ACCel 16.08.2017 18:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK! Sobota + Niedziela Niestety nie było czasu aby zrobić bardziej szczegółowe zdjęcia. Drugie okno w kuchni: Okno w "jadalni": Okno w salonie. Niestety źle przechowywaliśmy pakiety i jeden większy pękł, jestem jakieś 500zł "w plecy" (połowa z tego to transport). Zamontowałem go do czasu dostarczenia nowego (początek września). Okno w łazience. Tutaj chciałem skleić dwa pakiety, ale na razie nie ma czasu, no i jeszcze kwestia braku możliwości zakupu ramki dystansowej w detalu. Mógłbym wyciągnąć ramkę z pękniętego pakietu... nie wiem czy to nie za duża kombinacja. Na razie pozostaje tak jak jest. Zabezpieczenia z zewnątrz, przy szybie Sikaflex 221, przy drewnie Mamut + pianka, dodatkowo dwa wkręty. Widok w przekroju. Sikaflex jest nałożony w nadmiarze, będzie przycięty na równo. Na zewnątrz będzie jeszcze przyklejony po całym obwodzie XPS na Sikaflex, tylko pozostaje otwarta kwestia ile ma nachodzić na szybę. Okno na antresoli. Tutaj osadzony pakiet będzie połączony z małym oknem Iglo Energy, chciałem na górze otwierane okna na wszelki wypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 16.08.2017 18:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Kopia wpisu z dziennika Dziennik AC25K - KLIK! Sobota Testowo przykleiliśmy parę płyt styropianowych pierwszej i drugiej warstwy, na kolejne będziemy musieli pożyczyć rusztowanie. Wielkie płyty o wymiarach 5m x 1,2m robią naprawdę niezłe wrażenie. Mam nadzieję że zaoszczędzimy dzięki nim dużo pracy, w końcu przyklejamy jedną całą płytę 6m2, czyli odpowiednik 12 "zwykłych" kawałków styropianiu (i jeszcze kwestia uszczelnienia po obwodzie). Chociaż niełatwo przytrzymać taką płytę aby pianka chwilę wyschła i czasami pojawia się mała fala. Ciekawe czy siding to przykryje. Niedziela Urlop! Prawdziwy! Nad morzem... ale tylko 5 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 16.08.2017 18:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 A jak myślisz o jakiej? Wydawało mi się, że dla każdego czytającego ten wątek jest to oczywiste, ale może zbyt mało do tej pory o tym napisałem - o maksymalnej funkcjonalności możliwej do osiągnięcia przy budynku na zgłoszenie o powierzchni zabudowy do 35m2.tyle, że wg mnie nie ma sensu mocować się z powierzchnią zabudowy 35m2. Na siłę wpychać tam dwie sypialnie. Koszt na zgłoszenie droższy byłby tylko o koszt projektu. Myślę, że dla PopUpHouse nie przekroczyłby 5 tyś. Popatrz na projekty z tej strony. Na samym dachu zaoszczędziłbyś kilka tyś. Oczywiście robiąc wszystko samemu. Nie chciałbym się czepiać słówek ale domy o takich proporcjach buduje się masowo. Domy o podobnych wymiarach także, ba nawet o "gorszych" proporcjach (mój ma około 16x24 stóp): http://urbancottageplans.com/16footplans.html Nie wymyślaj. These plans are specifically designed to maintain historic proportions and massing on narrow lots.Projektanci na pewno zadbali o sztywność a i tak domy te są na wąskie śródmiejskie działki a nie na środek pola. Kto policzył sztywność twojej konstrukcji? Parcie i ssanie wiatru? Wytrzymałość połączeń? Podasz jakieś fachowe źródło z którego wynika, że ściana o długości 5 m usztywniona OSB nie jest wystarczająco stabilna dla budownictwa szkieletowego lekkiego? ? O czym ty piszesz? To się liczy dla każdego projektu osobno, w razie potrzeby stosuje się wewnętrzne ściany konstrukcyjne. Ktoś to liczył dla ciebie? Skąd zatem pewność, że wszystko jest ok? Jasno pisałem w pierwszych postach, że do zwymiarowania konstrukcji posłużyły ogólnodostępne tabele ze źródeł kanadyjskich i amerykańskich.Możesz linka? domu który stoi na podwyższeniu 0,5m z piachu i 0,5m z bloczków fundamentowych. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia z mojej stopki i proporcje wyglądają inaczej Kolejny kwiatek. Rozumiem, że masz te stopy zabezpieczone przed podmywaniem? W żaden sposób nie jest dla mnie realne aby wybudować taki dom w technologi murowanej (kwestia "powierzchnia zabudowy vs. grubość ścian") ani w formie z projektem, WZ itd (kwestia czasu), ani w formie parterowej (koszty powierzchni dachu i fundamentów).Ja to rozumiem. Niskie koszty ponad wszystko usprawiedliwiają podobny projekt. Nie potępiam cię też za to, czy wyśmiewam. Kiedyś składałem sam malucha z części ze złomu, bo nie miałem czym jeździć. Myślę jednak, że nie do końca przemyślałeś wszystkie za i przeciw. Brak obliczeń konstrukcyjnych może poważnie nadwątlić twój plan. Mam jednak nadzieję, że wszystko będzie ok. Dodam też, że chyba jesteś pierwszy, który się na podobne przedsięwzięcie porwał. Szkoda, że nie śledziłem twoich planów. Zamiast tej bardzo wysokiej ścianki kolankowej mógłbyś zrobić dach mansardowy w formie wiązarów deskowych. Ładniej by to wyglądało a i wytrzymałość byłaby większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 16.08.2017 19:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Koszt nigdy nie był głównym celem, jest niejako przy okazji jako wyzwanie. Ja muszę się siłować z budynkiem do 35m2, bo zamierzam tam zamieszkać do końca września. Wszelkie inne opcje to czekanie na warunki zabudowy, projekt indywidualny, itp. Będę tam później budował normalny budynek ale zakładam, że formalności i przygotowania zajmą dwa lata. Podstawowe źródło z którego korzystałem to "CANADIAN WOOD-FRAME HOUSE CONSTRUCTION": https://www.cmhc-schl.gc.ca/odpub/pdf/61010.pdf Filozofia obliczania wytrzymałości konstrukcji w Ameryce czy Australii jest raczej inna - chcesz coś zbudować, nie wiesz jaki ma być przekrój desek, skorzystaj z tabeli. Chcesz aby krokwie były odpowiednio zamocowane? "Wbij po dwa gwoździe z każdej strony pod ukosem. Tak mówią przepisy". I nikt się nie zastanawia. Wytrzymałość na wiatr? "W rejonach o zwykłym obciążeniu wiatrem - według tabeli - poszycie z OSB, gwoździe pierścieniowe albo wkręty minimum 45mm długości, co 150mm na obrzeżach, 300mm w innych miejscach. W przypadku braku poszycia strukturalnego - stalowe listwy." Wytrzymałość połączeń? "Po dwa gwoździe w każdą pionową belkę, po trzy gwoździe w każdą belkę podłogi" itd. To wręcz cytaty z ich materiałów. Ja jestem otwarty na wszelkie sugestie, ale jeżeli chodzi o samą konstrukcję niewiele ich było. Dach mansandrowy - pewnie masz rację, widzę że jest takich konstrukcji dosyć dużo, ale na to nie ma tabeli Zabezpieczenie przed podmywaniem - w planach wraz z obudową pustki pod podłogą. Na razie dałem z jednej strony tymczasowo folię bo lała się woda po ścianie bez rynien. Jeżeli masz jakieś sugestie dla konstrukcji na tym etapie na którym jestem, to proszę bardzo, z chęcią skorzystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 16.08.2017 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Ja jestem otwarty na wszelkie sugestie, ale jeżeli chodzi o samą konstrukcję niewiele ich było. Jeżeli masz jakieś sugestie dla konstrukcji na tym etapie na którym jestem, to proszę bardzo, z chęcią skorzystam. Zawsze sie znajdzie jakis besserwisser co wie lepiej i zrobilby lepiej. Ba nawet jest takim samozwanczym konstruktorem amatorem, bo popatrzy i powie panie, wiatr ci to porwie. Na pewno robisz dobrze dajac plyte jako usztywnienie- po pierwsze wysztywni ci