Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Dom piętrowy indywidualny - własnymi siłami


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 264
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja uważam że solbet na piankę jest ok, ALE producenci pianki zalecają odpowiednią klasę wymiarową bloczków z BK np tutaj btw pianka dostępna na allegro za 25zł !! więc jak bedziesz miał na nalepce na palecie TLMB to możesz z tego kleić na piankę, inaczej trochę się narobisz ;) z resztą wg mnie pianka mocniej trzyma niż klasyczny klej. Z wiatrem to prawda, ale nie zawsze wieje, a jak wieje to można sobie zrobić parawam DIY i też bedzie git.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiało to pianę nakładałem na bloczek leżący od zawietrznej. Kleiłem dwa domy dalej i dalem radę.

Nie wiem jak teraz, ale rok temu Solbet był ok. Nawet gdybym miał co drugą wartswę przetrzeć dla wyrownania to byłoby dużo szybciej niż rozrabiać klej.

 

 

Apropos gościa od domu za 150tyś to widziałem jeden filmik na yt... Dla osób czytajcych ten dział FM nic odkrywczego tam nie ma. Kreuje się jednak na eksperta. Jak się zarejstruje na jego forum to nawet przedpremierowo będę mógł obejrzeć jego nowe filmy przed publikacją na yt. Wow! :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wybrałem zaprawę Solbetowską czyli klej - w zeszły piątek przyszła pierwsza partia bloczków z klejem. W tym tygodniu nic nie zrobię ale muszę się szykować na weekend by zacząć działać. Muszę się jeszcze dosprzętowić zakupić jakąś 2m poziomice, sznurki murarskie itp. No i tez pojawiają się kolejne wątpliwości...

 

Czy izolować papą, folią pod ściany nośne ? Jest sens dla płyty fundamentowej ?

 

Obecnie zastanawiam się nad mieszaniem tej zaprawy (kleju) czy użyć do tego wiertarki...jeśli tak to jaka moc była by odpowiednia by uciągnęła taki klej ? Czy może kupić osobną mieszarkę ? Jak wiadomo budżet zawsze za mały ;)

 

Na pierwszą warstwę musze zakupić zaprawy murarskiej, pytanie czy zwilżać bloczki ? oraz jakie odchyły w mm mieliście w narożnikach jaka granica błędu jest akceptowalna ? Będę miał niwelator i będę chciał zrobić to jak najdokładniej bo pewnie dalsze warstwy by szły lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wybrałem zaprawę Solbetowską czyli klej - w zeszły piątek przyszła pierwsza partia bloczków z klejem. W tym tygodniu nic nie zrobię ale muszę się szykować na weekend by zacząć działać. Muszę się jeszcze dosprzętowić zakupić jakąś 2m poziomice, sznurki murarskie itp. No i tez pojawiają się kolejne wątpliwości...

 

Czy izolować papą, folią pod ściany nośne ? Jest sens dla płyty fundamentowej ?.

 

Powiem Ci różne opinie są tutaj. Jeśli chodzi o wydatek choćby na tą folię1 mm (ja taką dałem) to dla spokojnego snu sądzę że nie zaszkodzi. Ale żeby nie było takie pięknie: jak się muruje to dzięki braku związania z płytą miałem zonk w postaci przesuniętej ścianki (słupka) w czas na szczęście zobaczyłem ale fakt taki że można dosłownie przesunąć ścianę chcący lub gorzej niechcący :)

 

 

Obecnie zastanawiam się nad mieszaniem tej zaprawy (kleju) czy użyć do tego wiertarki...jeśli tak to jaka moc była by odpowiednia by uciągnęła taki klej ? Czy może kupić osobną mieszarkę ? Jak wiadomo budżet zawsze za mały ;)

 

ja mieszałem młotem z lidla i lux było, choć też miałem zamiar kupować mieszadło. Klej idzie dość dobrze bo rzadki, gorzej z zaprawą, ale to tylko pierwsza warstwa w zasadzie.

Na pierwszą warstwę musze zakupić zaprawy murarskiej, pytanie czy zwilżać bloczki ? oraz jakie odchyły w mm mieliście w narożnikach jaka granica błędu jest akceptowalna ? Będę miał niwelator i będę chciał zrobić to jak najdokładniej bo pewnie dalsze warstwy by szły lżej.

