i sprawdził szczelność urządzenia - niech to nawet kosztuje 500 PLN.

 

300 PLN za godzinę pracy specjalisty z dojazdem to jest raczej mało.

Serwisant z doświadczeniem, który zna się na robocie zarabia dzisiaj minimum 6 tyś netto.

 

Nie warto płacić 300 PLN osobie, która tylko przyjedzie pokręci się wokół urządzenia i nie potrafi zinterpretować parametrów pracy.

W takim przypadku lepiej urządzenie serwisować samemu, uprzednio w sposób dokładny czytając DTR.

 

To może jak tak chetnie podwyższasz pensje w swojej branży to może uwzględnij je do pozosotałych ?

Doświadczony serwisant z wykształceniem maks średnim min 6 tys netto, doświadczony inzynier budownictwa z wykształceniem wyższym 4 netto

6 tysi netto to raczej nieliczni.... ja też chce za godzine swojej pracy 500 PLN, to wtedy projekt domku kosztować powienien 10 tysi wiecej .... smiesnni jestescie z tymi wymaganimi płacowymi ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 tys zł min MIN. ze średnim ... żałuje , że robiłem studia. :) Z tym, że dalej 500zł powiedzmy razy 8h x 21d daje jakieś zawrotne 84000 zł. :)

 

Jeśli pompę montuje firma gdzieś z Polski, to chyba nie oni przyjadą na serwis. Zrobi to lokalny serwisant. Trzeba skontaktować się z takim serwisantem i ustalić jakie są stawki. Jest tak czy jest zupełnie inaczej?? :)

Edytowane przez pandzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowanie pomp ciepła to nabijanie kasy dla serwisantów. No ale jak inwestor otrzyma w umowie zapis, że brak serwisu wiąże się z utrata gwarancji, to trzęsie portkami ze strachu i płaci każde pieniądze...Nic więcej. To zwykłe naciąganie... Czy ktoś z was serwisuje lodówkę, pralkę, czy telewizor?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zastanawiam jak to dokładnie jest i jak to jest według przepisów prawa praw konsumenta ...Bo z tego co wyczytałem producenci klimatyzatorów , pomp ciepła przerzucają udzielanie gwarancji na instalatora. Za to instalator dostaje prowizję przy sprzedaży i na tym też zarabia. Później w razie awarii instalator zgłasza do serwisu awarię a serwis przysyła mu dany moduł do wymiany i instalator naprawia. Dodatkowo dostaje też kasę za "przeglądy" ...I teraz pytanie. Czy te przeglądy musimy robić u tego instalatora który nam dane urządzenie montował czy może u dowolnego serwisanta który posiada autoryzację danego producenta ?Widać przeglądy to temat "tabu" , tym bardziej że to co wykona serwisant może sam wykonać użytkownik i tak naprawdę płaci się za pieczatkę i honorowanie gwarancji przez producenta ..Tak jak pisałem jest jeszcze rękojmia i brak gwarancji nie zwalnia z praw do rekojmi ...Więc nawet bez gwarancji mamy pełny "serwis" przez 2 lata ...Myśle że po prostu koszty "serwisu" przez te 2-3 lata trzeba wliczyć po prostu do ceny pompy i tyle , no i szukać mniej zachłannego na kasę instalatora. Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zastanawiam jak to dokładnie jest i jak to jest według przepisów prawa praw konsumenta ...Bo z tego co wyczytałem producenci klimatyzatorów , pomp ciepła przerzucają udzielanie gwarancji na instalatora. Za to instalator dostaje prowizję przy sprzedaży i na tym też zarabia. Później w razie awarii instalator zgłasza do serwisu awarię a serwis przysyła mu dany moduł do wymiany i instalator naprawia. Dodatkowo dostaje też kasę za "przeglądy" ...I teraz pytanie. Czy te przeglądy musimy robić u tego instalatora który nam dane urządzenie montował czy może u dowolnego serwisanta który posiada autoryzację danego producenta ?Widać przeglądy to temat "tabu" , tym bardziej że to co wykona serwisant może sam wykonać użytkownik i tak naprawdę płaci się za pieczatkę i honorowanie gwarancji przez producenta ..Tak jak pisałem jest jeszcze rękojmia i brak gwarancji nie zwalnia z praw do rekojmi ...Więc nawet bez gwarancji mamy pełny "serwis" przez 2 lata ...Myśle że po prostu koszty "serwisu" przez te 2-3 lata trzeba wliczyć po prostu do ceny pompy i tyle , no i szukać mniej zachłannego na kasę instalatora.

