Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pomoc w zmianie inst. kotła Immergas Victrix 24, sprzęgło, podłogówka nie grzeje


ellaura

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Zwracam się o pomoc. Instalacja grzeje już 2 miesiące. Od początku nie działają prawidłowo 3 pętle ogrzewania podłogowego (garderoba/wiatrołap, kuchnia i górna łazienka). Instalator załamuje ręce, kolejny próba dokonania zmian i przeróbek i nic to nie dało.

 

W skrócie o instalacji i domu:

 

Dwa obiegi niezależne: podłogówka i grzejniki (wraz z dwiema pętlami podłogówki na powrocie) sterowane niezależnymi pompami Leszno 25/60.

 

Podłogówka na całym parterze, ok. 95 m2.

Grzejniki na całej górze również ok. 95 metrów (poddasze) oraz na całości w części piwnicznej i garażu. Łącznie 19 grzejników (dwa w garażu).

Grzejniki wszystkie z termostatami, np. w cześci piwnicznej ustawione na 1,5 i jest ok. 16 stopni, te grzejniki większość się nie włącza, najwyraźniej jest dość ciepło. W garażu ustawione na 6 stopni.

Akurat instalacja grzejnikowa działa bez zarzutów.

 

Niestety problemy wystąpiły z podłogówką, nie działają wszystkie pętle, tzn. przykładowo w kuchni pomimo gęstego ułożenia rur nie da się odczuć ciepła podłogi.

Instalator robił już niemal wszystko. Odpowietrzanie, wymiana pomp na mocniejsze. Regulacja przepływów w rozdzielaczach. Ostatnio na moje uwagi wymienił zawór trójdrożny AFRISO 361 (kvs 1,6) na AFRISO 761 (kvs 3,2). Ten drugi miał być dobry, ale wg producenta nadaje się do ok 60m2 podłogówki a u mnie jest ponad 20m2 więcej.

 

To był pierwszy błąd (chyba, jeśli to ma znaczenie).

 

Jestem ciekawa co jest przyczyną kiepskiego grzania w kuchni, wiatrołapie i garderobie. Gdybyśmy wiedzieli, to tam dalibyśmy grzejniki dodatkowo na wszelki wypadek.

Sprawdzone zostały rury (pex-al-pex), jest dobry przepływ, a więc wykluczone jest ich zagięcie czy mechaniczne uszkodzenie podczas wylewek.

 

Instalator nie chce słuchać żadnych uwag na temat zasadności zastosowania sprzęgła hydraulicznego . Jest to ELTERM SHE -OC (max przepływ 2,3 m3/h). Ma być i koniec.

 

Moje pytanie, czy zasadne jest stosowanie takiego sprzęgła w mojej instalacji ? Kocioł IMMERGAS kondensat 24kw. Zwykle pracuje na świeczce, albo jednej kresce. Przy tych mrozach -30 stopni to szalał i ustawiał 60 stopni sobie z czujnika pogodówki (nie wiem jaki to czujnik), chciałam umrzeć w sypialni z gorąca, (wówczas uruchmił pewnie te 24kw), bo były termostaty ustawione na 5 na wszelki wypadek. Kocioł był wtedy na 2 ustawiony. Niestety podłogówka wtedy pracująca na max ustawieniach nie grzała w tych pomieszczeniach newralgicznych.

 

Wracając do sprzęgła. Czy ono może być problemem ? Czy jest ono poprawnie zainstalowane ? Czy do tego kotło w ogóle nadaje się to sprzęgło ?

 

Kolejna sprawa ten kocioł ma w sobie pompę (podobno Grundfos) i ona sobie tylko zasila obieg do do sprzęgła i z powrotem. Czy tak jest prawidłowo. Czy potrzebne nam są dwie dodatkowe pompy ? Ustawione na 3 bieg pobierają jakieś 90 watt każda i pracują non stop.

