Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

CRV, ktoś jeździ? Opinie,wymiana doświadczeń.


Tomaszs131

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 273
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Napisałem już wcześniej- post#16, że swego czasu szukałem informacji na różnych forach branżowych. Niestety nie ma ich wiele, a informacje w nich zwarte są zbyt skąpe i już dawno nie aktualizowane. Edytowane przez Tomaszs131
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, kto Ci nagadal, o zwiekszonych kosztach eksploatacyjnych aut z napedem 4x4, ale ja nie widzialem zadnych poza minimalnie wiekszym spalaniem (okolo 0.5l/100km) Mialem 2 audi ze stalym napedem quattro i bmw x6 (w bmce ciezko okreslic zwiekszone spalanie, bo nie ma wersji z napedem na 1 os)

 

Jesli chodzi ogolnie o japonczyki to posiadam obecnie 2 benzyny mazde 6 2.0 oraz honda accord coupe z usa z silnikiem 2.4 (ten silnik jest tez chyba montowany w crv)

Auta sa oczywiscie bezawaryjne poza jakimis duperalami. Wczesniej mialem kilka niemcow gdzie co chwile cos sie dzialo i dlatego przesiadlem sie, bo duzo jezdze i cenie sobie bezobslugowosc.

Japonczyki sa na pewno gorzej wykonane (choc to kwestia gustu) maja gorsze przyspieszenie i wiecej pala, ale rekompensuja nam to bezawaryjnoscia

 

Jakbys mial jakies pytania to zapraszam na priv.

 

Kolejne wiadomości z "drugiej ręki" o Hondzie.

Rozmawiałem dzisiaj z innym właścicielem nowej Hondy CR-V benzyna 2,0 (z sąsiadem czyli inny egzemplarz niż poprzednio opisany).

Analogiczny model (ale inny kolor) - kupiona w salonie w grudniu 2011 roku, manualna skrzynia biegów i napęd 4x4 (nie wiem czy były inne niż 4x4).

Przebieg też ok. 90.000 km i zero problemów, awarii czy napraw.

Spalanie , w mieście ok. 10,5, w trasie - wolna jazda 7-8 litrów (~90 km/h). Chyba trochę mało ?

Autostrada przy szybkości ok. 160 km/h podobno ok. 16,0 l/100 km. Też chyba powinien więcej spalić przy tej szybkości.

Nie wiem skad to spalanie wziales :D Mi X6 palila 16l przy 160km/h (tam sie predkosc dzielo przez 10), ale to bylo wielkie auto z szerokimi kolami, ponad 300 benzynowymi konioami i duzo wieksza waga.

Jak analizowalem dokaldnie to a6 3.0tdi quattro przy 160km/h palila 9,5-10l/100km /h

 

Jesli chodzi o spalanie moich obecnych japonczykow:

Mazda 8-9l benzyny srednio,po miescie kolo 10-11. Gazu srednio okolo 11-12.

Honda okolo 2l benzyny wiecej (nie ma instalacji gazowej) Srednio 10-11l, o miescie z 12-13. Z tym, ze to automat a mazda manual.

Edytowane przez Busters
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o napęd 4×4 chodziło mi o ewentualne naprawy, przy przestrzelonym zakupie. Ponoć by sprawdzić w jakim napęd jest stanie wystarczy gwałtownie ruszyć do tyłu przy skręconych kołach ? Jeśli nic nie słychać to ma być ok. Wyczytałem na forum Hani.

Audi z tego co wiem ma najlepszy napęd 4×4 na świecie. Owszem jest stały ale powyżej 60 km/h odłączany. Jeśli się mylę to popraw? Informacje z forum VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, zrobilem samochodzami 4x4 jakies 200tys km i nie mialem nawet najmniejszej naprawy :p co wiecej nie slyszalem, zeby ktokolwiek robil cos z napedem 4x4.

aa przypomnialo mi sie, moja mama miala dobrych kilka lat temu honde crv II generacji 2.0benzyna i wymieniala chyba olej w wale za 100 czy 200 zlotych.

 

Audi quattro ma naped staly zawsze i wszedzie nigdy nieodlaczany(chyba, ze w najnowszych modelach cos zmienili, ale nic mi o tym nie wiadomo).VW ma zupelnie inny naped - 4motion. Jest on dolaczany przy uslizgu, ale nie wiem czy teraz w najnowszych modelach nie jest tak ze zawsze jest te 5 czy 10% na ta druga os, bo ciagle cos tam udoskonalaja.

