NC_PC 27.03.2017 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Ech... Wierzysz w bajki jak cienki gimnazjalista... To nie woda zrobiła dziurę tylko to co razem z nią płynie. Brak filtra w instalacji lub inna podobna usterka? Pytam ponownie: Czym się różni łuk miedziany CONEX z Casto od łuku miedzianego CONEX z europejskiej hurtowni? Powiedz proszę bo pytam po raz drugi! (bo taki przypadek miałem że musiałem kupić) No, osiągnęliśmy poziom argumentacji obecnej ekipy i miszcza Waszczykowskiego.... Ciemny lud to kupi (to ten od mediów, ale jeden PIeS) Już widziałem takie rzeczy. Ale to nie woda winna, woda to tylko medium. Już pisałem wyżej. Za to ja mogę Ci pokazać co robi woda z piaskiem z 10-milimetrowym żeliwnym korpusem pompy płuczkowej w wiertnicy po pół roku używania. Jak Cię to rajcuje to zdjęcia mogę wysłać. Mało widziałem bo gównianych złączek nie stosuję. Chyba że Rettig Heating to szajs, nie wiedziałem. To wiesz co ? przypadek z torunia wiec idź i mu wytłumacz że złą wodę puszczał w rurki, pewnie ciężką mu puścili. Ty a może to Twoja robota bo to Toruń właśnie. Leże bo czytać już Cię nie mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 27.03.2017 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Jaki masz zbiornik do CWU? przypominam się z pytaniem do Pratchawiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 27.03.2017 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Każdy producent podaje w swojej dokumentacji parametry jakościowe i ilościowe źródła ciepłą. Podłogówka musi być dopasowana do tych parametrów. To podłogówka ma tą energię przekazać ze źródła na dom, chyba logiczne że powinna współgrać ze źródłem optymalnie. Nie mówię tu o długości pętli bo wydaje mi się to "oczywistą oczywistością że przy 16 te 100m jest graniczną długością" tylko o koniecznym przepływie czynnika. A przepływ ma być taki aby raz zapewnił komfort w domu, dwa zapewnił pracę pompy w najbardziej optymalnych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 27.03.2017 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 przypominam się z pytaniem do Pratchawiec. Ale o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 27.03.2017 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Ale o co chodzi? chce znać tylko model Twojego zbiornika CWU, chyba nie jest to wielka tajemnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 27.03.2017 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 To wiesz co ? przypadek z torunia wiec idź i mu wytłumacz że złą wodę puszczał w rurki, pewnie ciężką mu puścili. Jesteś bardzo trudnym przypadkiem do leczenia. Ale to nie mój problem. Powiedz mi tylko dlaczego twierdzisz że łuki miedziane sprzedawane przez Casto są inne (gorsze) niż te same sprzedawane w hurtowniach? Dlaczego twierdzisz że "woda wypłukała" łuk miedziany dlatego że był kupiony w Castoramie? PS. Nie kupuję materiałów instalacyjnych w marketach - jeśli lepiej się dzięki temu poczujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 27.03.2017 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Pytam ponownie: Czym się różni łuk miedziany CONEX z Casto od łuku miedzianego CONEX z europejskiej hurtowni? Powiedz proszę bo pytam po raz drugi! (bo taki przypadek miałem że musiałem kupić) Jak nie kupujesz to kto to napisał? Aruto72 czy inny duch...