Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Instalatorzy pomp ciepła - TYCH FIRM LEPIEJ UNIKAĆ


NC_PC

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 253
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Widać ,że byłeś na wykładzie .

ALE zwróć uwagę że nie chodzi o mosiądz i brąz . Masz w instalacji rury miedziane .

Jony miedzi zawarte w wodzie ( nie istotne z czego cie wypłukały) reagują z cynkiem .

Nie jest istotne jaka to instalacji .Woda jest elektrolitem w każdej instalacji .

 

Dotyczy to nawet dachów z blachy cynkowej i ocynkowanej . W instrukcji montażu są informacje o szkodliwości połączenia z elementami zawierających miedź

 

Tak tylko w instalacji wody do 60st.C ta rekcja praktycznie nie zachodzi.

Problem jest przy wodzie bieżącej. Tam faktycznie ten problem jest, ale tam gdzie ja to stosuje nie występuje.

Reakcja nie jest widoczna, nawet po 10 latach. W CWU i ZWU widać po 2 /3 latach.

 

Instrukcja nie rozgranicza instalacji C.O., CWU i ZWU. Dlatego trzeba się zagłębić dokładnie gdzie jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem występuje jak ocynk rozgrzejemy powyżej 60st.C, ponieważ traci swoje właściwości i przestaje chronić stal przed korozją.

A żeby ocynk przestał chronić żelazo musi być temperatura powyżej 60st.C i woda jeszcze bardzo mocno działa jak jest woda z sieci.

Dlatego nie stosuje się mosiądzu i stali w jednej instalacji ciepłej wody użytkowej. tam reakcja zachodzi w przeciągu 2/3 lat.

 

W instalacjach pomp ciepła gdzie woda nie przekracza 60st.C takiego problemu nie ma.

 

Kto Ci takich rzeczy naopowiadał ?

 

Zobacz sobie na coś co się nazywa szereg elektrochemiczny.

 

Oczywiście, że czym wyższa temperatura to reakcja przebiega szybciej, ale te poniżej 60 C to chyba tylko po to aby zepsuło się po gwarancji :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Bobrow

 

Czego zatem nie należy w instalacji łączyć ze sobą ? Bez różnicy czy to będzie ciepła czy zimna woda. Wole zapobiegać niż leczyć :)

 

Zasadniczo nie wolno używać ocynku i stali w CWU (na zasilaniu i wyjściu)-osobiście jestem przeciwnikiem także w CO , wolę parę groszy dopłacić)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie ,

chciałbym wrócić do tematu wadliwej instalacji u mojego kuzyna , któremu zamontowano system Panasonic Free Multi PC PP.

Dzisiaj serwis wymienił mu ostatnio uszkodzoną jednostkę zewnętrzną (rozsadzona lodem), chcieli jeszcze na jego koszt zamontować grzałki w obudowie.

Kuzyn się na to nie zgodził (tj żeby płacił) , ponieważ instalacja była wykonana i odebrana w maju 2016. Jeśli coś należy dołożyć , to powinno to być po stronie wykonawcy .

Poniżej fotka z jednostką zamontowaną na ścianie-zobaczcie ,że nie ma tam możliwości zarastania lodem od dołu (w obudowie są otwory , prawie 3 m wisi nad gruntem) , kilka jednostek jest na dachu z odpływem skroplin do kanalizacji.

 

Mam pytanie :

czy taki jest objaw małej ilości gazu w systemie ? Tak jak wspominałem , rachunki Kuzyn płaci kilkukrotnie większe (proporcjonalnie) od naszego biurowca w firmie (także mamy PC PP Panasa , ale systemu Paci Elite-u mnie za grudzień za 500m2 koszt coś 550 pln temp 22-24 st , u kuzyna za 300m2 2200pln i chłodno!!!)

 

IMG_20161208_095720.jpg

 

U mnie jest 9 podobnych jednostek zewnętrznych (różne moce) i wszystko bangla juz drugi sezon.

Poniżej fotka jak wyglądają spody moich jednostek (wszystkie wiszą na wys ok 3 m na ścianie

IMG_3305.jpg

 

To co mi przychodzi do głowy z odpływem :

-niewypoziomowana jednostka

-wada konstrukcyjna , może w nieodpowiednim miejscu są zaprojektowane otwory (oba systemy różnią się jednostkami zewnętrznymi , choć są podobne do siebie)

 

Proszę o wsparcie ,może coś doradzicie

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czasem to jest problem niskiej temperatury w pomieszczeniach gdzie są jednostki wewnętrzne.

Panasonic ma temp minimalną bodajże 18/17st.C na grzaniu i jak w jakimś pomieszczeniu jest zimniej to tak jak zimna woda w instalacji z pompą powietrze woda, pompa chce sie odlodzić ale nie ma z czego.

 

Do tego jak ma małe jednostki wewnętrzne np. 2,5kW i działa tylko jedna a jednostka zewnętrzna to 10kW, to w zaprogramowanym okienku czasowym tą jednostką wewnętrzną nie jest w stanie pobrać odpowiedniej ilości ciepła by się odmrozić. Minie mu czas o wchodzi znów na grzanie pomimo że jeszcze się nie odlodził całkowicie.

 

Rozwiązanie.

Wszystkie jednostki wewnętrzne muszą być nastawione na heat na grzanie i temp w pomieszczeniach minimum 21st.C.

sprawdź to, może pomoże.

Edytowane przez CNC_POMPY_CIEPLA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CNC

jest ustawione tak :

-wszystkie jednostki heat

-temp dzienna 22 st od 7 do 17

-temp nocna 18 st od 17 do 7

-reszta ustawień auto

Pzdr

 

niech lepiej ustawi 24h na 22st.C Heat na wszystkie jednostki, jak w nocy jest chłodniej wewnątrz, a na zewnątrz zimniej żeby się odlodzić ma ciężej.

 

No i musi to iglo najpierw odlodzić, jaka to jednostka zewnętrzna i jakie są wewnętrzne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobrow

 

Popatrzyłem sobie na fotkę tego P.

To co na nim widać to lód powstały nie w wyniku normalnej pracy klimatyzatora, ale wynikający z jego ekspozycji na warunki zewnętrzne = deszcz śnieg, wiatr.

One dramatycznie potęgują proces zaladzania parownika i standardowy proces odszraniania nie ogarnia takiej sytuacji swoimi algorytmami.

Tym bardziej, że czujniki, gdy nie są zalodzone mogą pokazywać, że wszystko jest w porządku.

Miałem podobny problem z 3 jednostkami Fujitsu w poprzednim domu.

Jednostki zaladzały się szczególnie w przypadku opadów śniegu i marznącego deszczu.

Standardowy proces odszraniania nie dawał wówczas rezultatu w postaci czystego parownika, zwłaszcza,że z powodu malejącej powierzchni czynnej (lód) był coraz mniej wydajny.

 

Co wówczas robiłem?

Za pierwszym razem usiłowałem mechanicznie zdjąć lód. Trochę pogiąłem lamela,zanim zrezygnowałem.

Mróz puścił, jakoś dalej poszło.

Za następnym razem, agregat odmówił dalszej współpracy - stanął wentylator.

Zaprosiłem serwis. Przyjechał pan Krzysiu, poskrobał się po głowie, po czym kazał sobie dać wiadro ciepłej wody. Potem ze dwa następne.

I tak sobie lał aż lód z parownika zeszedł.

 

Potem odkręcił obudowę, otworzył jednostkę, rozpuścił i wydłubał kilkucentymetrową warstwę lodu zalegającego na tacy ociekowej, następnie wymienił ułamany od zderzenia z lodem wentylator.

Gdy to zakręcił zarekomendował; przyjadę jutro z trzema kabelkami po 60 wat. "I zbuduj Pan sobie taki daszek, żeby się na niego tak nie lało i nie sypało"

Przerażony sytuacją uprosiłem go by da większe.

Następnego dnia przyjechał założył 3 x 120 W + zewn. termostat regulowany - jeden dla trzech jednostek bo stały koło siebie. Razem ok 300 zł, jeśli dobrze pamiętam.

 

Kable uruchamiałem przy obfitych opadach śniegu, i dużym mrozie połączonym ze znaczną wilgotnością Przez kilka następnych lat do dziś problem nie wystąpił.

Daszka do dziś nie zbudowano.

 

Jedna tylko uwaga. Te parowniki stały na cokole przy ścianie budynku, a nie 3 m wyżej.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CNC

pogrupowane układami :

 

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E -

pom.

1/30

Jedn. wewn. CS-E18RB4EAW 5,0 / 5,8

Panel CZ-BT20E -

- Jedn. zewn. CU-4E27PBE 8,0 / 9,4

 

Jedn. wewn. CS-E21RB4EAW 5,9 / 7,0

Panel CZ-BT20E -

pom.

1/25

Jedn. wewn. CS-E21RB4EAW 5,9 / 7,0

Panel CZ-BT20E -

 

pom.

1/20

Jedn. wewn. CS-E18RB4EAW 5,0 / 5,8

Panel CZ-BT20E -

pom.

1/22

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E -

pom.

1/23

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E -

- Jedn. zewn. CU-5E34PBE 10,0 / 12,0

 

pom.

1/33

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E -

pom.

1/37

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E -

pom.

1/38

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E -

- Jedn. zewn. CU-4E27PBE 8,0 / 9,4

 

pom.

1/18

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E

pom.

1/19

Jedn. wewn. CS-E9PB4EA 2,5 / 3,4

Panel CZ-BT20E

- Jedn. zewn. CU-2E18PBE 5,2 / 5,6

 

Ok- przekażę Twoje sugestie.Dziwi mnie tylko to ,że ja mam ustawione na programatorze w pomieszczeniach od 22 do 26 st (przy rozruchu przed pracą jest wyższa) .5 start - wyłączenie o 16 .Przez całą noc mam wył totalnie PC. W weekendy puszczam wszystko na 22 st od 11 do 15 ( i to dopiero od dwóch tyg , bo po weekendzie na dole było lekko chłodno dziewczynom w biurze-potem okazało sie ,że bardziej od częstego wych/wchodzenia do budynku ... ) ,ustawiłem jeszcze start 2,5h w poniedziałek szybciej przed pracą.

W zeszłym roku o tej porze były robione wykończenia i budowlańcy włączali tak ,aby się nie zapocić -max 18 st.

Takiego problemu nie zaobserwowałem ze szronieniem wymienników-może to jest jakaś inna seria ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pratchawiec ,

nie było tam wtedy takich zamieci (Sosnowiec)- to prędzej u mnie w kotlinie jeleniogórskiej takie zadymki były (1,5 sezonu i 9 moich jednostek-żadnego problemu ,u kuzyna chyba 5 i od samego początku problemy...).Ale ok-przyjmuję do wiadomości.

Dzięki

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Free multi to takie SDC - nie ma odladzania gorącą parą

a Elite to T-CAP z tego co kojarzę może mieć odladzanie gorącą parą i wtedy nie pobiera ciepła z jednostek wewnętrznych.

 

Zaraz ,

to Aquarera np 9kW SDC może mieć takie problemy , a już SXC T-cap nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...