Daniellos_ 27.11.2017 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Napisz jak się udało skuć to wybrzuszenie na wieńcu. Zdążyłeś zanim beton zastygł na dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafhi 27.11.2017 16:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 No nie udało się bo nie zrobiłem tego z braku czasu w niedzielę... myślę że na tym etapie to nie jest problem- może jakoś to ociosam siekierką ? zeszlifuje kątówką ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 27.11.2017 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2017 Myślę, ze nie zrobione następnego dnia to teraz już tylko kucie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ignacydrzewiecki 28.11.2017 01:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Ja też nie izolowałbym garażu od spodu. Trochę ciepła idzie też od ziemii. Ja doliczyłeś też np betoniarki, która będzie Ci raczej potrzebna przy murowaniu bloczków. Dodaj jeszcze, że nawet po uwadze Sebastiana dasz na fundament tyle styro co na PF i jeszcze nawet dołożysz coś od wewnątrz to i tak nie osiągniesz parametrów jakie masz przy płycie. Pamiętaj też, że nie budujesz małego domu i robocizny tam będzie dość dużo. Powinieneś wybierać rozwiązania ograniczające ilość wymaganej pracy. W takim przypadku wymurowanie 1600 bloczków to nie jest dobry kierunek To ja równiez się przywitam, WITAM WSZYSTKICH! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 28.11.2017 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Cześć, dobrze ci poszło z zalaniem, nie poznaje terenu ze zdjęć, ale myślę, iż jest to bardzo blisko mnie z ciekawości spytam jeśli można gdzie?ja jestem blisko restauracji Ramzes w kierunku DINO, na ulicy Rolnej, a właściwie na jej końcu od ul. Mórkowskiej patrząc. Zdrowia życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafhi 28.11.2017 14:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Hej Rysiek ja mam wpisane Leszno ale tak zycie poprowadziło że buduje się na obcej ziemi ...Płock więc dlatego nie poznajesz okolic Generalnie budowanie się w miejscu w którym się człowiek nie wychowywał jest ciężkie i nie ukrywam że zdala od rodziny, znajomych, przyjaciół nie ma za dużo opcji w pomocy z czymkolwiek. Trzeba to pchać. Zaglądałem do Twojego dziennika - twoja okolica jest mi znana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RysiekWLKP 28.11.2017 18:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2017 Dobrze ci idzie, jednakże w pewnych momentach rodzinna czy przyjacielska pomoc jest jak na wagę złota. Podobny etap, bo ja właśnie ściany szczytowe muruję, pustak za pustakiem, dzień po dniu. Pogoda coraz gorsza. pozdrawiamRyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafhi 16.12.2017 09:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Hmm stoję przed dylematem zbrojenia drugiego stropu - zastanawiam się czy robić zbrojenie dwukierunkowe nad pokojami (wynika to z projektu i kierunków) Na czerwono zaznaczyłem jakbym to chciał zrobić - fi10 co 10 cm, w jedną stronę oraz co 20 cm w drugą stronę pręt rozdzielczy fi8. Nie wiem czy było by to poprawne - czy te rozpiętości w stronę schodów nie są za duże i dlatego projektant chce zbroić dwukierunkowo. Co sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 16.12.2017 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Hmm stoję przed dylematem zbrojenia drugiego stropu - zastanawiam się czy robić zbrojenie dwukierunkowe nad pokojami (wynika to z projektu i kierunków) Na czerwono zaznaczyłem jakbym to chciał zrobić - fi10 co 10 cm, w jedną stronę oraz co 20 cm w drugą stronę pręt rozdzielczy fi8. Nie wiem czy było by to poprawne - czy te rozpiętości w stronę schodów nie są za duże i dlatego projektant chce zbroić dwukierunkowo. Co sądzicie ? To co piszesz jest mocno niezrozumiałe. Masz projekt tego stropu ? rob zgodnie z tym co masz narysowane. Piszesz ze chcesz zrobić zbrojnie dwukierunkowe a potem opisujesz pręty rozdzielcze -takie nie występują przy zbrojeniu dwukierunkowym krzyżowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
micbarpia 16.12.2017 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Rafhi czy u Ciebie miedzy garażem a domem będzie różnica poziomów? jeśli tak to jaka? z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafhi 16.12.2017 15:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 @Micbarpia - u mnie płyta fundamentowa wylana jest równo w częsci mieszkalnej i garażu, z tym że pod garaż dałem styropian EPS, a pod część mieszkalną XPS, Założenie jest takie, że część mieszkalną podniosę na wysokość jednego pustaka, czyli 24 cm (15 cm styropianu + 9 cm posadzki) natomiast w garażu zrobię posadzkę 9 cm, po to by zyskać wysokość względem terenu ( tego roku bardzo mokrego ) Czyli różnica wyjdzie 15 cm. @jajmar - rzeczywiście może trudno zrozumieć o co chodzi. Ok to jeszcze raz... W projekcie mam dwa stropy monolityczne. Projekt zawiera szczegółowy rysunek 1 stropu, natomiast nie odnosi się do drugiego. Na rysunku zaznaczone są kierunki zbrojenia. Nad pokojem (19,8m2) i łazienką(10,8m2) sprawa jest jasna ( fi10 co 10 cm i co 20 cm fi8 jako pręt rozdzielczy w drugą stronę) ale zastanawia mnie czy na odcinku między schodami a pokojem 21,8 m2 (jak strzałka wskazuje kierunek zbrojenia) czy należy robić pełną kratownicę z fi10 co 10 cm czy wystarczy zrobić pręty rozdzielczy z fi8 co 20 cm. A pytam dlatego bo nie ma między tymi pomieszczeniami ściany nośnej a rozpiętośc jest powyżej 5metrów. Zaznaczam że czynnik ekonomiczny odgrywa tu ważną rolę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 16.12.2017 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 Hmm stoję przed dylematem zbrojenia drugiego stropu - zastanawiam się czy robić zbrojenie dwukierunkowe nad pokojami (wynika to z projektu i kierunków) Na czerwono zaznaczyłem jakbym to chciał zrobić - fi10 co 10 cm, w jedną stronę oraz co 20 cm w drugą stronę pręt rozdzielczy fi8. Nie wiem czy było by to poprawne - czy te rozpiętości w stronę schodów nie są za duże i dlatego projektant chce zbroić dwukierunkowo. Co sądzicie ? Pokój 19,8m2 i łazienka - może być Pokój 9,2m2 - lepsze będzie zbrojenie krzyżowe Pokój 21,8m2 z garderobą i hall'em - przy tej rozpiętości i proporcji boków tylko zbrojenie krzyżowe. Tutaj lepiej byłoby użyć prętów fi12. Nad podporami daj zbrojenie górą. Nie zapomnij odginać końcówek prętów. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 16.12.2017 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 rafhi mały ten rysunek a ja nie moge go powiekszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Czopeks 17.12.2017 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2017 Pokój 19,8m2 i łazienka - może być Pokój 9,2m2 - lepsze będzie zbrojenie krzyżowe Pokój 21,8m2 z garderobą i hall'em - przy tej rozpiętości i proporcji boków tylko zbrojenie krzyżowe. Tutaj lepiej byłoby użyć prętów fi12. Nad podporami daj zbrojenie górą. Nie zapomnij odginać końcówek prętów. Pozdrawiam Bartek Cześć, B_i_U ma rację, z tym że dla tej części z pokojem 19,8m2 i łazienką zrób zbrojenie jednokierunkowe oparte na ścianie zewnętrznej i tej wzdłuż klatki schodowej, zaś zbrojenie rozdzielcze wzdłuż tych ścian czyli zgodnie z kierunkiem zbrojenia głównego jakie masz narysowane na projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafhi 17.12.2017 18:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2017 @jajmar - musisz kliknać prawym przyciskiem i wybrać opcję Otwórz w nowym oknie - spokojnie się doczytasz. Zgadzam się z B_i_U i Czopeksem ale mam jeszcze taką wersje jak poniżej. Kolor czerwony to zbrojenie główne z fi10, kolor niebieski to pręty fi8 tzw. rozdzielcze a kolor purpurowy to belki/wzmocnienia stropowe co by zmniejszyć te duże rozpietości. Oczywiście przy podporach daje zbrojenie górą. Nie rysowałęm wszystkiego ale spokojnie można się domyślić co kombinuje Dwukierunkowe zbrojenie zrobiłbym tylko między częścią pokoju i hallu oraz schodów. Zerknijcie i oceńcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 18.12.2017 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Ta belka wzmacniająca w pokoju 19,8m2 prawie nic nie