witold777 09.03.2017 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 witam, jestem na etapie zgłoszenia budowy w polowie kwietnia ruszam z budowąproszę o pomoc i opinię gdyż jestem laikiem odnośnie rekuperacji . Dom 96m2 https://www.archon.pl/projekty-domow/projekt-dom-w-zurawkach-t-m52cebd73f3400 proszę o odpowiedź na pytania.jezeli decydowałbym się rekuperację czy muszę wykonywać wszystkie zaprojektowane kominy czy tylko do pieca kondensacyjnego?jaka jest oszczedność przy ogrzewaniu gazem?czy na etapie fundamentów muszę wykonac jakiekolwiek prace uwzgledniajajce rekuperację?ile kosztuje dobrze i wydajnie działajacy system do takiej powierzchni domu i czy to ma sens przy 96m2?dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 09.03.2017 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Z kominów rezygnujesz. Wszystkich. Komin z kotła (stal nierdzewna) możesz wyprowadzić przez ścianę.Oszczędność przy gazie dla takiego domu to 200-300 zł rocznie. Koszt 8000zł, jsk zrobisz sam, 14000, jeśli firmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 09.03.2017 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Jeden komin dla kotła gazowego może zostawić. Ja tak zrobiłem, gdyby np. kiedyś Putin zakręcił kurek z gazem, to mogę ogrzewać pelletem. W środku komina, rura w rurze dla kondensata. Choć w razie "W", to jednak i tak raczej zakupiłbym PC niż kocioł pelletowy. Mam jeszcze jeden komin, do kominka, na życzenie żony "nastrojowych wieczorów". Jednak w tym sezonie, nie potrzebowaliśmy ani razu ognia kominkowego. Zbędny wydatek i zajmuje miejsce.Dzisiaj nie budowałbym żadnego komina, do gazu rura przez ścianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania