Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom piętrowy indywidualny - własnymi siłami


Recommended Posts

Witam forumowiczów, pozwalam sobie założyć ten wątek jako, iż zamierzam sam z pomocą ewentualnie rodziny postawić dom. Od dłuższego czasu zaczytuje się w różnych tematach na tym forum i tak już lata mijają więc przeszliśmy do działania. Na wstępie nie będę pisał tu wielu historii itp. wspomnę tylko o moim doświadczeniu można powiedzieć LEVEL: laik - nigdy nic nie wybudowałem i za wiele też nie majsterkowałem by mieć ogładę ze sprzętem. Nie ukrywam że dużo podpatruje tu na tym forum i liczę że doświadczeni forumowicze zawsze coś doradzą w chwilach zwątpienia ;) Z wykształcenia informatyk a teraz handlowiec.

 

W zeszłym roku zakupiłem działkę na nowo budowanym osiedlu domków - poszukiwania trwały wiele miesięcy. Areał działki to około 820 m2 z wjazdem od wew. uliczki - długość wjazdu 7-8 m. Dom usytuowany względem stron świata z nastawieniem na to by północ była od strony garażu. W pierwszym roku działania ograniczyłem się do skoszenia krzaków i chwastów (sięgających na półtora metra) później jeszcze zaimplementowałem trochę roundupa.

 

Teraz coś o koncepcji domu.

 

Projekt indywidualny - nie było wg. nas takiego, który by spełniał nasze oczekiwania - zawsze coś było nie tak - a to brak na dole dodatkowego pokoju, a to zbyt otwarta kuchnia, widok ubikacji bezpośrednio na salon - było tych niuansów sporo więcej więc żeby nie przepłacać za nasze "fanaberie" ekonomicznie stało się zlecenie projektu.

 

Z projektu jesteśmy zadowoleni - wydaje nam się że pomyśleliśmy o wszystkim, ale jak wiadomo real zweryfikuje. Dom piętrowy z garażem dwu stanowiskowym (ostatnim rzutem poszerzony o 1 m) . Staraliśmy się eliminować nadmiar okien i ich wymiary (jak np. do łazienki i kotłowni czy też garażu). Przy salonie trochę "poszaleliśmy" bo podobają nam się duże okna tarasowe (sam nie wiem czy 3 m szerokości to dużo).

 

parter.jpg

pietro.jpg

 

 

Dlaczego Piętrówka ?

 

- miejsce na działce (chcemy mieć trochę miejsca z tyłu na nasze pomysły typu ogródek itp.)

- nie boimy się schodów

- nie lubimy skosów (lubię mieć powierzchnie w całości do wykorzystania)

- po prostu podobają się nam takie nowoczesne "kostki" lubimy taki klimat.

 

Dlaczego sam ?

 

Ze względu iż miejsce budowy jest w gminie pod Płockiem a ja pochodzę z Wlkp. trudniej mi się tu poruszać w kwestii znajomości ekip, hurtowni, ludzi itp. Wszystko jest dla mnie tu w zasadzie obce i niestety na pomoc kolegów z Wlkp. też nie mogę liczyć.

 

Po pierwszych spotkaniach z ekipami i wycenami otrzeźwiałem i włączyła się lampka - że kasa na ekipę można bardziej racjonalnie zagospodarować tym bardziej że budować się chcemy ekonomicznie, gdyż nie posiadamy jakiś wielkich oszczędności. Dodatkowo teściu, który wybudował parę lat temu pare domów w zasadzie sam się rwie i namawia mnie do budowania samemu, problem jest tylko taki że jest już starszy i nie chcemy go angażować w pracę, co najwyżej pod nadzór czy nie partole roboty ;).

 

Nie ukrywam, że te czynniki skłoniły mnie do budowania samemu, chciałbym na początek wybudować fundamenty by się przekonać czy podołam czy chęci i zaangażowanie będą mnie pchały do przodu.

