Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalatorzy pomp ciepła - TYCH FIRM LEPIEJ UNIKAĆ


NC_PC

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 253
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja z oceną wolę poczekać na wersję CNC.

Nikt z okolicy nigdy Wam niczego nie spitolił ?

Jedna sprawa to podejście do klienta , a inna to odległość.

Jeśli firma jest za daleko , to ryzykujemy „więcej” :

-czasem reakcji serwisowej

-kosztami dojazdu serwisu pogwarancyjnego

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z oceną wolę poczekać na wersję CNC.

Nikt z okolicy nigdy Wam niczego nie spitolił ?

Jedna sprawa to podejście do klienta , a inna to odległość.

Jeśli firma jest za daleko , to ryzykujemy „więcej” :

-czasem reakcji serwisowej

-kosztami dojazdu serwisu pogwarancyjnego

Pzdr

 

dokładnie tak

bo spotkałem się z sytuacją, że instalator z bliskiej okolicy potrafi zwodzić przez wiele miesięcy inwestora i nie ma czasu skończyć i wyregulować instalacji (inna rzecz - wina inwestora, bo za dużo zapłacił wcześniej!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja trochę dziwna - awaria, jasne wszystko się może zdarzyć. Problem w tym, ze chyba człowiek biorący sobie instalatora oddalonego o kilkaset kilometrów zdaje sobie sprawę, że gość nie rzuci wszystkiego i nie przyjedzie z dnia na dzień ?

 

Druga sprawa - co znaczy "zaplanowałem sobie przegląd" ? To należy do instalatora i wszystko jest kwestią dogadania się. Coś by Ci się stało, jakbyś przegląd zrobił nawet za miesiąc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja trochę dziwna - awaria, jasne wszystko się może zdarzyć. Problem w tym, ze chyba człowiek biorący sobie instalatora oddalonego o kilkaset kilometrów zdaje sobie sprawę, że gość nie rzuci wszystkiego i nie przyjedzie z dnia na dzień ?

 

Ciekawe czy przed podpisaniem umowy sprzedawca zaznaczył , że jak się pompa spier... po paru dniach to "radź sobie Pan sam bo mam daleko". Ogólnie bardzo słabo to wygląda i niech się ludzie zastanowią kilka razy zanim skorzystają z usług tej firmy szczególnie jak mają daleko. Ja szczęśliwie odpuściłem bo też odległość ze 200 km mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ci się spieprzy sprzęt kuchenny to ile producent czy sklep ma czasu na rozpatrzenie reklamacji ?

 

Wszędzie masz 2 tyg i nie ma zmiłuj. Chcesz lepszy serwis - dopłacasz. Siedzę akurat w elektronice i to norma. Jak nie ma części to czekasz dłużej.

 

A tutaj pełną pomoc uzyskał przez telefon i jeszcze zle. Do tego przegląd "chce" tu i teraz. Jasne, że klient może wymagać wszystkiego, ale zawsze jest to kwestia ceny, którą się płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ci się spieprzy sprzęt kuchenny to ile producent czy sklep ma czasu na rozpatrzenie reklamacji ?

 

Wszędzie masz 2 tyg i nie ma zmiłuj. Chcesz lepszy serwis - dopłacasz. Siedzę akurat w elektronice i to norma. Jak nie ma części to czekasz dłużej.

 

A tutaj pełną pomoc uzyskał przez telefon i jeszcze zle. Do tego przegląd "chce" tu i teraz. Jasne, że klient może wymagać wszystkiego, ale zawsze jest to kwestia ceny, którą się płaci.

 

Nie porównuj kupna sprzętu AGD do montażu systemu grzewczego całego budynku bo zaraz dasz przykład z kupnem paczki zapałek i jednej bez siarki...

Wątpię żeby serwis był w ciągu 2 tygodni pompy ciepła. Inna sytuacja by była jakby się coś stało po paru miesiącach ale nie po KILKU dniach! Ewidentnie coś zostało spier... i porządny sprzedawca powinien się trochę bardziej poczuwać do odpowiedzialności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CNC wiemy jaki jest ale w tym przypadku nie widzę tutaj jakiś przesłanek aby umieszczać go na czarnej liście. Pompę montował do obcej instalacji a do obsługi urządzenia powinna być instrukcja producenta. Jeśli jest niezrozumiała lub nieczytelna to zwracać się do producenta urządzenia a nie dzwonić z każdym dupstwem do instalatora. Najlepszym tekstem jest " ja pracuję i nie mam czasu w dzień", a instalator leży w tym czasie na plaży i czeka na weekend aby móc spokojnie podjechać do klienta swojego pana w weekend bo on tak chce. I uważaj na RODO bo Ty jesteś anonimowy na forum a CNC nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ci się spieprzy sprzęt kuchenny to ile producent czy sklep ma czasu na rozpatrzenie reklamacji ?

 

Wszędzie masz 2 tyg i nie ma zmiłuj. Chcesz lepszy serwis - dopłacasz. Siedzę akurat w elektronice i to norma. Jak nie ma części to czekasz dłużej.

 

A tutaj pełną pomoc uzyskał przez telefon i jeszcze zle. Do tego przegląd "chce" tu i teraz. Jasne, że klient może wymagać wszystkiego, ale zawsze jest to kwestia ceny, którą się płaci.

