aiki 15.02.2017 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Na raty jest ble. Traci na wytrzymałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 21.02.2017 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Dzięki za rady, pokombinuję z kątownikami i śrubami, albo tak jak radzi Anonim zaleję na raty (wtedy nie będę potrzebował pancernych szalunków). Znalazłem przyczynę ... transfer miesięczny na portalu fotosik.pl się wyczerpał. Muszę przenieść zdjęcia z inne miejsce. EDIT: Na razie zapłaciłem haracz. Szukam innego hostingu zdjęć bez limitu transferu lub darmowego serwera ftp. Ja też zaliczyłem wtopę z fotosikiem. Fajnie się z niego korzysta, ale kończy się zawsze tak samo. Później zrobiłem rozeznanie i często polecany jest "photobucket". Mi przypadł do gustu. Umożliwia umieszczanie zdjęć w większych rozdzielczościach. 150 zdjęć (800x533) to jakieś 20% zapełnienia (opcja darmowa). Później założysz następny darmowy "bukiet". Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 21.02.2017 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Ej no a google nie ma serwera za free? Picasa czy jakos tak, wrzucasz fotki na swoj dysk google (za free) i udostepniasz a jezeli nie zadziala to za free bez ograniczen (poczytajcie krotki regulamin) http://obrazki.elektroda.pl/index.php PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Peta 24.02.2017 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 (edytowane) Tak sobie przeglądam twój projekt i proponowałbym Ci zrobić bardziej otwartą przestrzeń.Z mojego punktu widzenia drzwi z salonu na przedpokój zupełnie niepotrzebne. Nie murowałbym nawet tej ściany na skos tylko zostawił tak jak wyjdą ściany wc i kuchni.Tak samo drzwi między kuchnią a salonem, niepotrzebne furtki które i tak zawsze byłyby otwarte. Również zwiększy Ci to optycznie pomieszczenia. Edytowane 24 Lutego 2017 przez Peta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 24.02.2017 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Regius - w końcu dziennik Daj więcej fotek z etapu robienia płyty. Masz przecież wszystko zrobione tak estetycznie, że miło popatrzeć. Kiedy startujesz z murarką? Ja z powodów podobnych jak BiU raczej skłaniałbym się do opcji szalowania słupów nr 1. Kupiłeś palate połówek pustaków? Wtedy szłoby szybko. Hosting zdjęcięć - polecam imgur.com. I słusznie zauważone post wyżej, że usunięcie cian, szczególnie tej z przedpokoju, optycznie bardzo powiększy przestrzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 25.02.2017 18:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Bartek, Karol, dzięki za namiary na hostingi zdjęć. @Peta, dzięki za rady związane z organizacją przestrzeni na parterze.Zostanę jednak przy projekcie, ponieważ chcieliśmy z Żoną mieć możliwość odizolowania kuchni od pokoju dziennego. W przypadku drzwi pomiędzy przedpokojem a pokojem dziennym, to na razie nie będą wstawiane (na pewno będzie belka nad otworem drzwiowym - ta ukośna ściana jest ścianą nośną)Będę wdzięczny za każdą poradę w kwestii ulepszenia projektu. @Daniellos, z tą estetyką, to bym nie przesadzał, ale zdjęcia jak najbardziej zamieszczę, niestety nie jest ich zbyt wiele (dzięki za namiar na imgur.com, jak nie zda egzaminu przesiądę się na photobucket jak radzi Bartek).Murarkę myślę zacząć w połowie marca. Na początek poproszę o podszkolenie znajomego murarza (chciałbym wymurować kilka pierwszych bloczków razem z nim) o ile się zgodzi. Za namową handlowca nie kupowałem bloczków połówkowych, mam nadzieję, że cięcie silki nie będzie dużo gorsze niż cięcie bloczków betonowych (w bloczki betonowe tarcza wchodziła jak w masło, tylko dużo pyłu było). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 25.02.2017 18:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 (edytowane) Jak jest dziennik, to są i zdjęcia, więc wypada wstawić kilka historycznych fotek. Prace zaczęły się od fundamentu garażu.Z racji tego, że mogą pojawiać się sączenia wody ława i wieniec fundamentowy zostały wykonane z betonu B25 W8. Dla "złapania" szalunków narożników/rdzeni w spoinach bloczków betonowych został wmurowany drut ocynkowany 3mm. http://imgur.com/PXq01OG.jpghttp://imgur.com/yWLH7aN.jpghttp://imgur.com/bSeIHk7.jpghttp://i.imgur.com/6yNmTYJ.jpg Edytowane 25 Lutego 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 25.02.2017 20:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Po fundamentach garażu nadszedł czas na płytę.Najpierw wykonanie podbudowy. Niestety mam tylko zdjęcie "po". Z uwagi na wielkość