karster 08.05.2017 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 Dzięki za kibicowanie, przyda się rozstaw co 80cm!!! to gęściej niż krokwie!!!. Z tego co usłyszałem od kierownika standard to co 2m ... Czy my się przypadkiem nie zrozumieliśmy? Mi chodziło o szpilki do związania szalunku by płyt Ci nie powyginało (pisałeś o tym, że nie wyszedł idealnie wieniec). Wydawało mi się, że miałeś dość rzadko te szpilki do spięcia szalunku. No a ten pomysł z rurkami od prądu dobry ale czy wart zachodu? cena szpilki fi6 jest na poziomie ok 1zł/1mb więc szpilka 40cm do spięcia wieńca to 40gr - pewnie rurka drugie tyle kosztuje, a jak wspominałem u siebie (zalewałem kawałek słupa) szpilki drugiego dnia spokojnie można wkrętarką wykręcić (i wciąż będą się nadawały do pracy jeśli to ważne). Z drugiej strony - czas na ich wykręcanie pewnie jest wart więcej niż taka rurka, która to dodatkowo pomoże ustawić szerokość rozpychając szalunek (dystanse) Kto to już tak robił, Sadysta? Na pewno on ;] Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 08.05.2017 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 Aha. Szpilki przy "szalowaniu wieńca" oki. Jeśli tak to 80cm to absolutne min. u mnie tak było i widzisz. Teraz to pewnie bym robił co 60cm ale ważniejsza jest szpilka jak jest połączenie dwóch płyt osb bo to tam wyszły niedociągnięcia u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 08.05.2017 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 Osb nie jest zbyt fajnie na szalunki, zwłaszcza 18mm. Fajnie to może się robi bo docinasz odpowiednie szerokości i masz powtarzalne odcinki (można też zamówić na wymiar w jakimś markecie typu obi/casto) ale już wytrzymałość jest do bani - może wypadało by wzmocnić taki szalunek poprzeczną deską i dopiero skręcać - wtedy by wyszło ładnie. Ja mam deski 25mm od szalunku ław i te skręcałem zdaje się co 70cm a i tak w jakimś miejscu widziałem delikatne wybrzuszenie tyle, że ława wysoka na 40cm więc był spory napór betonu. Teraz z tych samych desek robię szalunek cokołu pod płot i chciałem dać podobnie 'ściągi' co 70-80 cm ale cokół tylko 20cm wystaje ponad ziemie (w szalunku) i szeroki jest na 16cm więc może wytrzyma by jakoś za mocno się nie pofalowało? A właśnie, jak się spisuje taka diamentowa tarcza szlifierska do betonu? Bo przy okazji wykładania chudego betonu na podłogę na gruncie wylałem na szybko (czyt. na wariata) 12,5mb cokołu pod płot i są takie fale, taka tandeta, że patrzeć nie mogę - muszę poszlifować, ściąć tarczą do betonu a jak zobaczyłem Twoją tarczę szlifierską to jakaś taka lampeczka w głowie mi się zapaliła, że to może być to Jakie to jest trwałe w zależności od ceny? PS. masz jakieś dodatkowe zdjęcia do Twojego montażu okien? Mam jakiś niedosyt bo temat bardzo interesujący Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 08.05.2017 10:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 Osb nie jest zbyt fajnie na szalunki, zwłaszcza 18mm. Też jestem tego zdania teraz szedł bym w dechy. A właśnie, jak się spisuje taka diamentowa tarcza szlifierska do betonu? Model i firmę masz na fotce cena 55zł czyli 3x mniej niż za boscha w casto więc się długo nie zastanawiałem kupiona w lokalnym składzie budowlanym są jeszcze takie same ale z dwoma paskami ściernymi kosztują z 15zł więcej. Ja na swojej nie zauważyłem zużycia wiec jakoś do ceny jest ok. Tylko pamiętaj że to żmudna praca idzie po powoli i pył jest wszędzie(maska obowiązkowo). PS. masz jakieś dodatkowe zdjęcia do Twojego montażu okien? Mam jakiś niedosyt bo temat bardzo interesujący U mnie zasada jest prosta ja robię zdjęcia tak aby wszystko było w miarę jasne co skąd się wzięło, jak chcesz coś