_arek_ 01.02.2017 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Mam pytanie do szanownego grona forumowiczów. Założyłem wątek w tym dziale gdyż w pierwotnym zamyśle miał to być domek choć trochę energooszczędny jednak się plany pokrzyżowały. Jestem na etapie poprawy projektu fundamentowania na płycie posadowionej pośrednio na gruncie torfowym za pomocą betonowych "filarów". Na tym wykonana ma być płyta fundamentowa grubość 35cm nie izolowana od gruntu właśnie z powodu owych beczek/pali. Z powodu trudnego terenu i wysokiej wody 0,7mppt projektant podjął decyzję o takim właśnie posadowieniu no i nici z "marzeń" o cieplutkiej płycie fundamentowej. Niestety projektant nie jest też entuzjastą wszelakich izolacji i nie mam co liczyć na jego pomoc oraz wiedze w tym temacie. Ponadto cały domek ma zostać wyniesiony na około 0.6m ponad poziom obecnego terenu aby w razie "W" nic go nie utopiło Teren to łąka w dość sporym obniżeniu w stosunku do okolicznej zabudowy dlatego chcemy, aby sam domek był usytuowany na takim mini pagórku. I tutaj pytanie jaki material wykorzystać na sam nasyp, aby już na tym etapie zabezpieczyć się przed podciąganiem wody ?? Rzędna terenu to 5.9m n.p.m Projektowany poziom terenu przy budynku 6,7m n.p.m. Projektowany pozom zero budynku 7.2m n.p.m. Chciałbym wykonać jak najlepszą izolację tego betonowca, aby nie był to wielki radiator przez który będzie uciekać całe ciepełko. Na chwilę obecną na pewno ma być opaska po obwodzie wykonana z no właśnie z czego ? Czy jeśli pozom terenu zostanie podniesiony to teoretycznie nie będzie tam wody więc czy mogę zastosować jakiś EPS czy musi być XPS ?? Na początku chciałem dać tez jakiś EPS pod sama płytę, ale nie wiem czy ma to jakiś większy sens skoro i tak będą te miejsca gdzie płyta będzie zazbrojona z tymi słupami.... Może wyłożyć ten nasyp na powierzchni jakąś folią, aby odciąć się choć trochę od wilgoci z gruntu ?? Kolejna sprawa to jak wykonać już izolacje na samej płycie ? Dawać tam styropian, który jak czytałem w innym temacie będzie pocić się przy styku z płytą, czy może użyć perlitu ?? W całym domu ma byc ogrzewanie podłogowe na części mieszkalnej. Problem nr 3 izolacja styku ścian z płytą... jak zabezpieczyć się, aby uniknąć mostków termicznych ? Tutaj kilka opcji ceramika + perlit, bloczki isomur oraz polecane przez jednego z forumowiczów ytong energo 48 na dwie pierwsze warstwy.... Sprawa nr 4 - garaż. Jako, iż lubię dłubać przy autach chciałbym aby podczas pracy nie grabiały mi ręce z zimna... i teraz nie wiem czy izolować i dać tam kaloryfer lub kilka pętli podłogówki czy nie izolować i tez dać np sam kaloryfer a może nie izolować i nic nie dawać, ale wtedy to już na pewno będzie chłodno. To samo pytanie tyczy się ściany dzielącej cześć mieszkalną od garażu. No i to chyba jak na razie wszytki nękające mnie na ten czas rozterki. Prosiłbym zatem bardzo o jakieś koła ratunkowe w tej chyba dość kiepskiej sytuacji. Poniżej kilka "rysuneczków" jak ten cały bałagan ma się przedstawiać. W wersji finalnej kanału w garażu nie będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 02.02.2017 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Dlaczego nie możesz zrobić izolowane normalnie płyty? Te słupy to będą wprawdzie punktowe mostki cieplne, ale 15cm xps pod płytę i 20cm eps nad nią powinno być dobrym rozwiązaniem.Garaż oddziel od domu 15cm styropianu i całość zaizoluj 30cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_arek_ 02.02.2017 17:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Powiem szczerze, że zastanawiałem się nad tym w pierwszej fazie projektu ale jakoś zrezygnowałem , bo wydawało mi się , że jak nie będzie ciągłości izolacji to już nie warto ale może faktycznie tak zrobić.... Tylko, czy mógłbym wrzucić tam EPS-a zamiast XPS-a ?? Skoro podniosę całość trochę wyżej, nawiozę piasku zasypowego pod podbudowę nie powinno to już leżeć w mokrym wodnistym klimacie.... Aaaa już mi się przypomniało dlaczego tego nie rozważyłem... tak sobie wymyśliłem, że skoro budowa ma być na tych palach to jeśli ten grunt/torf sobie kiedyś tam możliwe że siądzie to i tak mi ta izolacja osiądzie razem z gruntem i nie będzie już przylegać do płyty... Trzeba