dobropol 21.12.2017 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2017 ok to jeszcze jedno pytanie, czemu lawy fundamentowe zamiast płyty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 22.12.2017 16:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2017 Bo tradycyjny fundament to raczej nie jest skomplikowana rzecz, a po drugie nie chciałem, aby na zimę były zostawione jakieś rury od kanalizacji czy tam ogrzewania jak to bywa przy płytach Po prostu płyta dla mnie to czarna magia - poszedłem w sprawdzone tradycyjne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 31.12.2017 19:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2017 Ufff... Rok powoli mija końca i jak zwykle kilka nowych "problemów", a raczej pytań mam przed sobą Poniżej zestawienie tych, które mi chodzą po głowie. Cały czas wahałem się między Porotherm Dryfix, a betonem komórkowym czy tam innym "białym". Ostatecznie padło na Dryfix! I tutaj dla osób, które też wybiera ten materiał to poniżej można zdobyć ciekawe rabaty. https://rabat.wienerberger.pl/ Ja już mój bon mam - ważny rok czasu 650 zł rabatu na zakupy pustaków Dalej rekuperacja - temat jak na razie rzeka. Jestem w 1000% zdecydowany, boję się tylko kto mi to jakoś zaprojektuje. Przy czytaniu o tej technologi wpadło mi również nowe zagadnienie - "gruntowy powietrzny wymiennik ciepła (w skrócie GPWC) - i tutaj znowu kolejne zmartwienie czy iść w to czy nie. http://wentylacja.org.pl/pages-80.html O elektrykę i anteny się nie martwię - ogarnę to sam. Hydraulikę ogarnia mój szwagier, już wypytywałem go, ale mam tak, że muszę o tym poczytać. Jako kocioł zaproponował mi Immergas VICTRIX ZEUS 26 2 ErP z wbudowanym zasobnikiem na wodę 45 litrów. Całość oparta o ogrzewanie podłogowe. Instalacja wykonana na materiałach System KAN-therm Press (http://pl.kan-therm.com/system_kan_therm/systems/system_kan_therm_press.html). Martwię się, że ten kocioł nie wyrobi z podawaniem ciepłej wody (lubię lać wannę po korek i długie prysznice). Okna - no właśnie mam od tego wujka narzeczonej, ale sam nie wiem co o tym sądzić... Co od okien wymagać? Montować w MOWO czy inaczej? Na jakich parametrach się skupić? Dach - na pewno kryty dachówką. Więźba ma być z nadbitką ładnie wykończona i pomalowana. Teraz jedni mówią deskować, inni, że nie. Tak samo czym ocieplać później, wełną czy może pianą... Kolejne zmartwienia, które muszę do początku sezonu budowlanego poukładać sobie.... I tak z tymi pytaniami wchodzę w Nowy Rok! Najlepszego życzę Wam, którzy również jak ja borykają się z setkami pytań i przemyśleń! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 17.01.2018 07:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Koledzy powiedzcie mi ile wyżej nad chudzikiem będzie gotowa wysokość? Jak u Was robicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Soczek1212 17.01.2018 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2018 Koledzy powiedzcie mi ile wyżej nad chudzikiem będzie gotowa wysokość? Jak u Was robicie? U mnie będzie np. 25cm. Warstwy od dołu: folia styro w dwóch warstwach- 18cm posadzka - 6cm płytki-panele - 1cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zolw82 19.01.2018 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2018 Ja planuję 25-26cm następująco: 15cm styropian 3x5cm żeby było łatwiej pochować wszystkie instalacje3cm styropian razem z Alu folią pod podłogówkę5-6cm anhydrytu knauf1,5-2cm kafle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 20.01.2018 14:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Ja uważam ze trzeba dostosować wysokość podłogi do okien tarasowych/balkonowych. U mnie było 16cm styro, 10-11cm posadzki. zolw82 ten podkład 3cm z folią bardzo drogo wychodzi policz sobie, bo to się wcale nie opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 20.01.2018 18:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2018 Dlatego pytam wcześniej bo mogę dobie ustalić wysokość okien i drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
