marciniak1516 14.01.2017 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 Witam mam problem z moją nową glebogryzarką, a mianowicie po złożeniu chciałem ją uruchomić. Sprawdziłem olej była norma, wlałem czystą benzynę bo to silnik 4-suw i odpaliłem. Pochodziła jakieś 5 minut na wolnych obrotach i chciałem ją sprawdzić jak będzie sobie radzić w pracy. Więc zacząłem spulchniać ziemie w ogrodzie nie przesilałem jej. Po jakiś 10 minutach pracy nagle zeszła z obrotów i zgasła tak jakby zabrakło paliwa. Po odkręceniu wlewu okazało się że paliwo jeszcze jest ale dolałem do pełna i chciałem spróbować odpalić, ale nie mogłem ruszyć rozrusznika pociągając za sznurek, tak jakby był zablokowany. Na drugi dzień po ostygnięciu sprawdziłem jeszcze raz olej i tak samo było wszystko w porządku ale nadal nie mogłem ruszyć rozrusznikiem. Moje pytanie to czy silnik został zatarty i co mogło to spowodować oraz czy orientuje się może ktoś czy gwarancja obejmuje takie naprawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiesiek6308 14.01.2017 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2017 (edytowane) Napiszę tak. Kosiarka do trawy - sprawdza się olej w pozycji stania sprzętu a przy koszeniu trawy na stoku dochodzi do zatarcia z prostego powodu jakim jest przechył. Teraz co do tej glebogryzarki odpowiedz sobie sam na pytanie czy w pozycji pracy miała właściwy poziom oleju? Jeżeli postąpiłeś zgodnie z instrukcją obsługi to możesz w ramach gwarancji oddać sprzęt do naprawy, ale jeżeli doszło do zatarcia silnika serwis każdy będzi9e zrzucał winę na eksploatującego. A w tym przypadku pewien jesteś , że to silnik zatarty? A może przełożenie jest jakieś z silnika na aerator i ono się zaklinowało albo łożyska w wałkach roboczych zablokowało? Odkręć świecę i jeżeli na świecy masz ślady opiłków metalu to zatarta na bank ( to przeważnie dot. dwusuwów) ale jeszcze wał w panewkach korbowodu mógł zablokować. Kilka przyczyn może być i wirtualnie nikt nie jest w stanie ich zdiagnozować, trzeba obejrzeć sprzęt.Napisz więcej jaka pojemność silnika, ile KW lub KM, jaka pojemność oleju w misie olejowej, najlepiej wrzuć jakieś fotki.Teraz używałeś jej na zmarzniętej ziemi? Edytowane 14 Stycznia 2017 przez wiesiek6308 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marciniak1516 16.01.2017 12:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Nie dopisałem że mieszkam we Francji, używałem jej na bardzo miękkiej ziemi nie zamarzniętej. Przekładni nie zblokowało bo sprawdzałem. Po odkręceniu świecy żadnych opiłków nie widać. Dzwoniłem do tego sklepu w którym ją zakupiłem i kazali mi przywieźć ją jutro do nich. Jak będę wiedzieć coś więcej to dam znać, a na razie dziękuje za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.