the_anonim 30.01.2017 18:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 Witam Podzielisz się namiarami i kosztami drewna klejonego, modrzewia na deskowanie i izolacji nakrokwiowej? Koszty koszty koszty, obiecałem sobie na początku że będę je podawał bo sam jak szukałem pomysłów na swój dom to ciężko czasami z tym. Coś mi się podobało a później okazywało się że kosztuje majątek i szkoda mojego czas, wiec będą też i koszty a co:) Drewno BSH 1700zł/m3 Modrzew syberyjski 35zł/m2 PIR 16cm 73/m2 Namiary tylko na priv. Obiecuję zrobić pełny kosztorys zaczynając od dachu bo to na świeżo ale muszę mieć do tego wenę. Powiesz coś o swoim "MOWO", czy dopiero w swoim czasie? Nie to nie tajemnica mam zamiar wykorzystać pozostałe drewno BSH-a (pociąć w kształt) zamiast oryginalnych kantówek MOWO reszta pewnie będzie systemowe. Swoją drogą to trochę chore że to tyle kosztuje. Czekam z utęsknieniem aż ktoś normalny to skopiuje i zrobi to w ludzkich pieniądzach. Mam pytania odnosnie plyty: - na jednym ze zdjec jest pokazana "szklista" powierzchnia plyty fundamnetowej. Czym byla zacierana plyta, zeby uzyskac taki efekt - tylko maszyna ze skrzydelkami jak "helikopter" czy roweniez pozniej byl na skrzydelka nakladany talez? Szczerze nie wiem były dwie maszyny jedna mniejsza druga większa ale czy zmieniali dyski nie wiem. A ta "szklista" powierzchnia to efekt wody ale myślę że po impregnacie do betonu będzie podobny efekt. W łazience też to jest warstwa ostateczna tylko tam mam jeszcze do podkucia brodzik bo zapomniałem na etapie lania:) Też próbowałem uzyskać informację od tej firmy czy można wykonać jednym procesem płytę i niejako posadzkę (rozróżniam je używając ich preparatów ale odpowiedź umiarkowanie informacyjna była. Trudno chyba kontrolować kolor/odcień betonu do pożądanego więc ja raczej będę kombinował z zabarwieniem/patynowaniem przed uszczelnieniem To zależy co chcesz osiągnąć faktycznie nikt nie zagwarantuje ci że beton będzie miał kolor jak z wzornika ale to cały urok tego materiału że nawet w jednym pokoju masz tak zróżnicowaną posadzkę. Ale można trochę pokombinować z piaskiem i chyba czymś tam jeszcze nie pamiętam no chyba że masz sprecyzowany dokładnie cel to wtedy faktycznie możesz myśleć o utwardzaczu i piasku kwarcowym itp. Jest trochę firm które się tym zajmują. Ale dylatacją jak w klasycznych wylewkach się nie przejmuj. Pozdrawiam czytających i oglądających. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 31.01.2017 05:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Cześć, gratuluje pięknej stodoły:-) Odkryte drewno BSH super! Pierwotnie u mnie na dachu tez miała być blacha w rąbeki ale jakoś wszyscy mnie od tego odwodzą... zaczynając od firmy co ma dach stawiać a kończąc na facecie ze sklepu z dachami Trzymam kciuki i kibicuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 31.01.2017 09:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Witam i dzięki za dobre słowo:) Pierwotnie u mnie na dachu tez miała być blacha w rąbeki ale jakoś wszyscy mnie od tego odwodzą... zaczynając od firmy co ma dach stawiać a kończąc na facecie ze sklepu z dachami A czy oni tam mieszkać będą? Za każdym razem gdy byłem u architekta na koniec padało pytanie "A może chcesz zmienić tą płytę fundamentową na ławy?" . Po drugie sprzedawcy i wykonawcy też wolą robić taśmowo to co zawsze niż raz czy dwa razy w miesiącu zrobić coś innego wiem bo też siedzę w sprzedaży;). Miej SWÓJ pomysł na SWÓJ dom ale zawsze słuchaj opinii innych za i przeciw (jak w tej reklamie ING:lol2:). PS. TIP do blachy na rąbek. Warto zainwestować z szerokie łaty im szersze tym lepiej 10,12,15cm (deska calówka) blacha ładnie się układa to podstawa tych mitów o Rąbku. Drugi TIP to że warto zainwestować w oryginalne obróbki i blachę z wygiętym felcem startowym(tak się chyba to nazywa) niż samemu to robić na budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konrad Podgórski 31.01.2017 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Dom ekstra, śledzę dokładnie bo u mnie też płyta grzewcza będzie z podłogą zacieraną. Ciekawy jestem jak równo wyszła u ciebie, jak płaska podłoga jest możliwa do uzyskania. Oraz czy podczas murowania nie wygieła się. Konstruktor powie że 3cm ugięcia to "w normie" a jednak mieć taki spadek w pokoju to już słabo Dzięki