Przez to sprzęgło wydaje mi się, że powrót jest cieplejszy niż mógłby być. Ale również zasilanie jest nawet o kilka stopni mniejsze przez to sprzęgło. Czy tak ma być ? Przykład aktualnie po wyjeździe instalatora oczywiście trzeba było grzać ostro żeby sprawdzić instalacje , 46 stopni na piecu, a za pompą na termometrze jest już tylko 41 na zasilaniu zarówno grzejniki jak i podłogówka.

Zawór trójdrożny wyregulowany jest na max. czyli 6 (43 stopnie).

 

Bardzo proszę o pomoc, gdzie szukać problemu. Te kolejne nieudolne testy instalatora powodują tylko spore straty na zużyciu gazu.. no i czas....

Ostatnio przykładowo instalator zamienił zawory zwrotne (chyba tak to się nazywa) z powrotu na zasilanie (zarówno obieg grzejnikowy jak i podłogówkowy).

 

W dodatku woda jeszcze zaczęła śmierdzieć w grzejnikach (aluminiowe polskie). Plusem jest to, że pracują w temp. 35 stopni i w sypialni jest ok. 20-21 stopni, gdy na zewnątrz jest taka temperatura jak obecnie od 2 do -3.

 

Regulacja tym kotłem jest problematyczna, krzywe nie pasuja do warunków panujących w domu.

 

Są jeszcze inne problemy, ale o tym później.

 

20170126_132926.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/e9XZldTE/file.html

20170126_132930.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/tRc7wa4h/file.html

20170126_132939.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/b8KEaMcI/file.html

20170126_132942.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/CfYc7VCa/file.html

20170126_133001.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/b2B5ASkl/file.html

20170126_133008.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/OblDX93Z/file.html

20170126_133011.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/fG8KTQRt/file.html

20170126_133018.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/NYlOztl7/file.html

20170126_133021.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/ebhDPSIT/file.html

20170126_133034.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/W9L1irGX/file.html

20170126_133042.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/tvh7BwCJ/file.html

20170126_133050.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/VFot8Iy6/file.html

20170126_133101.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/PKb6b0i3/file.html

20170126_133109.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/mdMN9wXe/file.html

20170126_133127.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/JxFJUni1/file.html

20170126_133454.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/27bTUvD7/file.html

20170126_133514.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/Id5YyLVc/file.html

20170126_140417.jpg

http://www30.zippyshare.com/thumb/ArS9kdls/file.html

20170126_132926.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam doświadczenia w takich skomplikowanych obiegach, ale moze pompy nawzajem podbierają sobie wodę?

 

Jak rozumiem jedna pompa jest do podłogówki a druga do kaloryferów. Dziwne ze termometry pokazują tą samą temperaturę.

Jakie przepływy pokazują wskaźniki na rozdzielaczu podłogowego?

 

Ogólnie instalacja przekomplikowana i problematyczna jak widać - a wystarczyłoby zrobić same ogrzewanie podłogowe bez kaloryferów, obyłoby się bez tych 2 prądożernych pomp, sprzęgła, mieszaczy etc. Sam prąd do tego ustrojstwa bedzie stanowił spore koszty.

 

Kocioł niezbyt dobrze dobrany - za duża moc

http://www30.zippyshare.com/i/tRc7wa4h/269785/20170126_132930.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nieco uprościć opisałam całość (tylko to co istotne). Instalacja wygląda na bardzo rozbudowaną, ale w zasadzie może to tak na zdjęciu strasznie wygląda.

20170126_132926 opis.jpg

http://www65.zippyshare.com/thumb/55x3cTg5/file.html

 

Instalator już robił chyba wszystko. Zakręcił pozostałe pętle i włączył tylko te dwie na parterze i jedna z nich na powrocie jest w miarę ciepła, ale tego ciepła jest za mało jak na wiatrołap, a kuchnia nie rusza w ogóle, tzn. proszę mnie źle nie zrozumieć ona nie jest całkiem zimna, ona jest tak pod stopami ledwo wyczuwalna. Do pewnego momentu idzie pętla można wyczuć jej ciepło pod płytkami i nagle znika .... i jest tylko taka w zasadzie "letnia" jak to okresla instalator, ja to opisuję tak, że nie odbiera ciepła od stóp tak jak zimna płytka, ale też stopy nie ogrzeje.

