sebcioc55 22.05.2017 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2017 Wyszło mi, że kombinowany sposób wychodzi około 2x taniej za mb. Muszę przeliczyć to sobie dokładnie, ale wstępnie wychodzi mi, że nie warto kombinować (różnica dla całego domu wychodzi mi około 250-300 PLN) popytaj jeszcze sprzedawcy okien, może ma rabaty. No i sprzeda pewnie na 8% vatu. Więc różnica jeszcze mniejsza. Jak będzie chciał doliczyć za ich montaż to powiedz że sam sobie przykleisz. Tylko pamiętaj że twardy XPS pokaże każdą nierówność otworu okiennego będzie to widać. Więc do wyrównania trzeba się mocno przyłożyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 23.05.2017 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Albo kompromishttp://allegro.pl/ciepla-listwa-przyparapetowa-xps-35mm-1200mm-i6542869282.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 30.05.2017 19:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Albo kompromis http://allegro.pl/ciepla-listwa-przyparapetowa-xps-35mm-1200mm-i6542869282.html Dzięki. Kompromis, który proponujesz został nazwany wcześniej sposobem kombinowanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 30.05.2017 19:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 (edytowane) Mam do Was 2 pytania: 1) Okna - czy orientujecie się jak to jest z wymiarami niestandardowymi i dodatkowymi opłatami? Wizualnie najbardziej podobały by mi się okna 130x160 dwudzielne z naświetlem górnym zamiast szprosów (ani to 120x150 ani 150x150) i boję się, że taki "nietypowy rozmiar" będzie znacznie droższy. 2) Czy wykonywał ktoś z Was beton na budowie (z betoniarki)? Chciałem pozalewać do połowy słupy / rdzenie żelbetowe w narożnikach, żeby ściany połączyć ze sobą (co mi wiatr ich nie poprzewracał). Mam do dyspozycji betoniarkę, cement klasy 42,5, plastyfikator do betonu towarowego, buławę, piasek płukany i żwir płukany 8-16 mm. Chciałbym zastosować następujące proporcje objętościowe (będę mierzył jednakowymi wiaderkami): cement:piasek:żwir 1:1:2 przy W/C < 0.5 (mam nadzieję, że plastyfikator zda egzamin, kupiłem MEEX DOBET-onu)wagowo wyglądało by to mniej więcej 1:2:4 - celuję w B20Czy to zda egzamin?Gdyby to była większa ilość betonu pewnie nie rozważałbym zabawy z betoniarką i zamawiałbym z betoniarni, ale tak przy wszystkich słupach/rdzeniach do połowy wysokości wyjdzie mi około 1,2 kubika.http://i.imgur.com/V4l5Dy3.jpg Edytowane 30 Maja 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dez 30.05.2017 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Nie zalewa się słupów na dwa razy. Okna są na wymiar, no chyba że z marketu chcesz kupić gotowe jeśli chcesz się upewnić poproś o ofertę pierwszy lepszy salon okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 31.05.2017 04:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Mocny ten cement. Moze ci spalić. Przy tych temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 31.05.2017 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Hej Okna - czy orientujecie się jak to jest z wymiarami niestandardowymi i dodatkowymi opłatami? Tak jak pisał Ci kolega nie ma czegoś takiego jak standard w dzisiejszych czasach pierwsze zamawiasz okna a potem się ono robi "only for you" no chyba że market typu Casto:D Chciałem pozalewać do połowy słupy / rdzenie żelbetowe w narożnikach, żeby ściany połączyć ze sobą (co mi wiatr ich nie poprzewracał). Olej takie zalewanie do połowy, budujesz z silki, nic ci tego nie przewróci a jak się boisz to zaszaluj słupy do połowy to już będzie trzymać do czasu zalewania. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dez 31.05.2017 08:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Zapytaj kierasa o takie zalewanie do połowy, na bank powie Ci że to poważny błąd bo nie będzie wystarczającego połączenia między dolną i górną częścią słupa. W ogóle to ile Ty pięter stawiasz że przy silce jeszcze słup Ci zaprojektowali? Nie widać żeby tam jakiś większy otwór był który wymaga wzmocnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 04.06.2017 20:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Dzięki Panowie za odpowiedzi. W kwestii rozmiarówki dowiedziałem się, że są rozróżniane wielkości standardowe (+/- 3cm) oraz niestandardowe za