Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

AC25K czyli zbuduj sam dom 50m2 za 25 tys zł, na dodatek bez formalności!


Recommended Posts

Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK!

 

Sobota + Niedziela

 

Jakimś cudem pogoda nas oszczędza i mimo zapowiadanych deszczów i burz, wszystko przechodzi bokiem.

 

W sobotę udało się wciągnąć 3 płyty dachowe, w niedzielę kolejne 3. Całość przy wykorzystaniu pasów i ręcznej wciągarki. Samo wciąganie jest proste i bezproblemowe. Ale pozostałe czynności zajmują nadzwyczaj dużo czasu - sfazowanie jednej krawędzi, dopasowanie płyt na sucho na dole oraz dopasowanie płyt na górze z nałożeniem uszczelniacza dekarskiego butylenowego oraz pianki, a potem przykręcenie.

 

Ponieważ płyty są drugiego gatunku to zazwyczaj mają jakiś problem ze spasowaniem - za dużo pianki przy zamku, którą trzeba wyciąć, albo jakoś kiepsko dopasowany zamek itp. Ogólnie bardzo zniechęcająca wersja i na dodatek czasochłonna. Wychodzi na to że zajmie to 4 dni zamiast 2.

 

Chociaż z innej strony pewnie jakby podliczyć czas na położenie OSB na dachu, potem wypełnienie pianką, uszczelnienie folią albo papą itp to pewnie mogłoby być podobnie.

 

y4mEmAFqLQ7tgYfvZYVcl3DYHqkuH3sC0Ms3ade95hdtD9GDvSIemIYClFdkee0jPy1bzxiwA6-nogV56ZVWSPO-qMPSmVna_cTbUyAsfIobbqGCKmjU6iJWEp7MXGj2UYWL8nR73dmyZQyei3VuiGKYPF2s9vvJb_vnniZnyJYyhUQfbHVC53-HXsMxNIvO9ADOOr5QKFxs-6UqRpeZQTGWw?width=660&height=512&cropmode=none

 

 

y4mupMCY6JIPpxsOlyh3sMjHoO_dI5T97yUG00SmnxCP5yICjPUhT2ZQGSYOzSkpgqTKvcmLrc2VmQMrNyOaALL86b9XheDIJ0WqqNSFhT8AmFySbvRekghvq7DF9sOM1C6NL8Nw5lsm0dn7clt4P9VCJJcNxtORmSzsdDxtwoaWth8LTtAPRge4j9kHl7QXxPgtR5Jhlv3aKDN1sTsMBktpA?width=660&height=525&cropmode=none

 

 

I parę zwierzątek na koniec:

 

y4mvbbe2CY18W1MAECYO-4zn5kW7D5R2j8cQcNYFf75i9sW9zDiKY63M0N2a31qRb3GqxXm7_Chrpt8D7DM5OCsMudf-hyMcYSO7sdIw6hRhzmwTo6lfKtQ8Q_zSxKj-V4wHOWdW_qcxIsslle4pltCucFU099q05rzbm_zLBN4cfYOsGFhZnmEapNr-XhFFNXjNjbVyA8Sa7Imf8S3E9ITyg?width=495&height=660&cropmode=none

 

y4m4mPgTETJ8usqm4E7-l51ddli4YwgJk8O0yniXEQDm_1ZkOXVlVMrvEjW13A_4FBCifSLn00CVwhugP88cP4Sup3mE4XRKKajOUdUcjttJLt-7_6qJjWQGnROlPCJ0YFfJ28_DRzEtinZE4526_Bd4SK2ASMvMYPrA2Y2yafpqlR12uNQBtXdn_hHi2tiNX06Y79OzMdkK_kx6RfpUq195g?width=660&height=495&cropmode=none

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 455
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK!