 

Postaram się znaleźć zdjęcie ułożenia tej pętli w kuchni. Ten obieg ma ok. 18 m2 , może za dużo ?

 

Druga dziwna sprawa to powrót z grzejników i tam dwie pętle podłogówki: korytarz grzeje rewelacyjnie (zawór termostatyczny w rozdzielaczu na 3,5 ustawiony Herz), a łazienka z problemem jak w kuchni...

Może to błąd że na powrocie z grzejników są dwie pętle podłogówki ?

 

Co do ogrzewania.... gdyby człowiek mógł cofnąć się w czasie to wybór padłby na prostsza i bardziej przemyślana instalację. Jednakże nie wiem czy wybrałabym podłogówkę tym razem.... Grzejniki na niskich temperaturach (oczywiście nieco przewymiarowane) dają sobie radę. Można tym łatwiej sterować itd. Licznik odwiedzamy codziennie, podłogówka sporo "żre" i raczej nie ma sensu jej wyłączać bo potem nagrzewa się b. długo. Nie chcę wchodzić w dywagacje. Na pewno nie zrobilibyśmy żadnej podłogówki na powrocie na drugi raz. To jest bez sensu, zwłaszcza jak tym sterować. Sama podłogówka na całości ma sens, ale wtedy to już najlepiej wszędzie płytki. Za późno, mleko się rozlało w naszym przypadku.

 

Wracając do problemu czy myślicie, że to sprzęgło jest w ogóle potrzebne ? Są tylko dwa niezależne obiegi. Instalacja nie ma aż tak dużej mocy, max 24kw.

 

Inna sprawa, że jeszcze ten kocioł Immergas EXA Victrix 24kw ma ustawiony priorytet grzania wody, mamy zasobnik 116l elektrometu i zastanawiamy się czy nie grzać tej wody grzałką elektr., bo często przez to dogrzewanie wody (wydaje mi się że częste) wyłącza sie kocioł na jakiś 10-15 minut i w tym czasie temperatura na tych termometrach spada ostro w dół.

Edytowane przez ellaura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło obowiązkowo. Błąd w podpięciu części ogrzewania podłogowego z powrotu grzejników. Czy dobrze zrozumiałem że tam są zawory RTL Herz. To ma być podpięte jak grzejnik, zasilanie z zasilania a powrót z podłogówki do powrotu instalacji CO.

18 m2 podłogówki to za dużo jak na jedną pętle, to jest około 120 mb rury. Pasowały by zdjęcia ułożenia rur.

Temperatura w kotle za niska i jak woda przejdzie przez grzejnik to na powrocie jest zimna i nie nagrzewa tej podłogi co jest podłączona do powrotu. Na razie tyle. Może ktoś jeszcze coś dopisze. Ogólnie instalacja przekombinowana ale wydaje się ze wygląda poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby grzania grzalka elektryczna cwu kociol o tak wielkiej mocy ogrzalby trzy takie domy. Nie przejmuj sie ze temperatura na termometrze spada na parenascie minut.

 

Byc moze petle sa ulozone w meandee zamiast slimak wtedy podloga grzeje nierowno.

zaopatrz siew elektroniczne termometry z czujka i pomierz tempratyry zasilania i powrotu petli ktore slabo grzeja. Bo ze sa letnie to okreslenie wzgledne. Podloga nigdy nie bedzie goraca ma byc ttlko troche cieplejsza.

to nie jest tak ze podloggowka zre duzo gazu-ewentualnie to dom ma duze potrzeby cieplne. I czy kaloryfery czy podloga to swoja ilosc gazu spąlisz.