dodatkowo nie ma problemu ale pisz dokładnie co mam sfotografować bo nie jestem telepatą. A po drugie obejrzyj filmiki które zamieściłem one mogą ci dużo rozjaśnić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 08.05.2017 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2017 Nie no wiesz, potrafię czytać ze zrozumieniem (a przynajmniej zazwyczaj) więc i filmy widziałem (jeden z nich już dawno temu widziałem szukać info o mowo na YT). Po prostu lubię podziwiać solidną pracę ... ale mam stres'a przed jutrzejszym dniem już powiedziałem żonie, że glutka zaprowadza do p-kola bo ja na 8 max chce być na placu boju by dokończyć rozwijanie papy w garażu, może jakieś sznureczki przygotować do pierwszej warstwy i byle tylko pogoda dopisała a jutro będę miał pierwszą warstwę a i może zasypaną petitem nawet Normanie jestem podekscytowany jakbym szedł na pierwszą randkę Tyle czasu na to czekałem.... Dawno już bym zrobił to sam wypożyczając wcześniej stojaki (Sadysta miał swoje, w sumie mógłbym zrobić sobie sam nawet na laserze ale jakoś chciałem mieć oryginał). Obym tylko jutro się nie zawiódł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej82 11.05.2017 05:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 Czesc witam, nie wiem jak to sie stalo ale dopiero teraz przeczytalem twoj dziennik i powiem bardzo mi sie podoba dlatego ze robisz bardzo duzo wedlog tego jak ja se wymyslilem( do tej pory tak myslalem ze ja) tj. : gazobeton na pianke, okna zamontowane na klejonce itd. jezeli chodzi o gazobeton to powiedz jak ten H+H z trzymaniem wymiaru? ja bede robil z ytonga podobno najlepiej trzyma wymiar a to dlatego ze chcialbym pojsc o krok dalej i nie robic tynkow tylko po zabruzdowanu instalacji szpachlowadz bezposrednio na ytonga zrobie to z garazu tak na probe i napewno opisze. Twoj pomysl na wiezbe- super alternatywa dla wiazarow z tym ze mozna zrobic we wlasnym zakresie.pozdrawiam i mocno kibicuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 11.05.2017 08:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 andrzej82 Dzięki za dobre słowo mam nadzieję że nie pozwiesz mnie za plagiat albo kradzież pomysłu;) Co do H+H(Żelisławice) trzyma bardzo ładnie wymiary. Myślę jak każdy BK odmiany TLMB. Przewagą H+H nad Ytongiem która u mnie zdecydowała była Cena i Wielkość bloczka. W mojej opinii najlepszym BK może się pochwalić H+H z Gorzkowic, mają najlepszy park maszynowy co się przekłada na jakość produktu (wymiary) ale cena wyższa i tam trudno o termin bo mają ful obłożenia. Co do twojego pomysłu na "gołe ściany" z doświadczenia powiem tak że ściany to połowa drogi pamiętaj jeszcze o wieńcu. Cały twój plan może lec w gruzach jak wyjdzie ci wieniec do dupy jak u mnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej82 11.05.2017 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 zgadzam sie jezeli chodzi o wieniec dlatego (jeszcze nie przesadzone) mysle nad zastosowaniem ksztaltek u. Dla mnie H+H wychodzi troche drogo ze wzgledu na odleglosc od fabryki - liczylismy to z przedstawicielem. co do "mowo" spoko odpuszcze Tobie:D, nawet zastanawiam sie nad wykozystaniem do tego klejonki z zielonej wodoodpornej mdf - ma bardzo podobne wlasciwosci do oryginalu. bardzo mi sie podoba sufit katedralny sam zreszta mam taki w projekcie ale tylko nad salonem z kuchnia. tak kombinuje jak tam upchac antresole. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 11.05.2017 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2017 O jakiej klejonj mdf piszesz? Tez chce u siebie zrobic mowo ale nie zadne firmowe ze wzgledu na cene... PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzej82 12.05.2017 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2017 Witam. Mialem na mysli mdf wodoodporny (najczesciej zielony) jezeli chodzi o parametry to jest calkiem dobry troche gorszy od Mowo jezeli chodzi o przewodnosc ciepla mowo ma 0.07 a mdf 0.14 ale to dlatego ze mdf ma duzo wieksza gestoschttp://www.internorm-krakow.pl/images_cms/mowo1.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 13.05.2017 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 ..jak kładłeś połać dachu to z jednej i z drugiej strony zaczynałes od tej samej sciany szczytowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 13.05.2017 19:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 ..jak kładłeś połać dachu to z jednej i z drugiej strony zaczynałes od tej samej sciany szczytowej ? Strona 6 instrukcji ruukki: "Kierunek montażu Zawsze rozpoczynaj montaż paneli Classic od prawej strony." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 13.05.2017 20:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 Świeżutkie Anonimowe info: są rynny! O godzinie 11.00 zameldowało się na budowie dwóch sympatycznych panów którzy mówią na siebie DachFalc.pl i się zaczęło:) Instrukcji montażu nie fotografowałem bo pomagałem chłopakom a po drugie wszystko jest w pierwszym lepszym filmiku z YT: O godzinie 15.30 chłopaki spakowali zabawki i pojechali w siną dal:bye: A ja zostałem z nowym nabytkiem który trudno sfotografować bo ZLEWA się*z resztą dachu, co było celem tej operacji. Profil rynny: http://i.imgur.com/xkDjWTI.jpg Fotki ale raczej nic nie zobaczycie z daleka bo wszystko się ładnie zlewa i mało co widać http://i.imgur.com/IZSzZ74.jpg http://i.imgur.com/WNV3gpq.jpg http://i.imgur.com/NOJJZDl.jpg Trochę detali: http://i.imgur.com/0fLdLk0.jpg http://i.imgur.com/yPpZds5.jpg http://i.imgur.com/EADduOH.jpg http://i.imgur.com/AuE9i2Z.jpg http://i.imgur.com/oCOFZtC.jpg Rur spustowych nie montowali, zrobię to na etapie ocieplania pytanie czy całkowicie schowane czy częściowo, temat do przemyślenia. Ogólnie rynna po wyjechaniu z maszynki jest jak flaki, po zamontowaniu "spinek" nabiera na sztywności MEGA. W trójkę montowaliśmy rynnę o długości 22mb, dwóch na samych końcach jeden w środku i rynna trzyma się sama. Po tym jak chłopaki się zabrali zrobiłem test o którym mówili. Czyli "powiesić" się na rynnie. Test z obciążeniem 85kg rynna przeszła pomyślnie:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 13.05.2017 20:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 Podziękowania dla kolegi thoerg od którego dostałem namiary na chłopaków. Myślę że warto zajrzeć koledze w dziennik, można zobaczyć jak fajnie zrobić dach na rąbek klasycznie a że ostatnio skończył elewację to jest na co popatrzeć http://forum.muratordom.pl/showthread.php?247280-Indywidualna-parterowa-stodo%C5%82a-na-Choszcz%C3%B3wce&p=7466834&viewfull=1#post7466834 Koszty Rynien: 44mb rynny + 4 spusty po 4mb = 60mb = 1800 $$$ (30$/mb) oczywiście robocizna i bujanie się chłopaków z drugiego końca polski w cenie. Aha żeby nie było że się rozleniwiłem a na dodatek ekipy wynajmuję żeby za mnie robiły:p to powiem że zacząłem akcję pod tytułem "Dach płaski" nad wejściem ale to po woli bo plenów brak. http://i.imgur.com/Hf6Ydwp.jpg No i dopytujecie się jak tam mój rąbek wygląda: http://i.imgur.com/AFg8FWm.jpg http://i.imgur.com/88hAqrp.