dopłatą, ale niewielką - kilkadziesiąt złotych od okna. Termin realizacji dla okna "niestandardowego" jest też dłuższy. Zapytaj kierasa o takie zalewanie do połowy, na bank powie Ci że to poważny błąd bo nie będzie wystarczającego połączenia między dolną i górną częścią słupa. W ogóle to ile Ty pięter stawiasz że przy silce jeszcze słup Ci zaprojektowali? Nie widać żeby tam jakiś większy otwór był który wymaga wzmocnienia. Kierownik budowy wyraził zgodę na zalewanie "na raty". Tata widział podobną praktykę na budowie "państwowej" (więc jakiś nadzór musiał być) - betonowanie słupów na raty co około 1m. Będę miał tylko użytkowe poddasze - do zaadaptowania w przyszłości, rdzenie / słupy to wzmocnienie na potencjalne przyszłe szkody górnicze - kopalnia stara się o koncesję. Zdjęcie powyżej przedstawia narożnik garażu (nad garażem będzie tylko taras). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 05.06.2017 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 Co do okien to już tylko nieliczne firmy realizują "nietypówkę" za dopłatą. Tak jak pisali poprzednicy, dzisiaj okna typowych prawie już nie ma. Co do słupów to ja też zalewałbym na raty, ale że nie mam prądu, żwiru i piasku na budowie to nie będę się w to bawił. Obawiam się jednak ryzyka związanego z naporem betonu. W pionowym słupie działają głównie siły ściskające, więc tutaj ciągłość betonu nie ma dużego znaczenia. Inaczej wyglądałoby to np. w przypadku podciągu, tam byłoby to niedopuszczalne. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 14.06.2017 19:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 (edytowane) Decyzja zapadła, będzie zalewanie ręczne (przynajmniej tam gdzie ścianki na szerokość 1,5 bloczka).Jak się uda, to słupy będą zalewane na pełną wysokość od razu, lub 2 raty w przeciągu 2-3 dni. @Bartek, u Ciebie szalunki wyglądają bardzo solidnie, do tego z szerokich desek 32 mm, więc chyba nie masz się czego bać. Obiecałem sobie, że nie będę tutaj poruszał spraw mebli i firanek, ale mam zagwozdkę z podłączeniem jednego z mebli.Planuję w pokoju dziennym coś takiego (koza Jotul F500):http://www.fire-pro.pl/public/files/378.jpgi zastanawiam się nad kominem. Mebel / koza do zamontowania / kupna później, ale komin muszę rozkminić na etapie murowania wewnętrznych ścian nośnych.Chodzi mi po głowie, żeby wmurować w ścianę pustak wentylacyjny od pewnej wysokości i wsadzić w niego rurę izolowaną z kwasiaka ... tylko jak to potem wykończyć, żeby nad dachem, żeby wyglądało jak klasyczny / tradycyjny komin?Czy ma ktoś z Was może u siebie zainstalowaną kozę? Edytowane 15 Czerwca 2017 przez Regius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 15.06.2017 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Spalinowy nie wejdzie Ci do wentylacyjnego.Albo robisz metalowy dwuścienny albo cegła albo systemowy.Możesz postawić komin z pustaków kominowych od systemu bez wkładu z ceramiki i w to dać wkład metalowy.Poza tym jeszcze kominiarz musi sie pod tym podpisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
max1207 15.06.2017 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Hej, jak już przy temacie kominów to nie źle było by go "wrzucić" w ścianę nośną, ale czytałem, że nie wolno bo nie będzie przewiązania. A co gdyby zrobić jak na fotce (sory za to ale grafikiem nigdy dobrym nie zostanę ) jeśli nie potrzebujemy kanału wentylacyjnego bo mamy WM a część pustaka kominowego z kanałem wykorzystać właśnie na przewiązanie z murem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 15.06.2017 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 systemowych nie możesz przewiązywać ze ścianą. One są samonośne i muszą być oddylatowane od wszystkiego. Choć kombinacja mi sie podoba. Niech sie jeszcze kto wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 18.06.2017 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 Ja zawsze kominy systemowe (keramzytobeton+wełna+rura szamotowa) wbudowywałem w ścianę bez przewiązania (?) ale bez dylatacji na zaprawie. Teraz też tak robię. Po to jest wełna pomiędzy wkładem, a pustakiem żeby stabilizować rurę i kompensować naprężenia termiczne. Przy ścianie grubej na 24cm taki komin wystaje tylko 12 lub 14cm. Zaręczam, że będzie wszystko dobrze. PozdrawiamBartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 18.06.2017 21:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2017 Panowie, dzięki za odpowiedzi. @Max, dzięki za podpowiedź z przewiązaniem pustaków kominowych, bardzo ciekawe rozwiązanie. Muszę podrzucić pomysł kierownikowi budowy (kierownik budowy do tej pory optował, żeby "dostawić" komin systemowy do ściany).