by to jakoś do niej mocować tylko znów jak ?? skoro przed wylaniem płyty daje się folie... Czyli posadzki w garażu jednak nie izolować ?? Te 30cm to mówisz o zewnętrznych ścianach ? Na dom myślałem aby dać 20cm izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek Kardyś 02.02.2017 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Jak osiądzie? Podbudowa osiądzie, izolacja osiądzie, a płyta już nie? Okej... I nawet jeśli, to co będzie między tą płytą, a izolacją? Jak na moje oko, to ciut powietrza, o temperaturze okolicznych powierzchni. Czyli wyjdzie dodatkowa pustka powietrzna. Posadzkę w garażu izoluj, albo nie. Nie zaizolowany od ziemi garaż będzie miał zawsze dodatnią temperaturę, ale trudno go będzie dogrzać. Za to izolowany może się wystudzić do minusów w mrozy, ale też łatwiej taki dogrzać. Twój wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 02.02.2017 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 A po co izolować płytę od spodu? Komu na co? Izolacja na płytę. Ściany z betonu komórkowego i nie będzie dużego mostka na styku. Plyta ściana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.02.2017 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 to już Koledze doradzałem jako mniejsze zło .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
busy_beaver 03.02.2017 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Ja także boję się osiadania, rozciągania styropianu pod płytą (szkody górnicze).Kombinowałem już gołą płytę na podbudowie z piasku na to z 25 cm styropianu EPS, pod ściany z silki porotherm z perlitem (chociaż nie wiem czy gra warta świeczki)i opaskę pionową z XPSa dookoła płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_arek_ 03.02.2017 06:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 to już Koledze doradzałem jako mniejsze zło .. Mnisze zło względem czego ?? Czyli coo nie "opłaca" się izolacja tej moje płyty od spodu ?? Myślałem , że zawsze to coś pomoże, ale faktycznie jeśli koszta poniesione vs zyski mają być nijakie to nie warto się w to bawić.... busy_beaver na takie osiadania rozciągania itp pogadaj z konstruktorem na temat zrobienia podbudowy z geotkaniny/geokraty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.02.2017 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Mniejsze zło od braku izolacji pod płytą, lub budowaniem od razu na płycie i z tym co jest obecnie w projekcie..idealnie było by, aby cała płyta była podbita izolacją.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_arek_ 03.02.2017 10:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Całej płyty niestety nie da rady podbić ze względu na te filary, ale czy nie lepiej byłoby zastosować chociażby właśnie EPS w miejscach dostępnych ? Czy jest np możliwość ab za symulować w jakimś programie takie dwie opcje z EPS pod i bez niego w sensie izolacyjności/energooszczedności takiej płyty ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.02.2017 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Arku - daj całą izolację nad płytą.. u Ciebie płyta to jest podstawa całego budynku..i dopiero na tym można coś dawać..pod nie koniecznie. Przepis Ci napisałem .. teraz tylko kwestia podniesienia budynku .. o tą wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_arek_ 03.02.2017 11:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 No tak rozumiem że to wielki fundament.... Nie chcę dawać nic pod same studnie, czy w miejscu ich łączenia z płytą tylko samą płytę ocieplić tam gdzie można... Bo jak by nie patrzyć będzie ona przecież posadowiona praktycznie w warstwie przemarzania gruntu... Leżąc sobie na podbudowie z piaseczku.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 03.02.2017 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Nic jej nie będzie .. nic.. liczy się punkt podparcia .. a on jest na beczkach.. tak ze najwyżej opaskę do okoła z izolacji.. a resztę na płytę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 03.02.2017 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 (edytowane) Nic jej nie będzie .. nic.. liczy się punkt podparcia .. a on jest na beczkach.. tak ze najwyżej opaskę do okoła z izolacji.. a resztę na płytę.To chyba najlepsze rozwiązanie. Nie ma żadnej gwarancji, przy takich warunkach gruntowych, że się gdzieś podbudowa pod płytą nie osunie. Razem z izolacją. Możesz jeszcze rozważyć wiersz ze szkła piankowego w płytach pod pierwszą warstwą bloczków. Takie 20 cm szkła to już niezła izolacja. Koszt nie jest jakiś porażający, w stosunku do całego rozwiązania na studniach a rozwiązuje problem mostków cieplnych. 