karster 12.05.2017 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2017 Stopę? Masz na myśli ławę fundamnetową? Jeśli tak to generalnie jak w projekcie ale nieco wzmocnione bo tak chciał kierbud. Było 4x fi12, strzemiona fi6 co 25cm ale kieras stwierdził żeby dać 5x fi 14+ strzemiona bez zmian. Ostatecznie stanęło na 5x fi 12 + fi12 co 25cm. Dość fajna to była praca. Pisałem o tym u siebie, rożne gadżety próbowałem ale i tak najlepszy wypadłdobry kluczyk do wiązania ręcznie na łożyskach. Z zaprawą i betoniarką masz fajnie, to zupełnie zmienia postać rzeczy. U mnie było sporo narożników (łącznie chyba 16 albo i lepiej bo jeszcze wewnętrzne więc czas na to zchodził a długie odcinki szły szybko. Wtedy jeszcze zima więc zimno + krótki dzień = niezbyt miłe doświadczenia. Latem to byłoby łatwiejsze ale i może powstał by problem z kręgosłupem bo dłużej=więcej się pracuje. Faktycznie, bywam uparty ale budowa to inna sprawa. Mi się to podoba, gdyby nie ta zasrana kasa lub jej brak to bym rzucił pracę i budował dom PS, też mam ostatnie dwadzieścia z przodu... Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 13.05.2017 04:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 (edytowane) Pręty górne 2x fi 12, dolne 2x fi12, strzemiona 25x20cm fi6 co 30cm, siatki najlepiej w całości, ale jak są za długie, powyżej, to łączyłem, aby łączenie na zakładkę wypadało na środku, narożniki pogięte u mnie można nabyć na lokalnym złomie za grosze, pełno tego z budów zwożą. Zbrojenie nie może leżeć na piasku, podeprzeć kamolami, czy kawałkami cegieł i wypoziomować. Otulenie prętów z góry i dołu 5cm. Jeśli są słupy to kratownice i startery zbrojenia trzeba wyprowadzić, szerokości ław miałem od 40cm-80cm, wszystko winien zawierać projekt. PS. no i oczywiście kominy. Tak uwaga, ja miałem dość szeroko, w projekcie miałem piec na ekogroszek, teraz zdecydowaliśmy się na komin systemowy ekogroszek+gaz, pustaki są szersze, na szczęście fundament miałem na tyle szeroki (z nad kładką), że się zmieściło. Przed wylaniem ław warto zamocować uziom w miejscu gdzie będzie skrzynka elektryczna. Można taki ocynkowany pręt kupić za ok 50zł ze złączka mocującą, wygląda to jak oszczep do rzucania, ale ekipy bardzo często tego nie robią, bo to nie elektrycy, a potem przychodzi elektryk i mówi "Panie to trzeba było.... Podkopać na kabel prądowy i rurę do wody, ale to jak ławę zalejesz. Ale dziś piękna pogoda na układanie stropu. Zdrówka R. Jedno pytanie. Czy jest jakiś przepis, który zabrania montowanie gniazdka prądowego w kanale samochodowym. Ktoś mi powiedział coś takiego, czy to prawda? Edytowane 13 Maja 2017 przez RysiekWLKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 13.05.2017 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 No właśnie, zapomniałem napisac, u mnie ława ma 70na 40 cm więc strzemiona miały być 45x30 ale na allegro były gotowce 40x30 i takie kupiłem. Do tego kupiłem też z allegro dystanse 5cm - fajnie się na nich ustawiało zbrojenie nawet bez chudziaka pod ławą. Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 13.05.2017 06:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 W projekcie mam takie coś: Czyli ława ma mieć 40 cm x 60 cm (szerokość x wysykość). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 13.05.2017 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 Jak będziesz murował z bloczka o daj minimum po 5cm szersze strzemiona na stronę niż mur. Czyli np 35x30 cm lub minimum 30x30 a wtedy nie bedziesz musiał martwić się idealnym wycentrowaniem zbrojenia pod ścianami fundamentowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 13.05.2017 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 Może być odwrotnie czyli szerokość ławy 60 i wysokość 40cm, 60ki to najczęstsza szerokość ław, ja miałem tylko 1dną 80 i dwie 40. Zbrojenie wysokie 30cm i na otulinę z góry i dołu po 5cm. Nie bardzo widzę szerokość zbrojenia, ale 25cm by pasowało, po 2 pręty 12fi górą i dołem, strzemiona też nie widzę, mogą być na innym rysunku, niech ktoś jeszcze potwierdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 13.05.2017 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2017 (edytowane) Mam dylemat co do badań geotechnicznych, kierownik budowy wyśmiał mnie trochę, mówił, że u nas to nie potrzeba, że szkoda 800 zł na ten zabieg... Że wszystko będzie widzać po wywaleniu humusu oraz wykopie Za kierownika nie płacisz za dużo, ciekawe jak często będzie na budowie i jak bardzo będzie pilnował jakości robót i zgodności z projektem. Badania - KB "wyśmiał" badania , tylko że on (w jego mniemaniu_) nie ponosi żądnej odpowiedzialności za to co jest w podłożu fundamentowym. Możesz na własną odpowiedzialność nie wykonywać badań. W projekcie będzie miał wpisane - przyjęto nośność podłoża ... 150 kPa i grunty rodzime . nośne ... itd. Jak wiesz co mają sąsiedzi w pobliżu to możesz sobie podarować (na własną odpowiedzialność). KB musi odebrać podłoże gruntowe przed wykonaniem fundamentów. Ciekawe na jakiej podstawie. Możesz też wykopać w 3-4 miejscach dół o poziomie posadowienie fundamentów i ręczną wiertnicą odwiercić jakieś 1,00 głębiej. "Mądry" KB niech oceni podłoże. [Temat badań chyba już nie jest aktualny ] Edytowane 13 Maja 2017 przez d7d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aiki 15.05.2017 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2017 Nie bardzo widzę szerokość zbrojenia, ale 25cm by pasowało, po 2 pręty 12fi górą i dołem, strzemiona też nie widzę, mogą być na innym rysunku, niech ktoś jeszcze potwierdzi. Na dole całkiem jest rysunek strzemiona (14 x 30) chyba takie wąskie ze wzgledu na ścianę fundamentową laną z betonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 16.05.2017 10:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Dzisiaj jadę do kierownika budowy podpytam go o to zbrojenie i od razu projektanta o adaptacje... Bo te 14x30 coś mało, mało... I mam zagwozdkę co do lania fundamentów. U nas grunt w miarę fajny i wszyscy walą bezpośrednio beton w wykop (oczywiście humus ściągnięty około 30-40 cm), bez żadnych podkładów "suchego - chudy betonu" itp... Czyli wygląda to tak (zdjęcie pochodzi z budowy około 30 km od mojej) I pytania mam: 1. Czy wylewać ten suchy/chudy beton? 2. Czy do wykopu wrzucić folię? 3. Czy bawić się w szalowanie chociaż góry w taki sposób jak tutaj: http://www.forum.domza150tysiecy.pl/thread-440.html deski swoje kosztują, czas itp... Nie wiem czy jest sens, kierownik budowy już się podśmiechuje, że chce przekombinować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 16.05.2017 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 1. Czy wylewać ten suchy/chudy beton? 2. Czy do wykopu wrzucić folię? 3. Czy bawić się w szalowanie chociaż góry w taki sposób jak tutaj: http://www.forum.domza150tysiecy.pl/thread-440.html deski swoje kosztują, czas itp... Nie wiem czy jest sens, kierownik budowy już się podśmiechuje, że chce przekombinować 1. Ja nie wylewałem. Kamole i kawałki cegieł, najlepsze darmowe dystanse. 2. Ja nie wrzucałem folii. Izolowałem ławę fundamentową od ściany fundamentowej, którą murowałem z bloczków. 