Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Płyta fundamentowa na betonowych filarach - jak dobrze zaizolować ?


Recommended Posts

^^

Ale mi chodzi o te 10 m od przodu domu tam gdzie masz garaż, tam można by się zblizyc do granicy dzialki celem jak najlepszego wykorzystania dobrego gruntu pod domem .

Z powtarzaniem badan ja osobiscie bym tak zrobil , wydałbym ze 2 tys, na te 6-10 otworów w obrysie domu , ale jak Ty postapisz to już inna sprawa, to jest ryzyko, zrobisz badania i sie okaze, ze jednak trzeba pozostac przy studniach i wtedy pomyslisz ze zmarnowales 2 tysiace. Z geologiem może dałoby sie dogadać że część odwiertów byłaby tylko taka kontrolna gdzie jest torf, bez badań dokładnych każdej warstwy , moze by taniej policzyl .

 

 

Poczekajmy co powie Merkava odnosnie sondowania w torfach , czy torf moze stawiac taki opor dla wbijanej koncówki sondy.

 

A czy Twój konstruktor zauważył, że zgodnie z rzednymi z odwiertów i rzednymi przyjetymi w projekcie spód studni wychodzi w torfie?

Rzedna spodu studni 6,9 -3,0= 3,9m a rzedna torfu w otworze nr 1 to 3,4m , czyli jakieś 0,5m w torfie , to ta studnia bedzie niosla ze hej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Z przodu tam gdzie droga też nie za bardzo jest jak sie dosunąć. Ta droga to tak na prawdę już inna działka tylko ma taki pas wydzielony aby był dostęp do drogi gminnej. My mamy tam służebnośc na korzystanie w celu dojazdu. Więc i tak musi być ileś tam metrów od granicy.

Może i faktycznie nie przemyśleliśmy tego wszystkiego, ale te 4 lata temu nie wiedziałem tyle co wiem teraz...

 

Te badania prawdopodobnie wykonam i już te 2 tysie niech nawet stracę ale będe pewny co i jak.

 

Z tą studnią w torfie nie zwróciłem uwagi... tzn widziałem w projekcie , że ma to być na głębokości 3m a przynajmniej tak zrozumiałem....

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

No to jezeli nie masz innych zalecen , nie potrzebujesz tych 10 metrów przed garazem, to mozna sie zastanowic aby przyblizyc dom do granicy na te 4 metry ktore sa minimum , zyskujesz troche na wejsciu w lepszy teren bo jak widac w strone tej drogi dojazdowej warunki gruntowe sa lepsze.

 

Tylko zrob te badania dokladnie w miejscu gdzie na 1000% bedzie stal dom .

 

Z ta rzedna to niech konstruktor posrawdza bo wiesz Wykonawca bedzie żadał wiekszej kasy jak beda rozbieznosci

 

 

Człowiek uczy sie na swoich bledach i nie tylko Ty , ja tez...

 

 

edit:

 

Odnosnie studni to w tej chwili zeby to mialo rece i nogi to musi zostac wydłuzona o minimum 0,5 m a najlepiej o 1 m zeby wchodziła w te nośne piaski a nie w torf - to mialem na mysli z rzednymi

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o co chodzi, może konstruktorka jakoś się machnęła albo coś przeoczyła... Ja to rozumiałem tak, że 3m w głąb od teraźniejszego poziomu terenu więc pasowało...

 

Odnośnie przesunięcia domu to tez już nie jest chyba takie proste skoro mamy PnB ??

Jeśli chcielibyśmy go przesunąć to i tak max 4m bo tam jest chyba 8m od wejścia do mieszkania a garaż jest dalej w głąb. Więcej nie da rady ze względu na te granice.

 

Dzwonił właśnie jeden z wykonawców... Po takim dokładniejszym przeliczeniu wyszło mu 125kPLN i za tyle może to zrobić.

Jutro pojutrze ma mi przesłać dokładny zakres robót. Cena to robocizna plus materiały.