 

Dziwne ze hydraulik potrafil wykonac tak skomplikowana instalacje ktora wyglada dosc estetycznie a nienpotrafi zdiagnozowac problemu.

 

O porade nalezaloby poprosic forumowicza boguslaw bo ten jest oredownikiem hybrydowychbinstalacji tzn grzejniki plus podlogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto zdjęcia kuchni;

 

Gwoli ścisłości kuchnia i wiatrołap/garderoba są na parterze i są zasilane tak jak całe ogrzewanie podłogowe na parterze za pomocą oddzielnej pompy widocznej na zdjęciach. Problemy z powrotem grzejników i dwie pętle ogrzewania podłogowego są na górnym piętrze.

 

P1010349.JPG

http://www46.zippyshare.com/thumb/nB4NxrNJ/file.html

P1010286.JPG

http://www46.zippyshare.com/thumb/Nn2b0lPd/file.html

P1010284.JPG

http://www46.zippyshare.com/thumb/eetyO5DJ/file.html

 

Przepływy w rozdzielaczu były regulowane i ustawiane za pomocą rotametrów. Były testy we wszystkie możliwe chyba warianty. Były zamnięte pozostałe pętle i max. otwarte pętle kuchni i wiatrołapu. W przypadku wiatrołapu powrót w rozdzielaczu był wyczuwalnie cieplejszy od zakręconych innych pętli, natomiast kuchnia nie ruszyła w zasadzie nic. Nawet samo pozostawienie przepływu jedynie w kuchni powodowało, że nic się nie zmieniło z temperaturą powrotu, ona zawsze jest taka sama, ledwo wyczuwalna po dotknięciu.

Pętla z tej kuchni była nawet odpięta z rozdzielacza i wężykiem spuszczana z niej woda aby sprawdzić ciśnienie - wszystko OK, bardzo ładnie wracało przepływ duży.

To jest chyba temat dla archiwum X. Wydaje się że problem musi być chyba w samej kotłowni, albo źle ta podłogówka została ułożona ?

Wszystko zostało przeczyszczone, dokładnie odpowietrzone.... Dlaczego salon i korytarz ma nam ogrzewać kuchnię ? Sama kuchnia gdyby była zamknięta byłaby niedogrzana nawet teraz w temp na zewn. 3 stopnie.

Nawet na maxa zasilana podłogówka 43 stopnie nic nie zmienia z kuchnią.

Wiatrołap jest lekko wyczuwalny, ale tam też jest słabo dość.

Do instalator namówił nas na likwidację grzejnika z kuchni i wiatrołapu, a teraz okazuje się że to był błąd. Mówił "po co te grzejniki, tu będzie tak gorąco... od podłogówki". Widać nawet na zdjęciu, że grzejnik został usunięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już było wszystko robione to pozostało Ci jeszcze wymienić ten zawór 3d termostatyczny na zawór z siłownikiem i w tedy będziesz mogła zwiększyć trochę temperaturę na podłogówkę. Resztę pętli przymknąć na rotametrach aby nie przegrzewały pomieszczeń.

Narysuj jak masz podłączoną tę podłogówkę na górze z powrotu grzejnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam zdjęcia tej kuchni z zaznaczeniem pętli zasilania i powrotu.

 

Na drugim zdjęciu na żółto zaznaczam jak jest odczuwalne ciepło na podłodze w kuchni i gdzie (w którym miejscu) nagle zanika. Jest to wyczuwalne miejsce ręką czy stopą i to wygląda tak jakby do tego miejsca grzało i koniec.

 

P1010286pętle.jpg

http://www14.zippyshare.com/thumb/CMmkk0Gt/file.html

P1010286odczuwalne ciepło.jpg

http://www14.zippyshare.com/thumb/bu7TKHqL/file.html

 

Dobrze zrobię jeszcze zdjęcie z opisem tego rozdzielacza na piętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotłownia wykonana estetycznie, ale ilość armatury.........zwala z nóg! Kto to zaprojektował? I po co?

