Tomaszs131 05.06.2017 20:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2017 To raczej chodziło o moją osobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 06.06.2017 05:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 To raczej chodziło o moją osobę. Nie chodzi o Ciebie. Uwierz proszę, że na forach użytkowników wszelkich marek samochodów można się dużo dowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 06.06.2017 06:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 (edytowane) Napisałem już wcześniej- post#16, że swego czasu szukałem informacji na różnych forach branżowych. Niestety nie ma ich wiele, a informacje w nich zwarte są zbyt skąpe i już dawno nie aktualizowane. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez Tomaszs131 Uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 06.06.2017 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 (edytowane) Nie wiem, kto Ci nagadal, o zwiekszonych kosztach eksploatacyjnych aut z napedem 4x4, ale ja nie widzialem zadnych poza minimalnie wiekszym spalaniem (okolo 0.5l/100km) Mialem 2 audi ze stalym napedem quattro i bmw x6 (w bmce ciezko okreslic zwiekszone spalanie, bo nie ma wersji z napedem na 1 os) Jesli chodzi ogolnie o japonczyki to posiadam obecnie 2 benzyny mazde 6 2.0 oraz honda accord coupe z usa z silnikiem 2.4 (ten silnik jest tez chyba montowany w crv) Auta sa oczywiscie bezawaryjne poza jakimis duperalami. Wczesniej mialem kilka niemcow gdzie co chwile cos sie dzialo i dlatego przesiadlem sie, bo duzo jezdze i cenie sobie bezobslugowosc. Japonczyki sa na pewno gorzej wykonane (choc to kwestia gustu) maja gorsze przyspieszenie i wiecej pala, ale rekompensuja nam to bezawaryjnoscia Jakbys mial jakies pytania to zapraszam na priv. Kolejne wiadomości z "drugiej ręki" o Hondzie. Rozmawiałem dzisiaj z innym właścicielem nowej Hondy CR-V benzyna 2,0 (z sąsiadem czyli inny egzemplarz niż poprzednio opisany). Analogiczny model (ale inny kolor) - kupiona w salonie w grudniu 2011 roku, manualna skrzynia biegów i napęd 4x4 (nie wiem czy były inne niż 4x4). Przebieg też ok. 90.000 km i zero problemów, awarii czy napraw. Spalanie , w mieście ok. 10,5, w trasie - wolna jazda 7-8 litrów (~90 km/h). Chyba trochę mało ? Autostrada przy szybkości ok. 160 km/h podobno ok. 16,0 l/100 km. Też chyba powinien więcej spalić przy tej szybkości. Nie wiem skad to spalanie wziales Mi X6 palila 16l przy 160km/h (tam sie predkosc dzielo przez 10), ale to bylo wielkie auto z szerokimi kolami, ponad 300 benzynowymi konioami i duzo wieksza waga. Jak analizowalem dokaldnie to a6 3.0tdi quattro przy 160km/h palila 9,5-10l/100km /h Jesli chodzi o spalanie moich obecnych japonczykow: Mazda 8-9l benzyny srednio,po miescie kolo 10-11. Gazu srednio okolo 11-12. Honda okolo 2l benzyny wiecej (nie ma instalacji gazowej) Srednio 10-11l, o miescie z 12-13. Z tym, ze to automat a mazda manual. Edytowane 6 Czerwca 2017 przez Busters Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 06.06.2017 12:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Jeśli chodzi o napęd 4×4 chodziło mi o ewentualne naprawy, przy przestrzelonym zakupie. Ponoć by sprawdzić w jakim napęd jest stanie wystarczy gwałtownie ruszyć do tyłu przy skręconych kołach ? Jeśli nic nie słychać to ma być ok. Wyczytałem na forum Hani.Audi z tego co wiem ma najlepszy napęd 4×4 na świecie. Owszem jest stały ale powyżej 60 km/h odłączany. Jeśli się mylę to popraw? Informacje z forum VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 06.06.2017 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Hm, zrobilem samochodzami 4x4 jakies 200tys km i nie mialem nawet najmniejszej naprawy co wiecej nie slyszalem, zeby ktokolwiek robil cos z napedem 4x4. aa przypomnialo mi sie, moja mama miala dobrych kilka lat temu honde crv II generacji 2.0benzyna i wymieniala chyba olej w wale za 100 czy 200 zlotych. Audi quattro ma naped staly zawsze i wszedzie nigdy nieodlaczany(chyba, ze w najnowszych modelach cos zmienili, ale nic mi o tym nie wiadomo).VW ma zupelnie inny naped - 4motion. Jest on dolaczany przy uslizgu, ale nie wiem czy teraz w najnowszych modelach nie jest tak ze zawsze jest te 5 czy 10% na ta druga os, bo ciagle cos tam udoskonalaja. Z tym napdem 4x4 to moze bardziej chodzilo o typowe terenowki? Takie suvy raczej widza tylko asfalt.. tak czy inaczej 4x4 to zajebista sprawa. Jak mialem swoje pierwsze 4x4 w sumie troche przez przypadek to kolega mi powiedzial, ze juz nigdy nie bede chcial innego napedu i mial 100% racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 07.06.2017 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 @BustersSpalanie Hondy podałem cytując informacje uzyskane od właściciela tej Hondy. Może właściciel kłamie lub źle pamięta ale chyba wie lepiej niż Ty ile jego Honda pali.Tyle podał to tyle napisałem. Nie porównuj spalania przy V=160 km/h dla BMW X6 z silnikiem 3,0 306KM lub większym z Vmax = 240 km/h (67% Vmax) z Hondą CV- 150KM z Vmax= 190 km/h (85% Vmax).Audi A6 Quattro ma stały napęd na 4 koła . Nie wszystkie modele Audi mają "prawdziwe" quartto.VW - 4Motiom jest ulepszane i teraz startuje z 10% na tył i 90% na przód.BMW nie ma stałego napędu 4x4, ma dołączany. Chyba że jakieś modele mają inne rozwiązanie. Napęd 4x4 może mieć dodatkowe problemy eksploatacyjne ale nie musi.Napęd 4x4 generuje trochę większe zużycie paliwa, zwłaszcza w czasie działania 4x4.Np. w obecnej CR-V 2,0 benzyna 155KM (miasto): - 2WD - 8,9 l/100- 4WD - 9,3 l/100- 4WD automat 5-b - 10,0 l/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 07.06.2017 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2017 Nie chodzi o Ciebie. Uwierz proszę, że na forach użytkowników wszelkich marek samochodów można się dużo dowiedzieć. To o kogo chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 08.06.2017 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Witam, zastanawiam się nad zakupem III, może IV generacji Hondy CRV w benzynie. Od początku mojej przygody z motoryzacją, polegałem na niemieckiej myśli technicznej. Z wielu względów, zastanawiam się nad kupnem japońskiego suv-a. Może ktoś z Was podpowie na co zwracać uwagę przed zakupem, z doświadczenia potrafi wskazać słabe i mocne punkty Japończyka. Słyszałem od wielu osób, że w przypadku Hondy, benzyna zdaje się być lepszym wyborem od diesla? Mam CRV z 2016 - 2.0 benzyna na liczniku 30kkm fakt nowe auto ale:, spalanie 8,5 - 9 l / 100 km. Po gwarancji założę LPG. Mocy mało bo niski moment ok 200 Nm. Ale poza tym duży bagażnik, dużo miejsca w środku, super składane siedzenia tyłu, napęd na 4 sprawdza się zimą, w terenie to tylko SUV, ale na naszych drogach jest ok. W środku cicho, i wygodnie, wykończenie dobrze spasowane materiały w rozsądnej jakości. Mam opcje z radiem i androidem odblokowanym więc każdą nawigację mogę zainstalować, funkcjonalność na b.dobrym poziomie. Max prędkość to 207 km/h przy zużyciu 17 l/100km Zbiornik paliwa wystarczy na autostradowe 550km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 08.06.2017 11:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Mam CRV z 2016 - 2.0 benzyna na liczniku 30kkm fakt nowe auto ale:, spalanie 8,5 - 9 l / 100 km. Po gwarancji założę LPG. Mocy mało bo niski moment ok 200 Nm. Ale poza tym duży bagażnik, dużo miejsca w środku, super składane siedzenia tyłu, napęd na 4 sprawdza się zimą, w terenie to tylko SUV, ale na naszych drogach jest ok. W środku cicho, i wygodnie, wykończenie dobrze spasowane materiały w rozsądnej jakości. Mam opcje z radiem i androidem odblokowanym więc każdą nawigację mogę zainstalować, funkcjonalność na b.dobrym poziomie. Max prędkość to 207 km/h przy zużyciu 17 l/100km Zbiornik paliwa wystarczy na autostradowe 550km Dzięki za informacje. Z max. momentem obrotowym to faktycznie kiepsko. Po benzynie nie można oczekiwać zbyt wiele. Aktualnie jeżdźę dieslem z o 300 NM większym momentem. No ale wszystkiego mieć nie można:) Żonie będzie wszystko jedno;) Jeśli możesz powiedzieć, kupiłeś go w salonie w Lublinie i gdzie będziesz zakładał gaz- może być na priv.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 08.06.2017 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Tak w Lublinie, Żagielku.......a gaz w fazie ciekłej a jaki? Nie analizowałem bo jak będę szukał będą różne inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 08.06.2017 16:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Tak w Lublinie, Żagielku.......a gaz w fazie ciekłej a jaki? Nie analizowałem bo jak będę szukał będą różne inne. Da się z nimi coś utargować? Czy sztywno trzymają się z góry ustalonej ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 08.06.2017 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Dzięki za informacje. Z max. momentem