 

Obecny stan działki wklejam poza tym mam już pozwolenie, kierownika - dokupiłem garaż na swoje narzędzia oraz po wcześniejszym zaznaczeniu obrysu domu (po 1 m z naddatkiem) koparkowy ściągnął humus od 40 do 50 cm (teren delikatnie schodził w dół)

 

humus1.jpg

humus2.jpg

humus3.jpg

 

Ziemia ta jest jak się dowiedziałem ze starorzecza Wisly przez 100 lat i więcej nie była ruszona - jak jest mokro szybko robi się mazowata, jak trochę poświeci to mamy twardość że szpadel nie idzie wbić na jego wysokość. Nazwać to gliną raczej nie można coś jakby przemieszanie gliny z piachem. Zarówno koparkowy jak i kierownik doradzali żeby nie ruszać tego głębiej bo z tym ponoć się nic nie będzie działo a wymiana gruntu raczej jest bezsensu. Kontrolnie zrobiłem wykop pod kibelek na 80 cm w dół i struktura raczej się nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 264
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam się.

 

No po fundamentach to chęci mogą być słabe a kręgosłup giętki ale warto pchać samemu bo satysfakcja jest i kasa w kieszeni na głupoty:D

 

Jak rozumiem projekt już finalny? Chcecie mieć zamkniętą kuchnie bo ta ścianka aż się prosi o wyburzenie? No i ten pokój pod schodami jak tam będzie się wchodzić? I to wcięcie w salonie nie lepiej tą ścianę po prostej puścić (zyskujecie metraż i prostotę budowy)?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej w odpowiedzi będę budował z betonu komórkowego ( to też był temat do zastanowienia) ale tak wygrał ekonomiczny czynnik.

 

Co do uwag the_anonim no tak jest to wersja finalna :) Kuchnię jednak chcemy mieć odciętą - obecnie mamy na salon i po prostu ta koncepcja nam się już nie podoba a żona jest pedantką to by się w kuchni z czyszczeniem na bieżąco zajechała ;) bo jeszcze ktoś z salonu zauważy tam okruszke...

 

Co do wcięcia - pierwotnie go nie było ale tu kolejna nasza fanaberia chcieliśmy poszukać jakiegoś odcięcia od salonu samej jadalni a i zmniejszyć metraż odrobinę.

 

Do pokoju pod schodami będziemy wchodzić normalnie, schody nie będą kolidować z drzwiami o wysokości 2 m - sam parter ma wysokość 2,80 m. Na projekcie w przekroju mam to gdzieś idealnie przedstawione.

 

Tymczasem dzisiaj byli geodeci i w strugach deszczu po 2 h wyznaczono budynek - glajda na maksa, wichura i deszcz - piękna aura.

tyczenie.jpg

tyczenie1.jpg

 

No i po dzisiejszej akcji widzę jaki mam spadek na terenie od 10 do 15 cm. Geodeta zrobił mi poziom (nie jest to poziom 0 ) żebym później mógł jeszcze trochę wysokością po manewrować. Jak przestanie padać i obeschnie glajda rozciągne drut na ławicach i będę wiedział ile jest różnicy. Trochę mi to komplikuje sprawę bo jeszcze zastanawiam się nad fundamentem między tradycją a płytą - tylko widzę że płyta od strony salonu będzie wysoko i trzeba by było tył działki obsypać. Przynajmniej tak mi się wydaje ?

tyczenie.jpg

tyczenie1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też się przywitam, witam :)

10-15cm to prawie żaden spadek ;) u siebie mam na 10 metrach -20cm i płyta się udała, tym bardziej że u Ciebie płyta nie była by duża więc koszt też nie wielki a i roboty duuuużo mniej niż przy zwykłych fundamentach i kręgosłup cały. Realizację garażu możesz podejrzeć u DrKubus'a i zrobić płyte garażową osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, geodeta łapie je w jednym poziomie, poprosiłem go o wyznaczenie poziomu 0 względem terenu ale stwierdził że na tym etapie bardziej by się skłaniał by złapać po prostu poziom a pózniej ew. regulować sobie wysokością patrząc na warstwy podłogi itp. Gwozdzie nabite na tych poprzecznych deskach określają zew. krawedz np bloczka fundamentowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fundamenty.... wielki dylemat

 

PŁYTA vs TRADYCJA - obecnie stoję na rozdrożu i nie wiem w którą stronę iść, policzyłem sam fundamenty tradycyjne oraz dostałem wycenę od konstruktora od płyty (którą lekko zmodyfikowałem). Od poczatku myślałem o płycie zaczytując forum, pozniej po rozmowie z projektantem odstąpiłem od tego ale że 100 m od mnie buduje sąsiad Daniellos samorób z tego foum :) i po paru rozmowach z nim zacząłem ostro myśleć na nowo o płycie..jednak koszty są większe..