 

Pisze tak tylko czysto informacyjnie, żeby nie było iż cieszę się z takiej wyceny :)

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

Jak jest PnB no to będzie ciężko to zrobić.....musiałbyś zmieniać PnB, ale chodziło mi o własnie te 4 m bliżej drogi....

A kiedy masz w ogóle w planie ruszać ?

Jak już bedziesz miał ten zakres robót to jak bedziesz chcial i mógl to sie podziel ta informacją:)

 

I oczywiście mam nadzieje, że będzie fotorelacja z Twojej budowy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruszać chciałem już teraz niedługo marzec kwiecień... teraz tylko Ty znów mi głowę popsułeś ;)

 

Generalnie gość powoedział że za robociznę chce 38kPLN reszta to materiały. Zobaczymy jak je wycenił. Teraz jak już się zdecydowałem na te beczki/studnie to chciałem znaleźć kogoś kto mi to zrobi w jakiejś normalnej $$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same pale to strzelam około 80tysi jak nie więcej, mikropale podobnie no może z 50-60. Rozeznałem wszystkie tematy i te studnie to najekonomiczniejszy z ze wszystkich tych posadowień. Ewentualnie wymiana gruntu, ale gdyby wody nie było...

 

Jednak nie o tym temat... ten już był wałkowany milion razy.

 

Opaska dookoła płyty, izolacja na płytę. Ściany z BK albo pierwszy wiersz z BK. Chyba, że jednak to szkło piankowe. :) Przy takich kosztach całości jakoś to przełkniesz.

 

Szkło fajna sprawa, ale nie wydołam $$ to posadowienie i tak mnie już pożera..

Chciałbym to zrobić jak najefektywniej i za w miarę normalne $$ bez zbędnych szaleństw...

 

Więc tak jak perm mówi ściany z BK lub patent merkavy dwa bloczki enrgo i 30cm izolacji na płycie. W tym wypadku z energo brakuje mi kilku cm aby zmieścić się z wymiarami posadzki, ale ciekawe jak by to trzymało na styku ściana płyta...

Sama płyta z opaską XPS ewentuualnie EPS 1m w ziemię.

 

No i teraz merkava byłbyś tak miły i policzył jak będzie właśnie prezentować się utrata energii w płycie ocieplonej i nie ocieplonej od spodu ? Uwzględniając jakoś te radiatory palowe, czyli ocieplenie tylko po płycie od spodu...

Ciągle mnie to męczy :) Czy warto coś dawać czy nie. Boje się tego przemarzania i dużych strat.

 

Chyba, żeby.... jśli będzie to możliwe to i jakoś te beczki też ocieplić chociaż z 1-1,5m w głąb... tylko zabawy by z tym też było. Więc jeśli cała ta izolacja płyty od spodu ma to być jakiś przerost formy nad treścią to bez sensu...

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle mnie to męczy Czy warto coś dawać czy nie. Boje się tego przemarzania i dużych strat.
po obwodzie.. izolację jak Kolega Perm pisał ..

nie będzie oddawać ciepła z pod płyty. (tzw """przymarzania""") 120 tyś za wykonanie.. Arku zawsze możesz wrócić do pomysłu jak Ci zaproponowałem wcześniej... 120 kzł.. imo dużo, bardzo dużo .. Mniejsza o straty przez płytę, ale cena wykonania tej płyty... bo straty ciepła .. owszem zjedzą trochę.. W/K.. więcej. ale to problem leży w cenie płyty, małej ilości beczek.. i ceny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po obwodzie.. izolację jak Kolega Perm pisał ..

nie będzie oddawać ciepła z pod płyty. (tzw """przymarzania""") 120 tyś za wykonanie.. Arku zawsze możesz wrócić do pomysłu jak Ci zaproponowałem wcześniej... 120 kzł.. imo dużo, bardzo dużo .. Mniejsza o straty przez płytę, ale cena wykonania tej płyty... bo straty ciepła .. owszem zjedzą trochę.. W/K.. więcej. ale to problem leży w cenie płyty, małej ilości beczek.. i ceny..

Jakoś nie widać nic sensownego, co mogłoby te studnie zastąpić. Przy tak zróżnicowanym podłożu poduszka z piachu może miejscami siadać, wraz ze zmianami wilgotności.

 

Szkoda, że masz już PnB. Logicznym byłoby postawić dom piętrowy o jak najmniejszej powierzchni zabudowy. Może też, dla obniżenia kosztów da się garaż zrobić osobno? Jako lekką konstrukcję szkieletową. Pomyśl nad zmianą projektu. Może będzie warto?

 

Chyba mam pomysł. Zbuduj Arek dom najtaniej jak się da, szybko sprzedaj i wyjedź za granicę, by uniknąć pretensji właściciela. :)

Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektu nie zmienimy bo jest taki jak chcemy... Wyjechać nigdzie też nie planujemy :)

 

Tak jak mówiłem na tym etapie trzeba to tylko zrobić jak najtaniej i jak najlepiej nie przekraczając 100tysi jakie mieliśmy na to założone od początku.

 

Więc Panowie jakie ostatecznie są opcje żeby to zaizolowac/odizolować jak najlepiej.

 

Olewamy te "styropiany" od spodu ??

Dajemy tylko opaskę z ilu 15cm będzie ok skoro na ściany będzie najprawdopodobniej 20cm...

 

Co z mostkiem na styku ściana/płyta ??

 

Dawać oapske styropianu wewnątrz po obwodzie ścian ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie widać nic sensownego, co mogłoby te studnie zastąpić. Przy tak zróżnicowanym podłożu poduszka z piachu może miejscami siadać, wraz ze zmianami wilgotności.

 

Grunt ma to do siebie, że siada po wpływem obciążeń.... ale piasek przy zmianie wilgotności nie siada jeżeli nie działaja na niego żadne naprężenienia....czy dragania..... rozwiń szerzej co miałeś na myśli, bo troche nie wiadomo o co Ci chodzi ....

 

Problemem kolegi arka są niestety te torfy, gdyby tych torfów nie było, to ten nawodniony grunt dałoby się zagęścić , piasek w wodzie gdy dostaje drgań to sie lepiej układa - oczywisicie trzeba to odpowiednio zrobic, żeby sprzetu nie utopić - taka zaleta gruntów niespoistych.....

 

 

......

 

Więc Panowie jakie ostatecznie są opcje żeby to zaizolowac/odizolować jak najlepiej.

 

Olewamy te "styropiany" od spodu ??

Dajemy tylko opaskę z ilu 15cm będzie ok skoro na ściany będzie najprawdopodobniej 20cm...

 

Co z mostkiem na styku ściana/płyta ??

 

Dawać oapske styropianu wewnątrz po obwodzie ścian ??

 

 

Ja powiem tak, technicznie jest to do zrobienia, żeby wyłożyć podłoże EPSem czy też XPSem, nic Ci tam nie siądzie bo ten torf jest tam miejscami i jest cały czas nawodniony, musialaby rzeka wyschnac :).

Ale czy pod wzgledem energetycznym ma to sens ekonomiczny i np gdy zastosujesz drozszy XPS to nie wiem

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projektu nie zmienimy bo jest taki jak chcemy... Wyjechać nigdzie też nie planujemy :)

 

Tak jak mówiłem na tym etapie trzeba to tylko zrobić jak najtaniej i jak najlepiej nie przekraczając 100tysi jakie mieliśmy na to założone od początku.

 

Więc Panowie jakie ostatecznie są opcje żeby to zaizolowac/odizolować jak najlepiej.

 

Olewamy te "styropiany" od spodu ??

Dajemy tylko opaskę z ilu 15cm będzie ok skoro na ściany będzie najprawdopodobniej 20cm...