daje jak w kierunku prostopadłym będą tylko pręty rozdzielcze. Ten purpurowy krzyż ma już dużo większy sens. Naprawdę dużo by dał gdyby miał większy przekrój niż strop czyli był klasycznym podciągiem (wystawał z sufitu) ale to już może wizualnie Ci przeszkadzać. Taki podciąg musisz zrobić przy klatce schodowej tam gdzie strop będzie się urywał i w tym miejscu też trzeba dać zbrojenie górą (w tym miejscu pracuje jak balkon). Żeby wyjść na górę musisz powycinać te pręty nad schodami bo sobie guza nabijesz . No i cały czas podtrzymuję, że to największe pole powinno być krzyżowo. Jak oszczędzasz to daj rzadziej ale krzyżowo. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafhi 19.12.2017 15:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Ok dzięki za rady BiU ty też budujesz piętrówkę - dawałeś po rozszalowaniu na dole podpory/stemple przed kolejnym szalowaniem stropu ? Jeśli tak to jak gęsto ? Druga sprawa czas zimowy to czas wyborów i tak oto wysyłam obecnie zapytania o pokrycie czyli blachodachówke i okna. Z tym drugim jestem w trakcie a z tym pierwszym napotkały mnie pierwsze problemy z kategorii estetyki Mam 3 wyselekcjonowane blachy 1. Rukki Finnera - cena ok. 26 zł/2 2. Blacha na rąbek - 29zł/m2 3. Novatik - 38zł/m2 No i jak to bywa najdroższe najbardziej przypadło nam do gustu czyli Novatik. W międzyczasie rozmawiałem z jedną z ekip i twierdzili że ta blacha nie nadaje się na 20 stopni pochylenia dachu i już miałem odpuścić gdyby nie to, że znalazłem taką blachę na projekcie Poliklet (dom piętrowy) z innego forum i tam to poszło na 16 i na 20 stopni i wygląda elegancko. Sama cena też trochę odstaje od pozostałych pozycji bo ok. 2 tys. więcej... no ale kurde podoba nam się Na drugim miejscu jest dla nas finera - ładna - 2 najbliższe domy sąsiadów pokryte i nie powiem jest elegancko. Dodatkowo warto wspomnieć że symetryczna i przy 4 spadówce ma to jednak znaczenie. Ostatnia wg. mnie jest blacha na rąbek - przy czym gdybym miał dach dwuspadowy pewnie by była jako pierwsza - widziałem to dziś przez przypadek na piętrówce na żywo ale niby nie jest złe ale coś za mało przemawia do mnie. No i takie dylematy estetyczne ostatnio mam w końcu dach to już jednak pierwsza część stała przyszłej elewacji i ciekawy nowoczesny design rzuca się na pierwszy rzut oka a z drugiej strony mówię sobie przecież to tylko blacha a i w portfelu co nieco zostaie bo 2 k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Daniellos_ 19.12.2017 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Może za bardzo się wczuwasz z tym pokryciem Masz pełne piętro i na tym dach 20stopni. Oznacza to, że pokrycie będzie widać tylko z większej odległości. Może z tak dużej, że oprócz koloru nie będzie widać żadnych szczegółów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iscra 19.12.2017 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 A blacha Tysenia od Blachotrapezu? Widzę, że podobna do Novatika, a chyba taniej wyjdzie... Nie wiem, jak z jakością, bo to tegoroczna nowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
B_i_U 19.12.2017 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2017 Ok dzięki za rady BiU ty też budujesz piętrówkę - dawałeś po rozszalowaniu na dole podpory/stemple przed kolejnym szalowaniem stropu ? Jeśli tak to jak gęsto ? Druga sprawa czas zimowy to czas wyborów i tak oto wysyłam obecnie zapytania o pokrycie czyli blachodachówke i okna. Z tym drugim jestem w trakcie a z tym pierwszym napotkały mnie pierwsze problemy z kategorii estetyki Mam 3 wyselekcjonowane blachy 1. Rukki Finnera - cena ok. 26 zł/2 2. Blacha na rąbek - 29zł/m2 3. Novatik - 38zł/m2 Tak, robiłem to właśnie wczoraj. Dałem kilka (około 10szt.) takich grubszych stempli tam gdzie rozpiętość była największa (głównie salon). Część dolnego stropu cały czas ma podpory (pierwotne) z szalunkiem (około 1/3 powierzchni). Rozszalowałem tylko tyle, ile mi było potrzebne materiału na górny strop. Co do blachy to ja obstawiam tylko "rąbek". Nawet gdyby miało być najdrożej. Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.