 

Przeglądy może dokonać każda osoba posiadająca autoryzację LG (spis dostępny na stronie LG). Koszt naprawy gwarancyjnej jest przenoszony na serwisanta, serwisant płaci też LG za przeglądy (podobno stałą z góry określoną kwotę). Firmy które nie montowały urządzenia nie chcą brać na siebie gwarancji - bo to on przejmuje 3 letnie zobowiązanie serwisowe urządzenia (strup na głowie, a małą kasa z przeglądów).

 

Z tego co obdzwoniłem kilku z mojego regionu to otrzymałem jedną ofertę na 600 brutto, jeden miał jeszcze dosłać ale odpuścił, każdy polecał się na naprawę poza gwarancją :)

 

Ja świadomie zrezygnowałem z przeglądów - po 3 latach będę miał prawie 2 tyś PLN na potencjalne naprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądy może dokonać każda osoba posiadająca autoryzację LG (spis dostępny na stronie LG). Koszt naprawy gwarancyjnej jest przenoszony na serwisanta, serwisant płaci też LG za przeglądy (podobno stałą z góry określoną kwotę). Firmy które nie montowały urządzenia nie chcą brać na siebie gwarancji - bo to on przejmuje 3 letnie zobowiązanie serwisowe urządzenia (strup na głowie, a małą kasa z przeglądów).Z tego co obdzwoniłem kilku z mojego regionu to otrzymałem jedną ofertę na 600 brutto, jeden miał jeszcze dosłać ale odpuścił, każdy polecał się na naprawę poza gwarancją :)Ja świadomie zrezygnowałem z przeglądów - po 3 latach będę miał prawie 2 tyś PLN na potencjalne naprawy
600 zł to zwykłe zdzierstwo i inaczej nie można tego nazwać ...Rok temu jak dobrze pamiętam instalator mówił 300zł i już wtedy uważałem że to sporo , tym bardziej jak teraz przeczytałem że "zakres" takiego przeglądu jest mocno ograniczony (mowa tutaj o czynnościach które jest sens wykonać) i nawet 300zł jest ceną zbyt wygórowaną.Z tego co się orientowałem to instalator serwisuje zamontowaną przez siebie pompę, ale części dostaje za darmo od LG. Myślę że przegląd jest takim "bonusem" od producenta pomp aby instalator też nie był stratny ;-)A że każdy chce mieć gwarancję to ... zapłaci każdą cenę ...Muszę się dowiedzieć , bo jak faktycznie obecnie chcą 600zł to raczej sam będę sobie serwisował , tym bardziej że czytając instrukcję serwisową i to co zaleca LG co roku to tak naprawę nie ma co zbytnio serwisować ...Jak będzie to 300zł to zrobię przegląd , choć szczerze mówiąc nie wiem czy jest jakiś sens ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Jeden z najciekawszych tematów (jak dla mnie) na forum.

Otwiera oczy i umysł na kilka spraw. Między innymi na tematy techniczne, ale również na sposób sprzedaży i marketingu na tym forum. Zaznaczam, że nie mam na myśli tylko CNC, chociaż jest świetlistym tego przykładem. Co jednak nie przeszkadza w wyrażeniu uznania dla tego Pana za pomoc techniczną udzielaną forumowiczom.

