Pyxis 14.04.2017 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Przy -20 oC zewnątrz. Kolega plusfoto ma tyle ustawione na krzywej grzewczej dla -5*C na zewnatrz i 20*C wewnatrz. No chyba, ze zmysla po cichu robiac Ci krecia robote. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.04.2017 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Mam nadziej, ze cos Ci to rozjasni. Widzisz a ty dalej swoje. To wszystko już jest i się więcej nie da. Kolega plusfoto ma tyle ustawione na krzywej grzewczej dla -5*C na zewnatrz i 20*C wewnatrz. No chyba, ze zmysla po cichu robiac Ci krecia robote. Pokaż gdzie tak napisałem to jedno a drugie to też tłumaczyłem Ci dlaczego krzywa jest podniesiona. Jeśli nie doczytałeś to powtórzę. Chcę bo powiedzmy mam taki kaprys:) grzać wyłącznie w II i to nocnej taryfie nawet w pełni jej nie wykorzystując raz a dwa to max wartość graniczną można ustawić dla temp -15 potem pompa idzie już na prostej i czy będzie na dworze -20 czy -28 - bo do tylu producent gwarantuje pracę pompy - to więcej nie da jak ustawione przy -15. Wystarczy abym chciał tylko w pełni wykorzystać II taryfę i spokojnie krzywą mogę obniżyć o 3 stopnie. Problem polega na tym że ty porównujesz ustawienia PC-PW gdzie DZ jest mocno zmienne do ustawień PC-GW gdzie DZ jest praktycznie płaskie. P.S. Kila postów niżej pisałeś ze twoja pompa na zasilaniu z 1 na 2 marca pompowała w podłogę 31,5 stopnia. Odpisałem Ci że tej nocy najniższa zanotowana to były 3 stopnie na plusie. Więc pytam się - ile będzie pompowała jak będzie -5? U mnie w/g krzywej wynika że będzie 33 a przy +3 powinna dać max 31 więc nawet mniej niż u Ciebie. Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 14.04.2017 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Jak sie nieda, to sie nie da. Jest absolutne totalne minimum dla Tz. Mozesz spac spokojnie i nie meczyc juz konia. Ja mam pompe on/off i ona nie da wiekszej mocy w podloge przy -20 niz przy +3. To nie inwerter. Pracuje ze stala moca, wiec roznica nie bedzie duza i wynika z wiekszej zadanej temparatury wylewki i czasu pracy pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.04.2017 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 (edytowane) Prosze: Nie rozśmieszaj mnie Chodzi o cytat, w któym jakoby miałbym stwierdzić, że: on uparcie jak mantre powtarza, ze osiagnal absolutne minimum jesli chodzi o Tz. Absolutnie nic nie da sie poprawic. a TY dajesz mi cytat, że nie ma sensu, abym zagęścił w SYPIALNI Przecież ja pisałem, że mogłem dać co 7cm, albo w ścianę, żeby obniżyć Tz... Ty naprawdę nie łapiesz tego, co czytasz ? tak zrobiles inaczej niz w projekcie. Tak jak uwazales, ze bedzie dobrze. Taki projekt, ktory finalnie i tak olewamy, to o kant doopy rozbic. IMHO Ale wiedziałem,że tam może być co 20cm i nie wpłynie to na podwyższenie Tz Mógłbym dać bezmyślnie co 10cm, bo ktoś gdzieś powiela mit, że trzeba "wszędzie co 10", żeby obniżyć Tz Napisalem wyraznie, ze zwiekszamy zageszczenie wszedzie. Jesli sie gdzies "nie da", to osiagnelismy absolutne minimum Tz. Nie trzeba zagęszczać wszędzie. Jeśli masz w łazience co 10cm, a w salonie co 15 cm, i to łazienka wyznacza Tz, więc zmniejszasz tam rozstaw na 7,5, uzyskujesz spadek Tz np o 2K i okazuje się, że przy tej Tz rozstaw 15cm w salonie nadal go ogrzeje, to po co tam TEŻ zagęszczać ? I tu jest przewaga liczenia na "nosem hydraulika" Edytowane 14 Kwietnia 2017 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 14.04.2017 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 1) Do rzeczy: Czyli osiagnol absolutne minimum Tz? Bardziej obnizyc sie juz nie da? Tak to rozumiesz? Człowieku, 10 kwietnia napisałem: "Ja rozumiem, że zmniejszając rozstaw w łazience (pomieszczeniu o największym obciążeniu cieplnym), czy dając tam rurki w ścianie zmniejszam Tz. Ale nie zagęszczanie w pomieszczeniu