Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Indywidualny na płycie


Recommended Posts

Rozpoczęliśmy prace związane z tarasem. Dzięki pomocy rodziny część prac poszła całkiem sprawnie.

 

Z uwagi na niewielką ilość miejsca na strop poszła płyta PIR 8 cm:

 

syLeEFM.jpg

 

Na to poszła wylewka ze spadkiem (na zdjęciu nie ma dystansów pod zbrojeniem, ale oczywiście zostały dodane). Niestety następnego dnia, po sporych ulewach kiedy chciałem zatrzeć jastrych okazało się, że mam basen zamiast tarasu (wstępny otwór w miejscu przyszłego rzygacza był za mały i się zatkał).

 

mDruZCW.jpg

 

Próbowałem coś zacierać tam gdzie nie stała woda, ale było za mokro i tylko niszczyłem powierzchnię zamiast ją poprawić.

 

Zerwałem się wcześniej z pracy tego dnia i wspólnie z tatą postanowiliśmy wyrównać powierzchnię i zatrzeć ją jeszcze raz. Niestety zaraz po skończeniu prac przyszła ulewa i zniszczyła wszystko:

 

ZJ4BCLZ.jpg

kV3UaTj.jpg

 

Macie jakiś pomysł jaka tanim sumptem to naprawić, żeby powierzchnia nadawała się pod membranę EPDM?

Edytowane przez Regius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • Odpowiedzi 391
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Doczekałem się etapu wejścia tynkarzy na plac budowy. Pierwsze wrażenia były bardzo dobre, niestety pojawiły się pierwsze zgrzyty.

Na mój komentarz, żeby zabezpieczyć okna folią przed gruntowaniem usłyszałem, że nigdy nie zabezpieczają okien folią przed gruntowaniem (gruntują wałkiem) i mam spać spokojnie. Podjechałem dziś na budowę i zauważyłem plamki po gruncie (używają beton-kontakt i gruntolit) prawie na każdym oknie.

Da się toto zmyć z miarę prosty sposób? Tynkarze zapewniają, że bez problemu zejdzie wodą, ale wolałbym jednak tą informację skonfrontować.

Aktualnie są na etapie osadzania listew. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz jeśli chodzi o listwę przy ciepłym parapecie - jest osadzona znacznie wyżej niż powierzchnia ciepłego parapetu (poniżej zdjęcia). Wydaje mi się, że takie osadzanie listwy jest nieprawidłowe i że tynk powinien się kończyć na równo z ciepłym parapetem. Jak to wyglądało u Was?

hDEGpic.jpg

CP2Hath.jpg

YQP501w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze agb, najlepiej by było tą listwe dać wyżej i później wyrwać/wyciać. Wtedy sobie łądnie będziesz mógł dociąć tynk pod gotowy parapet - co spowoduje brak dodatkowego obrabiania....

A grunt powinien zejść, bo on tworzy taki film na rzeczach z którymi nie może się związać, ale najlepiej zrobić to odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 5 weeks później...
Wielkie dzięki za podpowiedź. Rzeczywiście M.A.G. ma takie rozwiązanie. Odpisał mi na priv z dokładniejszym opisem jak to wygląda u niego (podpytałem go jeszcze o dodatkowe szczegóły). Generalnie układ warstw wygląda tak: strop->termoizolacja->wylewka ze spadkiem->EPDM klejona do attyk->geowłóknina->hydrostyr (głównie jako zabezpieczenie EPDM)->podłoga drewna egzotycznego na legarach.

 

Muszę jeszcze dokładnie przeliczyć grubość tarasu względem poziomu drzwi tarasowych i spocznika schodów, bo boję się, że nie mogę mógł sobie pozwolić na dodatkowy hydrostyr na EPDM (M.A.G. poradził mi, że 2 cm były by wystarczające). Może zamiast hydrostyru dam podkład pod panele z XPS'a.

 

Hej, to w koncu na jaki uklad warstw zdecydowales sie? Taki jak tutaj?

Rozmawialem na poczatku roku z gosciem ktory robi hydroizolacje tarasowe i on polecal mi beton tarasu>xps ze spadkiem>EPDM>Plytki na dystansach.

Pokazywal taka membrane EPDM to grube i mocne bylo, nie wygladalo zeby wymagalo specjalnie ochrony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Aktualnie układ warstw wygląda tak: strop (B30+W8) -> płyta PIR -> zbrojona warstwa dociskowa ze spadkiem

Teraz chciałem na to dać: membrana EPDM -> geowłóknina -> deska kompozytowa na legarach (kompozyt jak np. deska przecięta na pół, lub profil aluminiowy).

Zastanawiam się, czy pod EPDM nie dać jakiejś papy podkładowej (bez zakładów i czymś uszczelnić szczeliny pomiędzy papą o ile chemicznie się to nie pogryzie z EPDM) albo folii w płynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, żeby użyć papy podkładowej zamiast zaprawy wyrównującej. Zaraz po zrobieniu wylewki zaczęła się ulewa, która zrobiła nieco spustoszenia. W efekcie powierzchnia warstwy dociskowej nie jest gładka (zacieranie szlak trafił) i boję się, że te nierówności mogą zaszkodzić membranie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, żeby użyć papy podkładowej zamiast zaprawy wyrównującej. Zaraz po zrobieniu wylewki zaczęła się ulewa, która zrobiła nieco spustoszenia. W efekcie powierzchnia warstwy dociskowej nie jest gładka (zacieranie szlak trafił) i boję się, że te nierówności mogą zaszkodzić membranie.

