bobrow 12.04.2017 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Helloł ,to ja nam taki pomysł w celu obniżenia kosztów CO i zwiększenia COP PC :- obniżamy TZ do tego poziomu , który zadowoli Pixiora- domownikom zakładamy dwa swetry- w wyniku w/w czynności , obniżamy temp na termostacie do np 16 stPzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.04.2017 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Albo zageszczasz wszedzie, albo nigdzie. Napisalem Ci w jednym z pierwszych postow, ale nie dociera. A do Ciebie nie dociera, że walczę z "fachoffcami", co proponują "wszędzie po 10cm" bo będzie PC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 12.04.2017 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Przeczytałem cały temat mam pytanie. Czy jest dobrym rozwiązaniem podłączenie drabinki w łazience pod cwu? Do tego podłogówka co 10+ ścienne ile się da w granicy rozsądku. Pozwoliło by to spokojnie obniżyć Tz, które to jak wnioskuje zależy przede wszystkim od temperatury zadanej w łazience. Cwu i tak byłoby grzane z PC i nawet gdyby cop dla cwu wynosił ok 3 to na całym systemów e było by ogolnie taniej, czy też odwrotnie? Drugie pytanie, czy aby korzyścią płynącą z większej ilości rur w podłodze nie jest przypadkiem: - lepsza zdolność akumulacyjna (mało fachowe określenie, chodzi mi o to, że szybciej podłoga przyjmie większą ilość energii w tym samym czasie czyli mamy lepszy bufor=łatwiej grzać w drugiej taryfie) - jw, krótszą odpowiedź systemu na zmianę temperatury (ale raczej tylko w górę, czyli nie grzejemy w p gościnnym, przychodzą goście, włączamy pętle i po stosunkowo krótkim czasie mamy ciepło) - mamy możliwość regulacji, jak za 15lat klimat się ochłodzi w wyniku globalnego ocieplenia (tak tak, to nie jest śmieszne ) to niewiele da dołożenie kolejnych 10cm ocieplenia do obecnych 20cm na ścianie... PS. U mnie ma być ok 240mkw podłogowe do grzania, firma z Grudziądza zdaje się Clima Komfort obliczyła mi, że potrzebuję 3400m rurki. Argumentując to "gęstsze ułożenie rur = niższe koszty ogrzewania PC" no ale to wychodzi średnio rurka co 7cm. No i cena za całość ogrzewania podłogowego 28kzł netto - można się cenić co? Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 12.04.2017 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Karster 1. Można i ma to głęboki sens. Zastosuj drabinkę ze stali nierdzewnej. Nie znajdziesz takiej z atestem PZH wymaganej dla obiegu wody pitnej.Puryści Ci powiedzą, że to niezgodne z przepisami i że w stali nierdzewnej mogą być różne "trucizny", a nawet związki promieniotwórcze.Nie potrzeba wówczas żadnego ściennego wspomagania. 2. Jeśli przeczytałeś cały wątek to zapewne zrozumiałeś, że akumulację daje masa betonu w wylewce a nie ilość rurek, służących jedynie do transferu ciepła. Wyłącznie w przypadku potwornego przewymiarowania PC, zagęszczanie rurek ponad wymagania obliczeniowe może mieć jakikolwiek sens, w tym niekoniecznie ekonomiczny. 3. Nic (prawie) nie wiemy o Twoim domu. Zleć OZC i projekt ogrzewania lub zrób to przyzwoicie sam, jeśli potrafisz.Jednak 3,5 km rurek w średnim domu to jakiś absurd.Tego fizycznie nie da się zrobić, chyba że.w miedzi lub..... (Tichelmann), wówczas absurdalne koszty miałyby nawet uzasadnienie.Nie słyszałem jednak by ktoś w tym układzie robił klasyczną podłogówkę, bo i po co. Są systemy ogrzewania podłogowego nie oparte na klasycznych rurkach PEX lub PERT, jednak nie o nich zapewne mowa. Powodzenia życzę Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 12.04.2017 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Dzięki za odpowiedź. Na obecnym etapie budowy trochę szkoda wydać mi 1350zł za ozc, projekt reku i projekt podłogówki. Mam niepewną sytuację finansową... Co do nierdzewki, taaa szkodkiwa a kolumny destylacyjne do alkoholu, tudzież bimbru z czego są zrobione? Myślałem też o zasobniku cwu z dodatkową wężownicą co pozwoliłoby na osobny obwód zasilania drabinek. Tylko czy to wszystko ma większy sens w przeliczeniu na złotówki. Podobnie reku szarej wody przy grzaniu jej z PC może okazać się mało rentowne. Ozc