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 13.05.2017 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 Strona 6 instrukcji ruukki: "Kierunek montażu Zawsze rozpoczynaj montaż paneli Classic od prawej strony." czym to motywują ? Dlaczego np nie od lewej strony - czy to jest tylko zalecenie bo według tego klucza gną połac dachu ? ...inni producenci uzależniaja to od ustawienia do wiatrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 14.05.2017 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2017 Czy montując te rynny zachowano spadek, jak tak to jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 15.05.2017 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 czym to motywują ? Dlaczego np nie od lewej strony - czy to jest tylko zalecenie bo według tego klucza gną połac dachu ? ...inni producenci uzależniaja to od ustawienia do wiatrów W takim wypadku rąbki obu połaci się nie pokrywają? Bo przeciez ostatni panel pierwszej połaci trzeba docinać z długości. Czy może zaczynając drugą połać obcinany był pierwszy panel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 15.05.2017 08:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 czym to motywują ? Dlaczego np nie od lewej strony - czy to jest tylko zalecenie bo według tego klucza gną połac dachu ? ...inni producenci uzależniaja to od ustawienia do wiatrów Anatomia rąbka w pigułce:): http://i.imgur.com/zk7cHlA.jpg?1 Czerwona strzałka - "zamek" Niebieska strzałka - "rąbek" Różowa strzałka - "felc do pasa startowego" Jeśli mamy firmę która nie robi w standardzie "felca" to od nas zależy w którą stronę będziemy kłaść rąbek bo sobie zrobimy owy "felc" albo na "górze" albo na "dole" panela i to nam zdefiniuje czy idziemy od prawej strony czy od lewej. Jeśli mamy felc zrobiony przez fabrykę to on nam narzuca kierunek krycia. Czyli parząc na zdjęcie wyżej tu mamy kierunek od prawej bo arkusz ma po prawej rąbek po lewej zamek a na zamek pierwszego arkusza musi najść rąbek z drugiego arkusza. Inaczej się tej blachy nie da zamontować Alles klar??? Marek.M Czy montując te rynny zachowano spadek, jak tak to jaki? Zachowano spadek na tz. oko;) Te rynny są o tyle fajne że można je łatwo okręcić i skorygować spadek. Zaczekam na pierwsze lepsze oberwanie chmury i będę obserwował. W takim wypadku rąbki obu połaci się nie pokrywają? Bo przeciez ostatni panel pierwszej połaci trzeba docinać z długości. Czy może zaczynając drugą połać obcinany był pierwszy panel? Nie pokrywają się co skutkuje tym że nisko przelatujące ptaki widzą to:D, bo ty przecież nigdy nie jesteś jednocześnie z jednej i drugiej strony domu aby to porównać. Ale nic nie stoi na przeszkodzie jeśli nie masz fabrycznego "felca" zrobić jedną połać z prawej a drugą z lewej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 15.05.2017 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Czyli zgadlem...Tak pytałem czy przypadkiem nie ma innych czynników. Na innych instrukcjach czytałem żeby zaciecie zamka nie było w strone wiatru bo wtedy ograniczamy hałas blachy podczas wichury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 22.05.2017 11:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2017 Popołudnie w pt i sobotę udało mi się wtargać, dopasować i zamocować krokwie na dachu płaskim. Trochę było rzeźby bo muszę się zmieścić z wysokością dachu, tz. ogranicza mnie pas podrynnowy dachu głównego, więc trzeba było pogłębiać zamki w krokwiach a z drugiej strony zrezygnować z murłaty. Efekt: http://i.imgur.com/Z74RQ0r.jpg http://i.imgur.com/3yU2TrC.jpg http://i.imgur.com/dlzQqhR.jpg http://i.imgur.com/EYM0mGw.jpg http://i.imgur.com/hSFxs7v.jpg http://i.imgur.com/J1nXNdB.jpg Tu widać o co chodzi, muszę się zmieścić w obszarze jak różowa strzałka z: deskowanie 2cm, folia paroszczelna 0cm, PIR 16cm, płyta MFP 1cm, membrana EPDM ~6mm. Wszystko na styk. http://i.imgur.com/r7PCKQz.jpg?1 Spadek jest 2% mam nadzieję że wystarczy. Do zamocowania krokwi użyłem dybli którymi montowałem ramy okienne (15cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.