Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mądra Polka w trakcie szkody - jak poprawić montaż okien


Recommended Posts

Czuję się już wystarczająco wyedukowana w zakresie prawa i lewa strona, teraz dół czyli parapety i progi.

 

Czy i tu muszę się zdecydować, albo folia albo taśma przy parapecie? Czy zasadne będzie na listwę startową nakleić pasek taśmy rozprężnej (izolacja termiczna) a na to przyłożyć folię paroprzepuszczalną (izolacja wiatrowa) z wywinięciem pod parapetem, parapet (blacha) zaczepić pod okno i przykręcić kilkoma wkrętami (przez warstwę folii i taśmy) do listwy? Tak by mi pasowało. Jak to robią praktycy-termopasjonaci?

 

]

 

Czwarta strona - najważniejsza. Właśnie na dole można najwięcej stracić. Ponad wszystko bardzo starannie dopianuj narożniki, bo tu ze względu na technologiczne ścięcie rogu okna taśma na ogół nie przykrywa dziury. Piana - obcięcie nadmiaru, wspomniany wcześniej klej i dopiero taśma.

Pod listwę pianę najlepiej wstrzykiwać po założeniu na pistolet cienkiej nakładki (ja stosuję np. 5cm kawałek słomki do napojów )

 

Termostrachliwi wywalają listwę. Spotkałem takiego którego ktoś namówił i na zamontowanych oknach zrobił sobie tym podwójne kuku: raz pozbawił okna podparcia, dwa - kawałki styroduru które tam powpychał nie mogą być szczelne.

Termopasjonaci mogą przykleić na listwę pasek styroduru (np 1cm grubości jeśli się zmieści między parapetem a listwą ), ale myślę że skuteczniej będzie to zapianować, tyle że to wymaga przymierzenia parapetu, podniesienia go, zapianowania i dopiero usztywnienia /przyblokowania parapetu.

Tak teraz myślę, czy w tym miejscu nie sprawdziłaby się taśma rozprężna o szer. 3cm (np. 6cm przecięta na pół). Ale to zabiegi dla pasjonatów i nie wyobrażam sobie, by ktoś mógł to robić w ramach standardowego montażu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można od zewnętrznej strony między folię a listwę podparapetową wkleić jeszcze taśmę rozprężną?[/b] Czy wyrwie parapet z zaczepów? Czym odizolować blachę od plastiku? Znów ta nieszczęsna pianka...?

Przeceniasz siłę taśmy rozprężnej:) w moim wcześniejszym poście wyżej o niej wspomniałem.

Ta listwa to nie jest nędzne 2cm plastiku, a jakieś 3-4 i to zwykle trzykomorowa. Oczywiście słabsza niż rama okna, ale nie taka ono znowu nędzna by na nią psioczyć

Edytowane przez finlandia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finlandia - dziękuję za twoje wpisy :)

Dużo się dowiedziałam o odpowiedniej izolacji okien dzisiejszego dnia i myślę że jak poskładam informacje które tu wszyscy zamieścili to wyjdzie nieźle :lol2:

 

Przeszukałam dostępne szerokości taśm i są nawet 30mm - ale wyłącznie na grubsze szczeliny niestety. Natomiast jest opcja 20/4-10, wydaje mi się że to by się nadało, plus porządne pianowanie jak pisał Jareko. Zgadzam się że cięcie taśm nie mieści się w 'montażu standardowym' parapetów, ale myślę że jak tylko poproszę żeby przykleili taśmę to chyba nie będzie przesadne wymaganie...

 

Szukałam na stronie Oknoplastu jakie są dokładnie parametry termoizolacyjne tej ich listwy, ale albo nie potrafię tego znaleźć albo się nie chwalą.

 

Jareko - pytanie do Ciebie - czy fartuch zostawiony tak pod parapetem nie niszczeje i nie 'fruwa'?

4834e8071792ccb0med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie polecam klejenia taśm w taki sposób:

 

1. Taśma z powierzchni fakturowanej typu antracyt jak tutaj widać może się odklejać, więc i tak wilgoć może przenikać do pianki.

.