technicznym, sypialni, gdzie nawet rozstaw 20cm daje olbrzymi zapas mocy. Nawet, gdybym w łazience dał co 7,5cm i osiągnął spadek Tz 33 na 31C, to sypialnię nadal ogrzałbym przy 20cm, tylko przepływ trochę bym zwiększył." Rozumiesz ? NIGDZIE nie twierdziłem, że u mnie lepiej się już nie da, ale Ty czytasz jakoś dziwnie wybiórczo.... Doskonale rozumiem mechanizm obniżenia Tz, poprzez zagęszczenie w pomieszczeniu NAJBARDZIEJ OBCIĄZONYM cieplnie. I w większości przypadków (pomieszczeń) po tym zagęszczeniu "stare" rozstawy nadal będą zdawały egzamin i NIE BĘDĄ wpływały na Tz. To można policzyć, to można sprawdzić, albo dać, jak pan hydraulik powiedział "Wszędzie po 10", bo pod "pompę musi być gęsto" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.04.2017 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Koledzy ,staram się nadążyć za dyskusją i tak sobie myślę , czy nie można podejść do spornej kwestii na konkretnym przykładzie domu tj m2, izolacja , zyski bytowe , itp.Teraz należy przeliczyć inwestycje w dane rozwiązanie i porównać to z kosztami eksploatacji w tych samych warunkach.Czyli jeśli zagęszczę rurki , ale będę pilnował optymalnych długości danej pętli i dołożę np drugą obiegówkę na piętro ( dla dużego przepływu)- powinienem jednak trochę zejść z DZ ( można sobie zobaczyć w symulatorze Purmo , jak grzejniki oddają moc ).Trzeba też uwzględnić masę wylewki- przy zagęszczeniu rurek będzie jej jednak mniej w tych samych wysokościach.W kolejnym przykładzie trzeba pokazać opcję z indywidualnymi temp w pomieszczeniach.To wszystko najlepiej na danych przekrojach i długościach pętli i rur.Dla uproszczenia można np przyjąć 4-5 pomieszczeń.Liczby nie kłamią - to mogło by pchnąć temat do przodu ...Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 14.04.2017 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Jeśli masz w łazience co 10cm, a w salonie co 15 cm, i to łazienka wyznacza Tz, więc zmniejszasz tam rozstaw na 7,5, uzyskujesz spadek Tz np o 2K i okazuje się, że przy tej Tz rozstaw 15cm w salonie nadal go ogrzeje, to po co tam TEŻ zagęszczać ? I tu jest przewaga liczenia na "nosem hydraulika" Jak amsz w lazienece 10 a w reszcie 15cm, to maz juz zrobiona instalacje pod PCi. Nie musisz nic robic. Gorzej bedzie jak zrobisz projekt (do ktorego sie i tak nie stosujesz) i bedziesz mial co 25-30cm, bo tak Ci "wyszlo". Takie bezmyslne kierowanie sie "policzonym" projektem z szablonu jest mocno szkodliwe. Rozumiesz ? NIGDZIE nie twierdziłem, że u mnie lepiej się już nie da, ale Ty czytasz jakoś dziwnie wybiórczo.... Doskonale rozumiem mechanizm obniżenia Tz, poprzez zagęszczenie w pomieszczeniu NAJBARDZIEJ OBCIĄZONYM cieplnie. I w większości przypadków (pomieszczeń) po tym zagęszczeniu "stare" rozstawy nadal będą zdawały egzamin i NIE BĘDĄ wpływały na Tz. To można policzyć, to można sprawdzić, albo dać, jak pan hydraulik powiedział "Wszędzie po 10", bo pod "pompę musi być gęsto" No to dalo by sie u Ciebie mniejszyc Tz, czy nie? Jasno, bez kolejnego wicia sie jak piskorz. BTW: 10cm w lazience i 15cm w reszcie pomieszczen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 14.04.2017 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Koledzy , staram się nadążyć za dyskusją i tak sobie myślę , czy nie można podejść do spornej kwestii na konkretnym przykładzie domu tj m2, izolacja , zyski bytowe , itp. Teraz należy przeliczyć inwestycje w dane rozwiązanie i porównać to z kosztami eksploatacji w tych samych warunkach. Asolt twierdzi, ze ilosc rury w podlodze nie ma wplywu na Tz, a on to przeciez "liczy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.04.2017 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Pyxis , a w dyskusji braliście pod uwagę nie za długie pętle , ale za to zagęszczone rurki i mocne pompy obiegowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 14.04.2017 