 

Cenowo wygląda to następująco

 

Fundamenty tradycyjne

a) Koparka humus – 2 h – 200 zł

b) Koparka ławy/zasypywanie – 7-8 h – 800 zł

c) Stal na ławy o długości coś koło 71 m (STAL 330 MB FI 12 cena za kg 2,67 zł waga 1 m to 0,88 kg suma 290 kg daje nam 775 zł , 340 MB FI 6– fi 6 idzie na strzemiona – zamawiać będę gotowe -25x25 – 0,95 g/1 szt potrzebne z małym zapasem będzie 280 sztuk) – 1041 zł

d) Drut wiązałkowy (allegro 2000 szt.) – 60 zł

e) Beton na ławy 22 m3 (220 zł za m3, wysokość ław przyjęto 40 cm na szerokość 70 cm) – 4840 zł

f) Bloczek fundamentowy (1600 szt. cena za szt. 2,80) – 4480 zł

g) Zaprawa – 500 zł

h) Piasek do zagęszczenia ( 130 m3 – od 220 do 230 ton przy założeniu że na 1m3 wchodzi 1,8 tony pospółki – 16 zł za tone) – 3680 zł

i) Płyta - zagęszczarka (wynajem doba) – 400 zł

j) Dysperbit – 400 zł

k) Folia Kubełkowa – 240 zł

l) Kanalizacja materiał – 700 zł

m) Styropian na ściany - EPS AQUA grubość 10 cm ocieplenie ścian na zew. ( 7,5 m3) – 1130 zł

n) Styropian pod podłogę 30 m3 gr. 20 cm (eps100) – 6.000 zł

o) Klej do styro ??

p) Podłoga na gruncie 1900 zł (B15)

q) Folia do izolacji na podłogę ??

 

SUMA KOSZTÓW: 26.371 zł

Z tych kosztów ew. przewiduje możliwość +/- zmian cen 1000-1500 zł.

 

Układ warstw (od strony wew.):

 

- wykończenie

- wylewka betonowa antyhydratowa - warstwa wyrównawcza - 4 cm

(z zatopioną inst. ogrzewania podłogowego)

- - folia podkładowa odbijająca promienie cieplne (SUNFLEX Floor Plus) - 1 x folia izol. PE - 0.20 mm

- płyta żelbetowa - 25 cm (maksymalna wysokość - może wyjść jeszcze niższa)

- 2 x styropian (EPS 038 - dach/podłoga) - 10 cm (styropian układany w dwóch warstwach)

- 1 x folia izol. PE - 0.25 mm

- podkład betonowy/zagęszczony piasek Idmin=0.65- 10 cm (można przyjąć tańszą opcje w formie piasku jednak będzie trzeba go odpowiednio zagęścić dlatego proponowałbym podkład betonowy kl. bet. min C16/20)

- pospółka - 50 cm - Idmin=0.60 (ważne aby warstwę zagęścić - w przypadku wystąpienia gliny, iłów itp. gruntów - tzw. wysadzinowych, należy dokonać wymiany gruntu)

 

Obmiar i wstępna wycena:

 

- posadzka betonowa (5.90 m3~ 6 m3) - 2520 zł

- instalacja ogrzewania - siatka - ( od 40 o 140 m2) - tutaj zależy jaki zakres - cena od 3000 do 20 000 zł

- folia SUNFLEX Floor - (140 m2) - 215 zł

- płyta żelbetowa : zbrojenie (2.1 t) - zł, beton min kl. C20/25 (42 m3) - zł - 5400 + 13 440 = 18 840 zł

- styropian EPS 038 dach/podłoga + opaska - (346 m2) - 4585 zł

- folia PE - (175 m 2) - 438 zł

- podkład betonowy- niezbrojony - (16.8 m3 ~ 17 m3) - 4420 zł

 

SUMA : 31 018 zł (bez instalacji ogrzewania)

