aiki 21.12.2017 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2017 Do szalowania wieńca na szczytach wystarczy rusztowanie od środka. Tyle łapę przełożysz górą.Przygotowujesz sobie takie korytko i nakładasz na ścianę i bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 25.12.2017 13:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2017 Gratuacje:-) Jeden z plusów o których pisałeś to to, że odbierali telefony.... u mnie nigdy nie mieli czasu odebrac i robili po swojemu. Na szczęści było lato a wiec długo było jasno wiec jak oni o 16 szli do domu my z tata poprawialismu, dokładałem pręty itp. Widzę podobną dziurę na rozdzielacz:-) Teraz bym ją zrobił o połowę płytszą bo to wystarczy. Wypełniłem ją z jednej strony gazobetonem 6cm, na to dałem siatke i klej i jescze było miejsce na wklejenie 5cm styropianu. Szafy na rozdzielacza mają około 12cm a licz jeszcze, że dojdzie Ci tynk. Przepraszam Adam, przegapiłem Twój post. Dzięki. Jeśli chodzi o wnękę pod rozdzielacz, to muszę jeszcze się przyjrzeć jakie są sposoby montażu ... najchętniej zostawiłbym tą dziurę z tyłu (wydaje się, że nie powinna w niczym przeszkadzać). BTW Na jakim etapie jesteś obecnie z podłogówką? Miałeś robiony osobny projekt dla pętli podłogówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 28.12.2017 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 (edytowane) BTW Na jakim etapie jesteś obecnie z podłogówką? Miałeś robiony osobny projekt dla pętli podłogówki? Hejka, 2 dzień walczę z podłogówką Na razie 3 pokoje i salon (6 pętli w sumie) Projektu dodatkowego nie miałem - poprzeglądałem kilka dzienników tu na forum, dodatkowo google i działem:-) Założenie było takie by pętle były w miarę równe - i wychodzą po około 80kilka metrów Nie chce żadnych termostatów pokojowych itp. Wszędzie ma być taka sama temperatura, a w łazience powinno być cieplej bo większe zagęszczenie rurek - to w teorii Przy oknach daje średnio po około 10cm, reszta 15cm. Przedpokój wyszedł co 20 Łazienka ma być co 10cm, garaż co 30 40. Ogólnie bez oryginalnego rozwijaka czasem bawimy się w rozplątywanie rurki.... i dobrze, że wziąłem zwoje po 200m bo przy 600m byłoby nie fajnie Powodzenia Edytowane 28 Grudnia 2017 przez uciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 28.12.2017 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2017 Fotki zarzuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 29.12.2017 22:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2017 (edytowane) Fotki zarzuć Kamil, fotki są, ale w Uciowym dzienniku (polecam lekturę całego dziennika): http://forum.muratordom.pl/showthread.php?271706-Parter%C3%B3wka-na-w%C4%85sk%C4%85-dzia%C5%82ke&p=7583483&viewfull=1#post7583483 Ja bardzo bym chciał już być na podobnym etapie, ale muszę co najmniej pół roku poczekać. Póki co zacząłem murować ściany kolankowe i szczytowe (pierwsza warstwa), ale dzisiejsza pogoda nie pozwala kontynuować prac. Edytowane 29 Grudnia 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 31.12.2017 19:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2017 (edytowane) Szukam rozwiązania dla rolet zewnętrznych. Nadprożem dla okien jest wieniec stropu (nie mogłem "pocienić wieńca nad oknami").Dla standardowych rolet szerokość skrzynki nie pozwala schować skrzynki w warstwie izolacji (no może by się dało schować, ale grubość izolacji między wieńcem a skrzynką była by znikoma).Czy znacie systemy rolet, których skrzynki są w miarę wąskie? Na razie trafiłem tylko na rolety materiałowe SCREEN, ale pewnie na rynku dostępne są też inne rozwiązania oprócz rolet nastawnych (rolety nastawne nie wchodzą w grę, bo nie chciałbym zmniejszać wysokości okien).Czy moglibyście podpowiedzieć jakąś alternatywę? Może warto pokusić się o okiennice zamiast rolet? Edytowane 31 Grudnia 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 24.03.2018 15:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2018 Jak macie rozwiązaną czerpnię i wyrzutnię powietrza?Wciągu najbliższego miesiąca będę musiał rozkminić temat komina do kozy i zastanawiam się, czy kupić komin z dodatkowym kanałem wentylacyjnym (lub kanałami wentylacyjnymi), który można by wykorzystać jako wyrzutnię reku. Boję się, że w przypadku wyrzutni ściennej zaczną się po jakimś czasie problemy z zaciekami na elewacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ufbufkruf 24.03.2018 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2018 Ja mam wyrzutnie dachową. Drogawe było ale cóż też się bałem robić ją w ścianie.https://semifinland.pl/scoop-wyrzutnia-dachowa-uniwersalna-dachowkowa-150-160-290.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 26.03.2018 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 Też z tych powodów zdecydowałem się.na wyrzutnie dachową - kominek wentylacyjny izolowany chyba fi 160. Czerpania to kanały prowadzone pod PF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.04.2018 17:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2018 (edytowane) Dzięki Panowie za namiar na kominek (u mnie by musiałby być większy rozmiar - 180 / 200). Boję się, że przy karpiówce może się średnio prezentować. Zastanawiam się jeszcze nad czymś takim + jakieś ciekawe zakończenie (wtedy wyrzutnię mógłbym wyprowadzić bezpośrednio z pomieszczenia gospodarczego, w którym będzie znajdował się reku, prosto przez dach): http://www.centrowent.com.pl/1584-large_default/przejscie-dachowe-okragle.jpg Póki co moim faworytem jest użycie kanału wentylacyjnego w kominie Plewa Uni Fu 18/18 (kanał wentylacyjny ma podobne pole przekroju co rura fi 200). Kanał spalinowy wykorzystałbym do kominka (komin nie wymaga przewietrzania izolacji, przez co nie trzeba instalować kratek mogących zakłócić działanie wentylacji). Na razie jestem bardzo optymistycznie nastawiony do tego rozwiązania, dlatego proszę o krytyczne uwagi (możliwe, że nie przewidziałem jakichś ważnych aspektów). Edytowane 26 Kwietnia 2018 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 31.05.2018 20:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2018 Żeby nie było, że nic się nie dzieje, to załączam parę zdjęć - trochę patyków przybyło na budowie (dachem będzie zajmować się ekipa - zostawiam to fachowcom). Najgorsze, że wczoraj zauważyłem najprawdopodobniej spuszczele spacerujące po drewnie. Teraz czytam o tej zarazie i mam obawy czy nie zje mi dachu. Więźba co prawda suszona i impregnowana ciśnieniowo (jedynie płatwie nie suszone bo tartak zawalił), ale przy takiej pogodzie nie trudno o spękania, w które ta paskuda może złożyć jaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 07.06.2018 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2018 No i trafił się zonk ... Za wysoko zrobiłem wieniec ścian szczytowych i zostało mi tylko 15 cm na izolację. Najgorsze, że nie wiem gdzie tkwił błąd bo poduszka pod płatwie wyszła OK i kąt dachu zgadza się idealnie. Jak myślicie, warto zainwestować w płytę PIR w przypadku, gdy na izolację zostało tak mało miejsca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 08.06.2018 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Można też pokombinować żeby na szczytach nie nabijać kontrłat indac luźniej membranę, żeby się taka rynna z niej zrobiła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 08.06.2018 10:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Dzięki Daniel. Tej opcji z membrana raczej nie da się u mnie zastosować bo będę miał pełne deskowanie i pape. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 08.06.2018 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 15 na mur to wystarczy. Styro może dochodzić w tym miejscu do deskowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 08.06.2018 19:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2018 Dzięki Aiki, skierowałeś mnie na właściwe tory. Bałem, że te 15 cm może być za mało, bo w innych wątkach (tęgie głowy pisały, z tego co pamiętam kolega Merkava) znalazłem informację, że powinienem dać tyle styropianu ile będzie wełny (planuję między 30 a 35 cm wełny). Stąd zacząłem kombinować nad płytą PIR, ale patrząc zdroworozsądowko, to nie ma chyba co przesadzać i nawet jak dam PIR to mostka i tak nie uniknę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 14.06.2018 21:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2018 Mam 3 słupy podtrzymujące płatwie, które są ustawione w osi ścian działowych. Słupy 16x16, ściany z silikatu 12 cm. Poniżej zdjęcia poglądowe: Pojawił się problem, bo nie jestem pewien jak wymurować ścianę. Chciałbym aby powstał efekt "muru pruskiego". Z jednej strony musiałbym jakoś te słupy połączyć konstrukcyjnie ze ścianami, żeby odcinki ściany podzielone słupami się przewróciły (np. w przypadku, gdyby ktoś się porządnie oparł o górną część ściany). Z drugiej strony na połączeniu może pękać bo silikat i drewno inaczej pracują. Czy moglibyście podpowiedzieć jakieś rozwiązanie (np. jakieś łączniki dylatacyjne lub coś podobnego)? Mam jeszcze zgryza z izolacją ścianek lukarny. Temat opisałem tutaj: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?347807-Izolacja-%C5%9Bcianek-lukarny&p=7675608#post7675608 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 01.07.2018 09:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Wymyśliłem sobie takie rozwiązanie (takie połączenie "suwliwe" między ścianą a słupem drewnianym): Proszę o konstruktywną krytykę. Jeśli rozwiązanie będzie OK muszę jeszcze znaleźć rozwiązanie dylatacji tynku, co by nie pękało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 01.07.2018 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2018 Nie wiem czy ten mur pruski to nie jest dorabianie sobie roboty.... Jak się upierasz to wymuruj pionowe ścianki pomiędzy słupami i przewiązuj do nich prętami, grubszymi wkrętami czy chociażby płaskimi wieszakami do stelaży podwieszanych. Wszystkie inne pionowe poza słupami, poziome czy skośne belki muru pruskiego imituj deskami 2cm na klejonymi, przykręconymi do wierzchu ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 02.07.2018 17:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lipca 2018 Dzięki Daniel. Trochę się boję, że jak połączę na sztywno pracujące drewno z murem z silki to będą rysy.Widzę, że z tym stwierdzeniem "efekt muru pruskiego" zasiałem tylko niepotrzebnie zamęt . Chodziło mi o to, że chcę pokazać tylko słupy podtrzymujące płatwie (i miecze). Nie mam zamiaru wstawiać dodatkowych drewnianych elementów. Generalnie muszę rozkminić połączenie słupów z murem (wolę mur od suchej zabudowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.