 

Sobota + Niedziela

 

No to jedziemy dalej z dachem... płyta się wciąga:

 

 

y4mcZCnbF0V4qfySTUCnaG309zdNNDua9x553A-bOjst_9Bu-UDHdskppjXst3C1cHF4QRJOoZESboecLYyiH5lIaDsko9gaSIkmBJupglFjDNMXTczRNQHoLS-MamzV5xPhqBgxw8EmsS9ualcs62DXqaF7zb_oeTKQXrUBu9KVpQAtDp8AEVQ6XA9qrqnFq4AJBeDwPhwitOn85Okh4Aztg?width=660&height=495&cropmode=none

 

Wciągarka ręczna:

 

y4mq-MTEPTfLg5jWb-_AzA-xlhZ1F_K5_WSfF1fljQ-7Y6XoGbxcFnnN9166pDWf06FoCYmV75l12KQD5uR2qUFZLKXmweiU_wKlOXzTYrVXYf7opWf1m_pa1xU9cHMfHlStnFSdL_mY-OEBGvgJdNhJ9PaHag_b3Nx3gqszjKbX96ARfDRZJjwSEX-eTD_CZdqgDBU4oT2th7K0Rl16yTVLQ?width=660&height=495&cropmode=none

 

I efekt końcowy po 4 dniach układania (wyszło po 3 płyty na dzień):

 

 

y4m3Qlf_RGDmGICxJFI4yprTC9PtWDkQJ6niy1OmXeYETw-p_qqLSuOJeLifhLfCbe1eYgWiUi56OyCHAUf1Hf24Ep9pkj1eUMAgkDvcohoOu7DAW2C9MMEpVuPSqaU3RZQDJjiPImnG51lWZPPYbZtFbb-uUbomlBw8l1n-pW2gfEovHC0ffZ76ZYIkTpkSb5mnV_U-6cXG2JYwUnZxZvTQQ?width=660&height=495&cropmode=none

 

Każda płyta innej długości bo ciąłem większe płyty po prostu na pół :D Wyrówna się na etapie robienia rynien. To takie niebieskie postrzępione to folia ochronna.

Mieliśmy 6 i pół płyty warstwowej w drugim gatunku, o długościach około 6m. Jedynie jedna płyta miała zamki bez zarzutu, więc zamki były chyba głównym powodem zaliczenia płyt do drugiego gatunku. Jedna płyta miała częściowo odlepioną blachę od strony wewnętrznej.

 

 

Dzięki temu że płyty są z blachą i są szczelne, docelowe pokrycie dachu będzie zrobione w jakimś późniejszym etapie, na północnej połaci pojawi się blachodachówka, na południowej głównie panele PV GS-50 z niemieckiego demobilu.

Z tego co widziałem niemcy sprzedawali je po 2 euro za sztukę przy zakupie ciężarówki 1120szt :D W Polsce są od 30 zł. Na mój dach wejdzie 20 sztuk.

 

W międzyczasie płyty warstwowe jeszcze okleję w kalenicy taśmą aluminiową oraz dopasuję do rynien.

 

(foto pożyczone)

Huntington%20-%2010-512x342.35%20kW.jpg

Edytowane przez ACCel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK!

 

Poniedziałek

 

Uzupełniamy brakujące łączenia, gdzieniegdzie dodatkowe parę gwoździ wymaganych przez standardy, kilka wkrętów ciesielskich, kątowników itp.

Następnie robimy stężenia usztywniające konstrukcję taśmami stalowymi "w X" albo "w V".

Po naciągnięciu stężeń jest lepiej z bujaniem budynkiem, ale nie tak dobrze jak bym się spodziewał. Zwłaszcza w osi krótszych ścian.

 

Będzie konieczne zrobienie paru ulepszeń:

- dorobienie jętek do dachu, przy okazji będą robiły za konstrukcję pod sufit antresoli,

- w kilku miejscach obłożenie ścian płytami OSB.

oraz dorobienie brakujących podpór ukośnych przy środkowych słupach (mieczy).

 

Udało się nam także wypełnić dużą część szkieletu na antresoli - naprawdę lekka i przyjemna robota, jak się ma styropian na wymiar. Wciska się go tylko z mniejszym lub większym luzem oraz przykleja punktowo pianką.

 

Mam nadzieję że skończyliśmy już z zadaniami wymagającymi ogromnego wysiłku i będziemy mogli zająć się łatwiejszymi pracami.

 

y4m4Svbj29IXy2V0B6O3zPUWAbbL_Rpg8L2Bg4sH68Agcx7I7ZYErCEZr0g9jTvYLyPK449EkTSNBFMqTdVx5ljDX3xyT-0g8nHXEsJEJn7LypKZ1TPiK7SQlwfYiyCMPqC2XU41ukJZ6F8yOOD9adtzyIQsfcYOQra17FEvG6t6h8k17MugINrOxPB2Y2TrvKdz1EDseh_MFyDAAzQNV097g?width=660&height=495&cropmode=none

 

y4mj9lj0sv45quvdYIlKmUvc74eHeeqkgTh-l1gY9EdCA6XQspkpbrGUjvx0AbLYH7iQuGnr2jgcCG4_Lm7RLhGZsgPCooHnv1CcZfwz2dwgplIgsv4MV_yS0RYh7Z13ZFoXcO0BcrfpXEhGYXA43QqQSYeL4o6EQHt6fwE9QBRTrfCoX5179s985B9dDf-Po2x8TzwwE-XRqTL3rFkg0lUoQ?width=660&height=495&cropmode=none

 

y4meYBweXQKBU2e_r_XRCAFQxFj-U3VJZwPueEcWtYjbrU6vmsC-4E3-eHgf0WXyVhYyJqNB2e8HFG3S9utYvuiHjKwlA4YF5tFuYv3E9FzJIOsccDck8UQbuOfZ_knpmteK78j7uvQU137So6p9KdcZjWz5cv7FitU6giRUwQj2ecI77K77YsGeeGnI5UCxk2LpQSOzx4r4WNI6T13AohTeg?width=660&height=495&cropmode=none

 

y4mQk__sEdQKjhLJw9t58LUs4ctLgMewdgadiPwMK-UqcssAexoy1qUOwX0h_cWU0FaLVeRrlj4ozcoZtZ81s2p-wU_lmGWikn9kkRjq3EDHWF52esNfX904mdped7Y9LiVVRD_2Fiblv2Wtqay0F_vDFxhBljcgh-_quikyfPuq6vDTkgJHlID6uKLz4S52fxAyB9C3pBG-oqNY9Wak69gPg?width=660&height=495&cropmode=none

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK!

 

Poniedziałek

 

Uzupełniamy brakujące łączenia, gdzieniegdzie dodatkowe parę gwoździ wymaganych przez standardy, kilka wkrętów ciesielskich, kątowników itp.

Następnie robimy stężenia usztywniające konstrukcję taśmami stalowymi "w X" albo "w V".

Po naciągnięciu stężeń jest lepiej z bujaniem budynkiem, ale nie tak dobrze jak bym się spodziewał. Zwłaszcza w osi krótszych ścian.

 

Będzie konieczne zrobienie paru ulepszeń:

- dorobienie jętek do dachu, przy okazji będą robiły za konstrukcję pod sufit antresoli,

- w kilku miejscach obłożenie ścian płytami OSB.

oraz dorobienie brakujących podpór ukośnych przy środkowych słupach (mieczy).

 

Udało się nam także wypełnić dużą część szkieletu na antresoli - naprawdę lekka i przyjemna robota, jak się ma styropian na wymiar. Wciska się go tylko z mniejszym lub większym luzem oraz przykleja punktowo pianką.

 

Mam nadzieję że skończyliśmy już z zadaniami wymagającymi ogromnego wysiłku i będziemy mogli zająć się łatwiejszymi pracami.

 

y4m4Svbj29IXy2V0B6O3zPUWAbbL_Rpg8L2Bg4sH68Agcx7I7ZYErCEZr0g9jTvYLyPK449EkTSNBFMqTdVx5ljDX3xyT-0g8nHXEsJEJn7LypKZ1TPiK7SQlwfYiyCMPqC2XU41ukJZ6F8yOOD9adtzyIQsfcYOQra17FEvG6t6h8k17MugINrOxPB2Y2TrvKdz1EDseh_MFyDAAzQNV097g?width=660&height=495&cropmode=none

 

y4mj9lj0sv45quvdYIlKmUvc74eHeeqkgTh-l1gY9EdCA6XQspkpbrGUjvx0AbLYH7iQuGnr2jgcCG4_Lm7RLhGZsgPCooHnv1CcZfwz2dwgplIgsv4MV_yS0RYh7Z13ZFoXcO0BcrfpXEhGYXA43QqQSYeL4o6EQHt6fwE9QBRTrfCoX5179s985B9dDf-Po2x8TzwwE-XRqTL3rFkg0lUoQ?width=660&height=495&cropmode=none

 

y4meYBweXQKBU2e_r_XRCAFQxFj-U3VJZwPueEcWtYjbrU6vmsC-4E3-eHgf0WXyVhYyJqNB2e8HFG3S9utYvuiHjKwlA4YF5tFuYv3E9FzJIOsccDck8UQbuOfZ_knpmteK78j7uvQU137So6p9KdcZjWz5cv7FitU6giRUwQj2ecI77K77YsGeeGnI5UCxk2LpQSOzx4r4WNI6T13AohTeg?width=660&height=495&cropmode=none

 

y4mQk__sEdQKjhLJw9t58LUs4ctLgMewdgadiPwMK-UqcssAexoy1qUOwX0h_cWU0FaLVeRrlj4ozcoZtZ81s2p-wU_lmGWikn9kkRjq3EDHWF52esNfX904mdped7Y9LiVVRD_2Fiblv2Wtqay0F_vDFxhBljcgh-_quikyfPuq6vDTkgJHlID6uKLz4S52fxAyB9C3pBG-oqNY9Wak69gPg?width=660&height=495&cropmode=none

 

 

 

Cześć! Jak ja się cieszę że dostałam link do tego tematu.

Chciałam się spytać :

Czy myslales o tym żeby zamiast ustawiania budynku na bloczkach spróbować z stalowymi słupami tzw.dwuteownikami ?

 

I na etapie planów...czy nie lepiej byłoby uznać że budujesz altankę? przecież do 5m wysokości przy dachu dwuspadowym i do 35mkw można budować altankę bez formalności.

Pytam bo ja mam działkę rolną IV i V klasy na terenie zalewowym i co prawda mogę podobno obejść zakaz budowy,to jednak zdecydowałam się skorzystać z tego,że ani w prawie wodnym ani budowlanym nie ma zakazu budowania altanki na takim terenie (cała reszta zakazana). Mam też prywatnie działkę na ogrodach ROD i wiem że altanka to pojęcie tak ogólne że domy 35mkw całoroczne to nic wyjątkowego. Chcę skorzystać z tego :)

 

Planuje tak jak ty 5*7metrow ale wysokość 5m przy dachu dwuspadowym (żeby właśnie było uznane za altankę). Mam działkę gdzie raz na 40lat rzeka wylewa dlatego chcę postawić domek na słupach. Planuje na 2metrowych stalowych i w ogóle myślałam żeby cały szkielet pod budynkiem zrobić ze stalowych dwuteownikow 22cm. Tak więc sam domek będzie miał tylko 3metry (bo poziom do 5m max liczy się od poziomu gruntu).

 

Czy znasz (znacie) jakieś normy które mówią co ile trzeba stawiać kolejny słup żeby się budynek tych rozmiarów nie zawalił ? Bo budowanie pergoli czy altanki na ogródkach działkowych to nie to samo co domek całoroczny i chcialabym to odpowiednio zrobić.

 

Pozdrawiam serdecznie i będę śledzić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Jak ja się cieszę że dostałam link do tego tematu.

Chciałam się spytać :

Czy myslales o tym żeby zamiast ustawiania budynku na bloczkach spróbować z stalowymi słupami tzw.dwuteownikami ?

 

I na etapie planów...czy nie lepiej byłoby uznać że budujesz altankę? przecież do 5m wysokości przy dachu dwuspadowym i do 35mkw można budować altankę bez formalności.

Pytam bo ja mam działkę rolną IV i V klasy na terenie zalewowym i co prawda mogę podobno obejść zakaz budowy,to jednak zdecydowałam się skorzystać z tego,że ani w prawie wodnym ani budowlanym nie ma zakazu budowania altanki na takim terenie (cała reszta zakazana). Mam też prywatnie działkę na ogrodach ROD i wiem że altanka to pojęcie tak ogólne że domy 35mkw całoroczne to nic wyjątkowego. Chcę skorzystać z tego :)

 

Planuje tak jak ty 5*7metrow ale wysokość 5m przy dachu dwuspadowym (żeby właśnie było uznane za altankę). Mam działkę gdzie raz na 40lat rzeka wylewa dlatego chcę postawić domek na słupach. Planuje na 2metrowych stalowych i w ogóle myślałam żeby cały szkielet pod budynkiem zrobić ze stalowych dwuteownikow 22cm. Tak więc sam domek będzie miał tylko 3metry (bo poziom do 5m max liczy się od poziomu gruntu).

 

Czy znasz (znacie) jakieś normy które mówią co ile trzeba stawiać kolejny słup żeby się budynek tych rozmiarów nie zawalił ? Bo budowanie pergoli czy altanki na ogródkach działkowych to nie to samo co domek całoroczny i chcialabym to odpowiednio zrobić.

 

Pozdrawiam serdecznie i będę śledzić!

 

Cześć.

 

Altana według aktualnego prawa budowlanego nie wymaga zgłoszenia ani pozwolenia, ale to niekoniecznie znaczy, że możesz ją wybudować na terenie zalewowym (ale nie pogłębiałem tego tematu). Aktualne prawo budowlane nie definiuje innych ograniczeń co do altany poza powierzchnią zabudowy 35m2 oraz dwóch sztukach na 500m2. Ograniczenie wysokości wynika punktu dotyczącego ogródków działkowych ale nie innych terenów. Oczywiście trudno mi sobie wyobrazić mój dom nazwany altaną. A altana z antresolą to już by była niezła kombinacja.

 

Mój budynek ma ponad 6m wysokości, a właściwie od aktualnego poziomu gruntu to ponad 7.

Rozważania o fundamentach możesz poczytać na poprzednich stronach. Stal jest raczej drogim materiałem, wbita niezbyt głęboko w pionie jako słupy raczej nie zapewniłaby powierzchni wymaganej do zapewnienia nośności, więc i tak na końcu musiałyby być jakieś płaskie "stopy".

Rozmieszczenie (ilość) słupów zależy od dwóch kwestii:

- nośności kolejnej warstwy - im mocniejsza tym rzadziej można robić słupy,

- powierzchni słupów/stóp w stosunku do nośności gruntu.

W ekstremalnym wypadku można zbudować nawet dom na "kurzej łapce" tak jak buduje się wiadukty.

 

 

Pamiętaj, że na terenie zalewowym nie możesz zbudować szamba.

Ja na twoim miejscu zbudowałbym... pływający dom (a że stoi w "stoczni" większość czasu - czeka na powódź). Albo na kołach skoro i tak masz warstwę stali pod spodem, która będzie bardzo sztywna, można zrobić doczepiane kółka i tyle. Z szambem musisz poradzić sobie integrując zbiornik jak na statku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ci dziękuję za odpowiedź.

Wg.mnie stal droga nie jest. Tzn...biorąc pod uwagę cenę działki to jestem w stanie wydać co nieco extra na fundament który nie pozwoli odpłynąć domkowi i zapewni mi wysokość nie zalewową ;)

Nie musi być do 5m na działce rolnej? Jesteś pewny? Wydaje mi się że w nowelizacji prawa budowlanego było coś na ten temat ale w tej chwili pewności nie mam bo za dużo czytałam w zbyt wielu miejscach. Później sprawdze ale dzięki za nius. Zweryfikuje :)

Z szambem to wiem ale wyobraź sobie że tam jest nawet instalacja gminna dot.oczyszczania ścieków. I prąd też jest. Normalnie całoroczne ludzie mieszkają. Durnie wybudowali domy parterowe a potem płakali że na 1.5metra 20lat temu ich zalało.tylko jeden sąsiad miał trochę rozumu i jego parter jest 2metry nad ziemią. Też tak chcę ale żeby nie mieć problemu z grzybem po ew.zalaniu postanowilam zrobić dom na słupach. Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: ze stali zrobić coś w rodzaju szkieletu prostopadloscianu i ew. Dodać kilka słupów dla wzmocnienia. Zastanawiam się czy by nie popłynął w razie czego. Teoretycznie na terenie zalewowym nie można wbijać słupów w grunt (zakaz w prawie wodnym) ale pomyślałam że przecież mogę np. Z prefabrykatów betonowych zrobić wielkie donice i zasypać je np. Żwirem z wykopów . byłoby to tak ciężkie że chyba nie do ruszenia a nie naruszalabym przepisów.

 

Ewentualnie zastanawiam się nad budową tradycyjną ale wtedy zainwestowalabym w ogrodzenie przeciwpowodziowe. Może nie całej działki (bo kosztowaloby to fortunę) ale tak z 300-400mkw bym porządnie ogrodzila.

 

Jakbym wiedziała jak rozrysowac sobie ile tych słupów (czyli co ile cm) dać to bym wiedziała jak sobie ustalić cenę materiałów.

 

dziękuję ci za pomoc. Śledzę wątek dalej. Wieże że ci się uda. W tamtym roku zbudowalam 30mkw altankę a w tym 10mkw pergole i wiem że jak się samemu robi to da się cenowo naprawdę osiągnąć cel niskim kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O domu amfibii myślałam też ale wtedy przydałoby się betonem zrobić coś a'la betonowy basen a to z kolei lamaloby przepisy mówiące że nie mogę ruszać ziemi (tzn robić fundamentów w gruncie,nie wolno robić dziur na słupy czy nawet ławy fundamentowe) no i to dość drogie rozwiązanie a kolei jak postawię taki domek tylko na ziemi to po prostu osiadzie i jak za 40lat będzie powódź na przykład to po prostu by mógł nie chcec unieść się do góry. Czytałam też dużo o domach amfibiach, szczególnie przemyślenia osoby która budowała dom pływający który był we wrocku na rzece. Okazuje się żeby zbudować taki który naprawdę spelnilby swoje funkcje,to trzeba znać indywidualne wartości dla danego miejsca więc domek zamawiany u kogoś zwyczajnie byłby bezsensu,bo nie da mi taki domek gwarancji ze się uniesie prawidłowo za kilkadziesiąt lat i czy się nie wywróci na przykład. Zbyt wiele niewiadomych jak dla mnie. Pokombinuje jeszcze ale amfibia odpada w tym przypadku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK!

 

Sobota + Niedziela

 

Robimy częściowe pokrycie z OSB 12mm od wewnątrz w celu usztywnienia konstrukcji, od razu trzeba zrobić elektrykę. Do każdego obwodu elektrycznego puszczam skrętkę komputerową - jedna do połowy obwodu, druga do końca, na wypadek jakbym wpadł na jakiś pomysł z kategorii IoT, Smart Home itp. Do każdego przełącznika światła trafia kabel 3x1,5+2x1,5 bo jestem bardzo wygodny i będzie dużo wyłączników schodowych/krzyżowych, oraz indywidualna skrętka :D

 

Instalacja elektryczna w aneksie kuchennym:

 

y4mSDRcD_ExEqm2_JX6MVfaVE6uBZlCXeIWos4fYGuMm-vRceY5MM2YZMjMtUoI9W01Ly2_ZWD3gO2__TK3VCJBpN-krBro19S40AM-ZcWI_xr3QmGifHlzBnq1EZ9f5WZL1JROESaTu68qz4nEva37LSF_r5kGCh88ayjSKrpYap3OIL4Nrk-ikT_Gt1nAkCDbG2U1pSxFYTC2Q4g5-4Nfjg?width=660&height=495&cropmode=none

 

Ściany pokryte OSB. Najlepiej byłoby pokrywać ściany płytami w pionie przykręconymi jednocześnie do poziomych i pionowych desek, wtedy wiązanie byłoby najsztywniejsze, ale płyta ma 2,5m a ściana 2,6m i się nie da. Przerwa jest dlatego że dolna płyta łapie deskę podwaliny, a górna deskę oczepu.

 

y4mixJ0pLOLw7oqW-btsT8zAGAtZejg9MMREo7i_O4xlfxppsrWW3CyI-KddffKwNfZJ9r8Nn5fcsnG9QIIeTIzRSIsLO5FojzKIQQj-HJa1VSsoQQwICCLUYzKZvcgxF6SjBhwwQbUjtdHzrXvCAgsyrlMhMshpMwVNAd3Lj39OjJI-GIkEFpeIB0xvUCUC-I6NxQJFIQIXWeNIyusOwttXg?width=660&height=495&cropmode=none

 

Antersola:

 

y4mEzMCpVKf72L8Nbn7AnQnW8_vDBfIhSjZvbte6IZLkrKiH2r5Flt0oYj93-WEUPVFQfo2s0CjY7ef-cpLTzuJQxBzduf8TnNCtOO8vc_fdpQ-IUsWvkQTFxCzucNIrH7iQP7kHgs8mMbtvbWKWOHxS6gt15QY9TUUg7eWFSgfyopqpXR9_oNFFnmHhYWqw_ONy8ET1xQ-DZ1LpaRwNHhAqQ?width=660&height=495&cropmode=none

 

y4mRROylWEbI2bqu_HJlAQNjLp7mh20KlXWHnR-WdJx-L4MW4NBXPf0Sroz1-KpGbO9sf660t2qQybNx5M1RxJoq7xUw2ul3YbcT7r8VxogUTotaqQifn5ogiRCJd1twri-5KjPcWG2ZzaLZJHIM-JZ5yLm5el3IFKCdhVY-ByZiPysDOGLONirt6UTecEVbLFuIuqZio3GrnYS1MFXN25Yxw?width=660&height=495&cropmode=none

 

W międzyczasie była burza i widać jak naleciała woda przez okna i po ścianie.

 

 

Cały budynek wypełniony styropianem (było już późno i ciemno):

 

 

y4myFbty_K093HpvNow3B9y0YN4YQbOYKO8G7ZNtduu0aARBiTmOwJhXWyMPuRYuOY8nLA0oKO6c4s5f1mLNwSribFyMfdTV7KCTfW_Molc-Rt5UrX34yt42ylyN8IrFZkKwtnuZ-egWm3Q5BFzf_7taRw1cOuS8md-XhZSiRq0rQaI3ZiY0TOUU23TtnJQdjf-cWxty2Vi7pGuQjemMxlkyw?width=660&height=495&cropmode=none

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie wygląda i mi się podoba, ale trochę nie bardzo z tymi gołymi kablami, przekroje pewnie sa ok, ale powinieneś wszystkie przewody AC puszczać w niepalnych peszlach, nie masz tu tynku który działa jako radiator gdy kabel już się zacznie grzać, a nawet masz izolacje która to może przyśpieszyć. No i powinny być to przewody 750V z lepszą izolacja. Sorry że się czepiam, ale ja bym tak zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zgodzę się z tobą co do peszli. Pierwszy rzut oka na tabele specjalistyczne z tej dziedziny - długotrwała obciążalność prądowa wiązki przewodów o przekroju 2,5mm2 w warstwie izolacyjnej jest identyczna dla przewodu bezpośrednio w tej warstwie jak i w peszlu (w końcu peszel nie jest kanałem wentylacyjnym, który by cokolwiek schładzał, a stojące powietrze to idealny izolator). Wartość długotrwałej obciążalność prądowej wynosi w obu wypadkach 18,5A. Ponieważ zastosuję bezpieczniki 16A wartość ta nigdy nie zostanie przekroczona.

W takim wypadku peszel byłby najwyżej dodatkową ochroną mechaniczną.

 

Przewody które mam to YDYp 450/750V więc takie jak sugerujesz. Z tego co widzę nawet trudno dostać na Allegro przewody z gorszą izolacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest tak jak piszesz, ale zabezpieczenia nie są wieczne. Ja tylko napisałem jak ja bym zrobił w przypadku takiej konstrukcji ;) Normy też nie mówią o peszlach, więc robisz to zgodnie z przepisami, no ale.... to był by pewnie koszt na cały dom max 100zł i trochę więcej pracy.

BTW te przewody z gorszą izolacją widziałem już ostatnio parę razy w super promocji w dużych marketach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest tak jak piszesz, ale zabezpieczenia nie są wieczne. Ja tylko napisałem jak ja bym zrobił w przypadku takiej konstrukcji ;) Normy też nie mówią o peszlach, więc robisz to zgodnie z przepisami, no ale.... to był by pewnie koszt na cały dom max 100zł i trochę więcej pracy.

BTW te przewody z gorszą izolacją widziałem już ostatnio parę razy w super promocji w dużych marketach

 

Jest jeszcze jedna kwestia, ściany z desek o wymiarach 45x95mm chyba nie pozwalają na wycięcie miejsca na peszel. Roboty też by było dużo więcej.

 

Ja wystrzegam się zakupów w marketach na ile mogę. Wszystko leci z internetu i Allegro i ile bym nie dopłacał za wysyłkę wychodzi dużo taniej. Moze poza karton gipsem który chyba mają najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym budzetem moze byc slabo troche. Wlasnie koncze budowac drewutnie 25m2 i moze uda mi sie zamknac w 15tys.

 

Hehe niezła drewutnia. Z marmurami i miedzianym dachem? ;)

 

Budżet raczej przekroczę o kilka tysięcy. Ale będzie dodatkowo ganek około 7m2.

 

Zrobię na koniec stanu deweloperskiego jakieś szczegółowe podsumowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe niezła drewutnia. Z marmurami i miedzianym dachem? ;)

 

Budżet raczej przekroczę o kilka tysięcy. Ale będzie dodatkowo ganek około 7m2.

 

Zrobię na koniec stanu deweloperskiego jakieś szczegółowe podsumowanie.

 

Marmurow nie będzie :p Ale dachowka ceramiczna jest i wybrukowane elegancko :) Co do kosztów to sama farba, gwoździe i wkręty to 1tys zł.

Z ciekawościa czekam na Twoje podsumowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantastyczna inicjatywa.

Gratuluję - przeczytałem cały wątek.Osobiście planuję od 2 lat analogiczną konstrukcję, tylko aneks kuchenny koło łazienki + wejście do łazienki drzwiami przesuwanymi z aneksu kuch.

Schody ze spocznikiem 1-zabiegowe na ścianie łazienki ...

Docieplenie jednak albo włókno celulozowe, albo wełna drzewna (także w dachu) . Dach krokwiowo-jętkowy ok. 40st (na jętce docieplenie i przewiewny "stryszek" nad jętką) z płyta falista bitumiczna

Wewnątrz płyty GK (i boazeria częsciowo) i podłoga sosna.

Na zewnątrz deska elewacyjna modrzew.

 

PYTANIE:

czy ganek mieści się w pow. zabudowy 35m2 ? (A jeśli więcej - to czy to zgodnie z przepisami?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ewentualnych przyszłych budowniczych co do formalności w starostwie:

sądzę, że wystarczyłby szkic z wymiarami:

na dole: pomieszczenie mieszkalne z aneksem kuchennym + łazienka (i zaznaczenie dziury na schody)

góra zaznaczyć antresolę z dziurą na schody - ale: ani na dole, ani na górze nie zaznaczać schodów (w domyśle drabinka lub schodki ...)

to urzędnikom łatwiej byłoby to zaakceptować ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe niezła drewutnia. Z marmurami i miedzianym dachem? ;)

 

Budżet raczej przekroczę o kilka tysięcy. Ale będzie dodatkowo ganek około 7m2.

 

Zrobię na koniec stanu deweloperskiego jakieś szczegółowe podsumowanie.

 

 

A jaki podatek zapłacisz za ten domek?

Jak za budynek mieszkalny czy jak za "pozostałe budynki mieszkalne"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantastyczna inicjatywa.

 

Docieplenie jednak albo włókno celulozowe, albo wełna drzewna (także w dachu) . Dach krokwiowo-jętkowy ok. 40st (na jętce docieplenie i przewiewny "stryszek" nad jętką) z płyta falista bitumiczna

Wewnątrz płyty GK (i boazeria częsciowo) i podłoga sosna.

Na zewnątrz deska elewacyjna modrzew.

 

PYTANIE:

czy ganek mieści się w pow. zabudowy 35m2 ? (A jeśli więcej - to czy to zgodnie z przepisami?)

 

Dzięki.

Ocieplenie takie jak napisałeś wydaje mi się*dużo lepsze od wełny szklanej/kamiennej :yes:

 

Ganek nie mieści się w 35m2, trzeba go zgłosić osobno. A może i można spróbować na jednym zgłoszeniu - musiałbyś spróbować.

 

 

Tak dla ewentualnych przyszłych budowniczych co do formalności w starostwie:

sądzę, że wystarczyłby szkic z wymiarami:

na dole: pomieszczenie mieszkalne z aneksem kuchennym + łazienka (i zaznaczenie dziury na schody)

góra zaznaczyć antresolę z dziurą na schody - ale: ani na dole, ani na górze nie zaznaczać schodów (w domyśle drabinka lub schodki ...)

to urzędnikom łatwiej byłoby to zaakceptować ...

 

Prawdopodobnie masz rację. Zresztą tak jak pisałem gdzieś na początku, sugerowała mi pani z urzędu, abym określił to jako przestrzeń nieużytkową/strych, im to obojętne. Ale ja nadgorliwie chciałem mieć wszystko zgodnie z papierami.

Edytowane przez ACCel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...