Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplenie balkonu - poprawne rozwiązanie


Gwidon1983

Recommended Posts

Witam,

 

Chce jakoś ocieplić balkon, aby nie było mostków termicznych. Mam już zrobioną wylewkę w środku. Chce to zrobić tak jak na załączonym rysunku. Opisy na zielono mam już zrobione, czerwone dopiero planowane.

Balkon.JPG

Czy takie rozwiązanie jest poprawne? Na co zwrócić uwagę podczas robienia wylewki na balkonie? Czy trzeba coś dawać jeszcze pod ocieplenie balkonu? Jak powinno wyglądać łączenie wylewki z drzwiami balkonowymi? Najpierw robić ocieplenie balkonu pożniej elewacji, czy na odwrót?

 

Z góry dzięki z pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

E tam szukałeś... nie wiem jakim cudem nie znalazłeś bo po wpisaniu "balkonu" w wyszukiwarce wyskakuje przynajmniej 5 tematow na temat izolacji i ocieplenia np http://forum.muratordom.pl/showthread.php?31088-Poprawna-izolacja-balkonu-i-tarasu/page2&highlight=balkonu

Na balkony daję sie papę na gorąco a nie folie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja na płycie pomiędzy balkonem a płyta w domu już nie wchodzi w gre, za późno, spostrzegłem się już po fakcie.

Chce zrobić warstwy w takiej kolejności:

- styropian 5cm minimum z dwóch stron, jak się da to i od czoła

- wylewka z zachowanim spadku, więc od drzwi bedzie więcej na końcy mniej

- warstwa hydroizolacyjna (tak proponuje mi fachowiec) - doradźcie czy tak jest ok? i ewentualnie jaką to hydroizolacje zastosować

- klej i płytki

 

Czy tak będzie w miarę OK? Po zalaniu wylewki zanim położe płytki i klej trochę potrwa, czym zabezpieczyć tą wylewkę przed deszczami,mrozami itp....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod styro jeszcze papa, nie wiem jak duży masz balkon ale spadek może być naprawdę minimalny, możesz go zrobić juz nawet samą wylewką, 1cm na całości starczy. na krawędziach dobrze jest dać jakiś okapik, są takie gotowe systemy pod płytki już, niestety drogie ale potem nic nie pęka na krawędziach. Warto chyba dopłacić te 300-400zł.

https://www.google.pl/search?q=okap+balkonowy+systemowy&espv=2&tbm=isch&imgil=r_frnY1O_oo2rM%253A%253BZ1CF7sKWNQ0UJM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.ocieplenie.pl%25252Fsopro-okapnik-balkonowo-tarasowy-2-szt.-x-2-mb-ob-265.html&source=iu&pf=m&fir=r_frnY1O_oo2rM%253A%252CZ1CF7sKWNQ0UJM%252C_&usg=__yLB5pWTcX1Q2KUxA8jezjG1F4kQ%3D&biw=1254&bih=867&ved=0ahUKEwitrMeUm7zRAhUSNlAKHf2TA4gQyjcIMg&ei=dUF3WO2dGZLswAL9p47ACA&safe=active&ssui=on#imgrc=r_frnY1O_oo2rM%3A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że papa ma być tą hydroizolacją? Bo mi "fachowcy" proponują mi aby na płytę położyć zwykła folię taką jak pod wylewki, później styropian, na to wylewka ze spadkiem (balkon 7mx1,2m) na to hydroizolację w formie folii w płynie, bądź coś podobnego, klej i płytki. Okapnik wykonany z płytek, ale tych ułożonych pionowo na czole balkonu. Ma to jakiś sens?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że papa ma być tą hydroizolacją? Bo mi "fachowcy" proponują mi aby na płytę położyć zwykła folię taką jak pod wylewki, później styropian, na to wylewka ze spadkiem (balkon 7mx1,2m) na to hydroizolację w formie folii w płynie, bądź coś podobnego, klej i płytki. Okapnik wykonany z płytek, ale tych ułożonych pionowo na czole balkonu. Ma to jakiś sens?