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wihajster 27.03.2017 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Jak nie kupujesz to kto to napisał? Aruto72 czy inny duch...? To nie kłam i nie generalizuj. MYŚL i wyciągaj wnioski z tego co rozmówca pisze. A napisałem że musiałem kupić brakującą złączkę, zresztą kupiłem identycznej firmy co te które biorę z hurtowni. Dlatego pytanie PO RAZ TRZECI !!! - czym się różni łuk miedziany CONEX kupiony w Casto od łuku miedzianego CONEX kupionego z hurtowni??? Czy jesteś aż takim imbecylem żeby nie potrafić odpowiedzieć na proste pytanie zadane po raz trzeci? Czy składnia Ci nie pasuje? Styl zapytania? Może znaki interpunkcyjne? Może o dwa pytajniki za dużo dałem? Czy jednak odpowiedź jest banalna... i przeczyłaby temu co przed chwilą sam pisałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leniin 27.03.2017 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Pratchawiec... ja z Krapkowic.... to my prawie po sasiecku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 27.03.2017 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 chce znać tylko model Twojego zbiornika CWU, chyba nie jest to wielka tajemnica. Zapewne po to by wykazać mi brak kompetencji w doborze zbiornika. Zaspokoję jednak twoją ciekawość; OSO Hotwater RTV300VE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 28.03.2017 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Wychodzi na to że najlepiej zatrudniać niepełnosprawnych umysłowo tylko stać nad nimi i pilnować. 3/4 pracowników budowlanych taka jest zapłacić trzeba i do tego stać i pilnować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 28.03.2017 05:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 A jaki wpływ na rozstaw rurek mają duże przeszklenia ? Wszystkie sypialni jak i salon są w kierunku południowym.W salonie są 2 duże przeszklenia (okna 3 szybowe) (2,3x3,3) + fix 2x1m + 2 okna dachowe 1,14x1,14 , więc zyski od słońca są spore (jeśli są) , ale po pominięciu zysków od słońca energetycznie jest gorzej , bo jakby nie patrzeć okno ma sporo gorsze U niż ocieplony mur ...Ale i tak przecież koło muru daje się gęstsze ułożenie rur ... Pytam , bo wymyśliłem sobie aby dać wszędzie rury co 15cm , w łazienkach co 10cm. DOdatkowo połączyć mniejsze pomieszczenia (po dwa pomieszczenia w jedna pętle). Dzięki temu długości pętli były by podobne i nie przekaczały 100mb. Było by mniej pętli , mniej rur wiec chyba opory były by mniejsze i może by jedna pompa dała by sobie radę. Ale przy małym domu to czy dam co 10cm czy 15cm nie spowoduje jakiegoś dramatu w kosztach instalacyjnych. Czytam że polecają dać wszędzie co 10cm i "będzie Pan zadowolony" , ale nie mogę zrozumieć jednego. Jeśli daje wszędzie co 10cm rurki i chce aby w lazienkach było cieplej , to muszę wszelkie obiegi mocno skręcić a jedynie łazieki zostawić mocnej odkręcone aby zrobić różnice w temperaturach.W takim przypadku jaki sens jest dawać co 10cm jeśli od razu musimy to mocno dławić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piencu 28.03.2017 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 (edytowane) Hej, Mam mały dylemat. Robimy samemu podłogówkę i wyszło nam na parterze 9 pętli, po ~ 90m, jedna 105 i jedna 120m. Rura to pert/evoh/Pert 16, Tece. Ta pętla 120m jest w sypialni, z rura zasilania t=15cm. Pomieszczenie ~20mkw, wysokość 2.8m, 2 ściany zew i okno balkonowe, projektowe obciążenie 650W. Projekt podłogówki przewidywał 2 pętle. Pytanie jest następujące: Rozebrać i zrobić 2 pętle, czy zmniejszyć rozstawy rurek do 20cm? Z góry dziękuje. Podbije swój post bo w dyskusji uciekł. Co doradzacie? Rozebrać? Zapomniałem dodać, ze 1/3 pomieszczenia zajmą garderoby, gdzie ułożyliśmy rury 2 rury z powrotami (razem 4). Edytowane 28 Marca 2017 przez Piencu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oberwatorPC 28.03.2017 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 "no a jak ś.p. Aruto72 powtarzał mega głupoty.." Sprawdziłem-Arturo72 dostał bana w styczniu na pół roku , ale czy mu serducho pękło z rozpaczy-tego nie wiem (chociaż nie widać go tu specjalnie pod innym nickiem...) A poważnie-koledzy FACHMANI (i mocno "wtejemniczeni" użytkownicy) okładacie się już tu jakiś czas ,a autor wątku chciał uzyskać prostą odpowiedź. Zapewne przeciętny inwestor z tego forum wybierze wariant pośredni-pętelki nie za rzadko /nie za gęsto ,armatura nie najtańsza /ale i nie najdroższa , itp... Pytanie tylko na ile to będzie świadomy wybór , a na ile "bezpieczny" kompromis... Pozdrawiam Może Kaizen ? Od stycznia konto 1300 postów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 28.03.2017 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 " Może Kaizen ? Od stycznia konto 1300 postów? Ja do artur072 nic nie mam - może trochę forma wypowiedzi mogłaby się zmienić - ale to, że tępił węgiel to coś złego? CNC - co z tym zbiornikiem Pratchawiec'a ? Ja mam Ermeta i też jestem zadowolony. Nie ma na nim napisu DO POMP CIEPŁA i dlatego pewnie nie polecasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 28.03.2017 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 (edytowane) A jaki wpływ na rozstaw rurek mają duże przeszklenia ? Wszystkie sypialni jak i salon są w kierunku południowym. W salonie są 2 duże przeszklenia (okna 3 szybowe) (2,3x3,3) + fix 2x1m + 2 okna dachowe 1,14x1,14 , więc zyski od słońca są spore (jeśli są) , ale po pominięciu zysków od słońca energetycznie jest gorzej , bo jakby nie patrzeć okno ma sporo gorsze U niż ocieplony mur ... Ale i tak przecież koło muru daje się gęstsze ułożenie rur ... Pytam , bo wymyśliłem sobie aby dać wszędzie rury co 15cm , w łazienkach co 10cm. DOdatkowo połączyć mniejsze pomieszczenia (po dwa pomieszczenia w jedna pętle). Dzięki temu długości pętli były by podobne i nie przekaczały 100mb. Było by mniej pętli , mniej rur wiec chyba opory były by mniejsze i może by jedna pompa dała by sobie radę. Ale przy małym domu to czy dam co 10cm czy 15cm nie spowoduje jakiegoś dramatu w kosztach instalacyjnych. Czytam że polecają dać wszędzie co 10cm i "będzie Pan zadowolony" , ale nie mogę zrozumieć jednego. Jeśli daje wszędzie co 10cm rurki i chce aby w lazienkach było cieplej , to muszę wszelkie obiegi mocno skręcić a jedynie łazieki zostawić mocnej odkręcone aby zrobić różnice w temperaturach. W takim przypadku jaki sens jest dawać co 10cm jeśli od razu musimy to mocno dławić ? Na wszystkie Twoja pytania sa odpowiedzi w tym temacie. Zrobilem za Ciebie troche brudnej roboty i znalazlem pare wypowiedzi. Ponizej masz cytaty, przydaloby sie jeszcze kilka, ale juz nie mam czasu na szukanie. Najlepiej przeczytaj caly temat ze zrozumieniem od poczatku Oczywistym przy tym powinno być, że pomieszczenia istotnie odbiegające od standardu (ogromne przeszklenia, gorsza izolacja itp.) powinny podlegać odrębnemu potraktowaniu. Ta oczywistosc w pomieszczeniach odbiegajacych od standartu jak sie przeklada na wymierne straty, jak kumaty instalator okresla te straty? Każdy producent podaje w swojej dokumentacji parametry jakościowe i ilościowe źródła ciepłą. Podłogówka musi być dopasowana do tych parametrów. To podłogówka ma tą energię przekazań ze źródła na dom, chyba logiczne że powinna współgrać ze źródłem optymalnie. Przykładowo: 5 pętli po 120 mb jest gorsze niż 10 pętli po 60 mb, przy tej samej mocy grzewczej oba te rozwiązania mają zupełnie inne parametry pracy. Fizyka mówi, że większa ilość pętli to mniejszy opór maksymalny. Mniejszy opór to łatwiejszy przepływ. Weź sobie słomkę taką do napojów, jaką czasami kobiety sączą piwo z sokiem. Dmuchnij z całej siły. Następnie weź garść takich słomek i też dmuchnij z całej siły. Jeśli dalej nie kumasz o co chodzi to ja dla Ciebie już szansy nie widzę. W sensie możliwości edukacji. Autorzy slow specjalnie usunieci, zebys nie reagowal osobiscie do nikogo Mam nadzieje, ze autorzy sie nie obraza. edit; cytaty troche