Przy czym po mojej korekcie należy doliczyć wymianę gruntu – przyjąłem że 40 cm na powierzchnie 204 m2 ( w powierzchnie wliczam po dodatkowym metrze od każdej zew. ściany) – 2.240 zł

Zabrakło tez materiału na kanalizację – 700 zł

Z kolei przy założeniu że beton u nas 220 zł za m3 to kwota 13440 zmniejsza się do 9.240

Styropian jednak chciałbym dać XPS (ze względu na obciążenie m.in. 2 stropami monolitycznymi) chociażby jedną warstwę zew. na 10 cm (150m2) jest to koszt około 6.800 zł ( 45 zł za m2) ), pozostały można dać EPS 10 cm(ok. 19,6m3) i teraz pytanie EPS 200 za cene średnio 320 zł/m3 czyli 6.272 czy EPS100 wystarczy 200 zł/m3 całkowity koszt 3.920 zł

 

 

Czyli reasumując faktycznie gdybym chciał zrobić płytę wg. moich wyliczeń i poprawek

Doliczam pospółkę, kanalizację, styropian 10 cm XPS, 10 cm EPS100, odejmuje różnice w betonie.

 

Koszt całkowity: 35.893 zł

 

No i teraz mamy różnicę ponad 9 tys. zł dla mnie bariera nie do przeskoczenia mimo sporych plusów płyty, prośba do forumowiczów może gdzieś się pomyliłem w obliczeniach ? może coś inaczej byście zrobili ? prośba o podpowiedzi

Edytowane przez rafhi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ warstw (od strony wew.):

 

- wykończenie

- wylewka betonowa antyhydratowa - warstwa wyrównawcza - 4 cm

(z zatopioną inst. ogrzewania podłogowego) zapomnij że o 4cm 5cm to absolutne minimum jak będzie równo nawet przy anhydrycie

- - folia podkładowa odbijająca promienie cieplne (SUNFLEX Floor Plus) - 1 x folia izol. PE - 0.20 mm

- płyta żelbetowa - 25 cm (maksymalna wysokość - może wyjść jeszcze niższa)

- 2 x styropian (EPS 038 - dach/podłoga) - 10 cm (styropian układany w dwóch warstwach) eps nie:bash: tylko xps

- 1 x folia izol. PE - 0.25 mm

- podkład betonowy/zagęszczony piasek Idmin=0.65- 10 cm (można przyjąć tańszą opcje w formie piasku jednak będzie trzeba go odpowiednio zagęścić dlatego proponowałbym podkład betonowy kl. bet. min C16/20) w mojej opinii chudziak to zbędny wydatek

- pospółka - 50 cm - Idmin=0.60 (ważne aby warstwę zagęścić - w przypadku wystąpienia gliny, iłów itp. gruntów - tzw. wysadzinowych, należy dokonać wymiany gruntu)

 

Obmiar i wstępna wycena:

 

- posadzka betonowa (5.90 m3~ 6 m3) - 2520 zł

- instalacja ogrzewania - siatka - ( od 40 o 140 m2) - tutaj zależy jaki zakres - cena od 3000 do 20 000 zł

- folia SUNFLEX Floor - (140 m2) - 215 zł

- płyta żelbetowa : zbrojenie (2.1 t) - zł, beton min kl. C20/25 (42 m3) - zł - 5400 + 13 440 = 18 840 zł mi wychodzi betonu 37m3 przy 150m2 płyty 8250

- styropian EPS 038 dach/podłoga + opaska - (346 m2) - 4585 zł xps 20cm pod PF 30m3 ~~11000zł plus niech będzie eps na opaskę ??? lub 10cm xps 5500zł plus 10/15cm eps ??? plus opaska???

- folia PE - (175 m 2) - 438 zł

- podkład betonowy- niezbrojony - (16.8 m3 ~ 17 m3) - 4420 zł zbyteczny koszt lepiej przenieś kasę na ocieplenie

 

 

SUMA : 31 018 zł (bez instalacji ogrzewania)

Przy czym po mojej korekcie należy doliczyć wymianę gruntu – przyjąłem że 40 cm na powierzchnie 204 m2 ( w powierzchnie wliczam po dodatkowym metrze od każdej zew. ściany) – 2.240 zł optymistyczna wersja 40cm dodaj jeszcze koparkę

Zabrakło tez materiału na kanalizację – 700 zł

Z kolei przy założeniu że beton u nas 220 zł za m3 to kwota 13440 zmniejsza się do 9.240

Styropian jednak chciałbym dać XPS (ze względu na obciążenie m.in. 2 stropami monolitycznymi) chociażby jedną warstwę zew. na 10 cm (150m2) jest to koszt około 6.800 zł ( 45 zł za m2) ), pozostały można dać EPS 10 cm(ok. 19,6m3) i teraz pytanie EPS 200 za cene średnio 320 zł/m3 czyli 6.272 czy EPS100 wystarczy 200 zł/m3 całkowity koszt 3.920 zł licz sobie xps po 370/380zł da się po tyle znaleźć

 

 

teraz sobie to przelicz jeszcze raz

 

Czyli reasumując faktycznie gdybym chciał zrobić płytę wg. moich wyliczeń i poprawek

Doliczam pospółkę, kanalizację, styropian 10 cm XPS, 10 cm EPS100, odejmuje różnice w betonie.

 

Koszt całkowity: 35.893 zł

 

No i teraz mamy różnicę ponad 9 tys. zł dla mnie bariera nie do przeskoczenia mimo sporych plusów płyty, prośba do forumowiczów może gdzieś się pomyliłem w obliczeniach ? może coś inaczej byście zrobili ? prośba o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz jeszcze uaktualniony koszt płyty ( w skrócie)

 

XPS na płytę ok. 11.000

beton B25 8.240

- folia SUNFLEX 215

zbrojenie 5.400

kanaliza 700

posadzka bet. 2.520

folia Pe 438

burty z EPS 2000

/wysadzinowa

pospółka 60 cm 3360 (zwiększone o 20 cm)

koparka 800 zł (pominąłem wcześniej)

plyta 400 zł (pominąłem)

projekt konstruktor 700 zł (pominąłem)

 

Wyszło mi tym razem 35.773 zł odliczyłem chudziak, no i przyjąłem wariant 20 cm XPSa przy cenie 380 zł aczkolwiek nie widziałem takich cen ale też nie ukrywam dużo nie szukałem. W opcji xps 10 i eps200 10 cm uda się zejść może max 2000 zł.

the_anonim przejrzałem twój wątek (w zasadzie dawno obserwowałem ;) ) ile tobie wyszło za twoją płytę bo generalnie wielkością chyba podobnie wychodzi ?

 

Też się obawiam trochę tej mojej ziemi wstępnie przyjąłem 40 cm, teraz 60 cm a moze i by trzeba było zejść na 80 cm bo to taka ziemia z gliną przemieszana...

Edytowane przez rafhi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opcji xps 10 i eps200 10 cm uda się zejść może max 2000 zł.

 

tu chyba trochę więcej niż 2k ale ok.

 

the_anonim przejrzałem twój wątek (w zasadzie dawno obserwowałem ;) ) ile tobie wyszło za twoją płytę bo generalnie wielkością chyba podobnie wychodzi ?

 

Metraż podobny u mnie było 155m2, chyba dziś siądę i w końcu to policzę ale tak pi razy oko 55k z tym że u mnie tak na szybko 16k to instalacje w PF.

 

Też się obawiam trochę tej mojej ziemi wstępnie przyjąłem 40 cm, teraz 60 cm a moze i by trzeba było zejść na 80 cm bo to taka ziemia z gliną przemieszana...

 

U mnie było 80cm do ale różnica w poziomie budynku była 50cm więc jedną stroną trzeba była dużo nadgonić:yes: tak że pierwsze dwa dni robót piasek + koparka 9,5k poszło:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zwykłych fundamentach musisz wymienić jeszcze więcej gruntu, przecież robisz wykop a potem sypiesz aż do chudziaka, więc tutaj koszty będą porównywalne

BTW: skoro gruntu się boisz to najlepiej zrób badania, będziesz pewien i będziesz wiedział co i jak i ile piachu.