@Bartek, chyba pójdę tą drogą (przy ścianie wewnętrznej na 18 cm komin będzie mi wystawał 14 cm poza ścianę). Jak rozwiązałeś sprawę wieńca nad ścianą nośną w której jest komin? Zastanawiałem się jeszcze, że puścić rury dwuściennej izolowanej 15/25 cm po ścianie, ale nie jest to chyba najlepszy pomysł bo:1) Koszt rury z wymaganymi złączkami, itp wychodzi około 3k PLN (drożej niż komin systemowy)2) Wizualnie też nie wygląda to najlepiej (chyba, żeby rurę w pokoju dziennym pomalować na kolor kozy)3) Miałbym problem z wykończeniem komina, żeby wyglądał tradycyjnie (wiem, wiem, tradycyjnie jest passe) Mam jeszcze jedną zagwozdkę dotyczącą balkonu nad zabudowanym gankiem / ogrodem zimowym. Wg projektu mam tam łączniki balkonowe, które są cholernie drogie.Zastanawiam się nad zmianą konstrukcji tego balkonu / sufitu ganku, np. na drewnianą. Macie może jakieś pomysły?http://imgur.com/vdieIX3.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 19.06.2017 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) @Bartek, chyba pójdę tą drogą (przy ścianie wewnętrznej na 18 cm komin będzie mi wystawał 14 cm poza ścianę). Jak rozwiązałeś sprawę wieńca nad ścianą nośną w której jest komin? ... Mam jeszcze jedną zagwozdkę dotyczącą balkonu nad zabudowanym gankiem / ogrodem zimowym. Wg projektu mam tam łączniki balkonowe, które są cholernie drogie. Zastanawiam się nad zmianą konstrukcji tego balkonu / sufitu ganku, np. na drewnianą. Macie może jakieś pomysły? Jeśli nie jest to jakieś nietypowe miejsce to zachowanie ciągłości wieńca nie jest konieczne. Jak obawiasz się takich detali to daj dodatkowe pręty skośne wokół komina (taki rąb z odpadów prętów). Jeśli balkon drewniany to może samonośny na słupach? Tylko wtedy całkowicie pozbędziesz się mostków termicznych Pozdrawiam Bartek Edytowane 19 Czerwca 2017 przez B_i_U Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 19.06.2017 18:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Jeśli nie jest to jakieś nietypowe miejsce to zachowanie ciągłości wieńca nie jest konieczne. Jak obawiasz się takich detali to daj dodatkowe pręty skośne wokół komina (taki rąb z odpadów prętów). Jeśli balkon drewniany to może samonośny na słupach? Tylko wtedy całkowicie pozbędziesz się mostków termicznych Pozdrawiam Bartek Dzięki Bartek, W kwestii balkonu, chodziło mi właśnie o samonośny, tylko nie wiem jak go potem uszczelnić żeby mi się nie lało do pomieszczenia poniżej (balkon jest stropem dla przeszklonej werandy/wiatrołapu). Najchętniej widziałbym całą werandę z balkonem w konstrukcji szkieletowej - muszę się jeszcze zapytać, kierbuda czy przy takiej zmianie trzeba wykonywać projekt zamienny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 20.06.2017 04:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Planuję w pokoju dziennym coś takiego (koza Jotul F500): http://www.fire-pro.pl/public/files/378.jpg i zastanawiam się nad kominem. Mebel / koza do zamontowania / kupna później, ale komin muszę rozkminić na etapie murowania wewnętrznych ścian nośnych. u siebie chce podobną koze ale chce wypuścić rure spalinową pionowo do góry przez strop i dopiero na strychu podłączyć ją do komina. Tym samym komin ma się zaczynać na strychu i posadowiony będzie na ścianie nośnej - choć i tak planuje stalowy wiec lekki będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regius 20.07.2017 18:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 u siebie chce podobną koze ale chce wypuścić rure spalinową pionowo do góry przez strop i dopiero na strychu podłączyć ją do komina. Tym samym komin ma się zaczynać na strychu i posadowiony będzie na ścianie nośnej - choć i tak planuje stalowy wiec lekki będzie Uciu, bardzo ciekawe rozwiązanie. Czy mógłbyś zdradzić więcej szczegółów - nie chciałbym wyważać otwartych drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.