Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ANONIMowa STODOŁA - DIY


Recommended Posts

Dzięki za kibicowanie, przyda się :)

 

rozstaw co 80cm!!! to gęściej niż krokwie!!!. Z tego co usłyszałem od kierownika standard to co 2m ...

Czy my się przypadkiem nie zrozumieliśmy? Mi chodziło o szpilki do związania szalunku by płyt Ci nie powyginało (pisałeś o tym, że nie wyszedł idealnie wieniec). Wydawało mi się, że miałeś dość rzadko te szpilki do spięcia szalunku. No a ten pomysł z rurkami od prądu dobry ale czy wart zachodu? cena szpilki fi6 jest na poziomie ok 1zł/1mb więc szpilka 40cm do spięcia wieńca to 40gr - pewnie rurka drugie tyle kosztuje, a jak wspominałem u siebie (zalewałem kawałek słupa) szpilki drugiego dnia spokojnie można wkrętarką wykręcić (i wciąż będą się nadawały do pracy jeśli to ważne).

 

Z drugiej strony - czas na ich wykręcanie pewnie jest wart więcej niż taka rurka, która to dodatkowo pomoże ustawić szerokość rozpychając szalunek (dystanse) :)

Kto to już tak robił, Sadysta? Na pewno on ;]

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 878
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Osb nie jest zbyt fajnie na szalunki, zwłaszcza 18mm. Fajnie to może się robi bo docinasz odpowiednie szerokości i masz powtarzalne odcinki (można też zamówić na wymiar w jakimś markecie typu obi/casto) ale już wytrzymałość jest do bani - może wypadało by wzmocnić taki szalunek poprzeczną deską i dopiero skręcać - wtedy by wyszło ładnie. Ja mam deski 25mm od szalunku ław i te skręcałem zdaje się co 70cm a i tak w jakimś miejscu widziałem delikatne wybrzuszenie tyle, że ława wysoka na 40cm więc był spory napór betonu. Teraz z tych samych desek robię szalunek cokołu pod płot i chciałem dać podobnie 'ściągi' co 70-80 cm ale cokół tylko 20cm wystaje ponad ziemie (w szalunku) i szeroki jest na 16cm więc może wytrzyma by jakoś za mocno się nie pofalowało?

 

A właśnie, jak się spisuje taka diamentowa tarcza szlifierska do betonu? Bo przy okazji wykładania chudego betonu na podłogę na gruncie wylałem na szybko (czyt. na wariata) 12,5mb cokołu pod płot i są takie fale, taka tandeta, że patrzeć nie mogę - muszę poszlifować, ściąć tarczą do betonu a jak zobaczyłem Twoją tarczę szlifierską to jakaś taka lampeczka w głowie mi się zapaliła, że to może być to :) Jakie to jest trwałe w zależności od ceny?

 

PS. masz jakieś dodatkowe zdjęcia do Twojego montażu okien? Mam jakiś niedosyt bo temat bardzo interesujący ;)

 

Pozdrawiam

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osb nie jest zbyt fajnie na szalunki, zwłaszcza 18mm.

 

Też jestem tego zdania teraz szedł bym w dechy.

 

A właśnie, jak się spisuje taka diamentowa tarcza szlifierska do betonu?

 

Model i firmę masz na fotce cena 55zł czyli 3x mniej niż za boscha w casto więc się długo nie zastanawiałem kupiona w lokalnym składzie budowlanym są jeszcze takie same ale z dwoma paskami ściernymi kosztują z 15zł więcej. Ja na swojej nie zauważyłem zużycia wiec jakoś do ceny jest ok. Tylko pamiętaj że to żmudna praca idzie po powoli i pył jest wszędzie(maska obowiązkowo).

 

PS. masz jakieś dodatkowe zdjęcia do Twojego montażu okien? Mam jakiś niedosyt bo temat bardzo interesujący

 

U mnie zasada jest prosta ja robię zdjęcia tak aby wszystko było w miarę jasne co skąd się wzięło, jak chcesz coś dodatkowo nie ma problemu ale pisz dokładnie co mam sfotografować bo nie jestem telepatą;). A po drugie obejrzyj filmiki które zamieściłem one mogą ci dużo rozjaśnić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wiesz, potrafię czytać ze zrozumieniem (a przynajmniej zazwyczaj) więc i filmy widziałem (jeden z nich już dawno temu widziałem szukać info o mowo na YT). Po prostu lubię podziwiać solidną pracę :)

 

