Senser 12.09.2004 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 Ja zebrałem opinię u znajomych i liczyłem przez wiele wieczorów. Przy najbardziej optymistycznym wariancie średnio-drogi kondensacyjny zwróci mi się po 10 latach. (przy założeniu, że przez te 10 lat się nie będzie psuł pogwarancyjnie i nie będę do niego dokładał dodatkowych pieniędzy, tak niestety nie zawsze się udaje... ). Dlatego nie będę kupował kondensacyjnego. Możecie mi powiedzieć, czego używacie do takich symulacji obliczeniowych?? Czy macie na to jakieś wzory lub ew. aplikacje?? Możecie to podać tu na forum bądź na priv-a?? Ja mam dom 230 m2 w tym 25 m2 to garaż. Ogrzewanie podłogowe to kuchnia 11 m2 oraz łazienka na poddaszu 12 m2 Wspomaganie kominkiem z płaszczem wodnym (projektowo)... Kurcze, co byście takiemu radzili kupić?? Jaki piec?? (oczywiście gazowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neuron 12.09.2004 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 Mam pytanie i to ważne z chemii: Kocioł kondensacyjny zarasta kamieniem w komorze spalania.Na wymienniku ze stopu al-si osadza się substancja nierozpuszczalnaw wodzie, biało-szara, bez smaku i bez zapachu, krucha tak jak piaskowiec. Co dwa lata muszę czyścić kocioł metodą mechaniczną. Inaczej brak przedmuchu we wstępnej fazie rozruchu.Producent nie przewiduje innych metod. Podobnie jest w Viessmanie, stąd peany o jeszcze gładszej powierzchni wymiennika ze stali i możliwości uchylenia wymiennika tak by między spiralę weszła szczotka na wiertarce.Mój producent - Remeha - w instrukcjach serwisowych napisał: jeśli w czasie przeglądu nie widać zanieczyszczeń, czyszczenie za następne 5 lat. -> czyli, że coś jest na rzeczy. O co chodzi? Ponieważ to trochę nie na temat przeniosłem pytanie do nowego wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
micmarci 12.09.2004 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 Senser możesz raczej kupić kondensat dla Twojego domu Ecosy Saunier Duval jest chyba najtańszy na rynku am 24 KW mocy czyli spokojnie Ci starczy i ma mocną pompę i niewielki ale dość pomocny zasobnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekMarusza 12.09.2004 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 hm - wymiennik zarasta w kondensacie ? a od której strony ? Bo od strony palnika/kondensatu nic nie ma prawa się wytrącać - bo w parze wodnej brak substancji stałych A od strony wody co do co/cwu - to powinno zarastac nie tylko w kondensatach, ale i w tradycyjnych .... No, chyba ze to tylko na wymiennikach si-al (jak w SD Ecosy), a w tradycyjnych sie takich chyba nie stosuje ... ja mam wymiennik ze stali, ale zapytam gościa z serwisu a może kolega VPS cos o tym wie ? hej - Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neuron 12.09.2004 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 Dzięki za reakcję.Moje pytanie było trochę nie na temat sensowności zakupu, więczałożyłem nowy wątek - temat.Niestety kocioł zarasta na powierzcini wymiennika od strony komory spalania.Zjawisko jest powszechne lecz niewiele się o nim mówi.Jest to prawdopodobnie ta sama substancja ktora w kotlach atmosferycznychosadza się na samym palniku/dyszach. Kłopot wtym, że powierzchnie wymiany w kondensatach mają skomplikowany kształt, a zjawisko jest na tyle intensywne,że nie ma przedmuchu tj, kociołjest zapchany wcałym świetle drogi spalin przez wymiennik.Odwołuję się do Viessmana bo to jest dość znana w Polsce firma.Oni też dostrzegają problem: 200 nma możliowść odkręcenia wymiennika takby jak sprężytę wysunąć go do przodu. Szceliny między kolejnymi zwojami tegj prostokątnej w przekroju rury wymiennika (sprytne) są większe i można je oczyścić. Wzmainki o większej gładkości powierzchni też nie są czczą gadaniną, ma to zmniejszać intensywność osadzania się kamienia.Czy to może być coś w gazie albo w ustawieniach palnika.Mam wymiennik dość długi ustawiony pionowo i zjawisko ma miejsce tam gdzie kondensacja jest najistotniejsza w środkowym i końcowym odcinkuprzed podłączeniem do przewodu spalinowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VPS 12.09.2004 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 hm - wymiennik zarasta w kondensacie ? a od której strony ? Czyżby chodziło o to ? http://foto.onet.pl/upload/28/16/_331049_n.jpg Podczas okresowych przeglądów czyści się wymiennik pierwotny po stronie przepływu gazów spalinowych (wystarczy sprężone powietrze i odkurzacz), i bardzo ważne jest sprawdzenie i kontrola syfonów w kotłach kondensacyjnych. Do czyszczenia nie używam żadnych metod mechanicznych tylko miękka szczoteczka miedziana i w razie potrzeby odpowiedni spray do czyszczenia. Regularne przeglądy zapewniają dobrą i bezawaryjną pracę a tym samym korzyści dla inwestora i oczywiście dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neuron 12.09.2004 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 TAK! Ale to co było u mnie jest trudne do skruszenia, twarde i przyklejone do powierzchni wymiennika. To się wręcz odkuwa a nie "usuwa za pomocą miedzianej szczoteczki"Jaki to spray? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VPS 12.09.2004 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 Środki do czyszczenia zabacz TUTAJ. Neuron podejrzewam że u Ciebie może być problem z nieodpowiednim ustawieniem kotła. Jak wyszła analiza spalin ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neuron 12.09.2004 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2004 Nie wiem o co pytasz konkretnie? Ale tak było rok temu: rosa 55 st C O2 4.9% CO2 9.3% STRATY 0.8% ETA 99.2% - cokolwiek by to było ale wygląda jak (1.0 - STRATY) CO 19 ppm CO 24 ppm/0%O2 CO 23 mg/m3 CO 25 mg/m3%O2 CO 25 mg/kWh NO 2ppm NOx 2 ppm NOx 2 PPM/0%O2 NOx 2 mg/m3 NOx 3 mg/kWh LAMBDA 1.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Malobert 10.07.2009 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 Podbijam temat. Ostatni post był w 2004 r. w między czasie było "kilka" podwyżek cen gazu, jestem ciekaw jak to obecnie wygląda od praktycznej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RobertOC 10.07.2009 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 Dołączam się do dyskusji.Im większa cena gazu, im większe zapotrzebowanie na ciepło tym bardziej opłacalna inwestycja.Teraz buduję drugi dom. Już nie zastanawiałem się czy warto kupić kocioł kondensacyjny bo wybór był oczywisty. Teraz zmartwieniem było tylko jakiego producenta wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 10.07.2009 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 Dzisiaj na forum Kocioł kondensacyjny - kiedy warto ? był fajny link http://www.viessmann.pl/etc/medialib/internet-pl/pdf_documents/zeszyty_fachowe.Par.77252.File.File.tmp/Viessmann%20-%20Technika%20Kondensacyjna%20200901.pdf Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek-Krakow 20.03.2013 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Chciałbym odświerzyć temat,Cały czas byłem przekonany że kondensacyjny będzie tez dla mnie jedynym słusznym rozwiązaniem, ale: - jeśli żywotność tego cuda będzie jakieś 10 lat a koszt to 6 - 8 tyś, to czy ma to sens?- U mnie dom będzie potrzebował pieca okolo 7 - 8 kWTylko że taka moc nie wystarczy do podgrzania wody, więc trzeba pwenie piec 24-30!A wodę trzeba podgrzewać cały rok.... Nie lepiej dobrze docieplić dom i co 5-6 kupować najtańszy piec na gaz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franiel 20.03.2013 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 Jarek-Kraków - ty taką moc pieca chcesz do przepływowego ogrzewania wody (kocioł 1F-unkcyjny) ? Bo jak chcesz mieć kocioł+zasobnik, to dużo kotłów ma coś typu tryb "turbo" do grzania cwu (przykład -> mój Buderus GB072 ma moc 4,7-20kW a na CWU ma 24kw). Skoro temat ma być odświeżony - http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210958-Recenzja-por%C3%B3wnanie-kondensacyjny-Buderus-GB072-20kW-i-stary-dom&p=5820131#post5820131 - tutaj opisywałem moje doświadczenia po zmianie kotła żeliwnego na kocioł kondensacyjny. Można powiedzieć, że patrząc na kończący się sezon zimowy i stan gazomierza (oraz obecne zapotrzebowanie na ciepło), to nie mogłem podjąć lepszej decyzji niż montaż kondensatu Mam nadzieję, że za kilka lat dalej będę miał takie zdanie Ale to czas pokarze W skrócie - wszystko trzeba przemyśleć i trochę pokalkulować. Mnie kondensat się bardzo opłaca, chociaż dużo ludzi odradzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
