_-KoWaL-_ 18.04.2019 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam Ja zakupiłem Mitshubishi Power Inverter PUHZ-W85 VHA2 - pompa ciepła połaczona została z płytą sterującą z klimatyzatora i programatorem przewodowym PAR-031 maszyna jest używana z 2010 roku, działa u mnie już 1,5 zimy i śmiga aż miło. Zdarza się, że wyskakuje mi błąd P8, zdaje sobie sprawę, że sterwanie nie jest oryginalne do tej pompy. Nie mam sprzęgła hydraulicznego pompa bezpośrednio podłączona jest do rozdzielacza CO i między innymi dlatego może wyskakiwać mi ten błąd. Ogarnąłem już sobie płytę sterującą FTC4 i pilota FTC4, ale będę z tym działał, jak zrobi się ciepło - bo wiąże się to z wyłączeniem pompy - konfiguracją itp. mógłbym wyziębić dom i znów później pompa musiałaby drałować żeby go nagrzać. Co do awarii tych agregatów - to faktycznie znalazłem w internecie, że była seria wadliwych Ale te wadliwe to PUHZ-W85VHA A po poprawkach już bez defektu to seria PUHZ-W85VHA2 Edytowane 18 Kwietnia 2019 przez _-KoWaL-_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 18.04.2019 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2019 Witam Ja zakupiłem Mitshubishi Power Inverter PUHZ-W85 VHA2 - pompa ciepła połaczona została z płytą sterującą z klimatyzatora i programatorem przewodowym PAR-031 maszyna jest używana z 2010 roku, działa u mnie już 1,5 zimy i śmiga aż miło. Zdarza się, że wyskakuje mi błąd P8, zdaje sobie sprawę, że sterwanie nie jest oryginalne do tej pompy. Nie mam sprzęgła hydraulicznego pompa bezpośrednio podłączona jest do rozdzielacza CO i między innymi dlatego może wyskakiwać mi ten błąd. Ogarnąłem już sobie płytę sterującą FTC4 i pilota FTC4, ale będę z tym działał, jak zrobi się ciepło - bo wiąże się to z wyłączeniem pompy - konfiguracją itp. mógłbym wyziębić dom i znów później pompa musiałaby drałować żeby go nagrzać. [/b] W poście @377 zadałem pytanie o sterowanie do pompy PUHZ-W85VHA2 - i połączenie jej z płytą FTC4 (brakowało sterownika głównego), ale niestety nic konkretnego od fachowców nie udało mi się uzyskać. Ta pompa była z roku 2015-go. Jeśli chodzi o PAR-031, to już wiem, że jest przeznaczony do klimatyzacji. Nie wykluczone, że po przeprogramowaniu dało by się "pożenić" z płytą FTC4, lub FTC5. Na razie zrezygnowałem z zakupu ecodana, gdyż kupiłem "na części" uszkodzoną PC innego producenta ( nie podaję nazwy, bo nie chcę zaśmiecać wątku o Mitsubishi). Pompa przeszła pierwsze testy i działa, ale nie wiem, jak długo pociągnie. Staruszka ma 10 lat. Jeśli padnie to i tak hydroboks da się wykorzystać do Mitsubishi. Hydroboks jest z wymiennikiem płytowym, więc nie koniecznie musi być monoblok.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 23.04.2019 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Pytanie do kumatych userow/instalatorów (CNC?) Co jest przyczyną poboru prądu przez "wyłączoną" PC.W stanie czuwania pompa pobiera sobie chwilowo 20-40W.Jednak gdy poświeci na nią słońce albo jak teraz robi się na prawe ciepło to piki mam do 80W.Rozumiem, że elektronika coś bierze, że jakieś grzanie oleju, ale do czego pompie ciepła piki 80W gdy wokół niej 20*C?Nie żeby mnie to po kieszeni biło, ale zawsze warto wiedzieć co maszyna "odwala". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 23.04.2019 17:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Pytanie do kumatych userow/instalatorów (CNC?) Co jest przyczyną poboru prądu przez "wyłączoną" PC. W stanie czuwania pompa pobiera sobie chwilowo 20-40W. Jednak gdy poświeci na nią słońce albo jak teraz robi się na prawe ciepło to piki mam do 80W. Rozumiem, że elektronika coś bierze, że jakieś grzanie oleju, ale do czego pompie ciepła piki 80W gdy wokół niej 20*C? Nie żeby mnie to po kieszeni biło, ale zawsze warto wiedzieć co maszyna "odwala". a ile jest to kWh przez cały dzień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 23.04.2019 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Nooo całe 0,75kWh/doba. Oczywiście pierdoła (no chyba?), ale tak z ciekawości czemu pobiera więcej w trybie czuwania, jak poświeci na nią słońce. W nocy pyka sobie 0,02 do 0,04 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 23.04.2019 21:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Nooo całe 0,75kWh/doba. Oczywiście pierdoła (no chyba?), ale tak z ciekawości czemu pobiera więcej w trybie czuwania, jak poświeci na nią słońce. W nocy pyka sobie 0,02 do 0,04 kW. [ATTACH=CONFIG]429497[/ATTACH] To będzie jakieś 30gr/dzień to już czepialnstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 26.07.2019 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2019 Czy wie ktoś może lub wie gdzie szukać - jaką moc grzewczą osiągnie PC Mitsubishi Ecodan 5kW ( jedn, zewn. PUHZ-SW50VKA) przy -18st.C ?W opisie jest, że pracuje do -15 czyli poniżej tylko grzałka 2kW ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemas90 28.07.2019 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 WitamZnajomemu uszkodził się czujnik temperatury CWU pytanie czy ktoś zna wartość rezystancji czujnika zastosowanego w zbiorniku, kolega chciałby zastosować zamiennik tylko jaki to jest typ NTP czy PTC i jaka wartośc? brak danych w instrukcji a cena oryginału to kosmos. Proszę o pomoc jeżeli ktoś wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 28.07.2019 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 W instrukcji jest podana charakterystyka. Niestety nie znalazłem, żadnego odpowiednika w necie. Jedyne slady prowadzą do Japonii. Próbowałem dzwonić do ASO Mitsubishi bo moze mają standard i w autach też takich używają. Albo nie, albo trafiłem na jakiegoś niekumatego. Zastosowanie czujnika o innej chrakteryce jest chyba ciężkie - pompa może się grubo pomylic przy dogrzewaniu CWU. No chyba ze gdzies trafisz zblizony to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 28.07.2019 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 Albo wsadzić inny i podgrzać wodę patrząc na termometr na zbiorniku. Sprawdzić co widzi sterownik i ustalic taką temperaturę jako docelową (nieprawdziwą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kudlaty69 28.07.2019 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 W instrukcji jest podana charakterystyka. Niestety nie znalazłem, żadnego odpowiednika w necie. Jedyne slady prowadzą do Japonii. Próbowałem dzwonić do ASO Mitsubishi bo moze mają standard i w autach też takich używają. Albo nie, albo trafiłem na jakiegoś niekumatego. Zastosowanie czujnika o innej chrakteryce jest chyba ciężkie - pompa może się grubo pomylic przy dogrzewaniu CWU. No chyba ze gdzies trafisz zblizony to daj znać. To podaj ta charakterystykę - najczęściej są to NTC 10k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milsa666 28.07.2019 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2019 (edytowane) od 40C do 50C to około 1kohm - mały margines błędu. Edytowane 28 Lipca 2019 przez milsa666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 30.07.2019 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Większość