slupki w slabszej osi a po drugie jak zrobisz jak sie powinno robic- czyli mocowana do oczepu, podwaliny i slupka bedzie to duzo sztywniejsze niz na tasmach, bo pracuje jak tarcza. A mocowanie wkladow troche przekombinowane wg mnie. Czesi robia to duzo prosciej- popatrz na molo architekti u nich w wielu realizacjach sa mocowane wklady w szkielecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 16.08.2017 19:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Zawsze sie znajdzie jakis besserwisser co wie lepiej i zrobilby lepiej. Ba nawet jest takim samozwanczym konstruktorem amatorem, bo popatrzy i powie panie, wiatr ci to porwie. Na pewno robisz dobrze dajac plyte jako usztywnienie- po pierwsze wysztywni ci slupki w slabszej osi a po drugie jak zrobisz jak sie powinno robic- czyli mocowana do oczepu, podwaliny i slupka bedzie to duzo sztywniejsze niz na tasmach, bo pracuje jak tarcza. A mocowanie wkladow troche przekombinowane wg mnie. Czesi robia to duzo prosciej- popatrz na molo architekti u nich w wielu realizacjach sa mocowane wklady w szkielecie Nigdy nie wiadomo, ja lubię konstruktywne dyskusje, tylko abyśmy szli w kierunku "robisz źle, zrób tak [...] dlatego że [...]" z konkretami, a nie "jest do kitu bo jest". Tak jak pisałem, liczę na każdą pomoc i konkretne sugestie. Bardzo fajna strona tych Czechów. Masz może jakieś szczegóły jak oni to mocują? Bo ja tam widzę tylko efekt końcowy. Ciekawe, że stosują to prawie w każdym projekcie. Pożyczę jeden rysunek: http://www.moloarchitekti.cz/gallery/foto/t05l5v3lrx/big/8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 16.08.2017 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Bardzo fajna strona tych Czechów. Masz może jakieś szczegóły jak oni to mocują? Bo ja tam widzę tylko efekt końcowy. Ciekawe, że stosują to prawie w każdym projekcie. Musisz przebic sie przez ich realizacje- na niektorych zdjeciach widac troche szczegolow. W skrocie jest to podobnie wstawione jak szyba w rame- stoi na klockach i jest opianowane. Wyjac mozna ten wklad od zewnatrz. Gdzies widzialem szkic jak to mniej wiecej jest zrobione, byc moze na youtube w jakiejs prezentacji tego architekta. Musisz poszukac pod nazwiskiem Zamazal. Ale ciekawe jest tez zrobione laczenie tego pakietu z oknem w ramie czy tez drzwiami balkonowymi. Jak to rozwiazali nie mam pojecia bo niekiedy te tafle szkla sa ogromne w ich projektach. Generalnie jest kilka prezentacji na youtube i wszystkie bardzo ciekawe. Gosc omawia wiele problemow na przykladzie swoich projektow i problemow jaki z nimi mial. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 17.08.2017 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) Koszt nigdy nie był głównym celem, jest niejako przy okazji jako wyzwanie. Ja muszę się siłować z budynkiem do 35m2, bo zamierzam tam zamieszkać do końca września. Wszelkie inne opcje to czekanie na warunki zabudowy, projekt indywidualny, itp. Będę tam później budował normalny budynek ale zakładam, że formalności i przygotowania zajmą dwa lata.No to już kompletnie nie rozumiem, po co ci taki dom. Kupiłbyś holenderski, potem sprzedał albo zrobił taki modułowy, by można go było przewieźć. Z tym co zrobisz? Podstawowe źródło z którego korzystałem to "CANADIAN WOOD-FRAME HOUSE CONSTRUCTION": https://www.cmhc-schl.gc.ca/odpub/pdf/61010.pdf Filozofia obliczania wytrzymałości konstrukcji w Ameryce czy Australii jest raczej inna - chcesz coś zbudować, nie wiesz jaki ma być przekrój desek, skorzystaj z tabeli. Chcesz aby krokwie były odpowiednio zamocowane? "Wbij po dwa gwoździe z każdej strony pod ukosem. Tak mówią przepisy". I nikt się nie zastanawia. Wytrzymałość na wiatr? "W rejonach o zwykłym obciążeniu wiatrem - według tabeli - poszycie z OSB, gwoździe pierścieniowe albo wkręty minimum 45mm długości, co 150mm na obrzeżach, 300mm w innych miejscach. W przypadku braku poszycia strukturalnego - stalowe listwy." Wytrzymałość połączeń? "Po dwa gwoździe w każdą pionową belkę, po trzy gwoździe w każdą belkę podłogi" itd. To wręcz cytaty z ich materiałów.To nie do końca tak. To opracowanie jest bardzo ogólne. Raczej pokazuje możliwe rozwiązania a nie konkretne przekroje, długości itp. Tam mają coś takiego: BuildingCode. Projektant bierze za to odpowiedzialność. Stosuje się to do obliczeń dokonywanych w odpowiednich modułach CAD. Oczywiście maksymalnie dużo jest znormalizowanych. Od takich obciążeń, do takich robimy tak, od większych tak itd. Nie mniej obciążenia są liczone. Ty tego nie robiłeś. Gdybyś stawiał parterowy dom nie byłoby problemu ale to dom piętrowy o stosunkowo dużej powierzchni ściany w odniesieniu do podstawy. Może będzie dobrze, może nie. tego nie wiesz. Piszę to, po to, by ewentualni twoi naśladowcy nie bagatelizowali potrzeby obliczeń konstrukcyjnych takiego, w sumie małego domku. Podejście typu wypowiadającego się tu gambita czyli chłopski rozum i rady z magla wystarczą, by dom postawić nie jest rozsądne. Nawet ten PoUp house wymaga obliczeń obciążeń np od śniegu, czy ssania wiatru. Ja jestem otwarty na wszelkie sugestie, ale jeżeli chodzi o samą konstrukcję niewiele ich było.Domyślam się. W końcu jesteś chyba pierwszy. Następni bedą mieli łatwiej. Dach mansandrowy - pewnie masz rację, widzę że jest takich konstrukcji dosyć dużo, ale na to nie ma tabeli Są programy do tego. Dach mansardowy z wiązarami jest, moim zdaniem idealny do takiej konstrukcji. Nie jest często stosowany a jest i tańszy (w wersji z dolnym pasem jako stropem) i niższy od normalnego. Tańszy jest tylko dach płaski. Zabezpieczenie przed podmywaniem - w planach Jeżeli masz jakieś sugestie dla konstrukcji na tym etapie na którym jestem, to proszę bardzo, z chęcią skorzystam.Trochę już za późno. To o czym mam jakieś tam pojęcie już zrobiłeś. Szkoda, że wcześniej tu nie zaglądałem. Może jedna wątpliwość. Te pakiety okienne są mocowane"na sztywno"? Nie będzie to pękać jak konstrukcja będzie pracowała? Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 17.08.2017 14:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Żadne z podanych przez ciebie rozwiązań budowlanych nie zapewni mi przestrzeni większej niż 35m2.Na dodatek jednym z założeń tego projektu jest wypróbowanie rozwiązań DIY typu same szyby w ścianie, rekuperacja DIY, styropian bez paroizolacja itp. Wracając do konstrukcji, tamto opracowanie jest ogólne tylko w treści opisowej. Na końcu zawiera konkretne tabele do określenia przekrojów i rozstawów elementów konstrukcji. I podobnie w twoim dokumencie oraz wielu opracowaniach o budownictwie szkieletowym lekkim. W Ameryce w większości przypadków nie ma konieczności aby dostarczać projekt do pozwolenia na budowę (dla budownictwa prywatnego/mieszkalnego - "residential"). Nie mówiąc o tym żaby jeszcze jakiś architwkt/konstruktor robił obliczenia do tego. I po to właśnie jest kod (kodeks?) budowlany. Aby każdy jasno wiedział jakie są wymagania co do konstrukcji. W międzyczasie przychodzi tylko inspektor i sprawdza czy na pewno wbiłeś odpowiednią liczbę gwoździ;) Każdy wykonawca traktuje to jako świętość. Nie ma podejścia na chłopski rozum, bo jest prosto i jasno opisane jaka ma być konstrukcja. Nie ma konieczności wykonywania skomplikowanych obliczeń