admak 21.03.2013 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 .31.03.2012 - 21.03.2013, = 1008 m3 gazu, - 1 rok , immergas kondensat 2Fvictrix 26 2 I, f vat - rok 2455zl, gaz -co, cwu, kuchnia, domek smyk z archetonu 70,6 m2, mury - thermomur 250, kominek 2 razy w miesiącu, tylko orzejniki aluminiowe, grzejniki do poprawienia po zimie, od marca 2013 taryfa W.2, temp " pokojówka " - od stycznia 2013 - 20,5 C, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek-Krakow 23.03.2013 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Kolego Franier, dzięki za linka – profesjonalne sprawozdanie! Teoretycznie mam na podjęcie decyzji jeszcze rok, ale nie wiem jak zrobić by było dobrze. U mnie będzie nowa instalacja, więc okna 3 szybowe i 20 styro grafitu + 24 silki, pod dachem wełny tyle co u Ciebie, ale będzie wszędzie podłogówka, więc teoretycznie zapotrzebowania będę miał mniej / znacznie mniej niż u Ciebie. I zastanawiam się cały czas że o ile kondensat w Twoim przypadku da duże różnice, to czy w domu niskoenergetycznym (bardzo blisko parametrów pasywnego) - ma to sens ekonomiczny. Co czytam różne wątki, to jestem z tego bardziej głupszy... Ostatnio ktoś mi powiedział, że może wodę podgrzewać innym źródłem ciepła, bo kondensat będzie mi dużo gazu na to podgrzewanie żarł i będę musiał dać 25-30kW, mimo że do podgrzania w zimie domu będę potrzebował te 6. Każdy radzi co innego, i bądź to człowieku mądry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Franiel 23.03.2013 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Ja na twoim miejscu szukałbym czegoś w okolicach max 14kW na CO (coś około 10-12kW) albo z bardzo dobrą modulacją mocy. Gdyby na grzanie CWU był jakiś tryb turbo, to było by super, jak nie to też nie powinno być źle. Jakoś dużo ludzi ma domki z kotłami o małej mocy i też jakoś grzeją wodę (mam na myśli tych bez solarów ;p ). Co do trafnych decyzji - choćbyś nie wiem jak się starał i dowiadywał, to i tak zawsze coś zrobisz źle... Tak to już jest Aaaa, co do niskoenergetycznego domu i słuszności montażu kondensatu - tym łatwiej możesz utrzymywać niską temperaturę wody CO, więc kondensat będzie miał lepiej (oczywiście zakładając odpowiednio dobrane grzejniki i/lub podłogówkę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 23.03.2013 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Kolego "Jarek-Kraków" jeżeli będziesz wykonywał ogrzewanie podłogowe w budynku bardzo dobrze zaizolowanym (prawie jak pasywny) to najpierw musisz zlecić zaprojektowanie instalacji a dopiero później zastanawiać się nad mocą kotła lub P C. Jeśli kocioł gazowy to na pewno kondensacyjny z jak najniższą mocą minimalną i odpowiednim sterowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarek-Krakow 25.03.2013 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Co do instalacji, to zaprojektował ją architekt, który projektował dom, ale nie sądzę by był w tym ekspertem, pewnie narysował byleby tylko było.Czy warto radzić się kogoś od audytu energetycznego?Jeżeli jest to obowiązkowe i i tak muszę to mieć, to chyba tego typu osobę najlepiej pytać, mam rację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
noc 25.03.2013 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Będziesz potrzebował raczej kogoś kto zrobi OZC a nie audyt energetyczny, należy policzyć zapotrzebowanie poszczególnych pomieszczeń w domu na ciepło. Projekt instalacji podłogowej, może Ci wykonać kumaty instalator po otrzymaniu OZC a nawet sam obliczyć OZC.Co do mocy kotła gazowego, to zależy jakiego typu kocioł wybierzesz. Jeśli to ma być 2-funkcyjny to rzeczywiście potrzebna będzie większa moc 20-30KW, z tym że ma trochę wad. Bardziej komfortowy 1-funkcyjny powinien wystarczyć 10-14KW z zasobnikiem na CWU. Taki będzie oszczędniejszy i nie bez powodu jest najbardziej popularny. Oczywiście kondensat.Jeśli w garażu masz dłubać okazjonalnie to zrób jak pisałem wcześniej. Ogrzewanie lepiej zapewnić sobie jakąś farelką czy innym grzejnikiem elektrycznym. Unikniesz zbędnej inwestycji a ogrzewanie wcale nie wyjdzie drożej. Natomiast jeśli masz tam przebywać codziennie po kilka godzin, to lepiej wykonać ogrzewanie takie jak w domu, oczywiście z izolacją podłogową.Poczytaj trochę inne wątki, masz jeszcze czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.