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Zalozenia byly takie, ze wiecej rury w podlodze to dolozenie kolejnych pettli, a nie wydluzenie juz istniejacych. To bardzo istotne zalozenie, bo sporo blednych wnioskow wynika w tym watku wlasnie z niedorzecznego podejscia polegajacego na wydluzaniu petli. Dolozenie kolejnych petli to zwiekszenie sumarycznego przeplywu przez skraplacz co automatycznie skutkuje spadkiem Tz. Obrazowo to ujmujac, parownik bedzie skuteczniej chlodzony. Zeby to jednak zadzialalo, nasza "chlodnica" musi odebrac od czynnika rownie skutecznie cieplo. Wieksza ilosc rury w podlodze to "przy okazji zapewni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 14.04.2017 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Asolt twierdzi, ze ilosc rury w podlodze nie ma wplywu na Tz, a on to przeciez "liczy". Przyłączam się do zdania Asolta, choć w takim brzmieniu go nie odnotowałem. Tz pomieszczenia wyznaczają jego straty cieplne i akumulacja w przypadku grzania nieciągłego oraz oczekiwana temperatura komfortu. Ilość, czy gęstość rurek miałyby znaczenie, tylko wówczas, gdyby oddawały ciepło bezpośrednio, w praktyce jak kaloryfer. Tymczasem oddają je w całości do wylewki, której temperatura i pojemność cieplna decyduje o osiągnięciu i utrzymaniu założonej w danych warunkach temperatury. Zagęszczanie rurek do np 10 cm nie daje pod względem energetycznym nic, jeśli rozstaw 20 cm zapewnia nagrzanie wylewki do założonej temperatury. Oczywiście przy stałych parametrach zasilania. To wylewka, rozgrzana równomiernie do właściwej temperatury oddaje ciepło do otoczenia a nie rurki. Granice "rozrzedzania " rurek wyznacza możliwość równomiernego grzania jastrychu, Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.04.2017 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Pratchawiec,a czy czasem gęstość rurek najpierw nie skróci czasu nagrzania płyty ? A potem tyko uzupełnia straty ,co oczywiste.Jeśli założymy rozsądne straty , to DZ można przecież obliczyć o wartości minimalnej obiektu i do niej spróbować dobrać instalację ( przekroje rur , przepływ , gęstość rur , itp )Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 14.04.2017 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Pratchawiec, a czy czasem gęstość rurek najpierw nie skróci czasu nagrzania płyty ? A potem tyko uzupełnia straty ,co oczywiste. Pzdr Jeśli zwiększysz Tz lub przepływ, albo obydwa łącznie, niewątpliwie tak. Przy nadmiarowanej PC ON OFF jaką ma Pyxis zwiększenie pojemności układu wodnego przez zagęszczenie rurek, ma wpływ na zdolność absorpcji dostarczanej energii. Nie m natomiast wpływu na jej ilość. Po osiągnięciu założonej temperatury wylewki pompa Pyxisa wyłączy się lub bez sensownej kontroli histerezy zacznie taktować "pykając" seriami po 12 kW. Rytm tego "pykania" będzie wyznaczany stratami cieplnymi budynku, lub jego reprezentatywnej części (termostat). Ilość rurki w wylewce dla tego procesu nie będzie mieć znaczenia. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.04.2017 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Ok- zatem z inwerterem taki system będzie realny, to teraz tylko należy określić koszty inwestycyjne i zobaczymy czy się to finansowo domkniePzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 14.04.2017 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Jaki system? Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 14.04.2017 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Przyłączam się do zdania Asolta, choć w takim brzmieniu go nie odnotowałem. Bo to zginelo w fazie "przenoszenia" przez moda dyskusji do tego watku. Pozostal tylko cyctay i pytanie fachmana 19, ktory byl zdziwiony ty, ze asolt twierdzi cos innego: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?336510-Rozstaw-rur-ogrzewanie-pod%C5%82ogowego-a-COP&p=7450940&viewfull=1#post7450940 Oczywiscie Asolt sie z tego szybko wycofal, ale chyba jednak zbyt "pochopnie" jak widze, bo Ty dolaczasz do grona ludzi uprawiajacych na tym forum "fizyke alternatywna" podlegajaca glosowaniu. Zagęszczanie rurek do np 10 cm nie daje pod względem energetycznym nic, jeśli rozstaw 20 cm zapewnia nagrzanie wylewki do założonej temperatury. Oczywiście przy stałych parametrach zasilania. To wylewka, rozgrzana równomiernie do właściwej temperatury oddaje ciepło do otoczenia a nie rurki. Granice "rozrzedzania " rurek wyznacza możliwość równomiernego grzania jastrychu, Oj Pratchawcze drogi, czyli jednak zmieniasz zdanie o 180*. A wiec zgeszczenie rurek w podlodze nie wplynie na Tz? Tak najprosciej: Skoro jest tak jak piszesz, to w pomieszczeniu z zageszczonymi rurkami (np. w slynnej lazience) temperatura nie bylaby wyzsza niz w reszcie domu. Przeciez tam pow. podlogi jest jednakowa czy dasz rurki co 20, 10 czy co 5 cm. Nieraz trzeba zrobic krok w tyl, zeby tym mocniej skoczyc do przodu. Tylko to mnie pociesza w Twoim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 14.04.2017 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Przy nadmiarowanej PC ON OFF jaką ma Pyxis zwiększenie pojemności układu wodnego przez zagęszczenie rurek, ma wpływ na zdolność absorpcji dostarczanej energii. Nie m natomiast wpływu na jej ilość. Co to za wielkosc fizyczna okreslona jako "zdolność absorpcji dostarczanej energii"? Chociaz jednostke podaj. Piszac o "jej ilosci" masz na mysli pojemnosc cieplna wylewki? Jesli tak, to oczywistym jest, ze pojemosc cieplna wylewki jest stala (pomijam zamiane betonu na rurki z woda) i tego nikt nie neguje. Natomiast przy PCi istotny jest sposob w jaki zosteje ta energia przekazana (jakie bedzie Tz). Jak wysoka bedzie temperatura "kaloryfera" w wylewce. Jesli zwiekszysz wielkosc "kaloryfera", to bedziesz mogl go zasilic nizsza temperatura uzyskujac te sama moc. Dlatego grzejniki niskotemperaturowe sa tak duze. Nie tworz fizyki alternatywnej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 14.04.2017 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Ej-Dziewczyny,bez okładania się- to może jakiś wniosek ?Wg mnie można mieć w pewnym zakresie niższą DZ uzyskaną z gęstych rurek, ale muszą być określone warunki ( straty , przepływy , raczej inwerter,itp)Zatem można to osiągnąć , ale nie wszędzie.Nie wiem ile zyskamy-T2 będzie i KG będą dużym ograniczeniem dla super niskiej DZ . W jednej taryfie było by ok.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 14.04.2017 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Pyxis A po co zagęszczamy rurki w łazience? Chyba wyłącznie po to, by dostarczyć do niej więcej energii przy danej dla całego układu Tz, by osiągnąć temperaturę wyższą niż w pozostałych częściach domu. Powiedzmy 24*.W pozostałych częściach domu z temp. referencyjną np 22* wystarczającym będzie dla jej osiągnięcia strumień cieplny dostarczany przez rurki w rozstawie 15, 20 czy 25, w zależności od strat ciepła. Co to za wielkosc fizyczna okreslona jako "zdolność absorpcji dostarczanej energii"? Chociaz jednostke podaj.Zapewne brakuje Ci "w określonym czasie", co jednak wydawało mi się oczywiste, biorąc pod uwagę temat dyskursu.Jesteś inżynierem więc zapewne wiesz, że mogą to być dżule, waty, kalorie, lub mniej swojskie BTU, a nawet tony Czy to takie trudne do zrozumienia? Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 14.04.2017 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Moc grzejnika z niską temp. zasilania powiedzmy 22* przyda Ci się na Syberii, jak będziesz chciał osiągnąć jakże tam komfortową temp wewnątrz jurty rzędu +15* Rurka to nie grzejnik! Porównaj ją np. ze spiralą grzejną w elektrycznym grzejniku płaszczyznowym.Co oddaje ciepło? Spirala czy płaszczyzna grzejnika? Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.