ACCel 16.05.2017 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Nie będę bo nie wypali tą rozbudowa będę śledził Twoje poczynania To kiepsko, a dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 16.05.2017 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Może nie kopiuj tutaj wpisów z dziennika, bo ciężko będzie się komentować. Będzie dysonans poznawczy:rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 16.05.2017 21:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Może nie kopiuj tutaj wpisów z dziennika, bo ciężko będzie się komentować. Będzie dysonans poznawczy:rolleyes: No właśnie po to chciałem kopiować, aby było jasne co się komentuje, nawet nie trzeba śledzić dziennika jak ktoś*nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jetron 19.05.2017 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Będę zbijał gwoździami, raczej wypożyczę gwozdziarkę, ale młotki ciesielskie też kupiłem;) Żywotność tego budynku nie powinna być mniejsza niż jednorodzinnego murowanego:) Mi ma wystarczyć na 2-4 lata;) Znam tamta stronę, doskonałe materiały o konstrukcji dla początkujących. Niestety brakuje tam informacji o współczesnych technologiach stosowanych w szkieletach. Na forum najprędzej usłyszysz tam "wełna + OSB, broń boże styropian, bo wszyscy tak budują" itp. Przyznam ze sporo tam czytam watkow na tym forum, zeby zrozumiec idee tej szkieletowki. Mozesz wyjasnic dlaczego nie chcesz uzywac zadnej folii? ani wiatroszczelnej jak i "paroszczelnej"? Podejrzewam ze masz zalozenie iz styropian malo zaabsorbuje wilgoci z powietrza, ale w sumie jest jeszcze drewno ktore juz jest na to bardziej czule. Ciekaw jestem Twoich przemyslen w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 19.05.2017 13:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Opór dyfuzyjny różnych materiałów Sd (czyli jak w stosunku do powietrza przepuszcza on parę wodną): Wiatroizolacja: 0,01-0,02 Powietrze: 1 Wełna mineralna: 1 EPS 70: 18-50 Drewno: 50-60 OSB 12mm: 200 (Krono*) Płyta kartonowo gipsowa: 10 Opóźniacz pary wodnej ("paroizolacja"): >10mln Typowy szkielet od wewnątrz: karton gips, opóźniacz pary wodnej (folia paroizolacyjna), szkielet/wełna, OSB, folia wiatroizolacyjna, dodatkowe ocieplenie/poszycie. W polskim klimacie różnica ciśnień*wynikająca z różnicy temperatur "wypycha" wilgoć od wewnątrz na zewnątrz (zazwyczaj na zewnątrz jest zimniej) W tradycyjnym szkielecie folie stosujemy tylko po to aby ograniczyć ilości pary wodnej dostającej się do wełny mineralnej, bo ta pod wpływem wilgoci traci właściwości izolacyjne. Ale skoro dajemy od zewnątrz OSB to zaczynamy blokować wypływ wilgoci, oczywiście jakieś tam przerwy między płytami powinny wystarczyć. Tylko że pozostaje kwestia bardzo-bardzo starannego wykonania paroizolacji oraz wiatroizolacji. A jak ktoś czegoś nie dopilnuje (gniazdka elektryczne, okolice okien, instalacje, jakieś obróbki zewnętrzne) to pojawia się tam za wiele (niewiele ale za wiele) wilgoci i mamy albo zawilgoconą wełnę (brak izolacji termicznej) albo skraplanie się wilgoci od wewnątrz na OSB, albo pleśń, albo zamarzające powierzchnie, albo wszystko na raz. Oczywiście takie przypadki mogą być małym odsetkiem, ale skoro można tak skomplikowaną tradycyjną technologię zastąpić czymś prostszym... Drewno jeżeli go nie zablokujemy przy pomocy OSB z zewnątrz samo pozbędzie się wilgoci (tak wysycha na większości polskich dachów mokra tarcica ) Poczytaj także dyskusje na dole strony http://budujzdrewna.pl/technologia/izolacyjnosc-przegrod/warstwy-sciany-zewnetrznej odpowiedź autorytetu w tym temacie jest następująca "Nie bardzo rozumiem – po co wyważać otwarte drzwi? Technologia stosowana jest od lat na całym świecie i po co kombinować?" Tylko że cały świat "szkieletowy" porusza się do przodu wraz z technologią albo doświadczeniami. EPS ma takie właściwości że zarówno wpuści odrobinę wilgoci jak i ją wypuści czyli wbrew obiegowej opinii "oddycha" nawet lepiej od drewna (ale mi się anegdotka ułożyła tylko nie bijcie za te "oddychanie", bo wentylacja mechaniczna będzie). Tutaj macie dokument o kondensacji wilgoci, zabezpieczeniu wełny styropianem itp https://buildingscience.com/sites/default/files/migrate/pdf/GM_Guide_Insulating_Sheathing.pdf The three wall sections were analyzed for the Chicago, IL area with the exterior conditions based on the average monthly temperatures for a one year cycle. The first wall section, designed under the traditional approach with wood sheathing, is at risk of condens ation accumulation on the back of the wood sheathing from the middle of November to the middle of Marc h (this is shown by the segment of the