dla każdego domu osobno. Podejrzewam, że Amerykanie budują tak od ponad stu lat. W niektórych hrabstwach całe uzyskanie pozwolenia na budowę to dostarczenie odręcznych rysunków jak przy naszym zgłoszeniu do 35m2. To się nazywa wolność w ich wydaniu. Daleko nam do tego. Bardzo daleko. Przykłady co do konstrukcji:"Washington Law, in RCW 18.08.410, says the following design work can be done by persons not licensed as architects: Residential buildings up to and including four dwelling units; farm buildings; structures accessory to these residential or farm buildings, such as garages, barns, sheds, or shelters for animals or machinery; Any building up to 4,000 square feet" "California law allows persons not licensed as architects or engineers to design certain types ofbuildings or parts of buildings. Generally, an unlicensed person can design:• single-family homes of conventional woodframe construction not more than two storiesand basement in height;• multiple-unit homes containing no more than four dwelling units of conventionalwoodframe construction, not more than two stories and basement in height, and notmore than four dwelling units per lot;• garages or other structures appurtenant to single-family homes of conventional woodframeconstruction not more than two stories and basement in height;• agricultural and ranch buildings of conventional woodframe construction;• nonstructural storefronts, interior alterations or additions, fixtures, cabinetwork,furniture, or other appliances or equipment, including nonstructural work necessary toinstall them; and• nonstructural building alterations or additions necessary for the installation ofstorefronts, fixtures, cabinetwork, furniture, appliances, or equipment.Designs prepared by an unlicensed person must satisfy all local building codes." Jeżeli zauważysz jeszcze coś czego nie poprawiłem w konstrukcji, a co warto zrobić to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 17.08.2017 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) W Ameryce w większości przypadków nie ma konieczności aby dostarczać projekt do pozwolenia na budowę (dla budownictwa prywatnego/mieszkalnego - "residential"). Nie mówiąc o tym żaby jeszcze jakiś architwkt/konstruktor robił obliczenia do tego. I po to właśnie jest kod (kodeks?) budowlany. Aby każdy jasno wiedział jakie są wymagania co do konstrukcji. W międzyczasie przychodzi tylko inspektor i sprawdza czy na pewno wbiłeś odpowiednią liczbę gwoździ;) Każdy wykonawca traktuje to jako świętość. Nie ma podejścia na chłopski rozum, bo jest prosto i jasno opisane jaka ma być konstrukcja. Nie ma konieczności wykonywania skomplikowanych obliczeń dla każdego domu osobno. Podejrzewam, że Amerykanie budują tak od ponad stu lat. W niektórych hrabstwach całe uzyskanie pozwolenia na budowę to dostarczenie odręcznych rysunków jak przy naszym zgłoszeniu do 35m2. Wracając do konstrukcji, tamto opracowanie jest ogólne tylko w treści opisowej. Na końcu zawiera konkretne tabele do określenia przekrojów i rozstawów elementów konstrukcji. I podobnie w twoim dokumencie oraz wielu opracowaniach o budownictwie szkieletowym lekkim. No nie do końca tak. Na końcu masz jak byk: "Designs prepared by an unlicensed person must satisfy all local building codes." Czasem trzeba policzyć a łatwe to nie jest. W związku z tym praktycznie nikt tam nie buduje sam domu. Biorą firmy, płacą za to. Płacą też za wiedzę czyli np za to, czy przyjęte rozwiązanie jest wystarczające. Jak trzeba robi się obliczenia. Inspektor nie sprawdza tylko ilości gwoździ ale i rozwiązania konstrukcyjne. Musi się