 

Przecież taka folia to żadna hydroizolacja, są w niej tysiące dziur których nie widzisz już na etapie rozkładania styro i chodzenia po nim a co dopiero kilka meisiecy póżniej. Oprócz papy po wylewce folia w płynie na beton. Tak przynajmniej poleca większość speców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie wiem właśnie :) Czyli proponujesz takie rozwiązanie:

- papa termozgrzewalna na płytę, zawinąc ja na czoło balkonu jak i na mury ściany? Jakie zadania ma papa?

- na to styropian 5 cm z każdej ze stron

- wylewka ok 5cm z zachowaniem spadku

- czy coś tutaj dawać?

- klej i płytki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod płytki tylko i wyłącznie porządne izolacje dwuskładnikowe np ceresit cr166 (są też inne lepsze - PCI,basf itp). Lub coś z oferty sika - sika bond czy jakoś tak to się nazywa - mazidło uszczelniające używane zamiast kleju do płytek.

 

.... Oprócz papy po wylewce folia w płynie na beton. .......

 

Żadnych folii w płynie - debilny pomysł - tylko jak wyżej ew szlamy uszczelniające. Chyba, że robisz na sprzedaż.

 

Dodatkowo na krawędź balkonu profile okapowe.

Edytowane przez domino34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil okapowy to już nie jest tani element... Czy okap wykonany z płytek wystarczy? Czy jego funkcja będzie podobna?

 

Czyli ta powinno być ok:

- papa termozgrzewalna

- styropian

- wylewka ze spadkiem

- porządny klej dwuskładnikowy

- płytki z okapem, ewentualnie profil okapowy

 

Jakie są zadania papy na płycie balkonu? Wywinąć ją na czoło balkonu i na ściany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil okapowy to już nie jest tani element... Czy okap wykonany z płytek wystarczy? Czy jego funkcja będzie podobna?

 

Czyli ta powinno być ok:

- papa termozgrzewalna

- styropian

- wylewka ze spadkiem

- porządny klej dwuskładnikowy

- płytki z okapem, ewentualnie profil okapowy

 

Jakie są zadania papy na płycie balkonu? Wywinąć ją na czoło balkonu i na ściany?

 

Nic nie jest tanie jak się chce zrobić dobrze - wykończenie balkonu z 1m /1m2 jest kwotą astronomiczną (rzędu kilkaset złotych). Okap z płytek nie jest do końca dobrym rozwiązaniem choć często robionym. Zależy też co masz na myśli mówiąc okap z płytek. Jeśli chcesz zrobić tak, że kupić płytki z kapinosem i wysunąć poza obrys, to wcale nie będzie taniej niż profil i też nie do końca zgodnie ze sztuką. Jeśli chcesz wysunąć zwykłe płytki, a na czoło balkonu też dać płytki, to będzie taniej, ale nie do końca dobrze. W drugim przypadku płytki na czole muszą wystawać poniżej dolnej płaszczyzny balkonu (ocieplonego i otynkowanego). Nie wygląda to estetycznie. Dodatkowo woda przejdzie przez fugę i mam wątpliwość czy zda to egzamin chociaż przez 3 zimy.

 

Jeżeli jest to płyta balkonowa, a pod spodem nie masz pomieszczeń (sufitu), to teoretycznie ta papa jest zbędna, bo robi za paroizolację. Jednak wydaje mi się, że warto ją dać nawet na balkon, bo jak zawiodą hydroizolacje wylewki, to zawsze jest papa i przynajmniej płyta nie zmoknie. Aby było tak jak należy to płyta balkonu powinna być ze spadkiem i papa powinna leżeć ze spadkiem na tej płycie. Jeżeli spadku nie ma to powinno się go zrobić. Tu uprzedzam chemia do tego też jest droga.

 

Tak jak wyżej napisałem to jest opis jak powinno być. Oczywiście koszty generują odstępstwa od właściwego rozwiązania. Jednak wtedy nie miej pretensji, że za 3-5 lat czeka Cię rwanie tego balkonu do samej płyty, albo i wcześniej. Zadbaj na pewno o dobrą hydroizolację podpłytkową i zrób porządne odprowadzenie wody z płytek (deszczówki), to znacząco oddali remont.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...