 

TO chyba Pan czyta średnio ze zrozumieniem. Umówiłem (dla Pana prawdopodobnie UMÓWILIŚMY SIĘ) się na przegląd w przyszłym tygodniu SUPER. Padła propozycja (OD FIRMY CNC) przyjechania wcześniej w ciągu dnia, byłem w pracy(JA) odmówiłem. Kolejny telefon (Z FIRMY CNC - to świadczy że druga strona również uczestniczy w ustaleniu terminu) 09.10. o możliwości podjechania 10.10 pada propozycja 8 sugeruje 7 - co zostało potwierdzone. W kolejnym dniu brak instalatorów/serwisantów/monterów o 7, telefon (wykonany przeze mnie) o 7:40 nikt nie odbiera, o 8:01 dostaje sms od firmy że mogą być o 11 - Twoim zdaniem to jest "chce tu i teraz"? Dodatkowo również opisałem naprawę usterki przez telefon - nigdzie tego wcześniej nie opisywałem, nie oczekiwałem żeby ktoś był tu i teraz tylko sam robiłem poprzez instruktarz w zimę w mróz ABY WIEDZIEĆ - co również opisałem w temacie. Pomijając fakt że jak teraz tak myślę, że jeżeli błąd występuje po kilku dniach a urządzenie jest niesprawne to nie powinien właściciel wysłać monterów natychmiastowo?

Też Pan lubi się umawiać(z kimś oczywiście nie z samym sobą - tutaj miał Pan kłopot ze zrozumieniem to utwierdzam) na konkretną godzinę, jechać o 2h później do pracy i nic nie wykonać bo osoba nie przyjechała i może być o 11? Chętnie również poznam stanowiska Pana Marka niestety do dziś nie odpisał tutaj jak również na sms którego wysłałem dwa dni temu. Telefonu już wcześniej nie odbierał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CNC wiemy jaki jest ale w tym przypadku nie widzę tutaj jakiś przesłanek aby umieszczać go na czarnej liście. Pompę montował do obcej instalacji a do obsługi urządzenia powinna być instrukcja producenta. Jeśli jest niezrozumiała lub nieczytelna to zwracać się do producenta urządzenia a nie dzwonić z każdym dupstwem do instalatora. Najlepszym tekstem jest " ja pracuję i nie mam czasu w dzień", a instalator leży w tym czasie na plaży i czeka na weekend aby móc spokojnie podjechać do klienta swojego pana w weekend bo on tak chce. I uważaj na RODO bo Ty jesteś anonimowy na forum a CNC nie.

 

"Pompę montował do obcej instalacji a do obsługi urządzenia powinna być instrukcja producenta." Proponowałem rozwiązanie kompleksowe tz. również z rozprowadzeniem podłogówki, jednak Pan Marek zasugerował żeby zrobić to lokalnie i takich instalacji nie realizuje na odległość. Dodatkowo był w kontakcie do hydraulików którzy to robili, oraz Panowie na montażu pompy również przy mnie ustalali szczegóły dotyczące instalacji z hydraulikami lokalnymi.

 

"Jeśli jest niezrozumiała lub nieczytelna to zwracać się do producenta urządzenia a nie dzwonić z każdym dupstwem do instalatora."

 

Po 3 dniach wyskakuje błąd na urządzeniu schodzi cała woda - "według Pana to dzwonienie z każdym dupstwem do instalatora"

 

"Najlepszym tekstem jest " ja pracuję i nie mam czasu w dzień", a instalator leży w tym czasie na plaży i czeka na weekend aby móc spokojnie podjechać do klienta swojego pana w weekend bo on tak chce." - do tego właśnie zmierzam człowieku PO TO SĄ TERMINY I TELEFON :) fajnie odwrócić kota ogonem.

 

PS. I uważaj na RODO bo Ty jesteś anonimowy na forum a CNC nie

 

Proponuje poczytać czym jest RODO bo pisząc takie głupotki tylko mnie rozśmieszyłeś :)

Edytowane przez quescik1337
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie padło wcześniej niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki to błąd bo nie pamiętam. Instalacja pompy miała miejsce w grudniu teraz umawiałem się na pierwszy przegląd. Generalnie napełniałem instalację od nowa wodą wraz z odpowietrzeniem przy pompce obiegowej później zamykałem obiegi na rozdzielni parter/piętro i włączałem ręcznie na pompie dodatkowe grzałki aby wygrzać wodę bo miała zbyt niską temperaturę aby się uruchomiła. Pamiętam tylko że ekipa od wykończenia zadzwoniła powiedziała że w kotłowni stoi woda, z pompy leci - podstawili wiadro które opróżnili kilkukrotnie. Jeżeli mi się uda znaleźć gdzieś w wiadomościach błąd w co wątpię to napiszę. Urządzenie to Panasonic SXC T-CAP 9kW seria H 1 faza

 

Edit:

Woda spłynęła z tego zawora awaryjnego jak jest zbyt duże ciśnienie.

 

Edit: idaredy2017

Instalacja była odpowietrzona przez monterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Woda spłynęła z tego zawora awaryjnego jak jest zbyt duże ciśnienie"

 

U mnie tak było że spadło ciśnienie bo ten zawór przepuszczał. Okazało sie że musiał jakiś paproch go zablokować. Wystarczyło odbezpieczyć zawór i przepuścić wodę jak przy napełnianiu (tak ze 2-3 minuty) i od tej pory trzyma. A przelew z zaworu bezpieczeństwa powinien byc podpięty do odpływu żeby w razie co nie zalewać kotłowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...