 

:)

Musisz to uświadomoć wiekszosci (o ile nie wszystkim) producentom tasm, którzy na to pozwalaja :)

 

Im tez to uswiadom !! http://oknotest.pl/montaz-okien/multiko-wymiana-okien-w-scianie-warstwowej-3w

 

Wg ciebie taka tasma bedzie sie gorzej trzymac jak przyklejona do waskich bocznych wypustów ?

 

Np na znalezionym montażu tutaj:

tasma.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha owszem, dociekliwa jestem. Świadomy dociekliwy inwestor zmorą montażysty :cool:

Szkoda że zanim nie zobaczę problemu który już jest to nie jestem świadoma, że nastąpi - życie by było prostsze a dom cieplejszy.

 

Jareko - To było pierwsze co mi przyszło do głowy jak zobaczyłam że ten fartuch (czy na innych rysunkach folia) tak wystaje spod parapetu. Rozumiem że kluczowa jest tu wielkość kawałka który wystaje żeby było dobrze? Czyli pewnie jakiś centymetr-dwa nie więcej?

 

Rysunek który chciałam zobaczyć z bliska to ten o niskim progu na Twojej stronie, bo nie bardzo rozumiałam co znaczą poszczególne warstwy, ale jak się przyglądnęłam dokładnie plus post który napisałeś6 lat temu to już chyba wiem wszystko co można w tej sytuacji zrobić.

"Jareko napisał: zrobiłbym tak: podciągnął do góry ocieplenie - tak 15-20mm poniżej ościeżnicy - jeśli masz w niej coś takiego jak listwa podparapetowa, później przykleił taśmę paroszczelna do tej listwy, wyciągnął ja poza styropian i do jego pionowej części przykleił drugi koniec, pozniej dal na to obróbkę blacharska i koniec"

 

Jedyny problem że nie wiem czy ten próg posiada pod spodem jakiś wręb żeby dało się obróbkę blacharską zaczepić tak jak pod ramę okienną?

Ma ktoś może zdjęcie jak taka obróbka blacharska wygląda? Szukam po internecie ale tam tylko zdjęcia złych montaży i rozmrożonych tarasów... Taras ma być drewniany, fundamenty są ocieplone 10cm XPS i to się aktualnie kończy jakieś kilkanaście centymetrów poniżej progu (chwilowo zasłonięte tymczasowym tarasem, jeśli to coś zmieni mogę zrobić zdjęcie obok gdzie to lepiej widać)

62f291565e558568m.jpg

Edytowane przez Otirom
zapomniałam zdjęcia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam po feriach, wracam do tematów budowlanych :)

(chociaż tematy budowlane nieźle rzucają się na głowę i na codzień, ubieram dziecko na sanki, tak wyszło że na podkoszulek włożyłam luźny sweter i luźny polar, dziecko się schyla i widzę że zewnętrzne ubrania odstają odsłaniając podkoszulek na brzuchu - myślę Oho! Mostek termiczny:mad: :lol2: )

 

Jareko - staram się staram kopać sama, a pytać dopiero o konkretne rozwiązania w moim przypadku. Widzisz? Już 6 lat takie rzeczy mówisz, a te ludzie to wciąż pytają o to samo... :D Hmm deski raczej będą prostopadle do ściany - a co to za różnica? Czy pierwszy legar musi z jakiegoś powodu być bliżej niż 10cm od litej ściany (grubość ocieplenia)?

 

Dotychczas było o poprawianiu przyzwoitego - to teraz czas na naprawianie babola :mad:

Jak to pewnie na każdej budowie, część rzeczy mam zrobione lepiej, inne gorzej - ale to jest (z różnych powodów) schrzanione nieźle. Chodzi o próg w drzwiach wejściowych. Drzwi są sosnowe z progiem aluminiowym, Agmaru, projekt mój, montażysta ten sam z Oknoplastu (co najlepsze - i tak go lubię ;) )

Idę sobie kiedyś wieczorem po schodkach na ganek a tu takie coś...

e0c5ac2752572057med.jpg

Tak jest - to co widać to światło przeświecająca pod progiem! Czyżby należało dodać nową kategorię poprawności montażu - światłoszczelność? Moje drzwi światłoszczelne nie są :p