3. Ja się nie bawiłem w szalowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawloslaw 16.05.2017 17:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Cegła się lasuje - w fundament jako dystans lepiej dać kostkę brukową betonową. Ja pozyskałem odpady z betoniarni, czyli pokruszone czy połamane na pol. Cena była żadna. A w Siechnicach kupa kostki leży porozrzucana o ulicach... Chudy beton lejesz po to zeby zbrojenie nie lezalo w piasku. Jesli masz twardy grunt, to mozesz na nim polozyc kostkę betonową i na to zbrojenie. Wazne zeby bylo min. 5cm otuliny betonowej miedzy pretem a gruntem. 2. Folia w wykopie bedzie podziurawiona po wylewaniu lawy. Pozwoli Ci na dluzsze twardnienie mieszanki betonowej, przez co bedziesz mial wiecej czasu na jej rownanie. Wg mnie niepotrzebne - jako izolacja nie ma sensu, a lawe spokojnie zdazysz wyrownac bez folii. 3. Jesli masz spoisty grunt to nie ma takiej potrzeby. Ja mialem wszedzie gline i przez 3 dni wykopy sie trzymaly rowno. Sasiad natomiast mial wszedzie piasek i przez brak szalowania miejscami ma teraz lawe szerokosci 1m Zdecydujesz jak wykopiesz, ale raczej trzymaj sie wariantu oszczednosciowego. Pieniadze sie jeszcze przydadza Zbrojenie wg mnie jest ok. Masz dodatkowe prety dolem, a z uwagi na zelbetowa scianke nie ma potrzeby zeby bylo wieksze. Dla spokoju ducha zapytaj KB, ale mysle ze nie ma sie czym przejmowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 16.05.2017 17:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Ale ja nie będę miał ściany żelbetonowej tylko budował będę z bloczków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawloslaw 16.05.2017 17:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Faux pas Sorki, zmeczony po robocie nie doczytalem W tej sytuacji może być 24x24 lub szersze jesli sciana jest szersza. Generalnie zbrojenie ławy powinno byc na szerokosc muru fundamentowego. Karster dobrze radzi z rozsunięciem żeby się nie pałować z centrowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 16.05.2017 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 Ja powiem tak (dodam, że miałem wykop na 100cm głęboki po zdjęciu urodzajnej ziemix ławy w szalunkach), olej folie, olej szalunki ale nie do końca - zrób tak jak robił łukasz budowlaniec(z tej stronki - lub na yt gdy płot robił na swojej działce)- wyrównasz sobie tylko ostatnią deską ładnie poziomy i szerokości a i może mniej się oberwie. Widzisz, robota, deski swoje kosztują ale jak Ci się oberwie ziemia i bedziesz miał ławę na metr szeroką to chuj z oszczędności! No i najważniejsze, wszystko na budowie do czego się przykładasz później owocuje lżejszą/ przyjemniejszą pracą. Ale jak robi Ci to majster a Ty patrzysz to możesz mieć wszystko gdzieś i żądać tylko ostatecznie zachowanych wymiarów/pionów/poziomów Folia ogólnie dobra rzecz ale zamiast niej lepiej jednak bednarkę wrzucić w ławy, baa koniecznie to zrób! Dystanse plastikowe kosztują grosze na allegro a fajnie na nich się robi. Jak liczysz każde 50zł to daj polbruk z rozbiórki Zbrojenie wg projektu jest ok (te 14cm szerokości bo musi być po 5cm otulinyx2 daje 24cm = Twoja szerokość sciany) ALE Ty robisz bloczek więc daj po 5cm na boki do szerokości ściany czyli 24cm+5+5=34cm a będziesz miał pewność, że pod ścianą fundamentową jest zbrojenie. Pozdrawiam Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 16.05.2017 17:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2017 (edytowane) Dlatego myślę, żeby pobawić się w ten szalunek, bo po pierwsze sam sobie ładnie ta górę wypoziomuję wg niwelatora i od razu będę mógł sobie to ładnie zaciągnąć na gotowo, a nie wbijać