1500 zł za 1m3 to jak za darmo. Edytowane 3 Lutego 2017 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.02.2017 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Dzięki to mi zabiłeś klina w pewnej sprawie moich fundamentów.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 04.02.2017 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Dzięki to mi zabiłeś klina w pewnej sprawie moich fundamentów..Kiedyś prezentowałem tu moją (chyba, bo wcześniej nic podobnego nie znalazłem) koncepcję płyty fundamentowej na gruncie z izolacją na płycie i odcięciem mostka w postaci takich właśnie płyt ze szkła piankowego. Wtedy liczyłem te płyty po 3,5 tyś za m3 a i tak, dla domu 100m2 wychodziło mniej niż XPS a za to dom stoi na tym na czym powinien, czyli na ziemi. Te płyty z Ukrainy trochę wbrew temu co tam piszą mają trochę gorsze parametry izolacyjności niż inne dostępne w Polsce. Konstruktor musi też zdecydować czy ich wytrzymałość będzie wystarczająca. Dla domu szkieletowego, murowanego parterowego pewnie tak ale dla większych trudno powiedzieć. Cena jednak jest bardzo atrakcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 04.02.2017 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 To idzie zrobić.. zobacz w temacie płyt.. tam proste zagadnienia urastają do rangi problemów a co dopiero mówić o knuciu z jakimiś rozwiązaniami. 800kPa nie jest źle.. grunt jak niesie 150 kPa to już jest oki doki. Wiesz pewne asy w rękawie warto mieć.. bo konkurencja czuwa Mnie kusi zabawa w naprawę tych obecnych fundamentów.. Czasem wpada taki szalony pomysł Zwłaszcza że materiały są idzie to wykonać.. Choć wolę zrobić raz a dobrze Chyba w DB wstawiłem szkic na tle domu co i jak to miało by wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_arek_ 04.02.2017 11:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 perm czyli jednak dobrze przeczytałem, bo przez chwilę myślalem, że jakaś literówka z tym pchaniem czegoś pod ściany.... Tak jak merkava mówi, u nas wydaje mi się być jeszcze jakieś " średniowiecze" jeśli chodzi o konstruktorów, projektantów i jakieś nietypowe rozwiązania... Ja to widzę tylko byle by betonu nalać zbrojenie wrzucić i tyle... no i koniecznie żeby tego duuużo było. Takie mam odczucie po tych moich perypetiach z tym całym posadowieniem i błąkaniu się po różnych forach i rozmowach z ludźmi. Chociaż ja to zielony jestem i może mam mylne wyobrażenie o tym świecie. Oczywiście zdarzają się wyjątki od reguły Wracając jeszcze do tego szkła to te 20cm o których wspominałeś miałoby iść tylko pod bloczki ?? Mógłbyś podesłać jakąś linkę do tej twojej wizji płyty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 04.02.2017 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 (edytowane) Takie coś mniej więcej: Koszt tego szkła piankowego dla domu 100m2 to jakieś 3 tysiące dla bloczków z Ukrainy. Moim zdaniem dużo lepsze rozwiązanie niż ten XPS czy tym bardziej EPS pod spodem. Tak przy okazji. Szkło piankowe bardzo przypomina pumeks. Taka bardzo lekka i twarda pianka. Piszę to, bo pewnie niewielu widziało na własne oczy. Dodam jeszcze, że płyta mogłaby być wysunięta względem bloczków ściennych. Poprawia to rozkład obciążeń i powinno zmniejszyć ilość niezbędnego uzbrojenia. Będzie chyba robił taką płytę sąsiad z okolicy o ile uda mi się go na nią namówić. Pisuje tu czasem na forum więc może zamieści zdjęcia. Edytowane 4 Lutego 2017 przez perm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
APZ 04.02.2017 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Dobry pomysł. Trzeba doliczyć jeszcze pod ściany wewnętrzne to szkło. A jaką jest różnica w wytrzymałości pomiędzy bloczkiem isomur A tym szkłem?Druga sprawa to jaką będzie różnica izolacyjności pomiędzy szkłem a bloczkiem z bk 400? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.