temperature profile that drops below the dewpoint of 40F for the inte rior air). With the addition of 1 inch of insulating sheathing, the time period of condensation potential time is now from the middle of December to the middle of February. The addition of 2 inches of insu lating sheathing the temperature profile does not drop below the dewpoint temperature, and therefore no longer at risk. With 2 inches of insulating sheathing, the wall assembly would not require an interior vapor control layer or interior continuous air seal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 19.05.2017 13:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Dostawca szyb zespolonych (pośrednik) twierdzi, że sklejenie dwóch pakietów razem jest niewykonalne i że w fabryce wyśmiali w ogóle taki pomysł bo trzeba kleju butylowego, który jest w beczkach 25l, bo trzeba czystej szyby, bo trzeba maszyn za milion, bo zaparuje... No i że nikt nie sprzeda mi ramek do szyb. A chciałem takie wspaniałe pakiety od północy (może i absurdalne). Znacie jakąś firmę gdzie można nabyć ramki do szyb zespolonych w ilościach detalicznych (12mb)?Nie mogę znaleźć wątku na forum z kolegą, który sklejał dwa pakiety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 19.05.2017 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Ciekawe... ale jest wiele firm na rynku ktore oferuja okna narozne bez slupka! Tam wlasnie takie sklejenie pakietu i szyby nastepuje. Wiec sa takie firmy ktore to wykonuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 19.05.2017 18:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Sebcioc55, raczej coś innego miałem na myśli - dwa pakiety trzyszybowe razem dające pakiet szescioszybowy, siedmiokomorowy. Teoretycznie Uw poniżej 0,25W/m2k, czyli tyle co ściana z 13-14 cm styropianu grafitowego. Czyli potrzebuję ramkę dystansowa taką samą jak jest między szybami w każdym pakiecie (ale najlepiej ciepłą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 19.05.2017 18:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK! Pociąłem dwa bloki na elementy o grubości 9,5cm. Zajęło to dwa wieczory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 19.05.2017 18:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK! I zaczynamy ciepły weekend ze składaniem szkieletu. Zaczynam od ściany antresoli. Testowe wypełnienie styropianem: Jutro ciąg dalszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 19.05.2017 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Sebcioc55, raczej coś innego miałem na myśli - dwa pakiety trzyszybowe razem dające pakiet szescioszybowy, siedmiokomorowy. Teoretycznie Uw poniżej 0,25W/m2k, czyli tyle co ściana z 13-14 cm styropianu grafitowego. Czyli potrzebuję ramkę dystansowa taką samą jak jest między szybami w każdym pakiecie (ale najlepiej ciepłą). Aaa nie zczaiłem Uw teoretycznie może być, ale taki pakiet byłby po pierwsze cholernie ciężki, po drugie co z innymi parametrami? Wpadało by przez niego mało światła, już przy pakiecie 4-szybowym jest widoczna różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 19.05.2017 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Hej. Chodzi ci o kolegę M.A.G-a i jego dziennik EcoHouse. Ale stronę musisz sobie sam znaleźć Trzymam kciuki żeby projekt wyszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 19.05.2017 21:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Czy ciężki... ja mam małe okna, od północy jedno ma 45 cm drugie 70 cm szerokości. Szersze ważyło by około 70kg. Pakiety trzyszybowe jakie chcę zamówić mają przenikalność światła słonecznego ponad 70% (niektóre trzyszybowe mają 58%), czyli dwa razem dadzą około 50%. Nie jest źle. Zresztą to jest domek na którym mogę takie właśnie rzeczy przetestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 19.05.2017 21:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2017 Hej. Chodzi ci o kolegę M.A.G-a i jego dziennik EcoHouse. Ale stronę musisz sobie sam znaleźć Trzymam kciuki żeby projekt wyszedł. Dzięki. Znalazłem http://forum.muratordom.pl/showthread.php?196641-Indywidualny-z-płaskim-dachem-EcoHouse/page53 Zaraz podpytam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 20.05.2017 05:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2017 Skoro masz małe okna to po co Ci 7-komorowe? Mocno poprawisz U przegrody ale na małej powierzchni więc czy da Ci to jakikolwiek zysk? Liczyłeś ile watów zoszczędzisz rocznie na tych połączonych pakietach? Zwróci się chociaż na tubę kleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 20.05.2017 06:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2017 Nie zwróci się, bo różnica to