A wystarczyło wszędzie ułożyć podłogówkę, połączyć kocioł dwiema rurkami z CWU, następnymi dwiema z rozdzielaczami, dołożyć naczynie wzbiorcze, odpalić kocioł i cieszyć się ciepłem domowym. Przy instalacji ogrzewania często okazuje się, że im mniej tym lepiej!

Kupa pieniędzy wywalona w skomplikowane ogrzewanie, które nie chce zadziałać.

W końcu zadziała, poprawki, może jeszcze następna armatura i poleci. Tylko po co nerwy i nieziemskie komplikacje w kotłowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robiąc pomiary podczas których stwierdziliście ze powrót z kuchni jest zimny odczekaliście parę godzin na nagrzanie podłogi? Bo podłogówka to się parę godzin nagrzewa zanim osiagnie stan stabilizacji czyli temperatura powrotu bedze około 3-4C mniejsza od temperatury zasilania.

 

Z kuchnią sprawa moze być prosta - rurki są zbyt rzadko i zamiast 2 obiegów jest jeden za długi. W efekcie podłoga grzewcza w kuchni ma za mała moc i nie jest w stanie dogrzać pomieszczenia. Mimo że wszystko moze byc poprawnie - przepływy etc kuchnia zawsze będzie niedogrzana. Przyczyna - niewłaściwe położenie rurek w kuchni skutkujące małą mocą grzejnika.

A ta dziura pośrodku kuchni bez styropianu i rurek to dlaczego jest i co to ? Wyspa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na parterze około 90m2 podłogówki i 10 obwodów. czyli 1 obwód=9m2

A Ty masz w kuchni 18m2 i 1 obwód (nie wiadomo też ile metów mają rurki od rozdzielacza do kuchni)

Efekt - małą moc grzewcza.

BYć może trzeba bedzie się ratować zwiększając temperaturę zasilania podłogi np na 35C przy 0C na podwórku, otwierając przepływ kuchenny a tłumiąc pozostałe.

 

Może tak być że błędy są pod podłogą i czystego rozwiązania tej sytuacji nie będzie. jak zmiana ustawień nie pomoże - pozostanie dołożenie grzejnika.

 

A ta dziura w korytarzu bez rurek to tak pozostała? TAm jest podłoga nieogrzana więc może też być chłodno.

http://www46.zippyshare.com/i/Nn2b0lPd/682137/P1010286.JPG

 

A po za tym to gratuluję klarownych opisów i dobry zdjęć, naprawde rzadko się czyta tak dobrze przygotowany opis sytuacji

Edytowane przez Adam626
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Starałam się to pokazać jak najlepiej się da.

 

Hmmm... i chyba to będzie rozwiązanie problemu w tej kwestii, za duży obieg za długa rura dla jednej pętli.

Na korytarzu nie ma dziury jest tam osobny obieg. Co do dziury w kuchni to faktycznie jest tam obecnie wyspa, instalator twierdził że nie ma sensu dawać tam rur.

 

P1010357 widok korytarza.jpg

http://www76.zippyshare.com/thumb/F8hKbBlx/file.html

 

 

Cholewcia, czyli już raczej nic z tym nie zrobimy, żeby dodać nawet grzejnik to trzeba byłoby kuć posadzkę, płytki itd.

 

Instalator twierdził, że nawet po 120 metrów rury na obieg kładł i zawsze grzało, a te 80-90 metrów to jest jeszcze norma i twierdzi, że tu więcej nie było.... (chyba zacznę to dokładnie wyliczać kratka po kratce, żeby sprawdzić). U nas nic nie dało to kilkugodzinne grzanie w kuchni o dziwo, powrót zimniutki w dotyku.

 

Jeżeli chodzi o górę, czyli te powroty z grzejników z zaworami RTL, to wstawię jutro zdjęcie. Czyli jest to błąd, że na powrotach grzejników instalator podłączył dwie pętle podłogówki do rozdzielacza ?