wyrwane z kontaktsu ale powinienes zrozumiec, jesli nie to musisz przeleciec wszystko od poczatku Edytowane 28 Marca 2017 przez Busters Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 28.03.2017 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Chciałbym jeszcze zauważyć iż źródło ciepła nie ma najmniejszego wpływu a przynajmniej nie powinno mieć na poprawne wykonanie podłogówki. Jej zadanie jest jedno - przy jak najmniejszym możliwym oporze oraz przepływie jak również przy możliwie najniższej temp. zasilania równomiernie rozprowadzić oraz oddać ciepło i zapewnić komfort użytkownikowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 28.03.2017 10:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 (edytowane) Na wszystkie Twoja pytania sa odpowiedzi w tym temacie. Zrobilem za Ciebie troche brudnej roboty i znalazlem pare wypowiedzi. Ponizej masz cytaty, przydaloby sie jeszcze kilka, ale juz nie mam czasu na szukanie. Najlepiej przeczytaj caly temat ze zrozumieniem od poczatku edit; cytaty troche wyrwane z kontaktsu ale powinienes zrozumiec, jesli nie to musisz przeleciec wszystko od poczatku Znam te wypowiedzi , tylko ciagle nie rozumiem jednego i nikt mi na to nie odpowiedział czemu niektorzy sugeruja robić co 10cm jeśli najcieplejszymi pomieszczeniami w domu powinny być łazienki. Jeśli pętle będą podobnej wielkosci i miały takie samr rozstawy to w całym domu będzie zbliżona temperatora a wtedy aby zrobić aby łazienki były najcieplejsze trzeba by resztę pętli zdławić i to mocno. Czemu wiec zamiast tego nie dać 10cm na łazienki i 15cm na resztę ? Tego nie rozumiem ... U mnie nie będzie drewna na podłodze , będzie gres i panele (8mm) i wiem że dla gresu i paneili temperatura 30-35 stopnie nie jest problemem. Nastepna rzecz pętle. Jesli instalaotr wykonana podłogówkę co 10cm , to nie ma szansy aby mały dom 108m2 udalo się zrobić na jednym rozdzielaczu i to nawet 14 pozycyjnym (podobno takie są , ja nie widziałem). Dodatkowo beda malutkie pętle po 20-30m2 jak i większe ... Czy to taki dobry pomysł ? Bo z tego co wyczytalem lepiej aby były one bardzo zbliżonej wielkości a takie mogę uzyskać jedynie przez łącznie pętli i pomieszczeń ... I dalej nic nie wiem Ja się "edukować" nie chce , bo instalcji ja nie będę kładł a hydraulik ... On zasugerował że daje przy pompie co 10cm ... Tu nie chodzi o rurę , bo jak wyliczyłęm w najgorszym przypadku pójdzie więcej z 200m rury , rurę liczy od metra i płacę tylko tyle ile metrów faktycznie pójdzie ... Edytowane 28 Marca 2017 przez kaszpir007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 28.03.2017 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 ...czemu niektorzy sugeruja robić co 10cm jeśli najcieplejszymi pomieszczeniami w domu powinny być łazienki. Jeśli pętle będą podobnej wielkosci i miały takie samr rozstawy to w całym domu będzie zbliżona temperatora a wtedy aby zrobić aby łazienki były najcieplejsze trzeba by resztę pętli zdławić i to mocno. Czemu wiec zamiast tego nie dać 10cm na łazienki i 15cm na resztę ? Tego nie rozumiem ... Nikt tego nie rozumie - tylko CNC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 28.03.2017 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 @kaszpir007U siebie dałem rozstaw co 15 cm i łazienkę 10 cm. Przy nie ocieplonych ścianach uzyskałem bez problemu 20*C wew, przy temp -5*C zew, zasilając podłogę wodą o temp.28*C. Jak dasz takie rozstawy rurek jak ja pewnie nie będzie błędu. Wiadomo pętle nie mogą być zbyt długie. U mnie salon 46 m2 ma 3 pola grzewcze.Najlepiej zamów za kilkaset zł. projekt ogrzewania u Asolta, rozwiejesz swoje wątpliwości i nie będziesz tracił czasu na główkowanie, pisanie na forum. PozdrawiamCezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.