Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Odpadające płytki ze schodów zewnętrzne


wolodi

Recommended Posts

Witam,

 

nie chcę już przeklinać na tę spartoloną robotę, ale sytuacja wygląda tak jak na zdjęciach. Widać że płytki były klejone na dużej wartwie kleju. Czego użyć żeby przykleić te płytki które odpadły?

[ATTACH=CONFIG]386539[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]386540[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]386541[/ATTACH]

 

Należy użyć dobrego fachowca.

Albo własnych rąk, jeśli coś potrafisz.

Koncertowy przykład na to, jak nie należy wykańczać schodów.

Potrzeba porządnego kleju i porządnej fugi. Takiej która utrzyma się latami między płytkami zachowując szczelność.

A przede wszystkim troskliwości przy pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy użyć dobrego fachowca.

Albo własnych rąk, jeśli coś potrafisz.

Koncertowy przykład na to, jak nie należy wykańczać schodów.

Potrzeba porządnego kleju i porządnej fugi. Takiej która utrzyma się latami między płytkami zachowując szczelność.

A przede wszystkim troskliwości przy pracy.

 

Dzięki, a mógłbyś podpowiedzieć jakiego kleju jakiej firmy użyć i fugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeszcze nie widziałem żeby płytka na schodach albo tarasie się trzymała, zawsze gdzieś podejdzie woda, odpadnie fuga i mróz swoje zrobi. Lepiej zerwać płytki i położyć coś na bazie żywicy i kamyczków, albo coś podobnego. Łatanie odpadających płytek to tylko zabawa w kotka i myszkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpadające płytki ze schodów, to tylko niechlujność przy pracy i zastosowanie materiałów złej jakości.

Parę sztuk schodów, wykonałem bez doświadczenia kilkanaście lat temu. Zwykłe płytki ceramiczne mrozoodporne, do tego porządny klej na zewnątrz i porządna fuga. Płytki złośliwie trzymają się do dzisiaj i żadna nie chce odpaść.

W obecnym domu przed kilku laty (5-6), obłożyłem schody wejściowe do domu i na taras, płytkami z łupka, nieszlifowanymi. Funkcjonalność bajka, żadnych poślizgów na śniegu, czy tym bardziej deszczu. Do tych płytek mam jednak obawy co do trwałości. Obydwie strony łupka są bardzo nierówne, po prostu rozłupywane jak ciasto francuskie, bez żadnego szlifowania. Oczywiście nie byłem w stanie idealnie wypełnić klejem przestrzeni, między płytką a wylewką. Jednak szczeliny troskliwie wypełniłem fugą, to jest bardzo ważne. Nie będę pisał nazwy firmy (nie mam zamiaru niczego reklamować), ale fugę tą jest trudno przygotować. Przy mieszaniu długi czas wydaje się, że fuga nie ulega zmieszaniu z wodą (nawilżeniu), by w jednej chwili być gotową do użycia, zachowuje się jak "tłusty kurz".

Jeśli te "moje" łupki poleżą jeszcze parę lat, to i tak będę zadowolony, komfort używania nieporównywalny z innymi płytkami. Jak dociągną do 10 lat, to będzie super, na razie (odpukać) leżą spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapei to sprawdzona firma której używam od 9 lat.

Jaki najlepiej klasy min s1 lub jeszcze lepiej s2

http://www.mapei.com/PL-PL/Produkty-do-montazu-plytek-ceramicznych-i-kamienia-naturalnego/Kleje-cementowe-o-zwiekszonej-zawartosci-polimerow/ULTRALITE-S2

Główny problem tkwi jednak w grubości kleju która nie powinna przekraczać 10 mm

Proponuję skuć stary klej i w razie potrzeby dokładne wyrównanie stopni szpachlą zewnętrzną na bazie cementu

np https://www.artbud.pl/pl/p/Zaprawa-naprawcza-weber.rep-756-Cerinol-FM.-25-kg-zlszt/32368

ewentualnie jeżeli o to chodzi jak najlepiej wypełnić puste przestrzenie i przykleić płytki.

To drugie rozwiązanie może okazać się nie trwałe.

I proszę nie zapominać o gruntowaniu podłoża ( czytać instrukcje podane na produktach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kamienne dywany" to kiepskie tłumacznie nie wiadomo czego. Są to ogólnie powierzchnie na bazie różnego typu żywic, z atrakcyjnym wypełnieniem. Równie dobrze zamiast kamyczków, może być coś innego (np. takie specjalne szkło czy coś takiego, w formie kuleczek)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiało odpaść. Widać puste przestrzenie - płytki i podłoże bez kleju.

 

Płytki powinny być klinkierowe a nie gresowe.

Klej musi być położny na grzebień na dwie strony.

Na podłoże i oddzielnie na spód płytek.

Kierunek grzebienie wzajemnie prostopadły.

Grubość kleju - ściśle wg zaleceń producenta kleju.

 

Klej elastyczny Mapei lub Sopro lub inny dobry.

Kupuj lepszy i droższy a nie tani i "dobry".

 

W zależności od podłoża i od możliwości podciągania wilgoci od spodu należy stosować zaprawy uszczelniające

(np. typu Sopro DSF523, Izolacja przeciwwodna sucha i mokra Mapelastic A+B lub inne firmowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...