sobie jakieś kołki czy inne gówna Tylko zabawy z tym co nie miara będzie Deski, kołki, wkręty, wbijanie poziomowanie.... Oj... No cóż Pod zbrojenie chcę dać takie coś (polecał ktoś mi na forum) podkładki betonowe: Chociaż to też jest ciekawa opcja, ale droższa: https://sklep.telka.eu/pl/p/Dystans-betonowy-listwa-50/386 Edytowane 16 Maja 2017 przez Kamil_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 17.05.2017 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 U mnie ława miała wahania +/-2cm. Wylana w grunt bez szalunku. Jak złapać poziom?Tniesz pręty 6mm (albo inny złom jaki masz) na odcinki dłuższe o kilkanaście cm od wysokosci ławy. Wieszasz sznurki na łatach drutowych (pewnie były zdjęte żeby nie przeszkadzały przy układaniu zbrojenia). Tniesz sobie jeden grubszy pręt, względnie kołek na długość odpowiadajacą odległości od góry ławy do sznurka wyznaczającego osie fundamentu. Bierzesz młotek i tym "wzronikiem" wbijasz w grunt pocięte pręty. Gęsto, co 1-2m. Przy zalewaniu pilnujesz poziomu wzynaczopnego przez te pręty. 2-3cm wyrównasz na pierwszej, góra drugiej warstwie bloczków ściany fundamentowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pawloslaw 17.05.2017 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 (edytowane) Up: Pilnuj żeby głęboko wbić te pręty bo się położą przy betonowaniu Możesz sobie odpuścić szalowanie i deską od sznurka mierzyć. Ławice na jednym poziomie + sznurek pomiędzy + deska z wymiarem i tyle. Potem zawibrujesz albo zaciągniesz pacą i będzie cacy - u mnie wyszlo +/- 1cm różnicy. W jednym miejscu tylko nie dolałem i brakło chyba 3 cm, ale to też nie problem. Edytowane 17 Maja 2017 przez pawloslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gargi12 17.05.2017 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2017 U mnie ława miała wahania +/-2cm. Wylana w grunt bez szalunku. Jak złapać poziom?Tniesz pręty 6mm (albo inny złom jaki masz) na odcinki dłuższe o kilkanaście cm od wysokosci ławy. Wieszasz sznurki na łatach drutowych (pewnie były zdjęte żeby nie przeszkadzały przy układaniu zbrojenia). Tniesz sobie jeden grubszy pręt, względnie kołek na długość odpowiadajacą odległości od góry ławy do sznurka wyznaczającego osie fundamentu. Bierzesz młotek i tym "wzronikiem" wbijasz w grunt pocięte pręty. Gęsto, co 1-2m. Przy zalewaniu pilnujesz poziomu wzynaczopnego przez te pręty. 2-3cm wyrównasz na pierwszej, góra drugiej warstwie bloczków ściany fundamentowej Ja też pręty wbijałem tylko tak co 2 m taką łate miałem i wyszło całkiem nieźle drobne nieruwnosci 2 /3 cm i tak bloczkiem wyprowadzisz,na garażu zabrakło już mi betonu i jeden narożnik miałem 10 cm niżej i też.wyprowadzone.bez problemu tylko wiekszym nakładem sił ,musialem parę bloczków na pół przeciąć ale jest oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kamil_ 25.05.2017 15:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 Dzięki za wskazówki... Papiery złożone czekam na pozwolenie na budowę... Z tego co wiem 1-2 miesiące! Nosi mnie, aby coś robić, a za bardzo nie mogę, bo mogą przyjechać skontrolować... No, ale cóż! Cierpliwości potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
e_gregor 26.05.2017 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2017 Mogłeś się wcześniej nie grodzić - miałbyś teraz co robić ... a może od któreś strony posadzisz juz sobie jakiś żywopłot (jeśli w ogóle planujesz)? Albo jakieś drzewka w kątach działki gdzie nie będą przeszkadzały w trakcie budowy. Zawsze to jakieś zajęcie a i dużo radości potrafi dać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.