 

jak są suche to w oka mgnieniu ciągną wodę z zaprawy i jest ciężko coś wypoziomować, dlatego trochę zwilżenia nie zaszkodzi na pewno.

bk łatwo zeszlifować w razie "w" ale dobrze jest postarać się dokładnie zrobić, bo jak piszesz prościej jest później.

z niwelatorem nie jest to takie ciężkie

Edytowane przez marcko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń z murowaniem na solbecie nie jest problemem, że nie trzymają wymiarów - u mnie zdarzyło się może kilka bloczków, a mam już trochę tego wymurowane. Więcej zdarzyło mi się takich w którym nie pasowało pióro do wpustu - co generowało przesunięcie bloczka. Wtedy warto wziąć inny albo ten wmurować do góry nogami (uchwytem w dół).

 

Do szlifowania polecam pace z niby papierem ściernym (ja mam z Solbetu i nie licząc tego że kilka razy odpadł mi papier - tu klej na ciepło załatwił temat, to zbiera ładnie do dzisiaj. Przy większych nierównościach ( zeszlifowanie pióra czy inne grubsze tematy) bardzo dobrze radzi sobie strug do bloczka. Nie polecam natomiast pacy do szlifowania styropianu. Dość szybko ścierają się na niej zęby i trzeba dużo więcej energii włożyć niż przy dwóch wyżej wymienionych.

 

Bloczki przy upałach faktycznie warto nawilżyć. Choć tu nie przesadzaj bo mi klej nie związał jednego rządka, który murowałem po deszczu, a że o ścianę nie opiera się zbyt często to zauważyłem to dopiero przy szalowaniu wieńca.

 

Co do sznurków to testowałem wszystkie rodzaje dostępne w mojej okolicy i najlepiej sprawdza się żyłka murarska, sznurki (też niby murarskie) strasznie pękały przy odpowiednim naprężeniu.

 

Nie wiem jak przy płycie to się ma ale mój kierownik budowy bardzo nalegał na to aby pod ściany dać dwie warstwy papy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze pomyślę nad tą folią..chodzącej ściany nie chciałbym mieć ;) Co do mlotu teraz jakiśod 10.08 maa być w lidlu ale to chyba nie ten co ty masz Marcko ? Jaki to typ ?

 

Teraz właśnie robię listę zakupów

 

- piła do cięcia ( tak myślę że 600 mm , 17 zębów powinno zdać egzamin)

- kielnia ala solbet

- prowadnica kątowa do docięcia

- strug lub paca z papierem ściernym

 

No i się tak zastanawiam po raz kolejny czy dawaliście zbrojenie pod otwory okienne, drzwiowe w celu eliminacji ewentualnych pęknięć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbrojenie daj koniecznie. Robiłem kiedyś mały domek z betonu h+h tyle że boki gładkie i są pęknięcia bloczkow przy dolnych rogach okna. Po dwa pręty daj tak po pół metra więcej niż szerokość okna i zatop w kleju żeby nie zgniły. Koszt praktycznie żaden a spokój bezcenny.

A pod pierwsza warstwę ja daje pape na osnowie polimerowej i klejona palnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pręty wkleiłem na zaprawę betonową w bruzdach pod oknem. Co do piły sprawdź w sklepie czy jest prosta. Ja tego nie zrobiłem i pomimo prowadnicy coś mi zawsze uciekało. Po naprawie błędu i tak okazało się, że zrezygnowałem z używania prowadnicy i nacinam bloczek z każdej strony przenosząc wymiar kątownikiem i po takich prowadzeniach dopiero tnę - tak wychodziło mi najrówniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze pomyślę nad tą folią..chodzącej ściany nie chciałbym mieć ;) Co do mlotu teraz jakiś od 10.08 maa być w lidlu ale to chyba nie ten co ty masz Marcko ? Jaki to typ ?

 

Teraz właśnie robię listę zakupów

 

- piła do cięcia ( tak myślę że 600 mm , 17 zębów powinno zdać egzamin)

- kielnia ala solbet

- prowadnica kątowa do docięcia

- strug lub paca z papierem ściernym

 

No i się tak zastanawiam po raz kolejny czy dawaliście zbrojenie pod otwory okienne, drzwiowe w celu eliminacji ewentualnych pęknięć ?

 

młot mam taki:

2_100289_Mlotowiertarka_z_7.jpg

 

chyba coś ok 200 mnie kosztował i obroty nieduże sobie ustawiałem i wio.