liczyłem kiedyś na jakiejś darmowej stronce www i wychodziło to dość ciekawie. Pisałem o tym w swoim dzienniku ale dziś już nie poszukam bo na telefonie tak sobie korzysta się z forum Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 12.04.2017 23:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Chyba jesteś w błędzie. Taki grzejnik przy niezmienionej dT będzie miał taką samą, moc. Tam powinna byc oczywiscie Tz a nie dT. Dziekuje za czujnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 12.04.2017 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Pyxis Pomyliłeś kategorie Mocą, choćby największą nie ogrzejesz domu, ani niczego innego. Niezbędna jest temperatura - czyli energia i jej przepływ. Cóż z tego, że będziesz mógł na podłogówkę puścić Tz 22 i dT 5? Będziesz miał podłogę co najwyżej 22* i to wtedy gdy dT zbliży się do zera. W przypadku odbioru tego ciepła, będzie Ci po prostu zimno i podwyższysz Tz. Redukując do absurdu; dążysz w kierunku energetycznego perpetuum mobile. Pozdrawiam Pratchawiec Pisalem juz wczesniej (trudno tu napisac cos nowego ), ze jest pewien zakres sensownych danych wejsciowych, gdzie otrzymujemy sensowne wyniki. U kolegi fotohobby z tych 30-paru *C na zasilaniu mozna jeszcze spokojnie cos urwac, chociaz on uparcie jak mantre powtarza, ze osiagnal absolutne minimum jesli chodzi o Tz. Absolutnie nic nie da sie poprawic. A do rzeczonych na zasilaniu 22*C jeszcze baaaaardzo daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 13.04.2017 00:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Przeczytałem cały temat mam pytanie. Czy jest dobrym rozwiązaniem podłączenie drabinki w łazience pod cwu? Do tego podłogówka co 10+ ścienne ile się da w granicy rozsądku. Pozwoliło by to spokojnie obniżyć Tz Czyzby moje "pierdzielenie o Szopenie" cos jednak dalo? Jesli tak, to sie ciesze. Znasz pewnie moje zdanie, wiec nie bede sie powtarzal. Twoje drugie pytanie wiaze sie z pierwszym. Wiecej rury w podlodze, to wieksza moc przekazywana do wylewki przy tej samej Tz. Mozesz podlaczyc pompe ciepla o wiekszej mocy (przewymiarowana) i grzac w tanim pradzie z dobrym COP. - jw, krótszą odpowiedź systemu na zmianę temperatury (ale raczej tylko w górę, czyli nie grzejemy w p gościnnym, przychodzą goście, włączamy pętle i po stosunkowo krótkim czasie mamy ciepło) Po czesci tak, ale przy ogrzewaniu podlogowym bezwladnosc systemu jest na tyle duza, ze goscie szybciej "napierdza" do 23*C niz zagrzeje wlaczona wraz z ich przyjsciem podlogowka. - mamy możliwość regulacji, jak za 15lat klimat się ochłodzi w wyniku globalnego ocieplenia (tak tak, to nie jest śmieszne ) to niewiele da dołożenie kolejnych 10cm ocieplenia do obecnych 20cm na ścianie... Golfsztrom ksztaltuje klimat raczej w polnocno-zachodniej czesci Europy. U nas ochlodzenia raczej sie nie spodziewaj (chociaz wszystko jest mozliwe przy takiej ilosci zmiennych). PS. U mnie ma być ok 240mkw podłogowe do grzania, firma z Grudziądza zdaje się Clima Komfort obliczyła mi, że potrzebuję 3400m rurki. Ups! Maja chlopaki fantazje z tymi rurkami. Tego to bym nawet ja nie wymyslil. U mnie na takiej samej powierzchni podlogi jest ledwie 1400m rury, a i tak sie tutejszy "jednooki" projektant lituje nade mna, jakie to straszne koszty ponioslem. Co do drabinki w lazience, to raczej bedziesz na niej reczniki suszyl. Osobna petla na sama drabinke odpowiednio mocniej rozkrecona i schna reczniki az milo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 13.04.2017 00:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) Odpuść zatem te drabinki. U siebie nie mam.Mam matę grzewczą pod kaflami, ani razu nie skorzystałem.Ręczniki suszy sprawna wentylacja.Drabinka to wieszak, rzadko kiedy ładny.Reku szarej wody też sobie odpuść. Ekonomicznie nie ma to większego sensu, zwłaszcza przy grzaniu wody przez PC. OZC policz sobie na papierze z pomocą kalkulatora.Wyjdzie takie same jak z profesjonalnego programu. Rozstaw rurek jednak zaplanuj i to w miarę dokładnie.Przy przyzwoitym ociepleniu zapewne zejdziesz poniżej 1,5 km, choć to i tak niemało. Pozdrawiam