Najlepiej zajrzyj tutaj, forumowicz BiU rozsądnie to wszystko podsumował, no i płytę robi się decydowanie łatwiej, a jak planujesz na wierzch jeszcze dodatkową wylewkę to w ogóle nie ma czym się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba dobrze pisze, polać mu:)

Ja dodam jeszcze że takie "suche" liczenie ławy Vs Pf nie ma zastosowania przy obcji samorób. Jak u mnie robiły by ekipy to pewnie miał bym normalny fundament a ściany na klasyczną zaprawę bo miał bym w d...ie jak to jest zrobione interesowł by mnie tylko wynik pracy czyli czy ściana jest równo itd. A jak jesteś samorób to wchodzisz trochę głębiej w temat i się zastanawiasz czy dasz radę zrobić coś w danej technologi itp. PF zrobisz szybko i z teściem który się nie na dżwiga a na pewno pomoże. Teraz zastanów się jak to będzie przy klasycznym fundamencie. To są szczegóły na które musisz zwracać uwagę jako samorób.:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny samorób i kolejny raz przerabiamy ten sam dylemat :)

 

Rafał, liczyło to już tyle osób.... Ale każdy musi to przejść. Płyta najprawdopodobniej wyjdzie drożej od fundamentów, ale nie wierzę, że aż tyle. Jak czytam w dziennikach jak ludzie się męczą z bloczkami, to decyzja nie może być inna jak PF :cool: Urobisz się przy fundamentach i jeszcze się zniechęcisz.

Jeszcze kwestia ilości betonu na ławy. Tyle ile policzyłeś będzie wtedy gdy zrobisz pełny szalunek. Ostatnio znajomy lał prosto do gruntu, a że wykop nie był idealnie rowny, bo obsunęło się tu i tam, to weszło betonu 25% więcej. Czyli albo szybko i wygodnie albo dodatkowa robota i koszt szalunku.

Odpuść sobie folię sunflex, bo ona niczego tam nie odbije. Kup zwykłą folię 0,3 z atestem.

Daj 10cm xps pod płytę i eps na płytę to będzie taniej. Płytę 25cm to robią na szkodach górniczych. Powiedz projektantowi, żeby się opamiętał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa to fundament pod domem na pewno nie ma 150m^2 chyba że podajesz powierzchnię razem z garażem. Już pisałem żebyś zajrzał jak rozwiązał to DrKubus, pod garażem nie musi być izolacji i liczony osobno też może mieć mniej betonu i stali. Wtedy sporo oszczędzisz. Chyba że ma być ogrzewany to już inna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, analizowałem to co napisaliście, dzięki za uwagi :) Poszedłem w stronę xps + eps200 pod domem, pod garażem tylko eps200, na burty i opaskę tańszy eps120. Płyta betonowa na 20 cm (zmniejszona z 25 cm)wyrzucona folia sunflex, wyrzucono suchy beton. Poczytałem wątek DrKubus i BiU.

 

Zrobiłem jeszcze jedno przeliczenie i przyjąłem pow. pod fundament 144 m2 ( z czego 44,89 wyszło mi na garaż).

 

XPS na płytę 10 cm około 97 m2 4.354 zł XPS za 44,89/m2

EPS200 185 m2 10 cm ( na drugą warstwę pod dom i 2 x garaż 5.550 zł EPS200 za 30 zł /m2

beton B25 gr. płyty 20 cm (144m2x0,2 = 28,8 m3) 6.380 zł

burty EPS120 20 cm 6,5 m3 1.900 zł EPS120 za 27,6/m2

opaska EPS120 10 cm 3,3 m3 950 zł

piasek 60 cm 3.360 zł

zbrojenie 2 Tony 5.400 zł

zagęszczarka 400 zł

konstruktor projekt 700 zł

folia PE 438 zł

koparka 800 zł

posadzka 2.500 zł

 

SUMA 33.082

 

Za tradycyjny też wyszło trochę mniej, wziąłem pod uwagę że piasek będzie do zagęszczenia środka potrzebny na poziomi 70 cm - jednak pod płytę trzeba dać też z 1 m od każdej burty dobrze zagęszczony piach więc ilość piasku praktycznie się reasumuje. Kwestia samego betonu na co zwrócił Daniellos uwagę, rzeczywiscie moze wejśc więcej betonu jeżeli obrzeża się obsypują ale mamy podobną ziemie i widziałeś sam jaka to ziemia po przekroczeniu poweidzmy 50 cm w dół - nie przewiduje żeby się obsypało.

