Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Uszczelnienie fixa


Recommended Posts

Witam. Mam problem z oknami w salonie jako, że okno jest bardzo wysokie - 6m i będzie osadzone w żelbetowej ramie. Będzie oczywiście podzielone. Pomyślałem, by zastosować fixy (wyjście na taras mam osobno) z ramiaków szerokości 20 cm wysunięte w warstwę ocieplenia, oszklone od strony zewnętrznej szybą zespoloną, od środka z dodatkową szybą. Obie szyby wkładane od środka i mocowane listwami. Tak jak na rysunku. Mam dwa pytania. Czy ta wewnętrzna szyba ma sens jeżeli chodzi o energooszczędność i drugie to jak uszczelnić szybę zespoloną w drewnianej ramie. Są jakieś gotowe uszczelki? Proszę też o ogólne uwagi jeżeli takie macie.

detal okna.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 159
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pachnie partactwem i problemami użytkowymi (np. zbieranie się wilgoci z powodu braku odwodnień), brak możliwości umycia przestrzeni między szybami bo na bank będą tam zacieki. O ile to w ogóle konstrukcyjnie się sprawdzi, bo nie widać w tej myśli pierwiastka przemyśleń wynikających z praktycznych doświadczeń.

Rozumiem że nie chcesz skorzystać z gotowych sprawdzonych rozwiązań konstrukcyjnych z powodu ceny?

 

Ps. Pytasz o tą pojedynczą szybę? Zastosowanie jej w takiej postaci to pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beznadzieja. sorry autorze pomysłu ale sam sobie strzelasz w kolano.

W tym co narysowałeś, nawet jak dokładnie to uszczelnisz będzie rosiła się para wewnątrz tego "pakietu"

Nieznajomość zjawisk jakie występują w szybie zespolonej prowadzi do takich "wynalazków"

Jeśli już sam chcesz wykonać okno wykorzystaj fabrycznie wykonane szyby zespolone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł jest zaczerpnięty z okien pływalni. Tam się jakoś sprawdza, choć odległość między szybą wewnętrzną a zewnętrzną jest większa i obie są zespolone. Oczywiście szyby zespolone będą wykonywane przez szklarza. Generalnie chodziło mi o to, by, wnętrze było oddzielone 20 cm warstwą drewna. Stąd ta druga szyba. Nie rysowałem szczegółów ale wiem, że wodę spod uszczelki trzeba odprowadzić. Nie widzę problemu, by to zrobić. To naprawdę duże okno, cena oczywiście też gra rolę ale bez przesady. Bardziej zależy mi na tym, by, po pierwsze, nawet na środku (a to prawie pięć metrów szerokości) ramy okna były sztywne, po drugie, by jakoś odizolować tę żelbetową ramę biegnącą wokół okna. Jak zatem to widzicie?

Okno będzie wyglądało tak:

 

Fasada 1.jpg

Wysokość do podciągu jakieś 4m.

Edytowane przez ppar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarno widze wykonanie tej fasady sadzielnie.

Uwzgledniales w swych rozwazaniach majstrkowicza statyke ? Sztywnosc calosci. Odpornosc na wiatr i...wlasny ciezar ? Policzyles choć ile beda wazyc szyby?

Inwestorze. Szczerze ? Porywasz sie z motyka na slonce. Jak sp... to jeszcze stwarzasz niebezpieczeństwo katastrofy budowlanej i zagrozenia zycia dla mieszkańców

 

Tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pomysłu z 2 pakietami nie powiem nic, bo inni już chyba wybili Ci to z głowy. Jak chcesz odizolować okno od ramy z żelbetu to daj poszerzenia.

http://oknotest.pl/images/obrazy-abc-art/12_poszerzenie_systemowe_pod_progowa_czescia_oscieznicy.jpg

 

Zapytaj tylko Kolegów czy takie coś można dawać też po bokach i z góry fixa, bo ja na oknach się nie znam i nie chcę Cię pokrzywdzić brakiem wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz - wolę uczciwie powiedzieć, że się na czymś nie znam niż zgrywać chojraka, a później ppar będzie miał problemy ze swoim i tak już dość mocno wydumanym oknem. Tak czy siak dobrze wiedzieć na przyszłość.