Pratchawiec Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 13.04.2017 05:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Domyślam się, że da się to policzyć ręcznie w miarę dokładnie a może i lepiej niż np tutaj:http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2dif <- tu nie dodałem rekuperacji, coś ilość okien wyszła inna/nie wiem czemu drzwi balkonowe mi wywaliło. Możesz skierować mnie na jakiejś proste reguły obliczania ozc? Zapewne wszystko opiera się na lambdzie ścian wewnętrznych jak i wewnętrznych również oraz oknach, rożnicach temperatur + wentylacja. Co jeszcze? PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 13.04.2017 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Fundamenty i potencjalne mostki. Do tego kilka kserokopii rzutów i przekrojów, przyzwoicie zwymiarowanych,Ołówek, kajecik, troche informacji o materiałach (lambda).I pewna wiedza jak to zastosować. No i chęć. Nic więcej. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 13.04.2017 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Podłogówka była wymiarowana na ogrzewanie ekogrochem, jak sądzę po dT=6 Tu wlasnie dochodzimy do sedna sprawy w wykonywaniu projektow. One nie sa robione "pod ekogroszek" albo "pod pompe". Szablon jest zawsze jeden i ten sam, bo do projektanta nie docieraja zadne argumenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 13.04.2017 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 I pewna wiedza jak to zastosować. To jedyna rzecz, której nie posiadam (na ten temat), cała reszta jest/ wiem/ zdaje sobie sprawę. Jeszcze spokojnie około roku czasu do montażu podłogówki (o ile nic planów nie pokrzyżuje) także nie ma pośpiechu. Ocieplenie domu i tak będzie najlepiej jak potrafię/ jak mnie stać więc tu się nic nie zmieni raczej ze względu na OZC. Jedyne co mogło by się zmienić to ciepły montaż okien ale i tak będę chciał zrobić go możliwe "ciepło" a ozc jedynie pomoigło by mi zdecydować czy jest sens pakować się w tak drogie systemy jak MOWO Ilbruck (ale to raczej się nigdy nie zwróci z tego co analizowałem 'na oko' + czytałem). Zastanawiam się czy firma, która będzie instalowała/ sprzedawała mi PC przypadkiem nie będzie miała możliwości obliczenia OZC. Kolejna sprawa, jak takie profesjonalne OZC będzie się mocno różniło od takiego z np strony, której link podałem http://cieplowlasciwie.pl Skoro tam wychodzi, że potrzebuję np PC o mocy 12KkW a z za 450zł (lub więcej) wyjdzie mi 11kW a potem się okaże, że takiej nie ma i i tak trzeba dać 12kW to sens "dopłacania" do interesu jest taka sobie. Oczywiście znajdzie się cała masa ludu, który powie - "stać cię na PC a żałujesz na OZC?" No i tu jest pies pogrzebany - dla jednego "stać kogoś na coś" oznacza zupełnie co innego niż dla drugiego - każda miara jest po prostu subiektywna. Dla jednego inwestora 10tys zł utopione bez sensu w domu nic nie znaczy a dla innego znaczy tyle, że będzie miał na czym spać i gdzie trzymać ubrania albo i nie. Takie życie Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 13.04.2017 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 A do Ciebie nie dociera, że walczę z "fachoffcami", co proponują "wszędzie po 10cm" bo będzie PC Aaaa nieeee, no to inna sprawa. Trzymam za Ciebie kciuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.04.2017 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) Pisalem juz wczesniej (trudno tu napisac cos nowego ), ze jest pewien zakres sensownych danych wejsciowych, gdzie otrzymujemy sensowne wyniki. U kolegi fotohobby z tych 30-paru *C na zasilaniu mozna jeszcze spokojnie cos urwac, chociaz on uparcie jak mantre powtarza, ze osiagnal absolutne minimum jesli chodzi o Tz. Absolutnie nic nie da sie poprawic.. Poproszę o cytat. Bezczelnie imputujesz coś, czego nie napisałem. Mało tego, napisałem, że mogłbym obniżyć Tz dając w łazience co 7cm, ale w moim przypadku to bez sensu. I przypominam, że u mnie przy -5C Tz dla 24h grzania to jakieś 27C Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 13.04.2017 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Ale my nie rozwazamy "Twojego przypadku", tylko ogolna zasade dotyczaca sposobu obnizenia Tz dla instalacji podlogowej z PCI. No to otwartym tekstem: Jak zagescimy rurki w podlodze we wszystkich pomieszczeniach, to wymagana Tz nam spadnie? Tak czy nie? Krotko, bez macenia. Spadnie czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 13.04.2017 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 (edytowane) Proszę o cytat o osiągnietym "absolutnym minimum", bo trochę się zagalopowałeś... Oczywiście, że jak zagęścimy wszędzie, toTz spadnie, sęk w tym, że wystarczy sprawdzić, czy koniecznie trzeba zagęszczać wszędzie, bo może się okazać, że wystarczy to zrobić w cześci pomieszczeń, a pozostałe mają jeszcze taki zapas, ze to, czy tam zagęscimy, czy nie, nie wpłynie na na poziom otrzymanej Tz. U mnie to np pokoj komputerowy, pomieszczenie techniczne i sypialnia nawet przy zmianie w łaziwnce na 7cm i obniżeniu tym samym Tz nadal byłyby prawidłowo ogrzane. Edytowane 13 Kwietnia 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lisciasty 13.04.2017 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Dyskusja ciężka i zażarta, ja na szczęście długie miesiące doktoryzowania się i liczenia mam za sobą Koncepcje i teorie zmieniały się co jakiś czas, a koniec końców zrobiłem tak jak radził producent pompy ciepła, czyli pojechałem wszędzie odstęp 10cm, nawet w garderobach. Pod zabudową w kuchni oraz w całej spiżarni nie dałem nic. Początkowo ogrzewanie było 2-strefowe (2 osobne sterowniki, 2 rozdzielacze podłogówki), ale jakoś mnie to drażniło więc póki co spiąłem przekaźniki do kupy i jak jeden sterownik zziębnie, to grzeje się cała chałupa. Nie odczuwam dyskomfortu związanego z ewentualnymi różnicami temperatury w pomieszczeniach, może WM i biegające dzieci jakoś to ciepło uśredniają :] Jedynie gdzie jest zauważalnie cieplej to w pralni, gdzie są zamontowane rozdzielacze. Korytarz, który jest jedną wielką podłogówką (lecą nim dobiegi do pokoi) nie jest specjalnie cieplejszy niż inne podłogi. Póki co jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 13.04.2017 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Lisciasty, właśnie a jak wpływa na temp łazienki WM, której to wyciąg jest właśnie w łazience? To takie raczej retoryczne pytanie, przecież wentylacja będzie wciągała do łazienki chłodniejsze powietrze reszty domu. Czy wiec da się uzyskać temperaturę w łazience na poziomie 24 gdy w pokojach na poddaszu będzie 21 a może i 20 (bo lepiej się śpi przy niższej temperaturze)? No i jeszcze w kwesti podniesienia temp w łazience - drabinka na czysty prąd lub mata grzewcza. To pierwsze pomoże szybciej wysuszyć ręczniki (wiem, wiem, sprawne WM samo suszy ale to co innego - ciepełko jest fajne). Tyle, że czysty prąd wyjdzie drożej niż wspomniane grzanie drabinki z CWU (może poprze wymiennik ciepła Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 13.04.2017 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Ale my nie rozwazamy "Twojego przypadku", tylko ogolna zasade dotyczaca sposobu obnizenia Tz dla instalacji podlogowej z PCI. No to otwartym tekstem: Jak zagescimy rurki w podlodze we wszystkich pomieszczeniach, to wymagana Tz nam spadnie? Tak czy nie? Krotko, bez macenia. Spadnie czy nie? NIE! Znowu zwracam Ci uwagę, że nie rozumiesz o czym piszesz. Jeśli zwiększysz ilość rurek nie zmieniając sumarycznego przepływu, przepływ jednostkowy w każdej rurce Ci spadnie. Odwrotnie proporcjonalnie do powiększonego przekroju rurek, przy ich długości const. Temp. zasilania pozostanie taka sama, nastąpi jednak zmniejszenie delty co spowoduje, że niezależnie od ilości i przekroju rurek dostarczysz tyle samo energii. W kotle, PC lub w pobliżu ustawiasz również wymagany przepływ. Iloczyn dT i przepływu dadzą Ci wymaganą ilość energii o określonych parametrach Temp. Zasilania zadajesz u źródła - w PC, lub kotle, rurki do tego nic nie mają. Rurek w wylewce ma być tyle by wymaganą przez straty pomieszczenia energię dostarczyły do wylewki. Zwiększanie ich ilości nie daje żadnych zysków energetycznych. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.