micbarpia 21.01.2018 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 może mi się wydaje ale z tego co kojarzę to raczej standardem jest robienie progów drzwi na wysokości górnej krawędzi pierwszego pustaka (który ma 25cm wysokości) stąd zazwyczaj owe 25cm i chyba to jest najwygodniejsze ale poprawcie mnie jeśli coś źle zrozumiałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 21.01.2018 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 Ja planuję 25-26cm następująco: 15cm styropian 3x5cm żeby było łatwiej pochować wszystkie instalacje 3cm styropian razem z Alu folią pod podłogówkę 5-6cm anhydrytu knauf 1,5-2cm kafle jeśli dopiero planujesz: 3 warstwy styro to chyba za dużo roboty. w 2 warstwach też łatwo chować isntalacje Alu dałoby jakiś efekt (odbicia) gdyby była wolna przestrzeń nad nim, a jak wylewasz na to pozadzkę to chyba bez celu czytałeś już opinie anhydrytu na forum? Te z którymi ja się spotkałem mówiły, że nie warto dokładać. sry za ale nie widzę u żółwia linka do dziennika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 21.01.2018 11:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 Bo żółw nie ma założonego tematu co to i juz od paru miesięcy Kontynuujmy tutaj, bo tez planuje właśnie posadzki anhrydytowe, nie będę musiał martwić się o dylatacji i równe powierzchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 21.01.2018 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 ..... i równe powierzchnie..... rozwiń to proszę bo nie wiem o co kaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 21.01.2018 15:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 Z tego co czytałem zwykle posadzki z micokreta łatwiej popsuć.Są podatne na rożnego rodzaju przeciągi i trzeba o nie bardziej dbać w okresie dosychania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zolw82 21.01.2018 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 Po pierwsze anhydryt jest samopoziomujący,Po drugie nie wymaga żadnych dylatacji co w przypadku okładzin z kafli jest dużym pulsemPo trzecie wystarczy warstwa 5cm (35mm ponad rurkę) żeby byla pełna wytrzymałość Po czwarte jest w postaci płynnej i otula rurkę bardzo szczelnie i tym samym lepiej przewodzi cieplo Naturalnie są różni producenci, ale najlepsze opinie zbiera produkt knauf largo fe50, miałem okazję pracować na tym materiale i zawsze efekt był super, ostanio lałem z baumita i ten już gorzej się rozlewał, dłużej wysychał tym samym dlugo był miękki, ale nigdzie nie popękał, a słyszałem że lejąc atlas robi się pajęczyna. Sebcio55 to co polecasz i w jakich warstwach jeżeli chodzi styropian (zakładając instalację wodną z rur zgrzewanych PP tak jak ty robiłeś). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 21.01.2018 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 zolw82 PP już trochę przestarzały system Pomyśl o PEX, a dokładniej http://pl.kan-therm.com/system_kan_therm/systems/system_kan_therm_press.html Będziesz miał mniej zabawy i pójdzie Ci to szybciej. A zarabiarke pożyczymy od mojego szwagra Dzis rozmawiałem ze szwagrem i też odradzał ten 3 cm styropian, mówił 15 cm styropianu (najlepiej na zakładkę) i będzie miód malina. Na to specjalna folia i jest LUX! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zolw82 21.01.2018 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 Znam to rozwiązanie bo mam tak obecnie w mieszkaniu, jedyne ograniczenie to ta zaciskarka bo profesjonalna jest dosc droga, a łączniki skręcane to kupę kasy kosztują, na pp robiłem instalacje w poprzednim domu i mam to przerobione, ale jak pożyczy szwagier to jestem za Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zolw82 21.01.2018 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 (edytowane) A co sądzicie o daniu najpierw 5cm styropianu i dopiero na to instalację wodną ? A co do tej specjalnej folii pod rurki od podłogówki to pewnie chodzi o taką Alu jak z tego 3cm podkładu. Edytowane 21 Stycznia 2018 przez zolw82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 21.01.2018 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2018 Po pierwsze anhydryt jest samopoziomujący, Po drugie nie