Obecnie te zawory ustawione są na 3,5 (to chyba ok. 45 stopni wg instrukcji) w obawie, że gdyby kocioł ustawił sobie którejś mroźnej nocy 60 stopni, to żeby można było stanąć nogą na płytkach - niestety w łazience nikomu nie grozi poparzenie, natomiast korytarz (mniejszy obieg) grzeje b. dobrze na tym powrocie, nawet jak jest 35 na kotle (na jedynce w victrixie) i grzejniki są ledwo, ale to ledwo co wyczuwalnie ciepłe. Niektórzy niedowierzają, że w tej temperaturze grzejnik może coś w ogóle nagrzać, a w tej temperaturze w sypialniach jest u nas 20-21 stopni (przy -5 na zewnątrz), czuć lekką konwekcję z tych grzejników.

 

 

Znając sytuację teraz na pewno nie godzilibyśmy się na podłogówkę na powrocie, ale kiedyś człowiek nie miał o tym, żadnego pojęcia (rozdzielacz, powrót, zasilanie, zawór RTL.... czarna magia, od tego są przecież fachowcy) i wyszło jak wyszło.

 

Jedno mnie jeszcze teraz zastanawia, dlaczego jest niedogrzany wiatrołap ... tam jest mało tych rur. Gęstość co 15cm. Instalator to bagatelizuje mówiąc "to tylko wiatrołap", "u mnie też jest zimniej w wiatrołapie", "to wszędzie tak jest", "drzwi mogą być nieszczelne" i pomyśleć, że za jego namową zrezygnowaliśmy tam z grzejnika pod oknem garderoby (miało być gorąco i bez niego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzieliśmy, że tyle problemów będziemy mieli z tym wszystkim. Woda w grzejnikach śmierdzi siarkowodorem z nieznanych przyczyn. Czy może to teraz te testy, otwieranie, wymiana różnych elementów, zamiana pomp.

 

Pomysłem nowym naszego fachowca i jego kolegi oraz innego ich znajomego, który z ciekawości przyjechał doradzić w tej instalacji jest teraz, żeby wymienić zawory zwrotne z mosiężnych na jakieś zwykłe chyba plastikowe, bo niby te mosiężne blokują przepływ pompowanej wody i pompy przez to są mniej wydajne. Oczywiście zamiana pompy na obiegu podłogówki na 80-tkę (dokładnie taka: http://www.ferro.pl/produkt-pompa-cyrkulacyjna-2580180-4089-0301W.html).

Natomiast u góry przepchać czy przedmuchać rurę w łazience chyba jakimś kompresorem, niby że na pewno jest ta pętla zapowietrzona, a może tego nie być widać i nawet nie ma tego jak inaczej odpowietrzyć. Zobaczymy co z tego będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kotłownia wykonana estetycznie, ale ilość armatury.........zwala z nóg! Kto to zaprojektował? I po co?

A wystarczyło wszędzie ułożyć podłogówkę, połączyć kocioł dwiema rurkami z CWU, następnymi dwiema z rozdzielaczami, dołożyć naczynie wzbiorcze, odpalić kocioł i cieszyć się ciepłem domowym. Przy instalacji ogrzewania często okazuje się, że im mniej tym lepiej!

Kupa pieniędzy wywalona w skomplikowane ogrzewanie, które nie chce zadziałać.

W końcu zadziała, poprawki, może jeszcze następna armatura i poleci. Tylko po co nerwy i nieziemskie komplikacje w kotłowni?

 

Popieram a wystarczyło zrobić najprostszą instalację. U mnie 100% podłogówka na 175m2 w rozstawie co 15cm (125m2 parter + 50m2 poddasze) wszystko napędza 1 pompka w kotle Immergas Victrix 12kw- 2 rozdzielacze razem 19 pętli + zasobnik CWU 300litrów.

http://pics.tinypic.pl/i/00864/p99btcrmdrmg_t.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00864/cdenlbk93eep_t.jpg

http://pics.tinypic.pl/i/00864/3pf2mn1w9xmp_t.jpg

Edytowane przez lukasz1006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zasobnik 300 l to celowo taki większy ?

 

Też się zastanawialiśmy czy nie lepiej było przewymiarować zasobnik, ale polecono nam dla 3-4 osób 116 litrów, ale mamy wątpliwości co do jego ekonomiczności, zbyt częste dogrzewanie tego zbiornika, wystarczy naczynia umyć i już za chwilę kocioł na 15 minut wyłącza grzanie i dogrzewa zbiornik.

 

Faktycznie taka instalacja byłaby o wiele prostsza i pewnie sporo tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram a wystarczyło zrobić najprostszą instalację. U mnie 100% podłogówka na 175m2 w rozstawie co 15cm (125m2 parter + 50m2 poddasze) wszystko napędza 1 pompka w kotle Immergas Victrix 12kw- 2 rozdzielacze razem 19 pętli + zasobnik CWU 300litrów.

 

Praktycznie tak samo kotłownia wygląda u mnie, tylko zbiornik CWU 160ltr, nam wystarcza. A czy duży zbiornik jest ekonomiczniejszy? Nie ma to znaczenia, 10 czy 20zł na rok nie robi różnicy, a zostaje więcej miejsca w PG.

Nie wiem w jakim celu ludzie organizują sobie takie skomplikowane i drogie kotłownie. Duże wydatki i problematyczna obsługa, a w zamian nie oferuje kompletnie żadnych plusów. Do tego jeszcze te instalacje mieszane, jakby ludzie chcieli pełnić rolę królików doświadczalnych. Jakby ludzie chcieli spróbować czegoś innego (OP), ale trochę się boją i w połowie domu zostawiają grzejniki. Skoro nie są pewni, to powinni po całości robić grzejniki.

Napędzają sobie kosztów, nerwów i problemów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura w kotle za niska i jak woda przejdzie przez grzejnik to na powrocie jest zimna i nie nagrzewa tej podłogi co jest podłączona do powrotu..

 

Przecież podłoga jest podłączona do zasilania - pompy CO i podłogowa są podłączone równolegle. Z powrotu podłoga pobiera tylko zimną wodę do podmieszania a powinna brać z powrotu podłogówki. W związku z tym zawór zwrotny na podłogówce powinien być wpięty w miejscu wskazanym na zdjęciu.

gaz1.jpg

Myślę że częściowy problem może być w wydajności pomp - wydatek pompy kotłowej pownien być ok 20-30% większy od sumy wydatków pomp za sprzęgłem. Proponuję pompę CO ustawić na 1 bieg - powinno wystarczyć.I sprawdzić z jakim wydatkiem pracuje pompa kotłowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zawory zwrotne to na zdjęciach zastosowano zawory grzybkowe ze sprężyną w których sprężyna jest dość silna i rzeczywiście zmniejsza przepływy. Można w zamian zastosować zawory zwrotne klapowe które nie dają praktycznie żądnych oporów. Ja takie zawory wstawiłem do cyrkulacji bo pompa też nie dawała rady na zwykłych i jest poprawa. Zawory jak u autorki wątku mają sprężynę i pompa musi pokonać jej opór. Jest to niepotrzebnie tracony wydatek pompy i zużycie prądu

 

Wstawiając w pionie trzeba zwrócić uwagę na kierunek montażu(bo klapa musi się zamykać grawitacyjnie)

a599bd2a4ab49cf2df4a1f68eaec

kupowałem u tego sprzedawcy

http://allegro.pl/zawor-zwrotny-3-4-klapowy-mosiadz-dn20-kierunkowy-i6216551199.html

 

Można zrobić takie ćwiczenie natomiast czy to rozwiąże problem - na pewno nie całokowicie, ale może pomoże w 20%. Na pewno zmniejszy zużycie prądu tzn pompy będzie można ustawić na niższy bieg

Edytowane przez Adam626
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...