Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

(zły?) Montaż drzwi KMT


Recommended Posts

Witam,

 

wczoraj odbył się montaż naszych nowych drzwi.

 

Drzwi które kupiliśmy są to drzwi KMT Plus 75, wymiar 90, tłoczenie 14, lewe do środka, na poszerzeniu podprogowym, pochwyt długi okrągły, elektrozaczep + zamek rolkowy.

 

Problem w tym ze drzwi nie zamykają się w ogóle na klamkę, tylko trzeba nimi trzasnąć. Drugi problem to gdy chce się od zewnątrz otworzyć drzwi kluczem, trzeba pochwyt bardzo mocno przytrzymać do siebie ponieważ inaczej klucz nie chce się przekręcić.

 

To chyba nie są objawy dobrego montażu? Montażyści twierdzą że tak powinno być, że uszczelki po roku się ułożą (!) (mamy czekać rok by drzwi można było normalnie użytkować? nie wspominając że prędzej wyrwiemy pochwyt przy otwieraniu na siłę drzwi).

 

Wydaje mi się że ościeżnica jest lekko krzywo wstawiona dlatego tak się dzieje gdyż z jednej strony muru ościeżnica jest równo z murem, natomiast z drugiej strony, wystaje jakies 30mm.

 

Proszę o odpowiedź.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy nie koniecznie wiążą się z tym wystawaniem ościeżnicy (dobrze to nie wróży, ale równie dobrze może być krzywa ściana - bez fotki trudno zgadnąć).

Może nie być zachowanego kąta. Może być źle spasowane skrzydło do ościeżnicy (np. źle zrobione przez fabrykę), może tylko wystarczy poprawić mocowanie zamka. Jest możliwych wiele powodów. Trudno zgadnąć.

Uszczelki faktycznie się ułożą, ale to kilku tygodni, tylko to nie powinno mieć aż takiego znaczenia.

Może reklamacja do fabryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz dokumentację drzwi. Łatwiej będzie zdiagnozować problem

Przepraszam, ale to pobożne zyczenie.

 

Z opisu widać wyraźnie, że montażyści próbowali. Tak ustawili docisk, że trzeba trzaskać a i tak luz na zamku/zapadce jest nieodpowiedni, bo trzeba ciągnąć za pochwyt by przekręcić klucz. Ci panowie tam już raczej nic nie wymyślą. Potrzebny jest ktoś bardziej "kumaty" kto zdiagnozuje problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałeś drzwi w sklepie razem z montażem? Miałeś jakąś umowę z nimi, podpisywałeś coś? Jeśli brałeś z montażem, reklamuj w sklepie. Sklep może ma bardziej ogarniętą ekipę. Sprawdź też we własnym zakresie zachowanie kątów i poziomów. Może to być pierdółka jak ustawienie zawiasów. Swoją drogą pierwszy raz słyszę o ułożeniu się uszczelki w przeciągu roku. Chyba, że wstawili jakąś pastikową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Po tych kilku dniach, po Waszych opiniach i naszym zastanowieniu i obejrzeniu jeszcze raz wszystkiego postanowiliśmy reklamować drzwi do serwisu. Nagraliśmy również film ze sposobu otwierania i zamykania tych drzwi który im wyślemy. Może wystarczy coś wyregulować ale to niech oni już się tym zajmą. Myślę że to może być problem o jakim pisał Slawko123 gdyż jak zamknę drzwi na 2 zamki, to przy stronie zawiasów widać że uszczelka jest bardziej dociśnięta niż od strony zamka.

 

Jak uważacie lepiej samemu by to ustawić (trzeba chyba by zdjąć skrzydło? w jaki sposób to się robi przy tych drzwiach ktoś wie?) czy lepiej poczekać na serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby się nie okazało, że czekanie na serwis to wieczność.

Zdecydowanie najlepszym i prawidłowym trybem postępowania jest kontakt ze sprzedawcą. A on - w zależności od poczucia - powinien poszukać przyczyny we własnym zakrsie, a jak jest przekonany, ze zawaliła fabryka - zgłosić dalej.

Edytowane przez finlandia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Na pierwszym miejscu stawiałbym na montaż, bo fabryczne uszkodzenia zdarzają się łatwo. Na pierwszym miejscu reklamowałbym tam, gdzie są Panowie, którzy zakładali Ci te drzwi. Moim zdaniem brak dobrego montażu może się objawiać tak jak u Ciebie.

 

Nie sposób się nie zgodzić. Jak nic trzeba składać reklamację u montażysty (mam nadzieję, że masz umowę). Może to być po prostu pierdoła pod tytułem konieczności regulacji skrzydła - wskazuje na to konieczność przyciągnięcia skrzydła abyś mógł przekręcić klucz.

 

P.S. jeśli uważasz, że skrzydło lub ościeżnica ma wadę to reklamuj u sprzedawcy. Jego obowiązkiem jest sprawdzenie co się stało i czy od ręki zamawiać nowe drzwi czy czekać na ekspertyzę od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...