termistorów jest stosunkowo tania - na kieszeń "Kowalskiego". Ja uruchomiłem "na dobre" (jak w stopce) w tym miesiącu PC. Wprawdzie z innej firmy (kupiłem ją trochę przez przypadek dzięki jednemu z Kolegów, który udzielił mi dość pokrętnej odpowiedzi w sprawie Mitshubishi). Tak się złożyło, że zbiornik c.w.u. jest elementem osobnym, więc też musiałem sobie dobrać termistor do mojego bojlera. Być może, że gdybym zadał pytanie jaki ma być to dostał bym właściwą odpowiedź, ale tym razem nie chciałem ryzykować. @przemas90 Weź poprawkę na to, że część osób serwisuje PC i udzielając właściwych odpowiedzi pozbawia się zarobków. Ja zrobiłem to tak: - W mojej pompie większość czujników ma 20 k. (dla +25 st.C.), więc "w ciemno" kupiłem termistor 20 k. za całe 1 zł. i podłączyłem. Okazał się za mały i podszedłem do sprawy metodycznie - wygląda na to, że powinien być prawdopodobnie 220 k. Puki co założyłem 110 k. (kolejna złotówka - nie mieli na półce 220k.) i w szereg dałem oporniki około 70 k.Działa idealnie przy nastawie na 49 st.C.W wolnej chwili wymienię na taki. który spełni moje oczekiwania. Na początek możesz (lub kolega) posłużyć się opornikiem regulowanym (potencjometr) i sprawdzić przy jakiej wartości oporu PC włączy się i wyłączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 06.08.2019 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 @przemas90 Jeśli już dobrałeś termistor, który wyłącza PC przy np 50 st.C., ale nie ma identycznej charakterystyki jak oryginalny to pozostań przy nim tylko do czasu doboru właściwego. Szukaj dalej, aż znajdziesz odpowiedni. Pamiętaj o jednym: jeśli podniesiesz temperaturę na sterowniku np do 55 st.C. a pompa wyłączy się przy 65 st.C. - nie rób tego więcej! Jest taki temat: "Następna Sprężarka poszła na emeryturę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczepan02 10.08.2019 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Witam Państwa.Jestem na etapie montażu pompy ciepła Mitsubishi Zubadan PUHZ-SHW112YAA+EHSC-YM2EC. Od siedmiu lat mam instalację solarną (3 szt paneli) ze zbiornikiem KOSPEL SB-300. Solary podłączone są do dłuższej wężownicy. Instalator mówi, żeby lepiej podłączyć pompę do dużej wężownicy a solary sprzedać, ponieważ nie mogą być na krótszej wężownicy, żeby woda się nie gotowała, lub kupić osobny zbiornik do pompy. Jaki będzie lepszy wybór?Proszę o opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 10.08.2019 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2019 Witam Państwa. Jestem na etapie montażu pompy ciepła Mitsubishi Zubadan PUHZ-SHW112YAA+EHSC-YM2EC. Od siedmiu lat mam instalację solarną (3 szt paneli) ze zbiornikiem KOSPEL SB-300. Solary podłączone są do dłuższej wężownicy. Instalator mówi, żeby lepiej podłączyć pompę do dużej wężownicy a solary sprzedać, ponieważ nie mogą być na krótszej wężownicy, żeby woda się nie gotowała, lub kupić osobny zbiornik do pompy. Jaki będzie lepszy wybór? Proszę o opinie. Nie wiem, czy łatwo sprzedać 7 letnie panele. Jeśli woda rozgrzewa się do temperatury powyżej 70 st.C. to może być problem z przegrzewaniem przy słonecznej pogodzie po przełożeniu obiegu z solarów do wężownicy wyżej. W tym wypadku możesz zdemontować jeden panel. Z drugiej strony trzeba by zobaczyć jaką wydajność cieplną mają obie wężownice, jeśli zbliżoną to nie ma chyba znaczenia do której będzie podpięta PC. Przy mojej pompie włączenie PC na grzanie wody powoduje szybkie nagrzanie zbiornika. Mam Galmet 120 l., a wężownica ma wydajność chyba 