 

W projekcie mam 40 cm na ławy zwiększe na 50 cm.

 

Fundamenty tradycyjne

a) Koparka humus – 2 h – 200 zł

b) Koparka ławy/zasypywanie – 7-8 h – 800 zł

c) Stal na ławy o długości coś koło 71 m (STAL 330 MB FI 12 cena za kg 2,67 zł waga 1 m to 0,88 kg suma 290 kg daje nam 775 zł , 340 MB FI 6– fi 6 idzie na strzemiona – zamawiać będę gotowe -25x25 – 0,95 g/1 szt potrzebne z małym zapasem będzie 280 sztuk) – 1041 zł

d) Drut wiązałkowy (allegro 2000 szt.) – 60 zł

e) Beton na ławy 28 m3 (220 zł za m3, wysokość ław przyjęto 50 cm na szerokość 70 cm) – 6160

f) Bloczek fundamentowy (1600 szt. cena za szt. 2,80) – 4480 zł

g) Zaprawa – 500 zł

h) Piasek do zagęszczenia ( 130 m3 – od 220 do 230 ton przy założeniu że na 1m3 wchodzi 1,8 tony pospółki – 16 zł za tone) – 3680 zł

i) Płyta - zagęszczarka (wynajem doba) – 400 zł

j) Dysperbit – 400 zł

k) Folia Kubełkowa – 240 zł

l) Kanalizacja materiał – 700 zł

m) Styropian na ściany - EPS AQUA grubość 10 cm ocieplenie ścian na zew. ( 7,5 m3) – 1130 zł

n) Styropian pod podłogę 28,8 m3 gr. 20 cm (eps100 za 21,50 zł/m2) – 6.129 zł

o) Klej do styro ??

p) Podłoga na gruncie 2500 zł (B15)

q) Folia do izolacji na podłogę ??

 

SUMA KOSZTÓW: 28.420 zł

 

Z kosztów jeszcze się zastanawiam czy pod garażem nie dać tylko 10 cm EPS100 ?? Garaż nie ogrzewany

 

Tak o to sposobem chyba muszę podjąć się tradycyjnych fundamentów - wiem będzie bolało ;) ale jednak jak wiecie samorób robi sam nie tyle że to lubi co pewnie że chce wybudować ekonomicznie. W moim przypadku ponad 5 tys. zł to sporo i da się to zainwestować w inny materiał.

 

Chyba już się nigdzie nie przeliczyłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już porównujesz tak dokładnie to licz też takie same parametry izolacyjne. Przy zwykłym fundamencie na ściany fundamentowe też powinieneś policzyć 20cm EPS, a wg niektórych teorii także pare cm od wewnątrz. Tak samo cena XPS to nie 440zł/m^3 a znajdziesz za 380-390 zł, przy płycie nie dopisałeś też 700zł za kanalize (na moje oko to trochę za dużo).

Płyta pewnie wyjdzie trochę drożej ale weź też pod uwage parametry cieplne. Kolejna sprawa to czas, gdzie robiąc szybciej PF zapłacisz mniej za obecny wynajem (jezeli oczywiście coś wynajmujesz ;) ) bo później się wyprowadzisz.

Co do garażu to ja bym w ogóle nie izolował od spodu tylko zrobił opaskę pionową dookoła płyty.

 

EDIT: zapomniałem jeszcze dodać, że w przypadku ław dodatkowe 10cm izolacji na chudziaku to też 10cm wyzsze ściany, które też kosztują.

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie izolowałbym garażu od spodu. Trochę ciepła idzie też od ziemii.

Ja doliczyłeś też np betoniarki, która będzie Ci raczej potrzebna przy murowaniu bloczków.

 

Dodaj jeszcze, że nawet po uwadze Sebastiana dasz na fundament tyle styro co na PF i jeszcze nawet dołożysz coś od wewnątrz to i tak nie osiągniesz parametrów jakie masz przy płycie.

Pamiętaj też, że nie budujesz małego domu i robocizny tam będzie dość dużo. Powinieneś wybierać rozwiązania ograniczające ilość wymaganej pracy. W takim przypadku wymurowanie 1600 bloczków to nie jest dobry kierunek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...