 

Co z mostkiem na styku ściana/płyta ??

 

Dawać oapske styropianu wewnątrz po obwodzie ścian ??

Myślę, że izolacja na płycie, wiersz z BK albo Isomur, Opaska, moim zdaniem taka jak na ściany, przynajmniej na górze. Mostkiem się nie przejmuj. 200 zł rocznie więcej na ogrzewanie czystym prądem, 70 zł przy ogrzewaniu za pomocą PC. Myślę, że możesz pomyśleć o garażu. To w końcu prawie 1/3 powierzchni zabudowy. Zrób go jako lekki szkielet albo wręcz wiatę z zabudowanymi ścianami i bramą (podłoga osobno). Sporo na tym zaoszczędzisz a funkcjonalnie nie odczujesz różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiersz z BK tzn co masz na myśli zwykły klocek 24cm ?

 

Nie wiem czy ten Isomur jest wart swojej ceny, wydaje mi się, że nie.

 

Czyli na ściany co proponujesz silikaty czy raczej ciepły BK ?

 

W garażu chciałem sobie zamontować podnośnik - może kiedyś... więc i tak musiałbym coś tam wylać. No i wejście do domu obowiązkowe jak dla mnie...

 

Ja powiem tak, technicznie jest to do zrobienia, żeby wyłożyć podłoże EPSem czy też XPSem, nic Ci tam nie siądzie bo ten torf jest tam miejscami i jest cały czas nawodniony, musialaby rzeka wyschnac :).

Ale czy pod wzgledem energetycznym ma to sens ekonomiczny i np gdy zastosujesz drozszy XPS to nie wiem

 

O to właśnie chodzi... Koszt powiedzmy jakiegoś EPS 200 aguaściema to około 6tys

Edytowane przez _arek_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę o BK 24cm albo jakimś Ytong Energo. Może da się na tym zrobić ścianę z silikatów. W końcu dom masz parterowy. Garaż o lekkiej konstrukcji obniżyłby cenę. Pod taki garaż możesz dać płytę na poduszce z piachu, bez studni. Musiałaby jednak być to odrębna od domu konstrukcja (połączona optycznie oczywiście). Różnicy nie zauważysz a myślę, będzie trochę taniej.

Ta izolacja pod płytą prawie nic nie da. Lepiej zainwestuj te pieniądze w PC. Różnica 70 zł rocznie na ogrzewanie nie uzasadnia pchania dodatkowo izolacji pod dom..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

120tyś za fundamenty, masakra. Kosztowne studnie i prawie 2x grubsza płyta.

Miałem podobny problem ale na moje szczęście niżej woda gruntowa.

Wymieniałem grunt i radzę też Tobie o tym pomyśleć. Zrobiłem też to o czym pisze perm - lekki garaż oddylatowany od domu. Podejrzałem to u jednego dewelopera. Wyjście może być dowolnie

Wymiana gruntu kosztowała mnie kilkanaście tysięcy, jakbyś do tego dodał jakieś igłofiltry to i tak wyjdzie taniej niż studnie. Wiadomo, domy w pobliżu, obniżenie zwierciadła wody w torfach = 100% osiadanie, trzeba by sprawdzić zasięg leja depresji, choć ponoć wymieniają też grunt pod wodą. Trudny temat, bez geotechnika się nie obejdzie.

Materace, mhh specem nie jestem ale jak pod jednym rogiem jest torf a pod drugim piasek to co z nierównomiernościę osiadań? Posadowienie teoretycznie nie jest problemem - najlepiej pale. Gdybyśmy nie brali pod uwagę kosztów :(

Realnie myśląc: wymiana gruntu pod części mieszkalną + płyta i lekki garaż "przyklejony do domu. Nie wiem jaki widzisz problem z tym garażem.

No i badania gruntu, więcej tworów, przesunięcie domu o parę metrów może tu sporo zmienić. W razie czego zamienne PNB

Edytowane przez zibuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...