Swoją drogą jest sens np. wyciągnąć okno które było montowane w licu muru (oczywiście kawałek elewacji w otworze bedzie do poprawy), podkuwać otwór aby wcisnąć tam poszerzenia?

 

Ja wszystkie okna mam montowane w licu muru (stary dom) ale w oknie na taras mam zawsze mega zimną ramę na dole. Zastanawiam się czy jest teraz sens poprawiać. Oczywiście wiem, że chytry 2x płaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarno widze wykonanie tej fasady sadzielnie.

Uwzgledniales w swych rozwazaniach majstrkowicza statyke ? Sztywnosc calosci. Odpornosc na wiatr i...wlasny ciezar ? Policzyles choć ile beda wazyc szyby?

Inwestorze. Szczerze ? Porywasz sie z motyka na slonce. Jak sp... to jeszcze stwarzasz niebezpieczeństwo katastrofy budowlanej i zagrozenia zycia dla mieszkańców

 

Tyle w temacie

Hmmm. Pytałem firmę od okien. Nie potrafią zagwarantować sztywności przy długości ramiaka 4m czy to w oknach drewnianych czy to w plastikowych. Nie bardzo rozumiem jakie znaczenie ma ciężar szyb. To w końcu będzie stało w ramie przestrzennej, na pewno solidniejszej niż to co mają w ofercie producenci okien. Stąd pomysł, by zrobić to samodzielnie. Ramiak 200x60 będzie zbyt wiotki? Bez przesady. Myślę, że wystarczy z dużym zapasem.

 

Mam problem z tymi szybami, wygląda na to, że powinienem zrezygnować z wewnętrznej szyby. Rama obok okna bedzie bardzo zimna. Nie wiem, przykryć ją izolacją? Po bokach tak ale na środku? Nie chcę izolować ram od żelbetu, tylko chcę odizolować żelbet od warunków atmosferycznych. Stąd pomysł z wysunięciem 15 cm ramy w stronę izolacji.

Gdyby okno było mniejsze można by zamontować je na kotwach w warstwie ocieplenia ale takiego kolosa raczej się nie da.

Jak macie jakieś pomysły z rozwiązaniami systemowymi to proszę o sugestie, proszę również o uwagi dotyczące mojego pomysłu. Proszę je tylko uzasadniać. "katastrofa budowlana" brzmi dla mnie trochę śmiesznie. Z czego niby miałaby wynikać?

 

Co do cienia. Przed oknami będą rosły drzewa liściaste. Jakie, jeszcze się zastanawiam. W lecie dadzą cień, w zimie przepuszczą słońce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno

W pogoni za oszczednosciami nie zapomnij ze conajmniej gorne szyby powinny byc hartowane. Z obu stron. Wewnetrzna i zewnetrzna

Nie śmieję się. To dosyć poważny problem.Wymiar ramiaka podsunął mi znajomy, który się na drewnie zna. On też sugerował, że musi to być klejonka a nie lite drewno. Konstrukcja słupowo-ryglowa z aluminium? Możesz jakiś przykład jak by to miało wyglądać? Pomysł z własnoręcznie wykonana ramą jest efektem braku sensownych propozycji od producenta okien. Sam przyznał, że nie wie czy jego rozwiązania a robią i aluminiowe i drewniane i plastikowe będą wystarczająco sztywne. Mógłbym zastosować słupy np też z żelbetu albo czego tam i między nimi okna ale to zabierze sporo światła. Jak masz jakieś systemowe rozwiązanie to pokaż. Jak będzie dobre i nie jakiś kosmos cenowy to czemu nie. Co do hartowanych szyb, to myślałem o zewnętrznej, wewnętrzna będzie oklejona folią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Ale do sedna

Tylko i wyłącznie aluminium w konstrukcji slupowo-ryglowej.

No i coś mi podpowiedziałeś. Znalazłem takie coś:

http://www.metalplast-stolarka.com/sarticle/138

Byłoby idealne. Wąska ramka więc dużo światła. Ciekaw jestem jak to cenowo wychodzi. Chciałbym tanio jak każdy ale nie za wszelką cenę.

 

Edit:

tu znowu jest problem ze skraplaniem wilgoci na profilach alu. Ma ktoś coś podobnego? Jak to jest z tą wilgocią?

Edytowane przez ppar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...