remigiuszjudkowiak 11.02.2017 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Witam.W nowo wybudowanym domu, zaufałem „fachowcowi” i dałem mu wolną rękę w sprawie instalacji pieca i całego ogrzewania. Szczerze to mam kilka pytań, ponieważ „fachowiec” się upłynnił i nie mam z nim kontaktu. W załączniku jest dostęp do zdjęć, jakie zrobiłem w kotłowni. Jeżeli są potrzebne jeszcze jakieś to proszę pisać. Proszę również pisać do mnie, jak do laika, bo naprawdę nie mam o tym pojęcia, a nie chcę wzywać kolejnego „fachowca”, który mi jakiś kit wciśnie. Z informacji to, powierzchnia domu to około 130m2, w całym domu jest zainstalowane tylko ogrzewanie podłogowe i dwa grzejniki w łazienkach. W pierwszej kolejności, chciałbym aby ktoś wyraził opinie na temat tej instalacji czy jest zrobiona poprawnie. Dodam, że na zdjęciu są widoczne 2 pompy, ale jest jeszcze jedna zamontowana do obiegu wody, pod bojlerem. Nie wiem gdzie tak naprawdę znajduje się powrót wody, wszędzie gdzie czytam powinien być jakiś zawór którym reguluje się jeżeli woda na powrocie jest zbyt zimna. Czy jak wybuduję garaż, to będę mógł jakoś podłączyć ogrzewanie garażu do pieca? Jakie optymalne ustawienia sugerujecie, obecnie czas podawania to 7s, przerwa 1 min, i przedmuch 40 %. Ekogroszek niby 26 kaloryczność, ale schodzi go dość duża w moim mniemaniu, cały podajnik wystarcza na około 3-4 dni max. Z góry dziękuję za opinie, podpowiedzi i sugestie. Link do zdjęć https://drive.google.com/open?id=0B0-0YDjQN9rmcWt3d0VaVWRhNkU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 11.02.2017 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Tak na pierwszy rzut oka to nie za duży masz ten piec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 12.02.2017 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Po pierwsze masz układ zamknięty czy otwarty? Kocioł jest przystosowany do układu otwartego. Następnie nie widać na zdjęciach mieszacza do podłogówki. Powinny być trzy pompy. Pompa do bojlera, podłogówki i grzejników. Brak też podgrzania powrotu. Raczej instalacja w kotłowni do przeróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
doin_oakenhelm 12.02.2017 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) troche ciezko sie wyznac w tych zdjeciach - najlepiej bybylo gdybyś narysował jakiś schemat instalacji i wrzucil. 130m2 i 25kW ? Z czego ściany? ocieplone nie ocieplone? Potrzeba wiecej informacji zeby sie wypowiedzieć. Jeśli rzeczywiście masz 130m2 i nowy dom to powinieneś mieć piec w porywach ok 14kW. te 25kW to spokojnie starczyloby do ogrzania 300m2 Edytowane 12 Lutego 2017 przez doin_oakenhelm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
remigiuszjudkowiak 19.02.2017 09:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Wstawiam filmik z kotłowni, mam nadzieję że to pomoże w ocenie. https://drive.google.com/open?id=0B0-0YDjQN9rmd2MtN24wZTZkSGsPiec jest w systemie zamkniętym, budynek jest ocieplony, zaciągnięty klejem. Strukturę będę kładł w tym roku. Ściany są z ytonga. Jeżeli ktoś mógłby napisać, jakie są potrzebne przeróbki i jakie będą to koszty mniej więcej. Jeżeli ktoś ma jakiś namiar na fachowca, który by się tego podjął z moich okolic będę wdzięczny. 87-340 Warpalice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 19.02.2017 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2017 Zawsze będzie Ci schodziło za dużo bo masz za duży piec. Policz na cieplowlasciwe.pl ile powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boluslolusj23 25.02.2017 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2017 Dwie sprawy:1. woda w układach ogrzewania podłogowego nie może mieć więcej niż 40 st.C2. Przypomnij sobie ile wody zużyłeś w czasie budowy, to uświadomi Ci ile jeszcze jej jest w konstrukcji budynku. Musisz ją wyprowadzić na zewnątrz, a to trwa niekiedy i 2 - 3 sezony. Zaopatrz się w wilgotnościomierz i sprawdzaj wilgotność powietrza w pomieszczeniach. Intensywne krótkie wietrzenia zwłaszcza w mroźne dni pomogą Ci szybciej wyprowadzić wodę z konstrukcji budynku, a wówczas i zapotrzebowanie na moc kotła znacznie spadnie. Tym samym i mniej opału będziesz zużywał.Miłego mieszkania w nowym domku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radik81 24.03.2017 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Witam serdecznie. Czy ten schemat instalacji jest poprawny? Ktory zawór 4D czy 3D "dba" o ochronę powrotu? Czy w wypadku całkowitego zamkniecia obiegu grzejnikowego zawór 4D pełni funkcję ochrony powrotu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 29.03.2017 05:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Ochronę powrotu powinien zapewnić zawór 3d tylko tam brakuje pompy pomiędzy tym zaworem a powrotem do kotła. Ten schemat pokazuje możliwości sterownika i ma niedużo wspólnego z prawidłową instalacją CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radik81 04.04.2017 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2017 Faktycznie instalować drugą pompę na dwa grzejniki łazienkowe to trochę bez sensu. Może zacznę od początku. Łazienki są położone od strony północnej także nawet latem temperatura jest tam szczerze mówiąc mało komfortowa. Dlatego chciałem aby łazienki były ogrzewane praktycznie cały czas ( stąd pomysł na dwa obiegi). Odradzono mi dzielenia układu na dwa obiegi,instalowania dwóch zaworów 3D i dwóch pomp. Dlatego pomyślałem że rozwiąże problem w ten sposób. Temperaturę na instalacji będę regulował termostatycznym zaworem 3D ( wykorzystam go z obecnej instalacji. Koszt instalacji 14-tu zaworów termostatycznych na grzejniki to niemały wydatek) Dodatkowo na wyjściu na pomieszczenia mieszkalne ( salon,kuchnia,sypialnia) zamontuje zawór odcinający z siłownikiem którym będzie regulował sterownik SPPv2. Latem będzie całkowicie zamknięty. Zastanawiam się tylko skąd zawór 3D termostatyczny weźmie chłodniejszej wody do podmieszania jeżeli zawór odcinający będzie zamknięty? Z samego grzejnika łazienkoweg? ( grzejnik łazienkowy + powrót z grzejnika jest w podłodze w postaci podłogówki około 8 m długości, bez RTL i niestety musi tak zastać). Czy to wystarczy? Łazienka nie musi być ogrzewana całą dobę. Układ pracowałby np.od 15-ej do 23-ej aby ogrzać pomieszczenie i osuszyć je po kompieli. Co myślicie o takim rozwiązaniu. A może zaproponujecie inne rozwiązanie. Niżej schemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 06.04.2017 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2017 Moim zdaniem lepsze byłby zawór 4d z siłownikiem o odpowiedniej wielkości. Wtedy byś miał podmieszanie i ochronę powrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.