Brixon 16.01.2017 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Witam. Na wstępie od razu przyznaję się, że jestem w tym zielony... Potrzebuję porad jakimi materiałami i jak ocieplić dom by zaoszczędzić na ogrzewaniu gazowym. Dom posiada ok 170m2 powierzchni użytkowej(dół,góra,strych nieużytkowy) Ściany domu z dwóch pustaków. Moje pytanie brzmi czy ocieplać dach czy wystarczy jedynie strop? Jakimi materiałami?(Myślałem nad wełna 25cm), izolacja na zewnatrz styropian grafit 15 cm? Proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cactus 16.01.2017 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Z którego roku dom? Jakie okna, montowane w licu muru czy w srodku ? Fundament ma izolacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brixon 16.01.2017 12:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 (edytowane) 2008, okna plastikowe podwójne osadzone w srodku muru, szczerze to nie wiem czy dom ma izolacje fundamentu czy jej nie ma Edytowane 16 Stycznia 2017 przez Brixon pomyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cactus 16.01.2017 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Jak masz okna w środku muru to lipa, teraz każdy centymetr ocieplenia będzie powodował jeszcze większe zaciemnienie wnętrz i zmniejsza kąt widzenia z okna. Do tego mostek cieplny miedzy oknem i murem pozostanie niezależnie ilebyś nie dał styropianu na ścianę. W twojej sytuacji 15cm to raczej maks, ale przyłóż sobie na próbe takie płyty do okna i oceń od środka czy cie to nie przerazi. Sprawdź też jak wygląda sprawa fundamentu to sporo ciepła może uciekać tamtędy. Cudów z tym budynkiem nie zrobisz, okna pewnie tez mają wieksze lub mniejsze braki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania