Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocena instalacji CO


Recommended Posts

Witam.

W nowo wybudowanym domu, zaufałem „fachowcowi” i dałem mu wolną rękę w sprawie instalacji pieca i całego ogrzewania. Szczerze to mam kilka pytań, ponieważ „fachowiec” się upłynnił i nie mam z nim kontaktu. W załączniku jest dostęp do zdjęć, jakie zrobiłem w kotłowni. Jeżeli są potrzebne jeszcze jakieś to proszę pisać. Proszę również pisać do mnie, jak do laika, bo naprawdę nie mam o tym pojęcia, a nie chcę wzywać kolejnego „fachowca”, który mi jakiś kit wciśnie.

Z informacji to, powierzchnia domu to około 130m2, w całym domu jest zainstalowane tylko ogrzewanie podłogowe i dwa grzejniki w łazienkach.

W pierwszej kolejności, chciałbym aby ktoś wyraził opinie na temat tej instalacji czy jest zrobiona poprawnie. Dodam, że na zdjęciu są widoczne 2 pompy, ale jest jeszcze jedna zamontowana do obiegu wody, pod bojlerem.

Nie wiem gdzie tak naprawdę znajduje się powrót wody, wszędzie gdzie czytam powinien być jakiś zawór którym reguluje się jeżeli woda na powrocie jest zbyt zimna.

Czy jak wybuduję garaż, to będę mógł jakoś podłączyć ogrzewanie garażu do pieca?

Jakie optymalne ustawienia sugerujecie, obecnie czas podawania to 7s, przerwa 1 min, i przedmuch 40 %. Ekogroszek niby 26 kaloryczność, ale schodzi go dość duża w moim mniemaniu, cały podajnik wystarcza na około 3-4 dni max.

Z góry dziękuję za opinie, podpowiedzi i sugestie.

 

Link do zdjęć https://drive.google.com/open?id=0B0-0YDjQN9rmcWt3d0VaVWRhNkU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze masz układ zamknięty czy otwarty? Kocioł jest przystosowany do układu otwartego. Następnie nie widać na zdjęciach mieszacza do podłogówki. Powinny być trzy pompy. Pompa do bojlera, podłogówki i grzejników. Brak też podgrzania powrotu. Raczej instalacja w kotłowni do przeróbki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche ciezko sie wyznac w tych zdjeciach - najlepiej bybylo gdybyś narysował jakiś schemat instalacji i wrzucil.

 

130m2 i 25kW ? Z czego ściany? ocieplone nie ocieplone? Potrzeba wiecej informacji zeby sie wypowiedzieć.

 

Jeśli rzeczywiście masz 130m2 i nowy dom to powinieneś mieć piec w porywach ok 14kW. te 25kW to spokojnie starczyloby do ogrzania 300m2

Edytowane przez doin_oakenhelm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam filmik z kotłowni, mam nadzieję że to pomoże w ocenie. https://drive.google.com/open?id=0B0-0YDjQN9rmd2MtN24wZTZkSGs

Piec jest w systemie zamkniętym, budynek jest ocieplony, zaciągnięty klejem. Strukturę będę kładł w tym roku. Ściany są z ytonga.

Jeżeli ktoś mógłby napisać, jakie są potrzebne przeróbki i jakie będą to koszty mniej więcej.

Jeżeli ktoś ma jakiś namiar na fachowca, który by się tego podjął z moich okolic będę wdzięczny. 87-340 Warpalice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie sprawy:

1. woda w układach ogrzewania podłogowego nie może mieć więcej niż 40 st.C

2. Przypomnij sobie ile wody zużyłeś w czasie budowy, to uświadomi Ci ile jeszcze jej jest w konstrukcji budynku. Musisz ją wyprowadzić na zewnątrz, a to trwa niekiedy i 2 - 3 sezony.

 

Zaopatrz się w wilgotnościomierz i sprawdzaj wilgotność powietrza w pomieszczeniach. Intensywne krótkie wietrzenia zwłaszcza w mroźne dni pomogą Ci szybciej wyprowadzić wodę z konstrukcji budynku, a wówczas i zapotrzebowanie na moc kotła znacznie spadnie. Tym samym i mniej opału będziesz zużywał.

Miłego mieszkania w nowym domku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Faktycznie instalować drugą pompę na dwa grzejniki łazienkowe to trochę bez sensu.

Może zacznę od początku.

Łazienki są położone od strony północnej także nawet latem temperatura jest tam szczerze mówiąc mało komfortowa. Dlatego chciałem aby łazienki były ogrzewane praktycznie cały czas ( stąd pomysł na dwa obiegi). Odradzono mi dzielenia układu na dwa obiegi,instalowania dwóch zaworów 3D i dwóch pomp.

Dlatego pomyślałem że rozwiąże problem w ten sposób. Temperaturę na instalacji będę regulował termostatycznym zaworem 3D ( wykorzystam go z obecnej instalacji. Koszt instalacji 14-tu zaworów termostatycznych na grzejniki to niemały wydatek) Dodatkowo na wyjściu na pomieszczenia mieszkalne ( salon,kuchnia,sypialnia) zamontuje zawór odcinający z siłownikiem którym będzie regulował sterownik SPPv2. Latem będzie całkowicie zamknięty. Zastanawiam się tylko skąd zawór 3D termostatyczny weźmie chłodniejszej wody do podmieszania jeżeli zawór odcinający będzie zamknięty? Z samego grzejnika łazienkoweg? ( grzejnik łazienkowy + powrót z grzejnika jest w podłodze w postaci podłogówki około 8 m długości, bez RTL i niestety musi tak zastać). Czy to wystarczy? Łazienka nie musi być ogrzewana całą dobę. Układ pracowałby np.od 15-ej do 23-ej aby ogrzać pomieszczenie i osuszyć je po kompieli. Co myślicie o takim rozwiązaniu. A może zaproponujecie inne rozwiązanie.

Niżej schemat14908836900611064382499.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...