... ale mam stres'a przed jutrzejszym dniem :D już powiedziałem żonie, że glutka zaprowadza do p-kola bo ja na 8 max chce być na placu boju by dokończyć rozwijanie papy w garażu, może jakieś sznureczki przygotować do pierwszej warstwy i byle tylko pogoda dopisała a jutro będę miał pierwszą warstwę a i może zasypaną petitem nawet :D Normanie jestem podekscytowany jakbym szedł na pierwszą randkę :lol2: Tyle czasu na to czekałem.... Dawno już bym zrobił to sam wypożyczając wcześniej stojaki (Sadysta miał swoje, w sumie mógłbym zrobić sobie sam nawet na laserze ale jakoś chciałem mieć oryginał). Obym tylko jutro się nie zawiódł :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc witam, nie wiem jak to sie stalo ale dopiero teraz przeczytalem twoj dziennik i powiem :yes: bardzo mi sie podoba dlatego ze robisz bardzo duzo wedlog tego jak ja se wymyslilem( do tej pory tak myslalem ze ja) tj. : gazobeton na pianke, okna zamontowane na klejonce itd. jezeli chodzi o gazobeton to powiedz jak ten H+H z trzymaniem wymiaru? ja bede robil z ytonga podobno najlepiej trzyma wymiar a to dlatego ze chcialbym pojsc o krok dalej i nie robic tynkow tylko po zabruzdowanu instalacji szpachlowadz bezposrednio na ytonga zrobie to z garazu tak na probe i napewno opisze. Twoj pomysl na wiezbe- super alternatywa dla wiazarow z tym ze mozna zrobic we wlasnym zakresie.pozdrawiam i mocno kibicuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzej82

 

Dzięki za dobre słowo mam nadzieję że nie pozwiesz mnie za plagiat albo kradzież pomysłu;)

 

Co do H+H(Żelisławice) trzyma bardzo ładnie wymiary. Myślę jak każdy BK odmiany TLMB. Przewagą H+H nad Ytongiem która u mnie zdecydowała była Cena i Wielkość bloczka. W mojej opinii najlepszym BK może się pochwalić H+H z Gorzkowic, mają najlepszy park maszynowy co się przekłada na jakość produktu (wymiary) ale cena wyższa i tam trudno o termin bo mają ful obłożenia.

 

Co do twojego pomysłu na "gołe ściany" z doświadczenia powiem tak że ściany to połowa drogi pamiętaj jeszcze o wieńcu. Cały twój plan może lec w gruzach jak wyjdzie ci wieniec do dupy jak u mnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie jezeli chodzi o wieniec dlatego (jeszcze nie przesadzone) mysle nad zastosowaniem ksztaltek u. Dla mnie H+H wychodzi troche drogo ze wzgledu na odleglosc od fabryki - liczylismy to z przedstawicielem. co do "mowo" spoko odpuszcze Tobie:D, nawet zastanawiam sie nad wykozystaniem do tego klejonki z zielonej wodoodpornej mdf - ma bardzo podobne wlasciwosci do oryginalu. bardzo mi sie podoba sufit katedralny sam zreszta mam taki w projekcie ale tylko nad salonem z kuchnia. tak kombinuje jak tam upchac antresole. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeżutkie Anonimowe info: są rynny! O godzinie 11.00 zameldowało się na budowie dwóch sympatycznych panów którzy mówią na siebie DachFalc.pl i się zaczęło:)

 

Instrukcji montażu nie fotografowałem bo pomagałem chłopakom a po drugie wszystko jest w pierwszym lepszym filmiku z YT:

 

 

O godzinie 15.30 chłopaki spakowali zabawki i pojechali w siną dal:bye:

 

A ja zostałem z nowym nabytkiem który trudno sfotografować bo ZLEWA się*z resztą dachu, co było celem tej operacji.:yes:

 

Profil rynny:

 

http://i.imgur.com/xkDjWTI.jpg

 

Fotki ale raczej nic nie zobaczycie z daleka bo wszystko się ładnie zlewa i mało co widać

 

http://i.imgur.com/IZSzZ74.jpg

 

http://i.imgur.com/WNV3gpq.jpg

 

http://i.imgur.com/NOJJZDl.jpg

 

 

Trochę detali:

 

 

http://i.imgur.com/0fLdLk0.jpg

 

http://i.imgur.com/yPpZds5.jpg

 

http://i.imgur.com/EADduOH.jpg

 

http://i.imgur.com/AuE9i2Z.jpg

 

http://i.imgur.com/oCOFZtC.jpg

 

Rur spustowych nie montowali, zrobię to na etapie ocieplania pytanie czy całkowicie schowane czy częściowo, temat do przemyślenia. Ogólnie rynna po wyjechaniu z maszynki jest jak flaki, po zamontowaniu "spinek" nabiera na sztywności MEGA. W trójkę montowaliśmy rynnę o długości 22mb, dwóch na samych końcach jeden w środku i rynna trzyma się sama. Po tym jak chłopaki się zabrali zrobiłem test o którym mówili. Czyli "powiesić" się na rynnie. Test z obciążeniem 85kg rynna przeszła pomyślnie:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziękowania dla kolegi thoerg od którego dostałem namiary na chłopaków. Myślę że warto zajrzeć koledze w dziennik, można zobaczyć jak fajnie zrobić dach na rąbek klasycznie a że ostatnio skończył elewację to jest na co popatrzeć:yes:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?247280-Indywidualna-parterowa-stodo%C5%82a-na-Choszcz%C3%B3wce&p=7466834&viewfull=1#post7466834

 

Koszty Rynien:

 

44mb rynny + 4 spusty po 4mb = 60mb = 1800 $$$ (30$/mb) oczywiście robocizna i bujanie się chłopaków z drugiego końca polski w cenie.:cool:

 

 

Aha żeby nie było że się rozleniwiłem a na dodatek ekipy wynajmuję żeby za mnie robiły:p to powiem że zacząłem akcję pod tytułem "Dach płaski" nad wejściem ale to po woli bo plenów brak.