 

Część winy biorę na siebie - to była już końcówka przed przeprowadzką (montaż drzwi w piątek rano, mieszkamy od tego piątku po południu) i nie starczyło mi sił i cierpliwości żeby dopilnować jak to ma być zrobione :/ To znaczy warstwa spodnia zrobiona jest nieźle - wylewkarz dojechał wylewką wewnętrzną tylko do ściany a w pozostałych 24cm mąż dał 10cm przekładkę z XPSa i 14 bloczek od strony zewnętrznej (blczoek jest na całej szerokości w kątach, żeby na nim opierała się futryna). Problem zaczyna się wyżej - Kiedyś docelowo (realnie za 10 lat) mają by płytki, ale narazie po taniości są panele. Gość od paneli nie wiedział jak daleko ma dojechać panelami, ja też nie, mówi 'To ja Pani zostawię taką szczelinę, kiedyś tam Pani płytkę wsunie' a ja że po moim trupie żadne zostawianie szczelin, niech robi do samego końca podłogi, najwyżej jak z drzwiami przyjadą to dotną. Z drzwiami przyjechali, atmosfera była nieco napięta i bez większego zastanowienia po prostu zamontowali je NA PANELACH. Tam gdzie jest futryna to jeszcze ujdzie, bo są dociśnięte, ale ten próg to sobie właściwie wisi w powietrzu bo jest lekki, nie dali pod niego żadnej pianki... Więc nic dziwnego że oczywiście jak tylko jest mróz, próg wygląda jak półka w zamrażalniku

34728075ce6b76b7m.jpg

 

Doradźcie - jak to teraz można wyprowadzić na prostą nie zdejmując drzwi? Żeby na te 10 lat jakoś to było sensem. Gdzie i jak dojechać styropianem, czy może wyciąć od zewnątrz kawałek panela i wcisnąć piankę pod próg (najpierw go chyba trzeba na chwilę obciążyć) żeby chociaż przykleił się do paneli? Jak to powinno od zewnątrz wyglądać? Wklejam więcej zdjęć (ta bura tkanina to pianomat spod paneli jeszcze nieobcięty)

8bcf782a92181895m.jpg 3f2fe020c2412957m.jpg aee91cdec4f168c5m.jpg 40ce4753502b17f4m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Finlandia oczy cię nie mylą - zaiste to panele (na piance i folii) wystają spod drzwi od zewnątrz :p

 

Gdyby sprawa była prosta to bym nie pytała...

 

Próg miałąm do wyboru drewniany i aluminiowy a jestem przeciwnikiem drewna w mocno użytkowanych miejscach dlatego padło na aluminiowy, zresztą fajnie że jest niski, jeżdżę prez niego wózkiem dwa razy dziennie i to doceniam. Tylko montaż mogłby nazwijmy to delikatnie być bardziej z głową:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40ce4753502b17f4m.jpg

 

Gizmo - z wycięciem warstwy paneli spod progu dobry pomysł, ja też o tym myślałam - ale przez dostawkę (nieotwieraną) chyba niemożliwy do wykonania :( Nie wyobrażam sobie cięcia paneli (pewnie szlifierką kątową) równo wokół tego słupka oddzielającego skrzydło drzwi od dostawki...

 

No nic - chyba tylko zostaje po prostu pianą zapianować ile się tam da pod panelami, a sam próg... no to kurczę wciąż nie wiem :( Jak to właściwie powinno być od początku zrobione? Przecież gdyby to stało na wylewce to nie byłoby wiele lepiej :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma odpowiedzi, bo nie wiadomo co napisać. Jest to zrobione beznadziejnie. Te panel powinny być dołożone później. Nie da się ich zdemontować? Bo może ta część poszła by szybciej niż z drzwiami.

 

Dobrze przemyślane drzwi mają próg pod całą długością drzwi. Dzięki temu na całości mogą wyglądać zgodnie a pod próg da się zwykle zastosować systemowe poszerzenia.

W przypadku takiej wylewki należy ustawić go na podkładkach - usztywnić odpowiednio i uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...