Dlaczego nie mozesz polozyc warstewki wyrownujacej? Sa masy spoinujace do betonu albo klejem. Jak papa to bez kartonu.

 

Jak grubo masz tej warstwy dociskowo-spadkowej? Zbieram opinie, uwazasz ze to niezbedne czy lepsze rozwiazanie niz sam spadek na styrodurze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad zaprawą wyrównująca Cekol ZW04 (dostępny w zielonym markecie budowlanym) lub papą taką samą jak mam na pełnym deskowaniu (grubość 4mm, na włókninie poliestrowej, modyfikowana SBS). Na próbę kupię sobie tego Cekola i zobaczę jak się tym robi (po zagruntowaniu istniejącej wylewki).

 

Grubość warstwy dociskowej z moim przypadku to około 4,5 do 6,5 cm. Zastosowanie dociskowo-spadkowej wynika bardziej z mojego konserwatywnego podejścia do tematu, niż jakichś konkretnych argumentów technicznych.

Z tego co się orientowałem, spokojnie można wykonać warstwę spadkową na styrodurze bez dodatkowej wylewki (na końcu i tak albo warstwa balastowa ze żwiru, albo finalna posadzka na podkładkach/dystansach), ale jakoś boję się wgniatania czy klawiszowania styroduru przy większych obciążeniach (mimo zastosowania dedykowanych podkładek o dużej powierzchni).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ja sie zastanawiam nad wylewka glownie ze wzgledu na wykonczenie brzegu. Mozna dac gotowe listwy do tarasow wentylowanych itp.

Nie bardzo wyobrazam sobie co robic z brzegiem na samym styropianie, jak to obrobic, Trzeba by chyba na brzegu dawac jakis twardszy material. Spotkales sie z tym jak szukales rozwiazania dla siebie?

 

Nie bardzo wiem jak podejsc do wykonczenia brzegow przy samym styrodurze. O obciazalnosc sie nie boje. Jak robilismy plyte to 5 ton zbrojenia lezalo na plastikowych podkladkach i ...nic. To sie nawet nie wgniatalo jak zbrojaze skakali po tym. Predzej same podkladki sie zgniataly.

Zastanawialem sie nad zamowieniem od razu pocietych na spadki styrodurow, musze sprawdzic ile to by kosztowalo, a ewentualnie wylewke zrobic po calosci 4cm.

 

Sa takie masy ktore mozesz polozyc na milimetry. Papa SBS jako wyrownanie tez nie jest zly pomysl.

 

Z innej beczki, co to jest to czarne na parouszczelnienie okien? soc w stylu Illbruck SP925? Pytam, bo mam to robic u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym początku chciałem zlecić izolację tarasu i pytałem o wyceny. Kojarzę, że wraz z wyceną otrzymałem również szkice pokazujące detale i standardy wykonania. Zobaczę, że mam gdzieś jeszcze te dane (jak znajdę to pozwolę sobie wkleić tutaj).

 

Odnośnie tego uszczelnienia przy oknach, tak to SP925. Na zdjęciach kotwy nie są jeszcze zamalowane (teoretycznie też należało by je uszczelnić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Zabieram się do ocieplenia ścian, ale mam problem z grubością izolacji. Wg. projektu mam 25 cm silki i 15 cm styropianu. Aktualnie z tego co zauważyłem to takie "minimum socjalne" dla styropianu to 20 cm, ale nie chciałbym zmieniać grubości ścian określonych w projekcie. Z uwagi na to, że zastosowano silkę o grubości 24 cm, myślałem, żeby zwiększyć grubość styropianu do 16 cm - całkowita grubość ściany nie ulegnie zmianie. Zastanawiam się, czy warto się bić o ten 1 cm który zmniejszyłby współczynnik przenikania ciepła o 0,01 W/m2*K. Dodatkowo 16 cm nie jest standardową grubością styropianu - jeśli braknie mi styropianu, to ciężko będzie kupić taką grubość, jeśli zaś zostanie, to ciężko będzie sprzedać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Planuję Lambda White Swisspor'a z lambdą około 0,031 W/m2*K. Widziałem, że Styropmin ma chyba styropian o lambdzie 0,030 W/m2*K, ale produkt Swisspor'a bardziej mi odpowiada, bo nie mam siatek zaciemniających, a planuję samemu ocieplić dom (tynki zostawię fachowcom, bo trzeba kilka osób, żeby ładnie wyszło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie chcesz zwiększać grubości ocieplenia do 20?

Tego i tak nikt nie sprawdza?

Ja musiałem powiekszyć z 20 na 23-24 - puszki rolet się nie chowały a nie chciałem ramek wokół okien (kleiłem drugą warstwe)

Z tyłu zamiast 4m od granicy wyszło 3,94. Nikt nie robił problemu.

Edytowane przez uciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...