 

http://i.imgur.com/Hf6Ydwp.jpg

 

 

 

 

No i dopytujecie się jak tam mój rąbek wygląda:

 

 

http://i.imgur.com/AFg8FWm.jpg

 

http://i.imgur.com/88hAqrp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Strona 6 instrukcji ruukki:

 

"Kierunek montażu

 

Zawsze rozpoczynaj montaż paneli Classic od

prawej strony."

 

 

czym to motywują ? Dlaczego np nie od lewej strony - czy to jest tylko zalecenie bo według tego klucza gną połac dachu ?

...inni producenci uzależniaja to od ustawienia do wiatrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym to motywują ? Dlaczego np nie od lewej strony - czy to jest tylko zalecenie bo według tego klucza gną połac dachu ?

...inni producenci uzależniaja to od ustawienia do wiatrów

 

W takim wypadku rąbki obu połaci się nie pokrywają? Bo przeciez ostatni panel pierwszej połaci trzeba docinać z długości. Czy może zaczynając drugą połać obcinany był pierwszy panel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym to motywują ? Dlaczego np nie od lewej strony - czy to jest tylko zalecenie bo według tego klucza gną połac dachu ?

...inni producenci uzależniaja to od ustawienia do wiatrów

 

Anatomia rąbka w pigułce:):

 

http://i.imgur.com/zk7cHlA.jpg?1

 

Czerwona strzałka - "zamek"

Niebieska strzałka - "rąbek"

Różowa strzałka - "felc do pasa startowego"

 

Jeśli mamy firmę która nie robi w standardzie "felca" to od nas zależy w którą stronę będziemy kłaść rąbek bo sobie zrobimy owy "felc" albo na "górze" albo na "dole" panela i to nam zdefiniuje czy idziemy od prawej strony czy od lewej. Jeśli mamy felc zrobiony przez fabrykę to on nam narzuca kierunek krycia. Czyli parząc na zdjęcie wyżej tu mamy kierunek od prawej bo arkusz ma po prawej rąbek po lewej zamek a na zamek pierwszego arkusza musi najść rąbek z drugiego arkusza. Inaczej się tej blachy nie da zamontować;)

Alles klar???

 

 

Marek.M

Czy montując te rynny zachowano spadek, jak tak to jaki?

 

Zachowano spadek na tz. oko;) Te rynny są o tyle fajne że można je łatwo okręcić i skorygować spadek. Zaczekam na pierwsze lepsze oberwanie chmury i będę obserwował.:rolleyes:

 

 

W takim wypadku rąbki obu połaci się nie pokrywają? Bo przeciez ostatni panel pierwszej połaci trzeba docinać z długości. Czy może zaczynając drugą połać obcinany był pierwszy panel?

 

Nie pokrywają się co skutkuje tym że nisko przelatujące ptaki widzą to:D, bo ty przecież nigdy nie jesteś jednocześnie z jednej i drugiej strony domu aby to porównać.;)

Ale nic nie stoi na przeszkodzie jeśli nie masz fabrycznego "felca" zrobić jedną połać z prawej a drugą z lewej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

Czyli zgadlem...

Tak pytałem czy przypadkiem nie ma innych czynników. Na innych instrukcjach czytałem żeby zaciecie zamka nie było w strone wiatru bo wtedy ograniczamy hałas blachy podczas wichury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popołudnie w pt i sobotę udało mi się wtargać, dopasować i zamocować krokwie na dachu płaskim. Trochę było rzeźby bo muszę się zmieścić z wysokością dachu, tz. ogranicza mnie pas podrynnowy dachu głównego, więc trzeba było pogłębiać zamki w krokwiach a z drugiej strony zrezygnować z murłaty.

 

Efekt:

 

http://i.imgur.com/Z74RQ0r.jpg

 

http://i.imgur.com/3yU2TrC.jpg

 

http://i.imgur.com/dlzQqhR.jpg

 

http://i.imgur.com/EYM0mGw.jpg

 

http://i.imgur.com/hSFxs7v.jpg

 

http://i.imgur.com/J1nXNdB.jpg

 

 

Tu widać o co chodzi, muszę się zmieścić w obszarze jak różowa strzałka z: deskowanie 2cm, folia paroszczelna 0cm, PIR 16cm, płyta MFP 1cm, membrana EPDM ~6mm. Wszystko na styk.

 

http://i.imgur.com/r7PCKQz.jpg?1

 

 

Spadek jest 2% mam nadzieję że wystarczy. Do zamocowania krokwi użyłem dybli którymi montowałem ramy okienne (15cm);)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...