jammo 15.03.2017 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2017 Witam , potrzebuję informacji odnośnie izolacji na krokwiowej .Zamierzam w lecie zmieniać blachę na taką o nazwie "na rąbek stojący" i przy okazji zrobić modernizację ocieplenia. Obecnie poddasza chociaż nie zamieszkałe , były ocieplone wełną + płyty.Trudno mi powiedzieć jak jest grubo, ale trochę się obniżyło poniżej krokwi co nie za bardzo jest mi na rekę. Plany teraz zakładały podniesienie wysokości pomieszczeń poprzez nadbudowę lukarn i zrobienie sufitu poziomego. Po zrobieniu wizualizacji , niestety trzeba było z tego zrezygnować , bo nadbudowa popsuła by wygląd domu. Dlatego teraz przy okazji wymiany blachy zastanawiam się , aby na krokwiach położyć płyty PIR które spowodują przeniesienie ocieplenia do góry zamiast obniżenia pomieszczenia poniżej krokwi. Na płyta poszła by folia paroizolacyjna , na to łaty oraz blacha. Co do tych płyt na krokwie to głównie chodzi mi o to że ocieplenie od górne spowoduje likwidację wełny poniżej krokwi od wewnątrz a tym samym uzyskam wyższe pomieszczenie w środku przynajmniej z 10 cm. Teraz mam pytanie, czy dając płyty PIR na krokwie , można przestrzeń pomiędzy krokwiami od środka wypełnić wełną , która obecnie i tak jest tam wsadzona czy w ogóle można łączyć takie materiały . Nie wiem jaka jest grubość krokwi, chyba są na 14 cm, dom z lat 90, więc nie pamiętam dokładnie) .Jaką grubość płyty PIR trzeba by dać aby wystarczyła wełna tylko w krokwiach.Do tego czasu miałem dawać pianę na grubość 20 cm, ale zależy mi aby nie obniżać pomieszczenia poniżej poziomu krokwi a piana musiałaby być przynajmniej z 6-7 cm poniżej.Proszę o rady jak to u was jest robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 19.03.2017 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Jeżeli chcesz pozostawić wełnę pomiędzy krokwiami to od góry również zastosuj ocieplenie z wełny mineralnej. Załączam przykładowe możliwości wykonania takiego docieplenia przy zastosowaniu wełny SUPERROCK Jeno opiera się na zastosowaniu metalowych uchwytów, a drugie przy użyciu łączników / wkrętów dwugwintowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jammo 20.03.2017 18:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2017 Dziękuję za odpowiedz, ta wełna na krokwiach to są jakieś prasowane płyty z wełny , takie twardsze czy zwykła miękka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mat3006 20.03.2017 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2017 Witam,tu, niestety (albo stety) powinieneś się podeprzeć projektem z obliczeniami wytrzymałościowymi. Mówiąc wprost musi Ci to przeliczyć inżynier z up. i sporządzić projekt.Od siebie sugeruję PIR nakrokwiowo ale ze względu na szczelność warstwy zalecane będzie wprowadzenie wentylacji m. sterowanej np. wilgotnościowo. W przełamaniach do rozważenia doszczelnienie powietrzne nawet przy użyciu pianki OK. Wata? Hm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jammo 20.03.2017 22:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2017 (edytowane) Mam jeszcze takie pytanie. Obecny pierwszy plan przebudowy więźby dachowej zakłada jej podniesienie,czyli likwidacja ukośnego dachu na poddaszu i uzyskanie poziomego sufitu, ale jest to opcja najbardziej kosztowna, bowiem wiąże się z rozbiórką praktycznie połowy dachu, podnoszenie ściany kolankowej( coś w sensie lukarny) i tworzenie nowej więźby, potem miała być od środka nałożona piany PUR 20 cm + oczywiście nowa blacha, rynny itp. niestety trochę drogo. Kolejna opcja to taka bez nadbudowy tylko zmiana blachy i aby zlikwidować obecne ocieplenie wełną , które jest znacznie obniżone na stelażach poniżej krokwi o przynajmniej 10-15cm ( aby uzyskać odpowiednio grubą warstwę ocieplenia) a zastąpić go ociepleniem podniesionym do góry. Wiadomo , że płyty PIR są może i b.dobre na izolację górną , ale niestety są o 100% droższe od piany PUR wstrzykiwanej luzem zakładając tą samą grubość. Czy istnieje np. możliwość bezpośredniego przykręcenia od spodu krokwi od środka płyt OSB i nałożenia piany od góry? Sądzę , że w takim przypadku, trzeba by chyba coś nadbić na krokwie z