 

Z tym napdem 4x4 to moze bardziej chodzilo o typowe terenowki? Takie suvy raczej widza tylko asfalt.. tak czy inaczej 4x4 to zajebista sprawa. Jak mialem swoje pierwsze 4x4 w sumie troche przez przypadek to kolega mi powiedzial, ze juz nigdy nie bede chcial innego napedu i mial 100% racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Busters

Spalanie Hondy podałem cytując informacje uzyskane od właściciela tej Hondy.

Może właściciel kłamie lub źle pamięta ale chyba wie lepiej niż Ty ile jego Honda pali.

Tyle podał to tyle napisałem.

 

Nie porównuj spalania przy V=160 km/h dla BMW X6 z silnikiem 3,0 306KM lub większym z Vmax = 240 km/h (67% Vmax) z Hondą CV- 150KM z Vmax= 190 km/h (85% Vmax).

Audi A6 Quattro ma stały napęd na 4 koła . Nie wszystkie modele Audi mają "prawdziwe" quartto.

VW - 4Motiom jest ulepszane i teraz startuje z 10% na tył i 90% na przód.

BMW nie ma stałego napędu 4x4, ma dołączany. Chyba że jakieś modele mają inne rozwiązanie.

 

Napęd 4x4 może mieć dodatkowe problemy eksploatacyjne ale nie musi.

Napęd 4x4 generuje trochę większe zużycie paliwa, zwłaszcza w czasie działania 4x4.

Np. w obecnej CR-V 2,0 benzyna 155KM (miasto):

- 2WD - 8,9 l/100

- 4WD - 9,3 l/100

- 4WD automat 5-b - 10,0 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zastanawiam się nad zakupem III, może IV generacji Hondy CRV w benzynie. Od początku mojej przygody z motoryzacją, polegałem na niemieckiej myśli technicznej. Z wielu względów, zastanawiam się nad kupnem japońskiego suv-a.

Może ktoś z Was podpowie na co zwracać uwagę przed zakupem, z doświadczenia potrafi wskazać słabe i mocne punkty Japończyka.

Słyszałem od wielu osób, że w przypadku Hondy, benzyna zdaje się być lepszym wyborem od diesla?

Mam CRV z 2016 - 2.0 benzyna na liczniku 30kkm fakt nowe auto ale:, spalanie 8,5 - 9 l / 100 km. Po gwarancji założę LPG. Mocy mało bo niski moment ok 200 Nm.

Ale poza tym duży bagażnik, dużo miejsca w środku, super składane siedzenia tyłu, napęd na 4 sprawdza się zimą, w terenie :) to tylko SUV, ale na naszych drogach jest ok.

W środku cicho, i wygodnie, wykończenie dobrze spasowane materiały w rozsądnej jakości. Mam opcje z radiem i androidem odblokowanym więc każdą nawigację mogę zainstalować, funkcjonalność na b.dobrym poziomie.

Max prędkość to 207 km/h przy zużyciu 17 l/100km

Zbiornik paliwa wystarczy na autostradowe 550km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CRV z 2016 - 2.0 benzyna na liczniku 30kkm fakt nowe auto ale:, spalanie 8,5 - 9 l / 100 km. Po gwarancji założę LPG. Mocy mało bo niski moment ok 200 Nm.

Ale poza tym duży bagażnik, dużo miejsca w środku, super składane siedzenia tyłu, napęd na 4 sprawdza się zimą, w terenie :) to tylko SUV, ale na naszych drogach jest ok.

W środku cicho, i wygodnie, wykończenie dobrze spasowane materiały w rozsądnej jakości. Mam opcje z radiem i androidem odblokowanym więc każdą nawigację mogę zainstalować, funkcjonalność na b.dobrym poziomie.