za TIPy do blachy na rąbek i w 100% zgadzam się, robimy domy dla siebie a nie dla wykonawców. Nie należy słuchać wszystkich rad tylko robić według przeczucia (o ile ma sie jakiekolwiek pojęcie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 31.01.2017 11:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Witam Ciekawy jestem jak równo wyszła u ciebie, jak płaska podłoga jest możliwa do uzyskania. Oraz czy podczas murowania nie wygieła się. Konstruktor powie że 3cm ugięcia to "w normie" a jednak mieć taki spadek w pokoju to już słabo To oczywiście zależy od ekipy która leje beton i zaciera u mnie odchyłka min od max to 1,5cm ale oczywiście te punkty nie są koło siebie także jak padał deszcz to były kałuże jak wyschło to daję piwo jak znajdziesz punkty gdzie jest nisko a gdzie wysoko. Jedynie przy dylatacji mojej płyty jest to widoczne w korytarzu tam trzeba będzie trzeba coś podszlifować. Dzięki za TIPy do blachy na rąbek i w 100% zgadzam się, robimy domy dla siebie a nie dla wykonawców. Nie należy słuchać wszystkich rad tylko robić według przeczucia (o ile ma sie jakiekolwiek pojęcie) TIP-y i inne tego typu rzeczy muszą być bo dziennik jest prowadzony w 70% dla tych co budowa przed nimi aby mieli łatwiej a 30% to ekshibicjonizm budowlany włąściciela:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 01.02.2017 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Drugi TIP to że warto zainwestować w oryginalne obróbki Masz na myśli te od producenta pokrycia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 01.02.2017 13:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Masz na myśli te od producenta pokrycia? Tak. Te z Ruukki są naprawdę dobre, nie do zrobienia na budowie przez samoobrona. Ja wziąłem pas nadrynnowy wiatrownicę a potem zamówiłem jeszcze Gąsior choć miałem już kupiona blachę płaską (wykorzystam na pas podrynnowy). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 01.02.2017 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Obowiązkowo gasior i giecie połaci panelu. Reszta we własnym zakresie tylko trzeba miec dostepną maszyne do giecia. Można wypożyczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 04.02.2017 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Jakie wymiary mają Twoje kantówki na MOWO??? To też klejonka? Tak sie nad tym zastanawiam, że to by miało sens by wstawić okna na takich kantówkach:-) Tu jest podobnie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 04.02.2017 14:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Kantówki to pozostałości po więźbie 10x20cm 8x16cm Tak to drewno klejone BSH Proszę czytających i mądrzejszych o zajrzenie do tego wątku (nie chciałem zaśmiecać dziennika bo może dużo tego być) :http://forum.muratordom.pl/showthread.php?214599-Zamiast-MOWO&p=7406708&viewfull=1#post7406708 i moich rozterek co do mojego MOWO. Wszystkie opinie miło widziane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 09.02.2017 21:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Panowie i Panie z szanownego forum proszę o poradę w sprawie styropianu na elewację. Ptaszki ćwierkają o podwyżce z dniem 17 lutego więc rozkminiam temat styropianu. Nr 1 http://bednarek.sklep.pl/styropian-swisspor/2607-supor-thermo-plus-fasada-grafitowy.html Nr 2 http://bednarek.sklep.pl/styropian-swisspor/1973-swisspor-lambda-031-max-fasada-grafitowy.html lambda 032 vs 031 wytrzymałość na rozciąganie 80kpa vs 100kpa Cena Nr1 vs Nr2 w moim przypadku zakupu 1k różnicy. Pomijając lambdę (bo i tak będzie dobrze), czy aż tak ważne jest "wytrzymałość na rozciąganie" aby dopłacić 1k? Za tą kasę przy opcji Nr 1 będę miał jeszcze piankę do klejeni i pewnie siatkę zbrojącą. Jest sens przepłacać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 09.02.2017 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Z twardszym się lepiej pracuje, mniej się kruszy i powinien też być mniej "bananowaty". Ale ja bym brał tańszy, a najlepiej to znajdz najbliższą fabrykę styropianu i pojedz tam osobiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 10.02.2017 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Zagadaj z fighter1983Coś Ci dobierze.Ja od niego brałem termoorganike cały zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 11.02.2017 18:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) Obiecałem