obrotowym to faktycznie kiepsko. Po benzynie nie można oczekiwać zbyt wiele. Aktualnie jeżdźę dieslem z o 300 NM większym momentem. No ale wszystkiego mieć nie można:) Żonie będzie wszystko jedno;) Jeśli możesz powiedzieć, kupiłeś go w salonie w Lublinie i gdzie będziesz zakładał gaz- może być na priv.? Co za bzdury. Po benzynie można oczekiwać i otrzymujemy bardzo wiele. Odepnij od diesla turbinę oraz inercooler i ...w tych samych pojemnościach silników diesel przy benzynie co najwyżej się zesra. Silniki wysokoprężne bez w/w dodatków są tak samo zamulone jak 50 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 08.06.2017 19:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 A ty jak zwykle bez obelg nie możesz skomentować post poprzednika. To chyba uzależnienie, mam nadzieje że ci ulżyło i lepiej się już czujesz?Nigdy benzyniakiem nie jeździłem. Dla ciebie benzyna jest cool, ok. Dla mnie znaczenie ma szybkość wyprzedzania, gdzie przy benzyniaku to "wieczność". Powinieneś to wiedzieć jaka jest różnica między 200Nm do 500Nm. W benzyniakach również znajdziesz turbiny i co z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 08.06.2017 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 A ty jak zwykle bez obelg nie możesz skomentować post poprzednika. To chyba uzależnienie, mam nadzieje że ci ulżyło i lepiej się już czujesz? Nigdy benzyniakiem nie jeździłem. Dla ciebie benzyna jest cool, ok. Dla mnie znaczenie ma szybkość wyprzedzania, gdzie przy benzyniaku to "wieczność". Powinieneś to wiedzieć jaka jest różnica między 200Nm do 500Nm. W benzyniakach również znajdziesz turbiny i co z tego? Fakt, nie jeździłeś benzyną. A ja jednym i drugim. Powtórzę - poodpinaj dodatki od Twojego ropniaka i w tych samych pojemnościach objadę Cię w koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 08.06.2017 19:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 No i po co to gdybanie, po co to bicie piany? Dobrze wiesz, że do tego nigdy nie dojdzie bo póki co diesle są produkowane w takiej a nie innej konfiguracji więc trzeba się pogodzić z tym że "połykają" konkurencję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 08.06.2017 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Fakt, nie jeździłeś benzyną. A ja jednym i drugim. Powtórzę - poodpinaj dodatki od Twojego ropniaka i w tych samych pojemnościach objadę Cię w koło. Ale dlaczego mam odpinać coś, co mam w standardzie ? Ja jeździłem benzyną, teraz dieslem. I nie wrócę zbyt szybko do benzyny, chyba, że będzie miała elektryczny silnik do pomocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CityMatic 08.06.2017 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Da się z nimi coś utargować? Czy sztywno trzymają się z góry ustalonej ceny Ja utargowałem 17 tyś. i 2 tyś w dodatkach. Ale brałem nowy model rocznik wstecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kemotxb 08.06.2017 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 Przejedź się jeden z drugim konkretną turbobenzyną to Wam przejdzie choroba dieslowska. Polecam Volvo S60 2.0 turbo low pressure, najlepiej lekko podrasowany, zaczyna ciągnąc od 1500 obr/min aż do odcięcia zapłonu, żaden diesel tego nie zrobi. Mnie przy jeździe dieslem robi się niedobrze, gwałtownie przyśpiesza w krótką chwilę, sekunda dwie i koniec, zwolnienie, zmiana biegu i znów sekunda dwie i trzeba zmieniać, od tego robię się zwrotny . Diesel to taki młodziak co szybko kończy ... przedwcześnie , turbobenzynka to maratończyk, długodystansowiec, kończy kiedy trzeba . Poza tym moda na diesle odchodzi bardzo szybko i teraz szukać trzeba coś z elektryką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 08.06.2017 21:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Żle się wyraziłem w poście pisząc, że nie jeździłem benzyniakiem. Nie byłem właścicielem (świadomie) takiego auta, jeździć owszem jeździłem. Choćby Volvo 2.0 T. Dla mnie jako doświadczonego kierowcy liczy się maksymalny moment obrotowy osiągany poniżej 2k obrotów/ min. Wiele razy właśnie diesel, jego moment obrotowy wyprowadził mnie z opresji. Po za tym w 3 litrowy aucie z takim motorem aktualne, średnie spalanie mam na poziomie 8.3 l/100 km. Moc i relatywnie niskie spalanie, czego chcieć więcej?P.S.CityMatic dziekuję za odpowiefź Edytowane 8 Czerwca 2017 przez Tomaszs131 P.S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.