góry, ponieważ warstwa piany o grubości krokwi dawała by zapewne nie wystarczającą izolację. Jak w takim przypadku to wykonać? czy jednak nadbijać górą jakieś łaty i po położeniu blachy pianę dawać od dołu? Co z deskowaniem w przypadku piany, Czy wystarczy sama folia para izolacyjna pod łatami a blachą, Czy piana nie zlikwiduje przestrzeni powietrznej pomiędzy folią a blachą w przypadku braku deskowania? Edytowane 20 Marca 2017 przez jammo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 21.03.2017 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2017 Dziękuję za odpowiedz, ta wełna na krokwiach to są jakieś prasowane płyty z wełny , takie twardsze czy zwykła miękka ? Nie, w tym rozwiązaniu polecam wełnę SUPERROCK / TOPROCK SUPER (0,035 W/mK) produkowaną z gęstością nominalną około 40 kg/m3. Kontrłata nad krokwią nie opiera się na wełnie tylko na wspornikach lub na wkrętach. Można użyć wkrętów TWIN UD / SFSintec lub ASSY® Isotop /WURTH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bogi500 17.11.2017 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Masz tu takie małe spięcie PIR vs wełna. Ale ja bym tego ze sobą nie łączył chyba, że z jakąś przegrodą, bo jak jedna chemia będzie się stykać z drugą chemią , to nie wiadomo jaka reakcja z tego może wyjść.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 17.11.2017 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2017 Witam , potrzebuję informacji odnośnie izolacji na krokwiowej .Zamierzam w lecie zmieniać blachę na taką o nazwie "na rąbek stojący" i przy okazji zrobić modernizację ocieplenia. Obecnie poddasza chociaż nie zamieszkałe , były ocieplone wełną + płyty.Trudno mi powiedzieć jak jest grubo, ale trochę się obniżyło poniżej krokwi co nie za bardzo jest mi na rekę. Plany teraz zakładały podniesienie wysokości pomieszczeń poprzez nadbudowę lukarn i zrobienie sufitu poziomego. Po zrobieniu wizualizacji , niestety trzeba było z tego zrezygnować , bo nadbudowa popsuła by wygląd domu. Dlatego teraz przy okazji wymiany blachy zastanawiam się , aby na krokwiach położyć płyty PIR które spowodują przeniesienie ocieplenia do góry zamiast obniżenia pomieszczenia poniżej krokwi. Na płyta poszła by folia paroizolacyjna , na to łaty oraz blacha. Co do tych płyt na krokwie to głównie chodzi mi o to że ocieplenie od górne spowoduje likwidację wełny poniżej krokwi od wewnątrz a tym samym uzyskam wyższe pomieszczenie w środku przynajmniej z 10 cm. Teraz mam pytanie, czy dając płyty PIR na krokwie , można przestrzeń pomiędzy krokwiami od środka wypełnić wełną , która obecnie i tak jest tam wsadzona czy w ogóle można łączyć takie materiały . Nie wiem jaka jest grubość krokwi, chyba są na 14 cm, dom z lat 90, więc nie pamiętam dokładnie) .Jaką grubość płyty PIR trzeba by dać aby wystarczyła wełna tylko w krokwiach. Do tego czasu miałem dawać pianę na grubość 20 cm, ale zależy mi aby nie obniżać pomieszczenia poniżej poziomu krokwi a piana musiałaby być przynajmniej z 6-7 cm poniżej.Proszę o rady jak to u was jest robione. Tak połączyć nie możesz, bo wełna potrzebuje wentylacji. Mógłbyś jedynie natrysnąć na te płyty PIR od dołu piankę PUR. Ale koszt PIR + PUR to będzie masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 24.11.2017 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2017 Albo tanio, albo dobrze. To co proponuje Rocwool w Twoim przypadku nie zda egzaminu choćby z obciążeniem dachu dodatkowo 40 kg na 1 m2 i do tego nie zyskujesz wysokości. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest PIR montowany nakrokwiowo. Żadne łączenie różnych izolacji! Taka niezbędna minimalna grubość PIR to 14 cm a optymalna to 18~20 cm. BAUDER PIR PLUS jest obustronnie pokryty folią aluminiową i ma na wierzchu papę (załatwione krycie wstępne). Wełnę należy usunąć można odsłonić krokwie i oszlifować oraz ewentualnie malować środkami pokazującymi strukturę drewna. Przestrzenie pomiędzy krokwiami można wykończyć płytą gipsową lub drewnem. Zyskasz wysokość i ciekawą aranżację wnętrza. Uwolnisz się od konieczności wentylacji przestrzeni izolacji cieplnej dachu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.