zgadzać z building code. Ty zrobiłeś "na nos". Może będzie dobrze. Nie zgadzasz się z tym? To po co ci te dodatkowe ściągi dla usztywnienia konstrukcji? Skoro zrobiłeś dobrze, to po co? OK, potraktuj to jako pytanie retoryczne, nie mam zamiaru się z tobą sprzeczać, bo też nie ma o co. Dom już stoi, przetestujesz na sobie skuteczność przyjętych rozwiązań jak i koncepcję domu tymczasowego. Myślę, że wiele osób na tym skorzysta. Co do tego co jest, to myślę, że najważniejszą rzeczą jest zabezpieczenie stóp przed wymywaniem. W praktyce nie może się pod domem pojawić woda. Jakoś musisz to osłonić. Wątpliwości mam też co do pakietów, jak pisałem. Chodzi o to, by ruchy konstrukcji, nieuniknione choć niekoniecznie zauważalne nie spowodowały naprężeń skutkujących pękaniem pakietów. A, i jeszcze jedno. Jak będą wykończone ściany? BSO? I jeszcze tak z ciekawości. Sprawdź czy nie ma luzów pod którąś stopą (miedzy stopą a podwaliną). Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 17.08.2017 16:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Ale building code to proste tabele z doborem elementów, nie ma tam żadnej skomplikowanej matematyki a na pewno nie na poziomie inżynierskim o której piszesz. Chcesz zrobić podłogę? Znajdujesz floor joist span table, sprawdzasz jaką masz rozpiętość (span), wybierasz przekrój legarów (joist) oraz ich rozstaw (spacing). Gdzie tu obliczenia?Chcesz belkę pod podłogą? Znajdujesz floor beam span table. Krokwie? No tak większa filozofia, bo jest dodatkowa niewiadoma w postaci obciążenia śniegiem.Matematyka na poziomie "Zdziśka budowlańca" (bez obrazy).Robisz także mocowanie zgodnie z kodem (umiejscowienie oraz liczba gwoździ o której ciągle piszę). Ja nie robiłem nic "na nos" wszystkie elementy konstrukcyjne są zrobione zgodnie z tabelami (takie same masz w kodzie jak i w opracowaniu kanadyjskim) jak i specyfikacjami połączeń. Każdy element jest dobrany według tabel, belki nośne podłogi, legary podłogi, belki nad otworami, podłoga antresoli, belki antresoli, belka kalenicowa, krokwie, wszystko. Nic na oko. W jednym na pewno masz rację, brak mi doświadczenia, mogłem coś przeoczyć albo źle zrozumieć dlatego reaguje na bieżąco na wszystko co wydaje mi się podejrzane. Nikt nie buduje sam? A co oni jakoś różnią się od nas pod tym względem? Widziałem pewnie z kilkanaście forów budowlanych na których zadają pytania co do wytrzymałości konstrukcji. Oczywiście budują w większości garaże, szopy oraz domki letniskowe, ale to wpisuje się w obraz podobny do mojego domku. Stopy zostaną osłonięte jakąś zabudową, a poziom gruntu rodzimego będzie zrównany z nasypem z piasku (z jednej strony już jest). Pakiety są w XPS z centymetrem pianki, które do pewnego stopnia przyjmą małe naprężenia. Wbrew twoim obawom, zakładam że usztywnienie będzie odpowiednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 17.08.2017 16:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 Ściany będą wykończone sidingiem. Luzy sprawdzałem kilka razy co jakiś czas.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 17.08.2017 17:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) ... Stopy zostaną osłonięte jakąś zabudową, a poziom gruntu rodzimego będzie zrównany z nasypem z piasku (z jednej strony już jest).Wiesz czemu o tym piszę? Piach, nawet ubity może, po nasiąknięciu siadać. Jest to górka, więc z brzegu też może nastąpić podmywanie i osiadanie. Nie spowoduje to jakichś poważnych skutków przy domu szkieletowym o małej powierzchni ale lepiej by nic tam nie wisiało w powietrzu. O te szpary pytałem, bo w domu na bloczkach, przy dużej ich ilości, trudno idealnie wszystkie dopasować. Jest to też wskaźnik sztywności konstrukcji. Przy bardzo sztywnej gdzieniegdzie będą luzy. Pakiety są w XPS z centymetrem pianki, które do pewnego stopnia przyjmą małe naprężenia. Wbrew twoim obawom, zakładam że usztywnienie będzie odpowiednie.Dom będzie pracował. to nieuniknione. Trochę od wiatru, trochę wskutek zmian wilgotności w ciągu roku. Jeżeli pianka będzie cały czas elastyczna, to ok. Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 17.08.2017 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2017 To trochę inny temat - bojler i parę ciekawostek.Standardowe bojlery elektryczne są w wersji poziomej tylko na zamówienie, ale ja potrzebuję poziomy. Więc pozostaje zakup wymiennika poziomego oraz instalacja grzałki elektrycznej. Szybkie spojrzenie na Allegro - Galmet, Kospel. Galmet wersja z PUR "wow super na pewno dobrze zaizolowany" - 77W straty ciepła. Wersja z EPS ponad 80W, 100zł taniej. Oba wymiary 470x1350mm. Kospel, zwykły EPS, 73W strat, najtańszy. Wymiary 490x1365mm. Po prostu grubsza warstwa styropianu. Czyli nie wszystko złoto co się świeci i trzeba czytać specyfikacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 18.08.2017 05:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 ja bym elewacje rozwiazal bardziej low cost i prosciej niz siding- jest na samym archadily kilka projektow z elewacja np. z rulonu poliestrowego, onduliny i paru innych nietypowych materialow. duzo szybsza robota dzieki duzym formatom materialu, ciekawy efekt np. po podswietleniu i nie takie oklepane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 18.08.2017 07:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2017 Jeżeli chodzi o elewację to koszt zamknie się w okolicy 4200zl brutto przy powierzchni ok 120m2, czyli 35zl/m2. Sam Siding jest niedrogi poniżej 20zl/m2 ale listwy swoje kosztują. Nie miałem tutaj zbytnio jakiejś nowatorskiej koncepcji i poszedłem na łatwiznę.Główne wymagania to przepuszczanie powietrza na zewnątrz oraz łatwość montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kobietapracującażadn 20.08.2017 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 "Nikt nie buduje sam? A co oni jakoś różnią się od nas pod tym względem? " Brawo dla tego Pana !!! Dokładnie tak samo myślę codziennie kiedy myślę o budowie, którą zamierzam rozpocząć w niedługim czasie. Brawo!!! I niech mi ktoś jeszzcze wyjedzie że ja mam dać plan architektoniczny wykonawcy, żeby mi zrobił wylewkę pod altaną...hahaha (serio, o to mnie ostatnio pewien spec zapytał, czy mam plan arch. altanki. padłam normalnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 20.08.2017 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Podejście typu wypowiadającego się tu gambita czyli chłopski rozum i rady z magla wystarczą, by dom postawić nie jest rozsądne. Nawet ten PoUp house wymaga obliczeń obciążeń np od śniegu, czy ssania wiatru. Pochwal sie jakimis obliczeniami odnosnie tego pryzkladu bo na razie to no swoich domyslach i przypuszczeniach piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 20.08.2017 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Jeżeli chodzi o elewację to koszt zamknie się w okolicy 4200zl brutto przy powierzchni ok 120m2, czyli 35zl/m2. Sam Siding jest niedrogi poniżej 20zl/m2 ale listwy swoje kosztują. ...O jakim sidingu piszesz? Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 21.08.2017 07:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 O jakim sidingu piszesz? Siding PCV Boryszew Standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.