Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ANONIMowa STODOŁA - DIY


Recommended Posts

Gość grend

Akurat "gwarantowany styropian"albo "gwarantowany cement" to tylko slogany stosowane przez przedsiębiorstwa zagraniczne działające na rynku Polskim. To samo działa na innych rynkach. Wspólnym mianownikiem jest tylko to ze to jest produkt zagraniczny. Ja w przeciwieństwie do wiekszości forumowiczów miałem kontakt z wieloma firmami produkujacych styropian i jakoś nie widziałem nigdzie tej przepaści technologicznej - ale to moje osobiste zdanie. Ostatnio ocieplałem takim czyms, a cena nieporównywalna ....

 

https://www.gunb.gov.pl/probki/2017?manufacturer=albaterm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 878
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Grend chyba miał na myśli produkt albaterm fasada 0,32 super. Zerknalem i jeżeli ma atesty to nie widzę sensu przepłacać aczkolwiek pytanie jak wychodzi cena za m3 i jak też z klasą trzymania wymiarów płyt? Ja pamiętam ze brałem na fundament styropian z termorganika i 2 opakowania bardzo krzywe płyty. ..ale jakoś to wykorzystałem nie chciało mi się reklamować. Przy elewacji nie dopuszczam myśli o takich krzywiznach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend

To był albaterm 032 - twardy prosty. Akurat cena to była nieosiagalna dla zwykłego śmiertelnika ;) ... moge napisać ze było mniej niż 160pln m3.

 

Generalnie ja bym nie ulegał jakiemus marketingowi tylko kupił po paczce 3 producentów i wybrał najlepszy. Ja mam elewacje + ocieplenie stropu ze styropianu Arbet - na 60 m3 miałem tylko do jakies 20 płyt zastrzeżenia. W paczce jedna płyta była bananem na 5mm. Prostokatność idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow. Szukam inspiracji na docelowy dom i podziwiam Twoją robotę!

 

A teraz kwestia technologiczna co do okien (nie czepiam się tylko poruszam). Przy PCV dałeś tylko piankę i na wierzch klej i na niego pójdzie tynk?

Jeżeli tam nie ma folii/taśmy to wiatr wepchnie trochę wilgoci i wydaje mi się, że musisz zapewnić możliwość ucieczki wilgoci z drewna. Od środka też będzie tam wnikać para wodna. Styropian ma wystarczająco mały współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej, więc wilgoć by uciekała, tylko nie można go przykryć sztucznym tynkiem.

Jaki będziesz miał tynk?

 

Druga uwaga, drewno KVH nie jest tak równe jak BSH, więc ja ktoś będzie chciał z KVH robić to niech weźmie to pod uwagę. I równie dobrze można wziąć zamiast KVH dowolny równy kawałek C24 struganego i suszonego.

Może ogólnie warto to drewno zaimpregnować, bo czy BSH czy KVH czy C24 strugane/suszone nie jest odporne na wilgoć.

 

A tak mniej poważnie, to trochę ironiczne jest że plastikowe okna wkładamy w pieczołowicie przygotowane drewniane ramy:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

Nie chce mi się was cytować więc odpowiem krótko bez cytatów:

 

karster

Nigdzie nie napisałem że TO jest beeee. Po prostu według moich kryteriów, czyli certyfikatu "GS" ląduje z całą resztą w jednym worku(życie:D). Poczytaj sobie o producentach granulatu z którego robi się styro jak dobrze pamiętam jest ich 3 a firm które robią styropian jest pewnie z 1000. Austrotherm jest przy jednej z fabryk granulatu dlatego uważam że na najlepszy jakościowo towar do dalszej produkcji dlatego jest u mnie nr1 no i ogólna opinia na rynku. Ale poczytaj sobie bo mogłem coś pokręcić.

 

Soczek1212

Nie obraź się ale muszę to napisać, metoda kombinowana według mnie jest po prostu głupia. Co jakiś czas się pojawia się na forum ten pomysł jako możliwość skorzystania z najlepszych cech pianki i kleju z wora a ja uważam że jest dokładnie na odwrót czyli będziesz miał same wady pianki i same wady kleju z wora. Bo nie będzie ani szybko lekko bez dzwigania (pianka) ani klasycznie, sprawdzone w długim okresie czasu, według sztuki (klej z wora). Będzie za to długo ciężko wszędzie będziesz musiał nosić i wiadro z klejem i pistolet z pianką. A podsumowując będzie tak że klej będzie trzymał na początku a pianka w tym czasie będzie chciała odpychać styro i sam nie będziesz widział co trzyma faktycznie to stro. Moja propozycja 1. Masz równe ściany niski budynek nie chcesz się namęczyć nienawidzisz kołkować (jak ja) weź piankę. 2. Nie masz przekonania do pianki, masz równe ściany chcesz klasycznie kup klej w wora kładź go na grzebień i będziesz miał lepiej niż 90% inwestorów. 3. Masz krzywe ściany chcesz coś pod prostować chcesz żeby było szybko i dobrze klej na placki plus ramka ewentualnie kołki i tak jak w dwóch poprzednich wersjach będziesz też miał super. Powodzenia.

