vvaza 03.01.2017 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2017 Witam, Stare budownictwo zmieszane z nowym. W efekcie w jednym pokoju jest ściana grubości jednej cegły oddzielająca od szczeliny dylatacyjnej. Sprawia to że uczestniczę w życiu nie tylko bezpośrednich sąsiadów, ale wszystkich 6 pięter. Po przeszukaniu internetu najbardziej podoba mi się system izolacji akustycznej rigips i w związku z tym mam parę pytań: 1. Czy to dobry (skuteczny) wybór? Wiem że nie mogę oczekiwać cudów, dźwięk rozchodzi się wieloma drogami, ale wytlumienie tego fragmentu powinno załatwić sporo problemów. 2. Nie mam doświadczenia w tego typu robocie. Część problemu to fakt, że problematyczna ściana to tylko 4m2 (jednak wystarczy do zatrucia życia). Kto się schyli po taki drobiazg? A może jednak samemu (wiertarką umiem się posługiwać)? Z opisu podobały mi się też panele z wyciszamy.net jednak na ich temat było sporo negatywnych opinii. TIA v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
scrabie 04.01.2017 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Najlepiej byłoby zatkać szczelinę dylatacyjną, ale to chyba nie wchodzi w rachubę ja mam ścianę działową, pomiędzy sypialnią, a pokojem syna i całkiem nieźle działa. Ja bym sobie zrobił tak,: zrobił ścianę odsuniętą o 15 cm, pod każdy wieszak lub stelaż, który łączy się za ścianą lub sufitem pianka dylatacyjna złożona na dwa albo filc. W ścianę wełny na ścisk im więcej tym lepiej, bo nie chodzi o izolację cieplną tylko akustyczną. Na to płyta osb, na to płyta gipsowa. To powinno całkiem nieźle wyciszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania