ACCel 08.08.2017 14:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2017 A jaki podatek zapłacisz za ten domek? Jak za budynek mieszkalny czy jak za "pozostałe budynki mieszkalne"? Dobre pytanie... w przypadku tej gminy niestety na stałe definiują stawkę dla "domków letniskowych" na 10x większą niż mieszkalne. Na szczęście definicja na potrzeby podatku powierzchni użytkowej obejmuje "powierzchnie wewnętrzne kondygnacji" czyli nie obejmuje antresoli, więc będzie to jakieś 30m2, czyli poniżej 200zł za całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 11.08.2017 09:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Pozostał mi jeszcze wybór drzwi, a to jest dosyć ciężka kwestia, bo o ile drzwi balkonowe/tarasowe są zarówno niedrogie jak i w miarę dobrze izolują, to w miarę ciepłe drzwi zewnętrzne swoje kosztują. Drzwi tarasowe zakupiłem za ok 900 zł brutto, Drutex Iglo Energy 900x2200, z dwukomorową szybą, według producenta Uw=0,85. Drzwi wejściowe mam do wyboru albo "polskie marketowe" z cenami w okolicy 700-900zł albo polskie markowe z ceną około 1300. Marketówki chwalą się Ud=1,3-1,4, markowe mają Ud=1,1-1,2. Pewnie kluczowa kwestia to szczelność takich drzwi i pewnie bardziej zaufam markowemu producentowi. Ale budżet będzie przekroczony o 500zł Aktualnie stawiam na drzwi Wikęd, ale lista rozważanych jest taka (czekam aż wypowie się ktoś w wątku o drzwiach): - Wikęd Premium wzór 26D, Ud=1,2, 54mm, EPS, ~1300zł - KMT PLUS kl.2 tłoczone XIV Ud=1,1, 54mm, PUR, ~1300zł (w cenie nie ma klamek ani systemu jednego klucza), - Gerda TT Plus Apen 2, Ud=1,15, 58mm, EPS, ~1300 zł w cenie "ciepła" ościeżnica i próg perfotherm. Licząc na szybko w głowie różnica Ud rzędu 0,5 to jakieś 70 zł rocznie energii elektrycznej na ogrzewanie? W stosunku do drzwi "pasywnych" z Ud=0,8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rekreacyjny 11.08.2017 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 a czemuby niestandardowo wstawić drzwi balkonowe z zamkiem (lub witrynowo-sklepowe) - koszt ok. 700 zł. Daje to dodatkowe doświetlenie wnętrza. (ja przynajmniej mam taki plan ... A jeśli ma tam wejść złodziej poprzez wybicie szyby - to wejdzie od tarasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rekreacyjny 11.08.2017 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Dzięki za odpowiedź, co do: " przestrzeń nieużytkową/strych" - spotkałem się z praktyką, że w czymś takim storostwo nie zgadzało się na okna w ścianach szczytowych, ani tym bardziej dachowe ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 11.08.2017 13:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 a czemuby niestandardowo wstawić drzwi balkonowe z zamkiem (lub witrynowo-sklepowe) - koszt ok. 700 zł. Daje to dodatkowe doświetlenie wnętrza. (ja przynajmniej mam taki plan ... A jeśli ma tam wejść złodziej poprzez wybicie szyby - to wejdzie od tarasu Witrynowo-sklepowe są inne i mają na pewno gorsze parametry. Też myślałem, może by wziąć balkonowe, część pokryć jakąś okleiną albo co, ale prawdopodobnie okucia są mniej wytrzymałe itp. Może jakby front był bardziej przeszklony, jak w amerykańskich filmach w wielkich rezydencjach w Kalifornii bywają całe fronty przeszklone Kwestiami złodzieii się nie martwię bo z drugiej strony i tak są drzwi tarasowe. Dzięki za odpowiedź, co do: " przestrzeń nieużytkową/strych" - spotkałem się z praktyką, że w czymś takim storostwo nie zgadzało się na okna w ścianach szczytowych, ani tym bardziej dachowe ... Można nie rysować okien i tyle. Chociaż co to za problem żeby strych miał okienko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 11.08.2017 17:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Zrobiłem na szybko kalkulację ile będzie kosztowało kompletne wyposażenie tego domku, wychodzi nieco powyżej 30 000 zł: [ ] Drzwi lazienkowe 300[ ] Kafelki/szyba w kuchni 500[ ] Okap 500[ ] Klima 2500[ ] Wyposażenie sypialni 3000[ ] Szafa przedpokój 1000[ ] Zlew 500[ ] Lustro 300[ ] Mata grzejna 300[ ] Suszarka 2000[ ] Wc 700[ ] Wanna 600[ ] Kafelki ściany łazienki 1000[ ] Kuchenka 1500[ ] Piekarnik 1500[ ] Lodówka 2000[ ] Zamrażarka 1500[ ] Zlew 300[ ] Baterie 1300[ ] Farby 2000[ ] Kafelki kuchnia przedpokój 1000[ ] Kafelki podłoga łazienki 500[ ] Grzejnik drabinkowy 300[ ] Lampy 500[ ] Podłogi dół 1000[ ] Sofa 2000[ ] Podłogi góra 1000[ ] Rolety/zaluzje 700 Pralkę, zmywarkę, szafki kuchenne już mam (to kolejne 6000). Meble dla dzieci też (3000). Miejmy nadzieję że przeszacowałem te liczby i będzie mniej. Ciekawe co pominąłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rekreacyjny 11.08.2017 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 no to na bogato ... full wypas. A co to za "suszarka" za 2k ? - taka do pralki/komplet? Szafa przedpokój chyba przeszacowana - jak ktoś buduje dom to i taką szafę łatwo może zmajstrować. MOże zamiast żaluzji zrobić zamykane na zawiasach okiennice samemu ? Lodówka, kuchenka, piekarnik - to też jakby wyższa liga ... Sugeruję kuchenkę na butlę gaz, gdyby prądu zabrakło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 11.08.2017 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Może jakieś zdjęcia z postępu prac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 11.08.2017 21:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 no to na bogato ... full wypas. A co to za "suszarka" za 2k ? - taka do pralki/komplet? Szafa przedpokój chyba przeszacowana - jak ktoś buduje dom to i taką szafę łatwo może zmajstrować. MOże zamiast żaluzji zrobić zamykane na zawiasach okiennice samemu ? Lodówka, kuchenka, piekarnik - to też jakby wyższa liga ... Sugeruję kuchenkę na butlę gaz, gdyby prądu zabrakło Suszarka taka stawiana na pralkę, kondensacyjna chyba. Szafa z drzwiami przesuwnymi i lustrem DIY. Okiennic zbytnio nie widzę Rolety miałem na myśli wewnętrzne. Kuchenka indukcyjna, całe AGD można przenieś do docelowego domu więc nie będę oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 11.08.2017 21:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2017 Może jakieś zdjęcia z postępu prac ? Nie zrobiłem niestety ostatnio bo nie było czasu. Jutro zrobię. Jest już ganek, oraz szyby zamontowane w XPS, jutro montaż rynien i odrobiny zewnętrznej warstwy styropianu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 12.08.2017 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2017 Tak patrzę na ten śmieszny domek (sorry ale to dziwoląg) i nasuwają mi się dwie myśli. Pierwsza, to co będzie jak zdrowo dmuchnie? Nie mówię, że się ten domek od razu przewróci, choć i takiej ewentualności przy bardzo silnym wietrze bym nie wykluczał ale o odkształcenia konstrukcji. W środku będą GK, coś mi się wydaje, że połączenia będą się rysować. Druga kwestia to koszty, które dla ciebie były priorytetem. Myślę, że w tej cenie postawiłbyś dom parterowy o tej samej powierzchni za to w technologii PopUp. Jedyna różnica, że tam budowałbyś na zgłoszenie. Jest jednak dużo wygodniejszy no i parametry też ma lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 14.08.2017 20:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 Śmieszny pod jakim względem? Wygląd jest taki a nie inny bo priorytetem była funkcjonalność. Taka technologia budowy jest masowo stosowana w całym cywilizowanym świecie (i nie tylko). Standard jest kanadyjski, domy z desek przekroju 2x4 cale stoją dziesiątki jak nie setki lat. Przykłady:http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=421315Przy usztywnieniu wycofałem się z samych taśm i dołożyłem znaczne usztywnienia z OSB wewnątrz. Czy popęka karton gips? Zobaczmy. Technologia PopUP jakoś znacznie się nie różni od mojego budynku, główna różnica to przekrój i rozstaw desek. Parterowego bym nie postawił na pewno w tym samym koszcie i czasie z powodu formalności. Co do parametrów to już jasno napisałem w założeniach że grubość ścian przy powierzchni zabudowy 35m2 zabiera przestrzeń wewnętrzną i trzeba to dobrać z rozsądkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rekreacyjny 14.08.2017 23:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2017 też czekam na zdjęcia z postępów co do odporności na wiatr - sobie pomyśłałem, że można dom "zakotwiczyć" jak namiot (lub maszt) - linkami stalowymi do krawędzi i do fundamentów wkręcanych . BTW tysiące domków stoi na pustakach i nie "odlatuje" ... a co do faktycznych huraganów - Amerykanie mają schrony pod ziemią do których wchodzą. Faktycznie odporna na prawdziwy huragan jest tylko żelbetowa kopuła głównie z racji opływowego kształtu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 16.08.2017 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Śmieszny pod jakim względem? Wygląd jest taki a nie inny bo priorytetem była funkcjonalność.Funkcjonalność? Trudno chyba o bardziej niedogodny rozkład. Małe pomieszczenia a do tego schody i antresole. O jakiej funkcjonalności piszesz? Taka technologia budowy jest masowo stosowana w całym cywilizowanym świecie (i nie tylko). Standard jest kanadyjski, domy z desek przekroju 2x4 cale stoją dziesiątki jak nie setki lat. Przykłady: http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=421315 Przy usztywnieniu wycofałem się z samych taśm i dołożyłem znaczne usztywnienia z OSB wewnątrz. Czy popęka karton gips? Zobaczmy.Nie mam zastrzeżeń do technologi. Znam ja doskonale. Nikt w USA i Kanadzie nie buduje jednak domów o takich proporcjach. Do takiego albo szkielet ciężki albo mur. Mam duże wątpliwości czy będzie to stabilne przy silnych wiatrach. Nikt ci tego nie liczył, prawda? Technologia PopUP jakoś znacznie się nie różni od mojego budynku, główna różnica to przekrój i rozstaw desek. Parterowego bym nie postawił na pewno w tym samym koszcie i czasie z powodu formalności.Za to miałbyś normalny dom a koszt i czas budowy moim zdaniem byłyby podobne. No nic. Już się zdecydowałeś, dom stoi. Pozostaje życzyć ci by wszystko było ok. Patrząc jednak na twój dom widać jednak, że nie jest to, mom zdaniem oczywiście dobry pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PaRa 16.08.2017 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Wygląd jest taki a nie inny bo priorytetem była funkcjonalność. Wygląd tego " domu " też nie trafia w moją estetykę, proporcje to nie moja bajka. Sama koncepcja bardzo mi się podoba, i czynię kroki aby zbudować taki domek w celu przeznaczenia go pod wynajem. Mam sporą działkę na granicy Białegostoku, w asfaltowej drodze przy której leży jest woda, kanalizacja, dostępna komunikacja miejska. Może jestem inny, ale wolałbym wynajmować taki 45 metrowy domek z kawałkiem trawnika, tarasu i miejscem parkingowym niż kawalerkę / 2 pokojowe mieszkanie w bloku. Takie formy bardziej do mnie trafiają http://www.matita.pl/holiday-house-dom-35m2/ https://www.modulowydom.pl/ http://smart-mod.pl/www/apartamenty/#- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 16.08.2017 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Technologia PopUP jakoś znacznie się nie różni od mojego budynku, główna różnica to przekrój i rozstaw desek. Parterowego bym nie postawił na pewno w tym samym koszcie i czasie z powodu formalności. Tak przy okazji. Czy uważacie, że wybudowanie domu w technologii PopUP jest możliwe samodzielnie. Chodzi mi "wyprodukowanie" go i potem złożenie? W ogóle jak może to cenowo wyglądać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 16.08.2017 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 U samorobów wszystko jest możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 16.08.2017 16:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 (edytowane) Funkcjonalność? Trudno chyba o bardziej niedogodny rozkład. Małe pomieszczenia a do tego schody i antresole. O jakiej funkcjonalności piszesz? A jak myślisz o jakiej? Wydawało mi się, że dla każdego czytającego ten wątek jest to oczywiste, ale może zbyt mało do tej pory o tym napisałem - o maksymalnej funkcjonalności możliwej do osiągnięcia przy budynku na zgłoszenie o powierzchni zabudowy do 35m2. Nie mam zastrzeżeń do technologi. Znam ja doskonale. Nikt w USA i Kanadzie nie buduje jednak domów o takich proporcjach. Do takiego albo szkielet ciężki albo mur. Mam duże wątpliwości czy będzie to stabilne przy silnych wiatrach. Nikt ci tego nie liczył, prawda? Nie chciałbym się czepiać słówek ale domy o takich proporcjach buduje się masowo. Domy o podobnych wymiarach także, ba nawet o "gorszych" proporcjach (mój ma około 16x24 stóp): http://urbancottageplans.com/16footplans.html Kwestie usztywnienia już poprawiłem, taśmy nie sprawdziły się w praktyce, więc jest OSB. W dachu pojawią się jętki. Podasz jakieś fachowe źródło z którego wynika, że ściana o długości 5 m usztywniona OSB nie jest wystarczająco stabilna dla budownictwa szkieletowego lekkiego? Jasno pisałem w pierwszych postach, że do zwymiarowania konstrukcji posłużyły ogólnodostępne tabele ze źródeł kanadyjskich i amerykańskich. I jeszcze jedno napiszę to wyraźniej: Patrzysz na proporcje jakie widać na zdjęciach w pionowe pasy (deski), zrobione przeze mnie pod dziwnym kątem (zwężającym boki), domu który stoi na podwyższeniu 0,5m z piachu i 0,5m z bloczków fundamentowych. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia z mojej stopki i proporcje wyglądają inaczej Za to miałbyś normalny dom a koszt i czas budowy moim zdaniem byłyby podobne. No nic. Już się zdecydowałeś, dom stoi. Pozostaje życzyć ci by wszystko było ok. Patrząc jednak na twój dom widać jednak, że nie jest to, mom zdaniem oczywiście dobry pomysł. W żaden sposób nie jest dla mnie realne aby wybudować taki dom w technologi murowanej (kwestia "powierzchnia zabudowy vs. grubość ścian") ani w formie z projektem, WZ itd (kwestia czasu), ani w formie parterowej (koszty powierzchni dachu i fundamentów). Edytowane 16 Sierpnia 2017 przez ACCel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 16.08.2017 17:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Tak przy okazji. Czy uważacie, że wybudowanie domu w technologii PopUP jest możliwe samodzielnie. Chodzi mi "wyprodukowanie" go i potem złożenie? W ogóle jak może to cenowo wyglądać? Widziałeś bloki styropianu jakie miałem przed pocięciem? PopUp wygląda jak szkielet drewniany ze sklejki (drewna LVL) w odrobinę większym rozstawie niż zwykły szkielet, wypełnionej takimi blokami styropianu już na etapie robienia konstrukcji. Podłoga to "zwykły szkielet" z czegoś co amerykanie nazywają "engineered wood" czyli dwuteowniki z OSB wewnątrz (materiał niby tańszy niż lite drewno oraz bardziej wytrzymały przy mniejszym rozmiarze). Na to zwykłe OSB i już. Jakbym zrobił*szkielet z desek 38x140mm (2x6 cala) z rozstawem 60cm, bez dodatkowego pokrycia styropianem, to by wyglądał podobnie:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 16.08.2017 17:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK! Sobota + Niedziela Rozchorowałem się na jakąś grypę czy innego wirusa, a praca z gorączką nie szła zbyt płynnie. Szwagier, z teściem i wujkiem zbudowali ganek z wcześniej pociętych przeze mnie desek. Powyżej widać lepiej proporcje o które było tyle dyskusji. A ja zrobiłem pierwsze podejście do okien. Zresztą całkowicie błędne co wyszło w trakcie. Najpierw mocowałem ramę z przyciętego XPS w otworze za pomocą pianki oraz kleju/uszczelniacza Sikaflex 221. A potem od zewnątrz umieściliśmy tam pakiet szybowy. Montaż w ten sposób jest do niczego. Pakiet od zewnątrz trudno zamontować w mocno dopasowanym otworze z wyprofilowanego XPSu, a jeszcze jak to skleić. Następne okna będą zrobione w inny sposób - najpierw przyklejona do szyby na Sikaflex "rama z XPS" a potem montaż w otworze jak normalne okna i piankowanie. Szyby są klejone od czoła wewnątrz oraz po całym obwodzie. Okno od zewnątrz otrzyma dodatkowe "uchwyty" z XPS wzmacniające szybę na ssanie wiatru, oraz ramkę z cienkiego XPS chroniącą przed wnikaniem wilgoci pod styropian, którym będzie pokryta ściana. Dodatkowo planuję po 4 wkręty od wewnątrz i na zewnątrz robiące za kotwy "na wszelki wypadek". Nie do końca jeszcze wiem jak wykończyć okno od środka - czy karton gips ma nachodzić na szybę, czy też dać gips bezpośrednio na XPS czy coś innego. Od zewnątrz też muszę się zastanowić na ile ma nachodzić XPS na krawędź szyby. Aktualnie jest to 1cm, czyli XPS nie jest widoczny "przez szybę". Sikaflex 221 to rodzaj uszczelniacza-kleju stosowany często w przyczepach kempingowych oraz na jachtach, odporny na wszelkie warunki zewnętrzne. W moim wypadku w kolorze szarym. Sika jest podobno producentem, który "wymyślił" montaż szyb w samochodach na klej. Nie jest co prawda tak mocny jak polecany Mamut, ale do tego celu wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.