 

Doli

Spoko

 

Kaizen

 

Dzięki za wpis. Zmusiłeś mnie do poszperania w necie. Fakt wszystko jest szyte grubymi nićmi. To co znalazłem to to że Austro i Knauf dostali certyfikaty jako pierwsi potem długa cisza i następna wzmianka że do programu "dołączyli" i tu już długa lista różnych dziwnych firemek. Nigdzie nie znalazłem info że dostali certyfikat tylko że "dołączyli" czyli poddali się dobrowolnemu badaniu ich produktów i tu zaczyna się problem bo obecnie stronka "GS" nie działa i ogólnie ciężko coś znaleźć, bo niby co PSPS ma napisać że sorry ale nasi członkowie to jednak są beee. A jak jeszcze sobie wpiszecie u wujka gogle "czarna lista styropian" i poczytacie o procesach jakie grożą ITB za przeprowadzenie badań i opublikowanie że jakieś produkty są beee (tu się pojawia firam Yetico) to już w ogóle szkoda czasu. Wychodzi że wszystko odbywa się za kurtyną między różnymi organizacjami i producentami styro i każdy się boi o własną dupę. To tylko taki mój krótki wywód, proszę tego nie odbierać jako reklamę jakiś konkretnych firm.

Ps. nie chciał bym żeby teraz rozgorzała dyskusja na 5 stron które styro lepsze bo wiadomo że "moja racja jest mojsza niż Twoja".:lol2:

 

ACCel

 

Nie bardzo kumam o co chodzi w kwestii montażu okien? O jaką wilgoć chodzi rozwiń proszę który element jest problemem? Jeśli chodzi o połączenie ramy z oknem jest tam taśma rozprężna 3w1 więc żadne taśmy paro nie są potrzebne, technologicznie jest to identycznie jak mowo tylko drewno zastępuje purenit. Jeśli chodzi o tynk to wew będzie gipsowy twardy, zew to silikonowy. Przy oknach jeszcze będę montował listwy przyokienne z siatką tzw. "apu listwa".

 

Ps. mam nadzieję że dzienni pobudził do kreatywności przy projektowaniu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche takie nie miejsce na temat dyskusji na temat styropianow, ale dobra wtrace...

zeby sprecyzowac na jakiej podstawie ta opinia: 12 lat handlu systemami docieplen przy czym moja specjalizacja sa systey docieplen wiec rocznie mowimy o kilkudziesieciu tysiacach m2 x ilosc lat daje juz wynik liczony w setkach tysiecy m2 (przeroznymi) a co za tym idzie styropianami i welna, 4 lata polaczenia handlu i wykonastwa elewacji. na takiej probce opinia:

ad rem:

JEDYNY w tej chwili na prawde dobry styropian to Etixx Knaufa. Tu nie ma wyjatkow od zasady, zawsze bedzie prosty, zawsze bedzie rowny, zawsze bedzie wazyl odpowiednio duzo i mial odpowiednia lambde.

Dalej: Austrotherm, Knauf - i tu generalnie prawie zawsze jest ok, dlaczego prawie? a no dlatego ze nawet tym dwom zdarza sie, ze przyjada banany, rzadko sie to zdarza, ale sie zdarza. Reklamacja - wg normy... a norma niestety dopuszcza niedokladnosci wymiarowe, i czesto banany sie mieszcza w tej normie. czasmi wymiana, czasami nie (mala probka) bo takich reklamacji w roku jest max 2.

Dalej: Termoorganika, Swisspor - czesciej zglaszane zastrzezenia, ale trafiaja sie partie idealne. Termoorganice trzeba oddac to, ze w przypadku zgloszenia zastrzezen bardzo czesto wymieniaja cala partie... tyle ze to taka troche slaba tez zaleta... zamowienie , 3-4 dni, dostawa, zgloszenie zastrzezen , 2-3dni na wizyte, kolejne 3dni na wymiane... robi sie prawie juz 2 tygodnie... a majstry stoja, terminy uciekaja...

do tego wez to rozladuj i zaladuj i znowu rozaladuj...

i mniej wiecej to by bylo na tyle producentow wg mojej opinii ktorych nalezy brac pod uwage.

 

Co jest dalej, tu juz nazw producentow wymieniac nie zamierzam, ale: .... sieczka, cenowa, jakosciowa, logistyczna, wagowa, wymiarowa. Zdarzaly sie przypadki styropianow grafitowych ktorych nie dalo sie rozladowac z samochodu... zlapanie paczki w rece powodowalo powstanie wyrwy w plycie styropianu na ksztalt palcow. Zdarzyc sie moze wszystko: trapezy, banany, <10kg/m3, tluste powierzchnie w grafitach uniemozliwiajace klejenie nawet dobrymi klejami.