chyba jakieś 16kWh rocznie na 1m2, przy grzejącym klimatyzatorze warte poniżej 3zł. Ale jak będę budował kiedyś dom pasywny to takie doświadczenie może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.05.2017 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2017 Nie zwróci się, bo różnica to chyba jakieś 16kWh rocznie na 1m2, przy grzejącym klimatyzatorze warte poniżej 3zł. Ale jak będę budował kiedyś dom pasywny to takie doświadczenie może się przydać. No tak, tylko że jak będziesz budował "normalny" dom to okna będą nie małe i tam koszty będą znacznie większe, zyski jeszcze mniejsze i wydaje mi sę że montaż takiego pakietu 7-szybowego np 3m^2 będzie niemożliwy/baaardzo trudny, nawet taki pakiet może się rozlecieć podczas montażu zwłaszcza robiony w domowych warunkach. Lepiej poeksperymentuj z wykorzystywaniem deszczówki, odzyskiwaniem ciepła z wody szarej itp, tańsza zabawa i pewnie przyniesie więcej zysków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minidom 20.05.2017 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Maja 2017 Opór dyfuzyjny różnych materiałów Sd (czyli jak w stosunku do powietrza przepuszcza on parę wodną): Wiatroizolacja: 0,01-0,02 Powietrze: 1 Wełna mineralna: 1 EPS 70: 18-50 Drewno: 50-60 OSB 12mm: 200 (Krono*) Płyta kartonowo gipsowa: 10 Opóźniacz pary wodnej ("paroizolacja"): >10mln Typowy szkielet od wewnątrz: karton gips, opóźniacz pary wodnej (folia paroizolacyjna), szkielet/wełna, OSB, folia wiatroizolacyjna, dodatkowe ocieplenie/poszycie. W polskim klimacie różnica ciśnień*wynikająca z różnicy temperatur "wypycha" wilgoć od wewnątrz na zewnątrz (zazwyczaj na zewnątrz jest zimniej) W tradycyjnym szkielecie folie stosujemy tylko po to aby ograniczyć ilości pary wodnej dostającej się do wełny mineralnej, bo ta pod wpływem wilgoci traci właściwości izolacyjne. Ale skoro dajemy od zewnątrz OSB to zaczynamy blokować wypływ wilgoci, oczywiście jakieś tam przerwy między płytami powinny wystarczyć. Tylko że pozostaje kwestia bardzo-bardzo starannego wykonania paroizolacji oraz wiatroizolacji. A jak ktoś czegoś nie dopilnuje (gniazdka elektryczne, okolice okien, instalacje, jakieś obróbki zewnętrzne) to pojawia się tam za wiele (niewiele ale za wiele) wilgoci i mamy albo zawilgoconą wełnę (brak izolacji termicznej) albo skraplanie się wilgoci od wewnątrz na OSB, albo pleśń, albo zamarzające powierzchnie, albo wszystko na raz. Oczywiście takie przypadki mogą być małym odsetkiem, ale skoro można tak skomplikowaną tradycyjną technologię zastąpić czymś prostszym... Drewno jeżeli go nie zablokujemy przy pomocy OSB z zewnątrz samo pozbędzie się wilgoci (tak wysycha na większości polskich dachów mokra tarcica ) Poczytaj także dyskusje na dole strony http://budujzdrewna.pl/technologia/izolacyjnosc-przegrod/warstwy-sciany-zewnetrznej odpowiedź autorytetu w tym temacie jest następująca "Nie bardzo rozumiem – po co wyważać otwarte drzwi? Technologia stosowana jest od lat na całym świecie i po co kombinować?" Tylko że cały świat "szkieletowy" porusza się do przodu wraz z technologią albo doświadczeniami. EPS ma takie właściwości że zarówno wpuści odrobinę wilgoci jak i ją wypuści czyli wbrew obiegowej opinii "oddycha" nawet lepiej od drewna (ale mi się anegdotka ułożyła tylko nie bijcie za te "oddychanie", bo wentylacja mechaniczna będzie). Tutaj macie dokument o kondensacji wilgoci, zabezpieczeniu wełny styropianem itp https://buildingscience.com/sites/default/files/migrate/pdf/GM_Guide_Insulating_Sheathing.pdf Z tą opinią autorytetu to trochę przesadziłeś nie widzisz że on tylko chwali to co robi, napisz na jego forum że użyjesz styropianu a zjedzie cię na maxa napisz wątek u niego to zostaniesz zbiczowany za ocieplenie styropianem albo PUR. A ja nie będę budował bo akcja nie wypaliła i zaczynam nowy projekt ale nie w temacie budowlanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 22.05.2017 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2017 jaka odchylke wymiarow maja te duze plyty styropianowe i to drewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 22.05.2017 19:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2017 Bloki mają po 2-3 mm brakujące wymiarze krawędzi po której cięli, jakby nie pomyśleli że gorący drut zjada 2 mm chociaż zaznaczałem to na rysunkach. Drewno do 2 mm plus oczywiście jakieś sporadyczne ugięcia/skrecenia np jedna podwalina z deski 540cm jest skręcona co będzie widać na zdjęciu że ściany szczytowej które niedługo wkleję. Ale co to jest 3 mm w budownictwie. Ogólnie to najbardziej dokładność cierpi na moim cięciu piłą elektryczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.