koszty to będą ale od tyłu:P Koszty dach: Więźba cała 15 000,- (murłata, krowkie, kleszcze, łaty, kontłąty) Krokwie 4,5m3 + kleszcze 2m3 = 6,5m3 (BSH) Modrzew syberyjski (pełne deskowanie) 6 700,- około 180m2 Izolacja PIR (16cm) 13500,- około 180m2 Membrana Delta Vitaxx Plus -1 500,- około 180m2 Blacha na rąbek Ruukki Purex - 9 500,- (z czego około 6800 to blacha, reszta to obróbki, blacha płaska wkręty itp.) Zakupy w Folnecie 1 000,- (czyli folia paro, kleje uszczelniające, taśmy alu, kratki okapowe i jakaś drobnica) Płyty MFP 22mm - 500,- Wkręty DMX 6x280 - 700,- Wkręty DMX 4,5x60 - 80,- Wkręty Spax 8x260 - 100 Wkręty Spax 4x40(chyba) - 100,- Płyta MFP 10mm - 170,- (dach płaski) Szpilki, nakrętki podkładki itp. - 500,- Impregnat do drewna - 50,- Jakieś flaszki% - 150,- Suma 49 550,- Ale wydaje mi się że trochę za mało kiedyś szybko liczyłem i wychodziło około 51/52 tys. i tego bym się trzymał. Do tego jeszcze brakuje rynien i epdm itp na daszek płaski więc zamknę się napewno w 55tys. Czy to dużo czy mało za to żeby mieć gotowy sufit w domu parterowym pozostawiam czytającym:hug: Ps. przypomniało mi się doliczyć trzeba: -zacięcie więźby na maszynie CNC około 400zł/m3 u mnie 2500zł Edytowane 30 Marca 2017 przez the_anonim dodanie kosztu zacięcia więźby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 11.02.2017 18:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Koszty Ściany: BK H+H kl500 TLMB - 5 750,- (ściany zewnętrzne)Silka E12 Xella - 2 360,- (ściany działowe)Zbrojenie wieńca i słupów - 1 500,-Beton B30 - 1 500,- Pianka do BK Tytan - 700,- (Ps jak by ktoś chciał kupić to mam 24 puszki do odsprzedania w dobrej cenie)Płyty OSB 18mm - 1700,-Zaprawa murarska - 150,-Pistolet do pianki - 50,- (kolejny:) pamiętajcie aby zostawiać zawsze nakręconą puszkę i będzie oki a czyściki wyrzućcie do koszt)Zestaw murarski - 50,-Szpilki nakrętki rurki itp do szalowania wieńca - 200,-Drut wiązałkowy - 50,-Izolacja pozioma - 150,- Suma 14160,- Na pewno mi coś uciekło więc kwota 15k jest bardziej wiarygodna. Dodatkowo muszę jeszcze skończyć ściany działowe czyli jeszcze 1k i będzie na pewno koniec. Ps. Nie liczę tu narzędzi bez których bym nic nie porobił ale przydadzą się na innych etapach budowy np. piła szablasta, poziomnica itp. Pozdrawiam czytających Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 12.02.2017 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Styropian w tej zimy podrożał już kilka razy. Prawie wszyscy producenci mieli kolejne podwyżki w tym tygodniu. Ja niedoczekałem się na ceny od Fightera i kupiłem o dziwo lokalnie i niestety nie polski, bo te były sporo droższe. Najdroższy był ten produkowany 30km ode mnie - cena z przyzakładowego punktu sprzedaży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 12.02.2017 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Styropian w tej zimy podrożał już kilka razy. Prawie wszyscy producenci mieli kolejne podwyżki w tym tygodniu. Ja niedoczekałem się na ceny od Fightera i kupiłem o dziwo lokalnie i niestety nie polski, bo te były sporo droższe. Najdroższy był ten produkowany 30km ode mnie - cena z przyzakładowego punktu sprzedaży .. tak to przeważnie wygląda, ze jest umowa miedzy dystrybutorami a producentem o cenę i póxniej takie kwiatki wychodza. Ja dzwonie do rejonowego marketingowca danej firmy i sie pytam gdzie moge kupic najtaniej towar i to działa bo taki rejonowy wie kto ma najwieksze rabaty. Styropian kupiłem np w hurtowni sprzedajacej Dachy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 12.02.2017 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Przy "obróbce' dachu jakich narzedzi uzywałes ? Chodzi mi głownie do giecia jakiś detali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 13.02.2017 10:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Przy "obróbce' dachu jakich narzedzi uzywałes ? Chodzi mi głownie do giecia jakiś detali. Nożyce do blachy proste (to jedyny zakup) gumowy młotek i prosta drewniana decha lub kontrłata aby wygiąć długie odcinki. Wsio:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 14.02.2017 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Pokaż jakie masz nożyce, bo moje po cięciu nie zostawiają równej krawędzi :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.