Edytowane przez fighter1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie gdzie stosuje się drewno trzeba zadbać o kwestie wilgoci docierającej do niego.

I teraz w tym wypadku jest kawałek drewna do którego dostanie się wilgoć. Wepchnięta będzie przez wiatr, bo styku tynku z ramą chyba nie da się dobrze zabezpieczyć bez taśmy przyklejonej do ramy okiennej a potem zatopionej w tynku.

 

Jak się dostanie wilgoć to powinno się jej pozwolić wydostać. Styropian z klejem raczej pozwoli bo mają współczynnik oporu dyfuzyjnego pary wodnej µ rzędu 20-60 ;)

Tynk silikonowy ma µ 40-60. Więc też powinno być ok.

Tynk akrylowy ma µ około 120-160 więc już gorzej.

Tynk cementowo wapienny chyba 12.

 

Co ciekawe systemy uszczelniania okien w murze też poruszają tą kwestię (taśmy paroszczelne od środka µ >>1000, paroprzepuszczalne/wiatroizolacja od wewnątrz), a również dobrze można by tam przykleić z obu stron dowolny kawałek szczelnej i trwałej folii, gumy czy papy, bo mur ma dosyć dobrą paroprzepuszczalnośc (µ 3-12 w zależności od materiału) i przepuszczalnością taśm nie ma się co martwić, ważne tylko aby zapewniały szczelność.

 

Sam będę walczył z uszczelnieniem styropianu wokół okien i najsensowniejszym wariantem wydaje się taśma zewnętrzna przylepiana do okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks później...

Hej hej hej

 

Dzięki za miłe wpisy, fajnie że to doceniacie, staram się. Ogólnie na budowie cisza a ja nucę piosenkę Abba money money money;) poza tym mam trochę się dzieje w życiu prywatnym więc kocioł musi być:stirthepot:. Trochę mnie ściska w dołku jak sobie wertuje dzienniki na forum ale cóż zrobić:). Żeby nie było że taki jestem próżniak to rozkminiam dużo tematów od strony teoretycznej lub po prostu w głowie układam plan działania. U mnie działa zasada pareta 80% rozkmina + planowanie 20% czas na budowie. Z tematów na tapecie są daszek (fotki niżej) to robię ja, podłączenie instalacji do domu (woda, kanalizacja, prąd) wszystko pójdzie jednym ciągiem (to będzie robić ekipa). Poza tym wybrana jest na 90% ekipa do tynków (Nida gips utwardzane Zeta), liczę to z każdej strony i ni jak nie chce wyjść że się opłaca robić to samemu:cool: cena 28zł/m2 nic mnie nie interesuje. Dość sporo czasu zajmuje mi rozwiązanie dylematów z PC, ale o tym zamieszczę niedługo jakiś konkretny wpis z moim (innym) podejściem do tematu i paroma wykresami i cyferkami i liczę że tu mi pomożecie czy ma to sens czy nie.:hug: . Poza tym długie rozmyślania o efekcie końcowym domu jak i terenu w koło. Ogólnie masa pracy.

 

Żeby nie było że bez fotek:

Daszek wersja 1.0 okazała się spoko tylko jeden mały szczegół spowodował że będzie wersja 2.0 otóż przy dokręcaniu ostatniej śrubki okazało się że szkło nie jest hartowane:bash: i efekt był taki że stałem na rusztowaniu wielka tafla szkła (70x150cm) pękała na pół a ja się zastanawiałem czy puścić ja w cholerę i pewnie porysować drzwi czy ratować drzwi od zniszczenia i się samemu pociąć.:confused:. Powiem tylko że się udało i teraz to się z tego śmieję ale wtedy nie było mi do śmiechu.:no:

Tak więc będzie wersja 2.0 jak zakupię nowe hartowane szkło. Na fotkach są części składowe mojego szalonego pomysłu: linki stalowe elementy szklanych balustrad i daszków, długie wkręty (8x300) z jakimiś koszulkami z super materiału i kotwy do montażu rusztowań. Ja zrobię wszystko to dodam więcej zdjęć jak to finalnie wygląda.

 

uiMvkq0.jpg

 

3Hmah6g.jpg

 

ten element niżej trzymać będzie szybę jest przykręcony długim wkrętem i w tym miejscu nie ma styropianu tylko xps, to kółko u góry jest wkręcone w czoło krokwi

nmzXb5m.jpg

 

Efekt końcowy:p

FJqB83I.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić o namiar na " długie wkręty (8x300) z jakimiś koszulkami z super materiału ".

 

Mieszkam od prawie roku a daszku nie mam, mój plan to konstrukcja z drewna a na niej płyta z litego PCV, miałem problem jak zamocować konstrukcje do ściany z 20 cm styropianu. Wkręty były dłuższe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...