wymaga żadnych dylatacji co w przypadku okładzin z kafli jest dużym pulsem Po trzecie wystarczy warstwa 5cm (35mm ponad rurkę) żeby byla pełna wytrzymałość Po czwarte jest w postaci płynnej i otula rurkę bardzo szczelnie i tym samym lepiej przewodzi cieplo Naturalnie są różni producenci, ale najlepsze opinie zbiera produkt knauf largo fe50, miałem okazję pracować na tym materiale i zawsze efekt był super, ostanio lałem z baumita i ten już gorzej się rozlewał, dłużej wysychał tym samym dlugo był miękki, ale nigdzie nie popękał, a słyszałem że lejąc atlas robi się pajęczyna. Sebcio55 to co polecasz i w jakich warstwach jeżeli chodzi styropian (zakładając instalację wodną z rur zgrzewanych PP tak jak ty robiłeś). no wszystko fajnie i masz racje w 100%, ale anhydryt to gips, w dodatku bardzo nie lubiący wody. Ja bym u siebie tego nie zrobił ze wzgledu na różne sytuacje budowlane i później takie w życiu codziennym. Jak powiedział jeden znajomy beton jak zamoknie to wyschnie i bedzie taki sam, natomaist anhydryt niekoniecznie. zolw82 PP już trochę przestarzały system Pomyśl o PEX, a dokładniej http://pl.kan-therm.com/system_kan_therm/systems/system_kan_therm_press.html Będziesz miał mniej zabawy i pójdzie Ci to szybciej. A zarabiarke pożyczymy od mojego szwagra Dzis rozmawiałem ze szwagrem i też odradzał ten 3 cm styropian, mówił 15 cm styropianu (najlepiej na zakładkę) i będzie miód malina. Na to specjalna folia i jest LUX! Ja styro dałem taki bo chciałem dobrze zaizolować wszystko co sie da, udało sie i jestem zadowolony jednak taka kanapka styropianowa to wiecej zachodu. Teraz bym dał lepszą otulinę rurek i położył je bezpośrednio na płycie w 5cm warstwie styropianu i na to 10cm. Zauważcie też że jeżeli robicie np 3x5cm to możecie zrobić odkurzacz i CWU na różnych wysokosciach nie kolidujących ze sobą to też pewne udogodnienie. Co do samej instalacji wodnej to PP-R jest proste i TANIE, ale pracochłonne. Ja teraz bym robił na Hep2o wavina, mogę się założyć ze zrobił bym to w swoim domu w jeden dzień! Cenowo niestety będzie drożej, ale nie jakoś horendalnie więcej, tutaj jest trochę marketingu. Szkoda że jest to tak mało popularne, mam z tego zrobione pare podłączeń i jestem tego pewny jak niczego innego, jak jebnie to na pewno dam znać. Na inwestycji którą teraz robię też będzie na tym cała woda. Nie potrzeba do tego żadnych specjalnych narzędzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zolw82 22.01.2018 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 (edytowane) Sebcio to samo mozna powiedziec o tynkach gipsowych, jednak są one już standartem, ja jestem zdecydowany na anhydryt bo wiem jaki efekt osiągnę, a co do betonu to wszystko zależy od ekipy na którą się trafi, choć jeszcze nigdy nie spotkałem się zeby wszedzie byla idealnie równa posadzka z miksokreta, jak przykłada się łatę 2,5m to mozna szybko zobaczyc jak wyglada sprawa np w narożnikach. Jak układa się panele to mozna te nierówności skorygować stosując rożnej grubości podkłady, ale nie jak jest podłogówka. Co do tych szybko złączek wavina to jednak nie zaryzykowałbym takiego polaczenia schowanego pod posadzką, podobne rozwiazanie jest stosowane od lat przy ciężarówkach i jest dobre ale gora na 8-10lat potem czesto ucieka powietrze z układu. Edytowane 22 Stycznia 2018 przez zolw82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 22.01.2018 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2018 No tak, ale tynki gipsowe są na ściane i chyba jednak fizycznie sporo się rożnią. Zobacz ze nawet producenci tych posadzek pisza aby ch nie stosować w ponieszczenaich wilgotnych. Ja tam nie namawiam nie mam w tym żadnego interesu. Również jak nie jesteś przekonany do czegokolwiek łączonego to zrób na PP, wtedy sam wszystko zgrzewasz i masz pod kontrolą. Natomiast powietrze w układach to co innego niż woda, tam gdzie powietrze ucieka woda nie koniecznie by się wydostała. BTW: posadzki betonowe też mozna zrobić bardzo równo, u mnie odchyłki to +- 1mm, wystarczy wprawna ekipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.