Max prędkość to 207 km/h przy zużyciu 17 l/100km

Zbiornik paliwa wystarczy na autostradowe 550km

Dzięki za informacje. Z max. momentem obrotowym to faktycznie kiepsko. Po benzynie nie można oczekiwać zbyt wiele. Aktualnie jeżdźę dieslem z o 300 NM większym momentem. No ale wszystkiego mieć nie można:) Żonie będzie wszystko jedno;)

Jeśli możesz powiedzieć, kupiłeś go w salonie w Lublinie i gdzie będziesz zakładał gaz- może być na priv.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Z max. momentem obrotowym to faktycznie kiepsko. Po benzynie nie można oczekiwać zbyt wiele. Aktualnie jeżdźę dieslem z o 300 NM większym momentem. No ale wszystkiego mieć nie można:) Żonie będzie wszystko jedno;)

Jeśli możesz powiedzieć, kupiłeś go w salonie w Lublinie i gdzie będziesz zakładał gaz- może być na priv.?

 

Co za bzdury. Po benzynie można oczekiwać i otrzymujemy bardzo wiele. Odepnij od diesla turbinę oraz inercooler i ...w tych samych pojemnościach silników diesel przy benzynie co najwyżej się zesra. Silniki wysokoprężne bez w/w dodatków są tak samo zamulone jak 50 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty jak zwykle bez obelg nie możesz skomentować post poprzednika. To chyba uzależnienie, mam nadzieje że ci ulżyło i lepiej się już czujesz?

Nigdy benzyniakiem nie jeździłem. Dla ciebie benzyna jest cool, ok. Dla mnie znaczenie ma szybkość wyprzedzania, gdzie przy benzyniaku to "wieczność". Powinieneś to wiedzieć jaka jest różnica między 200Nm do 500Nm. W benzyniakach również znajdziesz turbiny i co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty jak zwykle bez obelg nie możesz skomentować post poprzednika. To chyba uzależnienie, mam nadzieje że ci ulżyło i lepiej się już czujesz?

Nigdy benzyniakiem nie jeździłem. Dla ciebie benzyna jest cool, ok. Dla mnie znaczenie ma szybkość wyprzedzania, gdzie przy benzyniaku to "wieczność". Powinieneś to wiedzieć jaka jest różnica między 200Nm do 500Nm. W benzyniakach również znajdziesz turbiny i co z tego?

 

Fakt, nie jeździłeś benzyną. A ja jednym i drugim. Powtórzę - poodpinaj dodatki od Twojego ropniaka i w tych samych pojemnościach objadę Cię w koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, nie jeździłeś benzyną. A ja jednym i drugim. Powtórzę - poodpinaj dodatki od Twojego ropniaka i w tych samych pojemnościach objadę Cię w koło.

 

Ale dlaczego mam odpinać coś, co mam w standardzie ? :lol:

Ja jeździłem benzyną, teraz dieslem. I nie wrócę zbyt szybko do benzyny, chyba, że będzie miała elektryczny silnik do pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się jeden z drugim konkretną turbobenzyną to Wam przejdzie choroba dieslowska. Polecam Volvo S60 2.0 turbo low pressure, najlepiej lekko podrasowany, zaczyna ciągnąc od 1500 obr/min aż do odcięcia zapłonu, żaden diesel tego nie zrobi. Mnie przy jeździe dieslem robi się niedobrze, gwałtownie przyśpiesza w krótką chwilę, sekunda dwie i koniec, zwolnienie, zmiana biegu i znów sekunda dwie i trzeba zmieniać, od tego robię się zwrotny :sick:. Diesel to taki młodziak co szybko kończy ... przedwcześnie :D, turbobenzynka to maratończyk, długodystansowiec, kończy kiedy trzeba ;). Poza tym moda na diesle odchodzi bardzo szybko i teraz szukać trzeba coś z elektryką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle się wyraziłem w poście pisząc, że nie jeździłem benzyniakiem. Nie byłem właścicielem (świadomie) takiego auta, jeździć owszem jeździłem. Choćby Volvo 2.0 T. Dla mnie jako doświadczonego kierowcy liczy się maksymalny moment obrotowy osiągany poniżej 2k obrotów/ min. Wiele razy właśnie diesel, jego moment obrotowy wyprowadził mnie z opresji. Po za tym w 3 litrowy aucie z takim motorem aktualne, średnie spalanie mam na poziomie 8.3 l/100 km. Moc i relatywnie niskie spalanie, czego chcieć więcej?

P.S.

CityMatic dziekuję za odpowiefź

Edytowane przez Tomaszs131
P.S.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...