 

piłę miałem za 60 zł z marketu i dała super radę, ale do prowadnicy to koledzy mają rację - czasami (a nawet często) to stosowanie tego mija się z celem.

zbrojenie koniecznie pod okna - koszt jak piszą mały i masz spokój przynajmniej. A często to druty i tak zostają z odpadów kawałki.

 

młot gumowy sobie dopisz - tylko żeby miał płaski łeb

i kielnia o takie coś mi super była pomocna: 12-2000085.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za cenne rady :) Tak drutow mi zostało i na bank będę zbroił pod okna zwłaszcza że tarasowe będzie opierać się na betonie komórkowym ( 1 pustak podwyższam do docelowego poziomu 0)

Kielnie mam, o młotku gumowym sobie wczoraj przypomniałem ;) Piłe zakupiłem. Dodatkowo kupiłem te kielnie z solbetu co niby równo idzie klej rozprowadzić...Z tą prowadnicą kątową zobaczymy czy się przyda czy nie - wrazie "w" jest kątownik to się wypróbuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna nie wiadoma u mnie... wybór systemu kominowego pod kominek- w projekcie mam komin systemowy np icopal dymowo-wentylacyjny. Przy czym w założeniu chcę robić wentylację mechaniczną czyli rekuperator więc pytanie czy nie lepiej wziaść rozwiązanie oparte tylko z częścią dymową ? Dla poglądu myślę o tym:

 

http://www.kominy.icopal.pl/Technologia-ICOPAL-WULKAN/Rodzaje-Systemow-Kominowych/Komin-ICOPAL-WULKAN-CI-eko.aspx

 

dobrze to sobie poukładałem ;P ?

 

druga sprawa jak wysoko macie do poziomu parapety w swoich domach ? Zastanawia mnie też opytmalna wysokośc od poziomu posadzki dla standardowych okien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam, u mnie tymczasem idzie praca związana z murowaniem bloczków, na 1 warstwę zaprosiłem teścia do pomocy i trochę się tego zrobiło. Następne warstwy jadę już sam, wziełem tygodniowy urlop z czego 1 dzień przez deszcz poszedł na marne. Nie wspomnę że siedząc cały dzień do 20 na budowie na drugi dzień ciężko jest się przed 9:00 pojawić na budowie.

 

Obecnie jestem na 5 warstwie...w sumie ma być 13. (ponad 1200 bloczków)... muruje na klej. Wydaje mi się że za dużo się bawię z tematem , ale mam obawy czy robię to dobrze (pierwszy kontakt z murowaniem) staram się zawsze dobrze narożniki wypoziomować, złapać kąt. No ale i tak mimo tej dokładności wychodzą raz po raz przestrzały....niby do 20 mm to nie tak źle i na tynkach się nadgoni ale wewnętrzne "ja" nie godzi się na takie odchyłki i kombinuje pewnie za dużo, czego efektem jest mały postęp a i może przez te kombinowanie wychodzi gorzej niż było ;) Mam niestety sporo ścian nośny w środku i pełno narozników - odcinki po 3 - 4m robią swoje - co jedynie garaż idzie szybko postawić warstwę odcinki 6 i 7 m.

 

Poniżej parę zdjęc z budowy.

 

RviBaLb.jpg

 

http://i.imgur.com/GwGlPAp.jpg

 

JW7RSus.jpg

 

O1PGuXw.jpg

Edytowane przez rafhi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi :) Rzeczywiści zbyt mały zakład zrobiłem - zauważyłem to tuż...po wymurowaniu tej warstwy ;) staram się tego unikać.

 

Mam pytanko, w związku z tym że mam od cholery cięć i docinek (zbyt dużo narożników itp) szukam sposobu na automatyzację tych cięć czyli szybsze wykonanie.

 

Mam piłę elektryczną ze zwykłym łańcuchem, ale pytanie czy jak bym założył łańcuch widiowy np. ten

 

https://www.olx.pl/oferta/lancuch-widiowy-do-pilly-3-8-1-3mm-na-prowadnice-35cm-krasnysystaw-CID628-IDlDuAv.html#b079b1eef1

 

czy to by zdało egzamin ?

 

Druga opcja o której czytałem tu na forum to tzw. lisi ogon...tylko nie mogę znaleźć jakie długości noży zakładacie i czy są specjalne do gazobetonu ?

Wszędzie na ofertach sprzedaży mówią o obróbce drewna tworzyw itp a nic o gazobetonie :/ macie jakieś wypróbowane sposoby na gazobeton ? jak macie lisi ogon to co polecacie z niskobudżetówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...