działki trzeba było wywieźć/zutylizować ponad 10 wywrotek ziemi, reszta (głównie humus) została zeskładowana w rogu działki. Potem nawiezienie piachu (z tego co pamiętam to około 300 - 350 ton). Okazało się, że około 1/3 piachu poszła do zasypania fundamentów garażu. Działka ze spadkiem, więc pomocne okazało się wypożyczenie niwelatora laserowego, dzięki temu sam wykop został wykonany z dokładnością +0 / - 4 cm. Zagęszczanie warstwami co około 20-30 cm zagęszczarką 500 kg (najpierw była 350 kg - własność koparkowego, ale wyzionęła ducha i poszła na serwis). Nie zdawałem sobie nawet sprawy jakim problemem jest wypożyczenie takiej zagęszczarki bez prowadzenia działalności gospodarczej (udało się dzięki koparkowemu).Korzystając z dobrodziejstwa niwelatora w narożnikach płyty (zgodnie z ławicami drutowymi) i kilku dodatkowych miejscach wewnątrz płyty zostały "zasadzone" bloczki betonowe, tak, żeby górna powierzchnia bloczków pokrywała się z powierzchnią przyszłego chudego betonu.Niestety przez następne 2 tygodnie było oberwanie chmury i z górnej części działki spłynęło mi trochę wody z humusem (widoczne czarne kałuże), który potem trzeba było usunąć.Opady niosły ze sobą również pozytywne konsekwencje - po opadach na piasku pojawiła się w jednym miejscu niewielka dziura. Sprawdzone zostały rury kanalizacji metodą lusterka i żarówki i okazało się, że jedna nie wytrzymała przejazdu koparki i trzeba było wymienić.Został również zbadany stopień zagęszczenia gruntu, Is wyniósł średnio 0,97, w garażu było nawet 0,98 (ale tam warstwa piasku miała prawie metr).http://imgur.com/LKzZtl4.jpgc.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.02.2017 10:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Zapomniałem dopisać, że przy podbudowie płyty została rozprowadzona bednarka pod przyszłą odgromówkę.Wykorzystując wypoziomowane bloczki betonowe został wylany chudy beton o grubości około 7-10 cm. Trochę zabawy było z wylaniem chudziaka w obniżeniu płyty fundamentowej pod klatką schodową (przejście z domu do garażu).Chudziak podczas wylewania był na bieżąco zacierany (naniesione na butach piasek i grudki betonu zostały usunięte przed położeniem folii - warstwy poślizgowej).http://imgur.com/shYN3Bk.jpghttp://imgur.com/HCApbLr.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.02.2017 12:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Na chudziaku ułożona została folia 0,5 mm jako warstwa poślizgowa. Podczas układania folii okazało się , że jedna z rolek posiada defekt - folia była rozcięta. Reklamacja zajęła mi pół dnia - sprzedawca początkowo stwierdził, że sami sobie tą folię rozcięliśmy. Po długich dyskusjach i tłumaczeniu, pokazywaniu zdjęć etc. w końcu zgodził się na reklamację i musieliśmy pojechać do producenta po nową rolkę (w tym czasie góra z XPSa stała sobie na działce).Na folii został ułożony XPS 10 cm. Burty zostały wykonane z tego samego materiału. Niestety prace prowadzone były w upałach i z XPSa robiły się często "banany". Żeby burty nie krzywiły się podczas klejenia, były obciążane bloczkami betonowymi.Do cięcia polistyrenu extrudowanego używana była maszynka zrobiona z drutu oporowego (sprawdził się drut oporowy ze starej suszarki do włosów) i transformatora.Przed rozpoczęciem prac zbrojarskich burty z XPS zostały oszalowane. Mimo, że klejone były na piance i nie można ich było oderwać, to dla świętego spokoju został wykonany szalunek.http://imgur.com/VRQFYUa.jpghttp://imgur.com/TibY2rj.jpghttp://imgur.com/EzGny5t.jpghttp://imgur.com/XKffqvi.jpghttp://imgur.com/bpR6Ut4.jpghttp://imgur.com/B2gWlPe.jpgc.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.02.2017 15:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 (edytowane) Poniżej kilka fotek ze zbrojenia (ostatnie zdjęcia z oczekiwania na beton). Generalnie mam siatkę dolną i górną o oczku 15 cm z drutu fi 12. Kobyłki zrobiłem z drutu fi 10 (łatwiej się gięło).Pod zbrojenie dałem folię, żeby beton nie wpływał pomiędzy płyty XPSa. Mimo, że były klejone do siebie (klej w piance między frez) i dolegały do siebie dosyć dobrze, wolałem dać folię i spać spokojnie.Kupiłem specjalne dystanse plastikowe pod zbrojenie, które można kłaść na styropian, ale niestety się nie sprawdziły (pod moim ciężarem zaczęły się łamać). Aby nie tracić czasu na zakup i przesyłkę nowych dystansów postanowiłem pociąć bloczki betonowe. Sprawdziło się to bardzo dobrze, a sama robota zajęła około godziny. Podkładki betonowe wystarczyło dać co około 1 m.http://imgur.com/u9mGlX6.jpghttp://imgur.com/ZgSuC2b.jpghttp://imgur.com/OeEHhgD.jpghttp://imgur.com/ZcRDiqU.jpghttp://imgur.com/qZ1XcU4.jpghttp://imgur.com/cOTA6DF.jpghttp://imgur.com/64dwzPG.jpgc.d.n. Edytowane 26 Lutego 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 26.02.2017 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 No ładnie Czekam(y) na ciąg dalszy. Jaka to metoda lustra i żarówki? Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.02.2017 16:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 (edytowane) Zdjęć z samego betonowania nie mam. Ogólnie gdyby nie fakt, że firma betoniarska zapomniała o wibratorze i to, że brakło betonu (miała być zrobiona jeszcze podłoga na gruncie w garażu, ale nie starczyło betonu), to nie było by tak najgorzej. Brak wibratora próbowaliśmy kompensować poprzez "huśtanie" zbrojenia, trochę jak na trampolinie (ciężko było się rozhuśtać, bo pręty fi 12 dosyć sztywne), dogęszczania prętem i ostukiwaniem szalunków. Dodatkowo dogęszczała jeszcze łata wibracyjna, którą operował pracownik betoniarni (beton był z usługą betonowania, VAT 8%). Dopiero z ostatnią betoniarką przyjechał wibrator, który po krótkim czasie słabiej wibrował (nie tak jak na początku). Mam nadzieję, że sama łata wibracyjna wystarczająco zawibrowała beton (betoniarni tłumaczyła, że jak leją stropy to sama łata jest wystarczająca).Płyta zabetonowana, czas na opaskę przeciwwysadzinową. Opaska z tego samego materiału co izolacja płyty (10 cm XPS).http://imgur.com/tC2DyLV.jpghttp://imgur.com/frrB51K.jpghttp://imgur.com/jLr4Fnc.jpghttp://imgur.com/MuaNcSb.jpghttp://imgur.com/kZAlogD.jpgPodczas wykonywania opaski został popełniony błąd - zapomniałem o rynnach (pod opaską powinienem puścić odpływy z rynien). Opaski nie będę przerabiał, dam rury na opaskę. Edytowane 26 Lutego 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.02.2017 16:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Jaka to metoda lustra i żarówki? Metoda lusterka i żarówki polegała na tym, że w pion łazienek został włożony kabel z żarówką (żarówka opuszczona prawie na samo dno), a z dwóch pozostałych końców (podejście w kuchni i wyjście do oczyszczalni ścieków) za pomocą lusterka obserwowane było światło. Po wymianie uszkodzonego odcinka cały przekrój rury był drożny, było to wyraźnie widoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 26.02.2017 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Podobnie jak Daniellos_ uważam, że płytę masz bardzo estetycznie wykonaną. Nawet opaska przeciwwysadzinowa robi wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.02.2017 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Podobnie jak Daniellos_ uważam, że płytę masz bardzo estetycznie wykonaną. Nawet opaska przeciwwysadzinowa robi wrażenie. Dzięki Bartek za miłe słowa. Muszę przyznać, ze bez pomocy rodziny (głównie taty) było by ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 26.02.2017 19:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Jeśli chodzi o zdjęcia to poniżej ostatni update. Na działce jesienią pojawiło się coś takiego:http://imgur.com/FsLUbge.jpgZestaw wodomierzowy zostanie raczej zainstalowany dopiero jak pojawią się ściany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 27.02.2017 19:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Dylemat:dawać izolację przeciwwolgociową pomiędzy ściany a płytę, czy nie dawać?1) Dawać i mieć spokojną głowę ...2) Tylko co mi da ta folia / papa - ściana może przez to siadać a dodatkowo nie jest połączona z płytą zaprawą, - jak ściana nie podciągnie wilgoci od płyty to podciągnie ją od rdzeni / słupów, - tylko skąd wilgoć miała by się znaleźć w płycie, skoro XPS jest nienasiąkliwy a górna powierzchnia płyty będzie ponad gruntem, - B30 nie powinien za specjalnie wilgoci podciągać. Na razie skłaniam się, żeby izolacji nie dawać, ale czy słusznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 27.02.2017 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Ja nie będę dawał. Sensu nie widzę. Uważam, że izolacja może mieć też negatywne (minimalnie) skutki, o których wspomniałeś tzn. brak połączenia. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 28.02.2017 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2017 Ja nie dawałem. Nie widziałem powodów dla których w płycie miałaby się pojawiac wilgoć. Jedyny argument jaki znam na plus izolacji to właśnie poślizg pomiędzy ścianą a płytą, bo to inna struktura/gęstość materiałów i mogą pracować w inny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.