23 kW dla grzania z pieca c.o. Z PC idzie woda o niższej temperaturze, więc trzeba przyjąć realnie niższą moc nagrzewnicy. Przepraszam na użyte nazewnictwo , ale nie jestem ani pompiarzem, ani hydraulikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 11.08.2019 04:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2019 (edytowane) To zamiast podłączyć 3 solary podłącz 2 lub dołącz jakąś cyrkulację w baniaczku między zimną i już ciepłą woda.Ja mam 5,2m2 netto podłączone do 100l szkoda że wężownica małą chyba 0,4m2 przez co delta masakryczna max widziany 25* przeważnie do 20*. Ale dzięki cyrkulacji miedzy bojlerami jakoś to działa. Poprostu tylni bojler grzeje przedni.A u ciebie wystarczy przepchać tą ciepłą wodę z góry na dół w miejsce zasilania zimnej wody. wWoda się wymiesza i temperatura spadnie.Stracisz na sprawności kolektora ale ciągle całe lato woda będzie ciepła w całym baniaku. Edytowane 11 Sierpnia 2019 przez kulibob Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczepan02 11.08.2019 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2019 To zamiast podłączyć 3 solary podłącz 2 lub dołącz jakąś cyrkulację w baniaczku między zimną i już ciepłą woda. Ja mam 5,2m2 netto podłączone do 100l szkoda że wężownica małą chyba 0,4m2 przez co delta masakryczna max widziany 25* przeważnie do 20*. Ale dzięki cyrkulacji miedzy bojlerami jakoś to działa. Poprostu tylni bojler grzeje przedni. A u ciebie wystarczy przepchać tą ciepłą wodę z góry na dół w miejsce zasilania zimnej wody. wWoda się wymiesza i temperatura spadnie. Stracisz na sprawności kolektora ale ciągle całe lato woda będzie ciepła w całym baniaku. Kolega powiedział, że poprawi to tylko efektywność w pierwszych godzinach pracy wężownicy od solarów, później już nic nie daje, a pogarsza pracę pompy. Lepiej zakupić drugi zasobnik. Czy ma rację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 11.08.2019 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2019 Od 7lat masz ta instalację solarna i co nie radzi sobie nie grzeje wody niedomaga zimą czy jak?Jakoś drogo Cię grzanie tej wody wychodzi ?W jakim celu chcesz inwestowac kilka tys przeciez pompa moze tylko chodzic na ogrzewanie a cwu grzej dalej solarami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szczepan02 11.08.2019 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2019 (edytowane) Od 7lat masz ta instalację solarna i co nie radzi sobie nie grzeje wody niedomaga zimą czy jak? Jakoś drogo Cię grzanie tej wody wychodzi ? W jakim celu chcesz inwestowac kilka tys przeciez pompa moze tylko chodzic na ogrzewanie a cwu grzej dalej solarami Nie, solary bardzo dobrze się sprawują i nie chcę się ich pozbywać, jak nie będzie takiej potrzeby. Ale grzeją tylko przez pół roku, w zimie należy skorzystać z innego źródła ciepła. Problem ma instalator, który ma kłopot z podłączeniem. Obecnie solary zainstalowane są na dłuższej wężownicy a na krótszej był piec na eko groszek. Teraz instalator chce wyrzucić solary i podłączyć samą pompę pod obecny zasobnik twierdząc, że to najlepsze i najtańsze rozwiązanie. Wyliczył, że jeden (od pompy) i drugi (od solarów) instalator weźmie razem ok 3000 zł za taką przeróbkę co jest drogie. Za taką cenę pompa ogrzeje mi wodę przez parę lat. W dodatku instalator od solarów nie pozwala zamienić obiegu pompy z solarami. Drugim ale sporo droższym rozwiązaniem jest zakupienie osobnego zasobnika. Edytowane 11 Sierpnia 2019 przez szczepan02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.