Tyle tytułem wstępu :)

Pytanie do kaszpir007. Na jednej z wcześniejszych stron zamieszczałeś tabelki z porównaniem LG do Panasonica. Przy LG poziom głośności był o ile pamiętam rzędu 51dB. Skąd masz te dane? W ulotkach na jakie ja trafiłem owa wielkość jest rzędu 64/65 dB.

Dla mnie jest to jeden z najważniejszych parametrów technicznych przy wyborze pompy, poza mocą, COPem i od wczoraj zasobnością w czynnik chłodniczy (R410A) z wiadomych względów opisanych w temacie fgazy.

Na marginesie, zgodnie z zamieszczoną tutaj informacją, nowe super silent TCAP'y czynnika chłodniczego posiadają od 1.45 do 2.10. Co w połączeniu z niskim poziomem głośności (gdzieś czytałem że 7dB mniej, nie ma tej informacji jeszcze w podlinkowanym dokumencie) oraz nieco lepszym stosunkiem COP w porównaniu z 1-fazową 9kW daje, że tak powiem zagwozdkę do rozkminienia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z najciekawszych tematów (jak dla mnie) na forum.

Otwiera oczy i umysł na kilka spraw. Między innymi na tematy techniczne, ale również na sposób sprzedaży i marketingu na tym forum. Zaznaczam, że nie mam na myśli tylko CNC, chociaż jest świetlistym tego przykładem. Co jednak nie przeszkadza w wyrażeniu uznania dla tego Pana za pomoc techniczną udzielaną forumowiczom.

Tyle tytułem wstępu :)

Pytanie do kaszpir007. Na jednej z wcześniejszych stron zamieszczałeś tabelki z porównaniem LG do Panasonica. Przy LG poziom głośności był o ile pamiętam rzędu 51dB. Skąd masz te dane? W ulotkach na jakie ja trafiłem owa wielkość jest rzędu 64/65 dB.

Dla mnie jest to jeden z najważniejszych parametrów technicznych przy wyborze pompy, poza mocą, COPem i od wczoraj zasobnością w czynnik chłodniczy (R410A) z wiadomych względów opisanych w temacie fgazy.

Na marginesie, zgodnie z zamieszczoną tutaj informacją, nowe super silent TCAP'y czynnika chłodniczego posiadają od 1.45 do 2.10. Co w połączeniu z niskim poziomem głośności (gdzieś czytałem że 7dB mniej, nie ma tej informacji jeszcze w podlinkowanym dokumencie) oraz nieco lepszym stosunkiem COP w porównaniu z 1-fazową 9kW daje, że tak powiem zagwozdkę do rozkminienia ;)

 

 

Ta tabela była od CNC jak jeszcze handlował pompami LG. Taką samą tabelę i porównanie miał na Allegro.

Jak patrzyłem na katalogi od LG to dane (COPy) się zgadzały jak i głośność z tym co zamieścił w porównaniu CNC w tabeli.

 

Tabela ta dotyczyła jednak pompy LG Therma V 9KW II generacji , obecnie mamy już III-generację ...

 

Obie pompy mają tzw "cichy tryb pracy" i sądzę że ta głośnośc zapewne jest podana w tym trybie a przy normalnej pracy zapewne jest głośniej ..

 

Moja pompa LG Therma V 9KW II -generacji ma jesli dobrze pamiętam 1,55kg czynnika , więc nie łapie się pod f-gazy i nigdzie i nikomu nie trzeba nic zgłaszać.

 

Teraz CNC "promuje" inne pompy na których ma zapewne lepszy zarobek i profity , więc już dla niego LG jest beeee ...

 

Jak ja kupowałem (nie u CNC) to wycenę na LG miałem prawie 2000zł niższą niż gdybym wybrał Panasonica a po dokładnych sprawdzeniau danych i osiągów stwierdziłem że nie widzę sensu dopłacać 2000zł do Panasonica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...