Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Gładzie - jakość wykonania

Recommended Posts

Dzień dobry,

mam aktualnie w swoim mieszkaniu (rynek pierwotny) ekipę wykończeniową, która jest na końcówce kładzenia gładzi (a nawet częściowo w trakcie malownia) Z tego co mi mówili, zostały położone trzy warstwy, dwie: Semin CE 68 i jedna Semin ETS 2. Jestem laikiem w temacie i nie mam o tym zupełnie pojęcia, ale to co zobaczyłem wzbudziło we mnie pewne wątpliwości czy są one na pewno dobrze wykonywane, chodzi mi mianowicie o prześwity tynku spod spodu (widoczne na załączonych zdjęciach). Niby są one w większości gładkie przy dotyku, ale czy to dopuszczalne żeby to tak wyglądało? Co gdybym na tych ścianach użył białej farby a nie koloru, mogłaby nie pokryć dobrze tych miejsc?

Czy moje obawy na temat dokładności wykonania gładzi są słuszne czy takie prześwity są dopuszczalne? (mam wrażenie że jest ich sporo)

Pozdrawiam

mimeczek

20170803_182322.jpg

20170803_182303.jpg

20170803_182316.jpg

20170803_203738.jpg

Jak były robione aż 3 warstwy gładzi to raczej tak łatwo nie powinna ta gładź zejść.

A tak na poważnie to są miejsca gdzie za mocno zostało przeszlifowane i doszli aż do tynku i naruszyli wierchnią warstwę tynku.

Do poprawki. Nie powionno być żadnych takich plam ...

Nie po to płaci się za gładź i to nie mało aby takie coś było ..

• 3 weeks później...

Szanowny Panie,

najprawdopodobniej zostały popełnione błędy na etapie aplikacji (zbyt cienkie warstwy gładzi, niewłaściwe przygotowanie podłoża) i szlifowania gładzi (zbyt mocne szlifowanie, możliwe użycie papieru ściernego o zbyt dużej gradacji). W efekcie gładź została wytarta aż do tynku.

Ekipa wykonawcza powinna naprawić swoje błędy – konieczne jest odpylenie podłoża, nałożenie cienkiej warstwy gruntu, a następnie aplikacja gładzi w miejscach, gdzie została przetarta – tak, aby wyrównać powierzchnię. Po wyschnięciu ścianę należy przeszlifować i dokładnie odpylić.

Pozdrawiam serdecznie,